Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 2 december 2004, 16:30   #21
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Filip heeft Vlaanderen en de Vlaams-nationalisten bedreigd, dus ook de N-VA. Dat hij expliciet het Vlaams Blok noemde is uit gemakzucht.

Bovendien is de N-VA, op het kiezersaantal na, een grotere bedreiging als enige republikeinse partij dan het royalistische Blok.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 2 december 2004, 16:33   #22
julienperrez
Vreemdeling

Standaard

Ik zie dat niet iedereen even tolerant is op dit forum. Jezus. 1) ik ben geen PS-fan, 2) ze zijn tenminste niet racistisch en fascistisch, 3) SP was ook betrokken bij de Agusta-zaak, 4) ik wil zeker geen lesje geven, 5) je kunt beleefd blijven 6) vertel me nu eens hoe ik mijn studenten moet motiveren om het Nederlands te leren als je zulke reacties ziet? Of hoeven wij dat ook niet meer te doen? 7) Ik maak me ook zorgen als ik de score van de FN zie in Frankrijk en dat is echt buitenland!
julienperrez is offline  
Oud 2 december 2004, 16:37   #23
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
de helft van de Vlamingen is het met Prins Filip zijn uitspraken eens, blijkt uit een Enquete van het Laatste Nieuws.
Dus de andere helft is niet akkoord dat het VB België wil opblazen ?
Jampie is offline  
Oud 2 december 2004, 16:39   #24
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door julienperrez
2) ze zijn tenminste niet racistisch en fascistisch,
Neen, ze houden alleen maar hun bevolking arm teneinde de eigen politieke macht te handhaven of uit te breiden.
Citaat:
3) SP was ook betrokken bij de Agusta-zaak,
Ja, daar ga je het mee halen. Alof iemand hier wakker ligt van de spa...
Citaat:
6) vertel me nu eens hoe ik mijn studenten moet motiveren om het Nederlands te leren als je zulke reacties ziet? Of hoeven wij dat ook niet meer te doen?
Alsof ze ooit gemotiveerd zijn geweest, laat staan te motiveren zijn om het Nederlands te leren. Naast het Engels is het Frans toch ook een wereldtaal?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 2 december 2004, 16:43   #25
julienperrez
Vreemdeling

Standaard

en 8) als Vlaanderen onder water zit, kun je bij mij komen slapen...
julienperrez is offline  
Oud 2 december 2004, 16:50   #26
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat niet iedereen even tolerant is op dit forum. Jezus.
1) ik ben geen PS-fan,
Zoals ik, zijn er hier veel mensen die geen VB-fan zijn.
2) ze zijn tenminste niet racistisch en fascistisch
Anti-vlaams zijn is ook rascist zijn en de SP heeft zeker ook autoritaire trekjes.
3) SP was ook betrokken bij de Agusta-zaak
Alleen bij de Agusta-zaak???
4) ik wil zeker geen lesje geven
Fijn!
5) je kunt beleefd blijven
Wie is er niet beleefd?
6) vertel me nu eens hoe ik mijn studenten moet motiveren om het Nederlands te leren als je zulke reacties ziet? Of hoeven wij dat ook niet meer te doen?
Er zijn ook mensen die arabisch of chinees leren, maar het daarvoor niet eens zijn met de politiek in die streken.
7) Ik maak me ook zorgen als ik de score van de FN zie in Frankrijk en dat is echt buitenland!
Ik ook, maar dan vooral over de V.S.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 2 december 2004 om 16:55.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 16:54   #27
ilfalco
Minister-President

Standaard

De prins heeft gezegd dat hij persoonlijk zou optreden mocht m'n aan belgie raken( en hij is nen taaie ) .. dat is niet zeggen dat het vb belgie wil splitsen , dat is een infantiele bedreiging...
ilfalco is offline  
Oud 2 december 2004, 16:54   #28
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

De prins was toekomstgericht. Stel dat de vlamingen scheiden van de walen. Wie gaat dan het zakcentje van zijne hoogheid vlaminghater betalen. "Eigen zak eerst " noemt men dat geloof ik. Heeft dus niets met politiek te maken.
Oud 2 december 2004, 16:58   #29
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
De prins was toekomstgericht. Stel dat de vlamingen scheiden van de walen. Wie gaat dan het zakcentje van zijne hoogheid vlaminghater betalen. "Eigen zak eerst " noemt men dat geloof ik. Heeft dus niets met politiek te maken.
Pfffff, de Sexen-Coburgers hebben zeker en vast een goed gevulde spaarpot, daar kunnen ze generaties lang van genieten zonder een vinger uit te steken.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 18:20   #30
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Dus de andere helft is niet akkoord dat het VB België wil opblazen ?
neen, het gaat niet enkel daarom Jampie.. Het gaat erom dat Filip zich zal verzetten tegen partijen als het VB.. dat is de kern van zijn uitspraken
Oud 2 december 2004, 18:34   #31
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Als de koning in zijn jaarlijkse rede de te grote werkloosheid of de mishandeling van kinderen bekritiseert, dan knikt iedereen instemmend. Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is. Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen. Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
Ik ben ook voor een onafhankelijk Vlaanderen, en wat de prins annex koning zegt interesseert me evenveel als wat de paus elk jaar uitkraamt ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 2 december 2004, 18:41   #32
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als de koning in zijn jaarlijkse rede de te grote werkloosheid of de mishandeling van kinderen bekritiseert, dan knikt iedereen instemmend. Als Prins Filip, die recht heeft op meningsuiting, kritiek levert op het VB, dan vindt (bijna) heel Vlaanderen dat het schandalig is. Het maakt gewoon deel uit van hun verantwoordelijkheden om op mogelijke bedreigingen te wijzen. Degenen die denken dat Filip, met zijn uitspraak, eigenlijk kritiek levert op de Vlaamse vraag naar meer onafhankelijkheid moeten mijns inziens eventjes stoppen met paranoia. Als Franstalig ben ik toch wel geschokt door de Vlaamse reacties op Filip zijn uitspraken, want door deze te bekritiseren, geven jullie het VB eigenlijk gelijk. En dat is nog het ergste.
dit forum (en de media) niet met de echte wereld verwarren, mijn beste. heel wat vlamingen ligger er echt niet van wakker. (en terecht eigenlijk)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 2 december 2004, 18:49   #33
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijk dit forum nu niet met de werkelijkheid. Bij de opiniepeiling van HLN bleek dat 49% van de Vlamingen inhoudelijk achter Prins Filip staat. Op dit forum krijg je inderdaad de indruk dat het heel Vlaanderen is maar dat heeft andere oorzaken.

Wat mij betreft: Filip heeft gelijk en ik vind het knap dat een BB (Bekende Belg) zo'n uitgesproken standpunt inneemt tav de revival van de Nieuwe Orde en daarvoor zijn eigen carrière in de weegschaal legt.

Als ik zoiets zeg luistert niemand maar als een prins wat zegt heeft iedereen het gehoord. Prima toch?

Laatst gewijzigd door thePiano : 2 december 2004 om 18:50.
thePiano is offline  
Oud 2 december 2004, 19:02   #34
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het maar niet begrijpen, al die gasten die zeggen dat ze links zijn, maar toch maar mooi achter de kont van de adel lopen.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 19:28   #35
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik kan het maar niet begrijpen, al die gasten die zeggen dat ze links zijn, maar toch maar mooi achter de kont van de adel lopen.
Dan nog liever de adel ipv het "ultra liberale" extreem rechts van de Nazis van het Vlaams Behang.
Ernesto is offline  
Oud 2 december 2004, 19:47   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Er bestaat maar 1 echt representatieve peiling.
Ja, en daarop behaalde het Blok absoluut geen meerderheid.
Hans1 is offline  
Oud 2 december 2004, 19:50   #37
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Dan nog liever de adel ipv het "ultra liberale" extreem rechts van de Nazis van het Vlaams Behang.
Pffff....de vijand van mijn vijand is mijn vriend zekers? Ik moet niet van het VB, maar nog minder van die smerige adel.
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 21:09   #38
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Pffff....de vijand van mijn vijand is mijn vriend zekers? Ik moet niet van het VB, maar nog minder van die smerige adel.
Ik ben dan wel benieuwd, wie je als president wil (die dan wel een pak persoonlijke macht macht zal opeisen)
Ernesto is offline  
Oud 2 december 2004, 22:06   #39
joeri-dc
Burger

joeri-dc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Een kroonprins die denkt dat hij het recht heeft om in te grijpen mochten de Vlamingen zich willen afscheiden houdt er ondemocratische gedachten op na.
ik zou het helemaal niet erg vinden mocht men vlaanderen en wallonie scheiden.
waarom vinden jullie dat toch zo een probleem?

dat de prins dat een probleem vind begrijp ik...
hij zou dan nl een pak minder dotatie krijgen!

lid van het ANTI monarchie clubje!

weg met de koning, leve de president...

vlaanderen onafhankelijk
joeri-dc is offline  
Oud 2 december 2004, 22:07   #40
joeri-dc
Burger

joeri-dc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Ik ben dan wel benieuwd, wie je als president wil (die dan wel een pak persoonlijke macht macht zal opeisen)
frank of filip van het vb uiteraard....

lid van het ANTI monarchie clubje!

weg met de koning, leve de president...

vlaanderen onafhankelijk
joeri-dc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be