Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2004, 18:19   #21
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Er zijn nu dus 3 kampen, want ik dacht altijd dat De Gucht ook nogal rechts was, samen met Coveliers en Zware Voet Dedecker. Wat als het zowat 50/50 is? Een afsplitsing?
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 18:35   #22
PAJOT
Banneling

Standaard

De laatste heroïsche daad van Hugo Coveliers, de kroon op het werk : de ontbinding van de VLD.

Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk. De huidige polarisatie tussen links en rechts heeft diepe wonden geslagen in de VLD.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 18:44   #23
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Er zijn nu dus 3 kampen, want ik dacht altijd dat De Gucht ook nogal rechts was, samen met Coveliers en Zware Voet Dedecker. Wat als het zowat 50/50 is? Een afsplitsing?
Ja, ik vind het nogal vreemd dat de Gucht er nu mee buitenkomt. Dit is koren op de molen voor Dedecker, de protestkandidaat. Probeert hij Somers (en bij uitbreiding Verhofstad) te dwarsbomen? Zijn er nu inderdaad 3 partijen binnen de VLD?
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 19:03   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Ja, ik vind het nogal vreemd dat de Gucht er nu mee buitenkomt. Dit is koren op de molen voor Dedecker, de protestkandidaat. Probeert hij Somers (en bij uitbreiding Verhofstad) te dwarsbomen? Zijn er nu inderdaad 3 partijen binnen de VLD?
De tweeslachtigheid van De Gucht is al langer bekend. Ik herinner me goed de discussie omtrent het migrantenstemrecht waar De Gucht pro was maar hij het contra-standpunt (als VLD-voorzitter) fanatiek bleef verdedigen tot hij zelf moest opstappen. Het was precies daar en op dat moment dat ik zelf alle geloofwaardigeid in De Gucht ben verloren.
Oud 2 december 2004, 19:08   #25
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De tweeslachtigheid van De Gucht is al langer bekend. Ik herinner me goed de discussie omtrent het migrantenstemrecht waar De Gucht pro was maar hij het contra-standpunt (als VLD-voorzitter) fanatiek bleef verdedigen tot hij zelf moest opstappen. Het was precies daar en op dat moment dat ik zelf alle geloofwaardigeid in De Gucht ben verloren.
Ik vond zijn standpunt in heel die saga wel begrijpelijk. Hij was persoonlijk voor, maar de mensen die hem verkozen hadden waren tegen en bijgevolg verdedigde hij niet zijn persoonlijke standpunt, maar datgene dat zijn kiezers wensten.
Oud 2 december 2004, 19:19   #26
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Ik vond zijn standpunt in heel die saga wel begrijpelijk. Hij was persoonlijk voor, maar de mensen die hem verkozen hadden waren tegen en bijgevolg verdedigde hij niet zijn persoonlijke standpunt, maar datgene dat zijn kiezers wensten.
Ja goed, laat hem dan een geslaagde politieker zijn maar als mens en humanist is hij wat mij betreft finaal door het ijs gezakt. Wellicht zou ik nooit een goed politieker kunnen zijn omdat ik nooit een standpunt zou kunnen verdedigen dat in strijd is met mijn geweten ook al denkt half België er anders over. Dat laatste is iets waar De Gucht duidelijk geen problemen mee had.
Oud 2 december 2004, 19:23   #27
PAJOT
Banneling

Standaard

De Gucht en co. zouden beter minister worden in Plopsaland.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 19:28   #28
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat ook nooit goed begrepen.

Ofwel wordt hij door ambitie en eerzucht en een chronisch intelligentiedeficit heen en weer geslingerd tussen gezond verstand en platte demagogie!
Oud 2 december 2004, 19:34   #29
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja goed, laat hem dan een geslaagde politieker zijn maar als mens en humanist is hij wat mij betreft finaal door het ijs gezakt. Wellicht zou ik nooit een goed politieker kunnen zijn omdat ik nooit een standpunt zou kunnen verdedigen dat in strijd is met mijn geweten ook al denkt half België er anders over. Dat laatste is iets waar De Gucht duidelijk geen problemen mee had.
Tja, dat is juist wat ik bewonder bij KdG. Principes zijn mooi, maar werken niet altijd in de politiek. Ik bewonder dan politiekers die niet zozeer hun gevoel laten spelen, maar de situatie overzien en vervolgens rationeel en pragmatisch handelen.

(edit wegens spelfout)

Laatst gewijzigd door Gauss : 2 december 2004 om 19:34.
Oud 2 december 2004, 20:11   #30
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Dan had de VLD het regeerakkoord maar moeten afwijzen ipv eerst te wachten tot de SP.a de wetten had goedgekeurd waar ze niet gelukkig mee waren, en dan ineens van idee te veranderen uit electoraal opportunisme.
Oud 2 december 2004, 20:11   #31
bartje
Minister-President

Standaard

Eerlijk gezegd hé begint dat kat en muis spelletje tussen Coveliers en de partijtop en de partijtop en Coveliers me enorm danig op de zenuwen te werken.

We staan nu 2 dagen voor de verkiezingen en ik durf eerlijk gezegd niet te voorspellen wie het zaterdag gaat halen.

Wel kan ik zeggen dat de brievenbus de afgelopen dagen uitpuilde van folders, net zoals bij de echte verkiezingen.

Ook aanbeveling van Decroo om voor Somers te stemmen net als die van Patrick Dewael en ook Karel De Gucht al zegt hij het niet letterlijk.
En naar ik hoor worden er in andere provincies nog brieven verzonden naar de leden uit die provincie; zo zou Patricia Ceysen een brief gestuurd hebben naar de leden in Vlaams Brabant om Somers aan te bevelen.
Allemaal goed en wel, maar soms kan dit een averechts effect hebben hé als je wat rebels bent.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:15   #32
SaeKoTiC
Vreemdeling

SaeKoTiC's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SaeKoTiC
Standaard

Covliers weg gaat VLD nog een hoop stemmen van de meer rechts gerichte aanhangers (waarvan ze er overigens al veel van verloren hebben) kosten
Oud 2 december 2004, 20:43   #33
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SaeKoTiC
Covliers weg gaat VLD nog een hoop stemmen van de meer rechts gerichte aanhangers (waarvan ze er overigens al veel van verloren hebben) kosten
In die context vraag ik mij eigenlijk af wat De Decker gaat doen als ze de Cov buitenschoffelen...
Oud 2 december 2004, 20:55   #34
SaeKoTiC
Vreemdeling

SaeKoTiC's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SaeKoTiC
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
In die context vraag ik mij eigenlijk af wat De Decker gaat doen als ze de Cov buitenschoffelen...
Das de volgende die vliegt
Oud 2 december 2004, 22:28   #35
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Elio zal tegen de Guy gezegd hebben : als kij nog in mijne gat wil zitten moet er een linkze voorzitter bij de VLD zijn. Aldus de Guy die nu alle rechtse kandidaten gaat proberen uit te rangeren om Elio tevreden te stellen.
Een verfijnde politieke analyse. Proficiat !
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 23:54   #36
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Met joden, liberalen en ander kapitalistisch gespuis heb je niks dan last.
dat is klare taal, pur sang
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 23:58   #37
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik sta in ieder geval pal achter Coveliers in deze discussie. Het is precies vanwege de linkse koers van Verhofstadt, De Gucht en C° alsook vanwege hun arrogante houding ten opzichte van de basis dat ik de VLD de rug heb toegekeerd. En vele andere liberalen met mij.

</STRONG></EM></U></I></B>
Antoon,

perfect ook mijn eigen situatie
ik had het reeds vermeod
Oud 3 december 2004, 00:11   #38
PieterP
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Wel kan ik zeggen dat de brievenbus de afgelopen dagen uitpuilde van folders, net zoals bij de echte verkiezingen.

Ook aanbeveling van Decroo om voor Somers te stemmen net als die van Patrick Dewael en ook Karel De Gucht al zegt hij het niet letterlijk.
En naar ik hoor worden er in andere provincies nog brieven verzonden naar de leden uit die provincie; zo zou Patricia Ceysen een brief gestuurd hebben naar de leden in Vlaams Brabant om Somers aan te bevelen.
Allemaal goed en wel, maar soms kan dit een averechts effect hebben hé als je wat rebels bent.
Ook brieven bij de vleet gehad, waaronder De Croo.
Verklaring: de grote manitou Verhofstadt wil zijn VLD in eigen hand houden en mobiliseert al zijn vrienden.
Chapeau voor de uithouding en het incasseringsvermogen van De Decker. Het is geen diplomaat maar hij zegt waarop het staat. Klaar en duidelijk.

Stel dat hij 30 % van de stemmen haalt, dan kunnen ze hem en zijn standpunten niet negeren...

Doch doch doch wanneer de ego's zo groot zijn dan gebeuren de stomste en de meest onvoorspelbare dingen. Gezien bij de oude CVP.

Geduld, obsertvatie, zien wat de nieuwe bewegingen zijn...

In ieder geval heb ik vorige verkiezingen niet voor VLD gestemd, wegens bedrog van Verhofstadt, burgermanifesten, stemrecht migranten, snel Belg wet, leugens bedrog, fake

Ik zal geen VLD meer stemmen zolang Verhofstadt de macht in handen heeft.

Lokaal is iets anders.

Laatst gewijzigd door PieterP : 3 december 2004 om 00:17.
Oud 3 december 2004, 07:37   #39
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
....
Ik sta in ieder geval pal achter Coveliers in deze discussie. Het is precies vanwege de linkse koers van Verhofstadt, De Gucht en C° alsook vanwege hun arrogante houding ten opzichte van de basis dat ik de VLD de rug heb toegekeerd. En vele andere liberalen met mij.

</STRONG></EM></U></I></B>
Inderdaad , Coveliers , de idioot Wilders op zijn Belgisch ?
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 09:20   #40
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Coveliers maakte gisteren bij Phara toch maar een zwakke indruk, je kan niet alles wat je eerst zegt op een persconferentie wegvegen met "het was maar om te lachen". Ik heb hem horen zeggen dat De Decker eerst de stemming moest winnen en dan nog de telling, en hij zei dat niet als grap maar als cynische belediging. Hij daagt de anderen uit en nu staat het land op z'n kop als De Gucht reageert?

Ik ken de VLD niet, dus ik weet niet wat voor goeds die man heeft gedaan, maar wat ik zie is een zagevent waarvoor het nooit goed genoeg zal zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be