Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Anonimiteit op het internet
JA, anonimiteit moet blijven 55 84,62%
NEEN, anonimiteit afschaffen 10 15,38%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2004, 22:15   #21
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Integendeel. Heb vanmorgen op wandeling in Gent 3 PVDA-plakkers en een anti-NSV-betoging-affiche verwijderd.
ze beschouwen dat als een compliment, dat weet je toch.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 22:25   #22
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Dit is dikke zever.
Dat ze zoiets voor meerderjarige personen met een strafblad doen, akkoord, maar dit.
Nu kan ik op dit forum nog tenminste men mening zeggen.
Op school mag ik het niet meer en alleen omdat ik tijdens godsdienst tijdens een discussie 'AANPASSEN OF OPKRASSEN' had gezegd.
Gevolg: ik heb het gevoeld op men gedragskaart, en op de deliberaties eind juni zal het ook wel een rol meespelen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 22:32   #23
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Er bestaat al lang een internet crime-unit, zelfs in België, en er worden bijna elke maand hier of daar honderden mensen aangehouden wegens misdaden via internet o.m. inzake pedofilie. Uw naieve vertrouwen in het feit dat Van Velthoven deze maatregel neemt omdat die effectief zal zijn is ontroerend.
En mag ik alstublieft ook nog mijn mening zeggen over een wet of is dat volgens jou ook al een misdrijf?
Meningen zijn vrij. Altijd geweest ook na het arrest van 21 april waar het VB een zware psychologische opdoffer kreeg.

Het wordt wel anders wanneer meningen herhaaldelijk in kranten, pamfletten, het internet enz worden geplaatst, dan worden ze systematisch en daardoor ook strafbaar.

Ik begrijp nog steeds niet waarom bv revisionisme en negationisme wel op forums kunnen geplaatst worden, temeer dat zij er verschillende jaren op bewaard worden. Daartegen verdwijnt een krant al bijna de volgende dag.

Doe maar eens een search met Google en dan merk je hoe lang dergelijke meningen bewaard worden.

Ze zijn dan wel anoniem want als ze dat niet waren werden ze wellicht vervolgd zoals hun grote idool Siegfried Verbeke die nu opgesloten zit in de gevangenis van Ieper in afwachting van zijn uitlevering aan Duitsland.

zie topic: Revisionist Siegfried Verbeke aangehouden.

Laatst gewijzigd door thePiano : 2 december 2004 om 22:32.
thePiano is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 22:34   #24
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Dit is dikke zever.
Dat ze zoiets voor meerderjarige personen met een strafblad doen, akkoord, maar dit.
Op school mag ik het niet meer en alleen omdat ik tijdens godsdienst tijdens een discussie 'AANPASSEN OF OPKRASSEN' had gezegd.
Gevolg: ik heb het gevoeld op men gedragskaart, en op de deliberaties eind juni zal het ook wel een rol meespelen.
Da's jammer. "In mijnen tijd" werd vinnige discussie en afwijkende meningen aangemoedigd op het college.
Vermits ik de context niet ken kan ik niet oordelen of jouw uitlating dom, beledigend, irrelevant, ... was, maar ik zou het kleintjes vinden indien dit zich zou vertalen in de evaluatie van je studiewerk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 22:34   #25
thePiano

Standaard

Citaat:
Dit is dikke zever.
Prima, misschien komt het toch nog goed met je.

Never give up on me Dad! (uit de film American Beauty)

Laatst gewijzigd door thePiano : 2 december 2004 om 22:34.
Oud 2 december 2004, 22:37   #26
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is dikke zever.
Ik geloof dat VBJ daar een zwartboek over heeft, het kan in ieder geval geen kwaad om gevallen van indoctrinatie te melden.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 22:37   #27
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Meningen zijn vrij. Altijd geweest ook na het arrest van 21 april waar het VB een zware psychologische opdoffer kreeg.

Het wordt wel anders wanneer meningen herhaaldelijk in kranten, pamfletten, het internet enz worden geplaatst, dan worden ze systematisch en daardoor ook strafbaar.

Ik begrijp nog steeds niet waarom bv revisionisme en negationisme wel op forums kunnen geplaatst worden, temeer dat zij er verschillende jaren op bewaard worden. Daartegen verdwijnt een krant al bijna de volgende dag.

Doe maar eens een search met Google en dan merk je hoe lang dergelijke meningen bewaard worden.

Ze zijn dan wel anoniem want als ze dat niet waren werden ze wellicht vervolgd zoals hun grote idool Siegfried Verbeke die nu opgesloten zit in de gevangenis van Ieper in afwachting van zijn uitlevering aan Duitsland.

zie topic: Revisionist Siegfried Verbeke aangehouden.
Ik denk dat ik wel niet de enige ben die het belachelijk vindt dat een mening strafbaar wordt als je ze maar vaak genoeg herhaalt.
Ik vraag me trouwens af of je even onverbiddellijk bent voor mensen die systematisch negationistische leugens verkondigen over het Stalinisme.
Oud 2 december 2004, 22:38   #28
vercetti
Minister

Standaard

Citaat:
Prima, misschien komt het toch nog goed met je.

Never give up on me Dad! (uit de film American Beauty)
Ik trek me van da commentaar op die gedragskaart toch niks aan

Oud 2 december 2004, 22:43   #29
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik trek me van da commentaar op die gedragskaart toch niks aan
Wat is dat voor een kaart ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 22:46   #30
vercetti
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Wat is dat voor een kaart ?
Een kaart waarop per vak 4 onderdelen: taken/toetsen, respect, sociaal en nog iets op staan, en voor elk van die vier onderdelen krijg je ofwel (zeer) goed, voldoende, onvoldoende, zwak. Bij godsdienst en fysica stond er bij respect voldoende/onvoldoende. MAAR HOE KAN IK RESPECT VOOR ZO'N K*T GODSDIENST ALS DE islam HEBBEN ALS ZIJ NIET HET MINSTE RESPECT HEBBEN VOOR ONS!!!

Ik vind het raar dat mij klastitularis daar niets overgezegd heeft.
't is ne politieker bij cd&v/ nva

Laatst gewijzigd door vercetti : 2 december 2004 om 22:49.
Oud 2 december 2004, 22:51   #31
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=1]Ps: ik ben niet anoniem, nooit geweest, maar voor wie nog twijfelt: mijn naam is Hugo Van Minnebruggen, 52 jaar en wonende in Antwerpen[/size]
Bekijken we dan deze post, dan merken we wel wat anders...

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 22:53   #32
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Concreet komt het er op neer dat zodra je met iemand wil chatten je eerst je identiteitskaart moet invoeren (de nieuwe hebben een electronische chip) en andersom kan je ook meteen de identiteit van je medechatter bekijken.

Deze maatregel geld dus voor 12 tot 18-jarigen.

Zoals bekend pleit ik al sinds 1995 voor de afschaffing van de anonimiteit op het internet. Je kan je schoffeert voelen door een pedofiel, waarom dan ook niet door een racist, een homohater, een sexist, een islamofoob, een antisemiet enz.... ??

Doordat de identeit niet meer onbekend is zullen uiteraard velen zich wel bedenken vooraleer ze xenofobe, revisionistische of negationistische wartaal uitslaan.

[size=1]Ps: ik ben niet anoniem, nooit geweest, maar voor wie nog twijfelt: mijn naam is Hugo Van Minnebruggen, 52 jaar en wonende in Antwerpen[/size]
Hij die niet naar een bijeenkomst durft komen
52 jaar? Dat is toch niet aan je reactie ste zien...
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 23:03   #33
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Neen, wie een misdrijf pleegt dient vervolgd te worden. Maar ik wens van het gebruik van een schuilnaam geen misdrijf te maken. Het is n de huidige staat van de wetgeving perfect mogelijk om mensen die via internet een misdrijf plegen te vervolgen.
Ik neem trouwens aan dat u bijvoorbeeld ook geen voorstander bent van een onbegrensd inzagerecht van de overheid in de briefwisseling van elke burger om erover te waken dat daar niets strafbaars bijzit?
.
Toch maar gaan werken met klikliijnen Zelfs als VB stemmer heb ik twijfels bij dta systeem ...
Oud 2 december 2004, 23:15   #34
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Hij die niet naar een bijeenkomst durft komen
52 jaar? Dat is toch niet aan je reactie ste zien...
Ik ben al naar verschillende forumbijeenkomsten geweest, al bij al vier en daarnaast (voordien bedoel ik) ook nog eens vijf babbelkanaalbijeenkomsten.
Oud 2 december 2004, 23:20   #35
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik wel niet de enige ben die het belachelijk vindt dat een mening strafbaar wordt als je ze maar vaak genoeg herhaalt.
Precies, want daar ligt het verschil. Lees het arrest nog maar eens goed door dan zal je merken dat meningen helemaal niet verboden worden, en tegelijk leer je daar ook uit wanneer iets herhaaldelijk en systematisch tot aanzetten tot wordt.
Het Arrest: http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest01.html

Citaat:
Ik vraag me trouwens af of je even onverbiddellijk bent voor mensen die systematisch negationistische leugens verkondigen over het Stalinisme.
Stalin interesseert met niet, ik kan me niet met alles bezighouden. Het enige wat ik er ooit heb over geschreven, en waarvoor ik extreemlinks over mijn nek heb gekregen, kan je op een andere website van me vinden:

[size=3]JOZEF STALIN ([font=Verdana]Jozef Vissarionovitsj Djoegasjvili)[/font]
[/size]
http://www.amarcord.be/georgia/stalin01.html

Laatst gewijzigd door thePiano : 2 december 2004 om 23:22.
Oud 2 december 2004, 23:25   #36
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Precies, want daar ligt het verschil. Lees het arrest nog maar eens goed door dan zal je merken dat meningen helemaal niet verboden worden, en tegelijk leer je daar ook uit wanneer iets herhaaldelijk en systematisch tot aanzetten tot wordt.
Het Arrest: http://users.pandora.be/amarcord/selys/arrest01.html

Stalin interesseert met niet, ik kan me niet met alles bezighouden.
Ik heb geen arrest nodig om mijn eigen mening te vormen. Het arrest van een rechtbank is een uitvoering van een wet, en niet een argument om te staven of die wet al dan niet een verstandige wet is.
In ieder geval stel ik vast dat uw verontwaardiging over negationisme selectief is. Het is slechts verkeerd als het gaat over iets dat u interesseert.
Oud 2 december 2004, 23:26   #37
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Bekijken we dan deze post, dan merken we wel wat anders...
Wat heb je dan gemerkt? Dat ik neonazi Westland New Post, die inlogt met een avatar van Adolf Hitler, het niet toesta om mijn echte naam te afficheren? Ik heb neonazi's al dikwijls verwittigt dat enkel vrienden mij mogen tutoyeren. Dat heeft helemaal niks met anonimiteit te maken, maar met een sterke weerzin en diepe minachting die ik heb voor ranzige mestkevers zoals WNP op het net.
Oud 2 december 2004, 23:26   #38
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Stalin interesseert met niet, [size=3][/size]
Dat vind ik maar zwak, als je onrecht wil tegen gaan , dan moet je ook elk onrecht even hard veroordelen. DAt je je specifiek voor iets wil inzetten is niet meer dan juist. Je kan je inderdaad niet met alles bezig houden. Maar je mag toch niet blind zijn voor het ander, wat je hier op het forum maar al te veel toepast.
Oud 2 december 2004, 23:30   #39
sfbtkm2
Lokaal Raadslid

sfbtkm2's schermafbeelding

Standaard

De vraag is zijn fora nog anoniem? Elke forumbeheerder kan bij uitzonderlijke omstandigheden het IP-adres meedelen aan de provider waardoor men perfect de naam en adres van de persoon kan achterhalen. Dat u anoniem bent is een illusie.
Een (nog) veiliger chatkanaal voor kinderen (tot 18 is misschien iets overdreven) is wel een goed idee om ongewensten buiten te houden.
Oud 2 december 2004, 23:30   #40
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik heb geen arrest nodig om mijn eigen mening te vormen. Het arrest van een rechtbank is een uitvoering van een wet, en niet een argument om te staven of die wet al dan niet een verstandige wet is.
Mijn mening is dat het een verstandige wet is en een goed doordacht en uitgetekend arrest is. Nu nog de dodaties intrekken zodat we de propagandamachine van het VB verlammen of toch aanzienlijk vertragen.

Citaat:
In ieder geval stel ik vast dat uw verontwaardiging over negationisme selectief is. Het is slechts verkeerd als het gaat over iets dat u interesseert.
Dat klopt, ik ben enkel geïnteresseerd in de Nieuwe Orde, van vroeger tot op heden, en de rode draad die daar doorheen loopt. Ieder zijn hobby. Wat was die van jouw weer?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be