Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2020, 13:59   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik merk dat als jongere zelf ook op binnen mijn kennissenkring. Er is wel enig enthousiasme bij vele jongeren om de maatregels na te leven, wat ikzelf niet doe (ik bepaal mijn eigen veiligheid wel) en wat ik ook niet snap dat ze dat zomaar toelaten. Onze generatie is lam geslagen door het internet ...

Het is enigszins contradictorisch want jongere mensen lopen nagenoeg geen risico wanneer ze dit virus oplopen.

Maar ik zie het verzet tegen de maskers, de vrijheidsberoving, de looplijnen en stipjes op de openbare weg, … toch vooral van de rijpere generaties komen. Gelukkig dat toch niet iedereen daarin meegaat.
Kleine correctie: de jonge generatie is lamgeslagen door de soc. media op internet.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 14:21   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is geen spel.
Met mijn beperkte kennis over virussen en Co kom ik tot de volgende eenvoudige vaststelling (of conclusie):
1. Hoe ouder je bent hoe kwetsbaarder;
2. Jongeren zijn dus minder kwetsbaar op zich, maar kunnen kunnen wel de kwetsbaren besmetten.
==> enkel als die kwetsbaren akkoord gaan met een contact met gevaarlijke jongere. Ik ben het er mee eens dat ouderen die geen jongeren willen ontmoeten, dat gerespecteerd moeten kunnen zien: jongeren moeten niet ongevraagd ouderen ontmoeten. Willen die ouderen dat niet, dan moeten jongeren wegblijven bij die ouderen. Maar dat is het enige he.

Mensen die niet willen ziek worden hebben het recht om zich te isoleren. Meer is daar eigenlijk niet aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2020 om 14:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 15:07   #23
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mensen die niet willen ziek worden hebben het recht om zich te isoleren. Meer is daar eigenlijk niet aan.
'k Kan toch moeilijk zeggen tegen de ouderen: "blijf thuis, neem een pilleke, en kijk naar tv of ga slapen".
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2020, 15:20   #24
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
==> enkel als die kwetsbaren akkoord gaan met een contact met gevaarlijke jongere. Ik ben het er mee eens dat ouderen die geen jongeren willen ontmoeten, dat gerespecteerd moeten kunnen zien: jongeren moeten niet ongevraagd ouderen ontmoeten. Willen die ouderen dat niet, dan moeten jongeren wegblijven bij die ouderen. Maar dat is het enige he.
Voor zover ik hier heb begrepen, kort samengevat, hebben we te maken met
- enerzijds: kwetsbare ouderen die zich bedreigd voelen door jongeren die zich niet kwetsbaar voelen.
- anderzijds: jongeren die zich geviseerd voelen omdat ze moeten opdraaien voor de kwetsbaarheid van ouderen.

Dit heeft iets te maken met solidariteit tussen generaties. Soms nogal moeilijk. Ik zou niet spreken over contracten. Het gaat om respect voor ouderen, ouders, en dat is blijkbaar wel cultuur gebonden.

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 mei 2020 om 15:20.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 05:24   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Kan toch moeilijk zeggen tegen de ouderen: "blijf thuis, neem een pilleke, en kijk naar tv of ga slapen".
Toch doet men niets anders in de WZC.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2020, 06:40   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nochtans wat het slimste zou zijn.

Enfin, stukken beter dan dat tegen alle anderen te zeggen, wat min of meer is wat er gedaan werd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 mei 2020 om 06:41.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be