Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2004, 13:26   #21
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfbtkm2
Vanonder een rok is het moeilijk te typen maar soit.
Inhoudelijk nu, geen enkel recht is absoluut noch het recht op vrije meningsuiting noch godsdienstvrijheid (jihad) noch andere rechten. Elk recht heeft wel zijn grens. Dat neemt niet wel dat wij een zeer breed spectrum hebben van individuele fundamentele rechten.
De grens is het systematisch aanzetten tot haat of het discrimineren van mensen zonder redelijke basis.
Als u een café hebt en u weigert systematisch vreemdelingen dan gaat dit in tegen het anti-discriminatiebeginsel. Want u hebt daar ongetwijfeld geen redelijke basis voor. Dit geldt in feite ook voor het accepteren van iemand op basis van zijn kleur.
Er zijn wel andere (geldige) redenen zoals het niet accepteren omdat hij te arrogant,... is.
Puur een verschil maken op basis van ras, heet racisme; en daar bent u dus mee bezig.
Het is niet omdat de wet iets oplegt dat u er mee eens moet zijn. Maar u moet dan wel niet klagen als u veroordeelt wordt. Als u na een botsing uw verkeersagressie wil uitwerken op uw slactoffer dan kan dat. Maar u zal er wel een hoge prijs voor moeten betalen.
Wetten zijn dikwijls gebaseerd op morele of religieuze regels (bv 10 geboden) met het verschil dat wetten afdwingbaar. Maar als u geen moraal hebt, noch een geloof dan zijn het alleen de wetten die u zullen tegenhouden.
Ik heb nooit begrepen waarom men horeca-zaken kan vervolgen voor een selectieve toegangspolitiek.

De kliek van elitaire betweters die dit juridisch misbaksel bedacht hebben frequenteerden waarschijnlijk van die clubs en instellingen waar een consumptie het driedubbele van dat in een gewoon cafe kost, of waar je een lidkaart moest voor hebben om er binnen te raken.

Uiterst hypocriete wetgeving.

Laatst gewijzigd door Wreker : 3 december 2004 om 13:26.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 16:46   #22
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeri-dc
men spreekt hier over WOORDEN...
ik heb nog geen doden of gewonden weten vallen door mijn woorden hoor.

dat is enkel wat wil zeggen..
(...)
woorden kunnen wel degelijk iemand kapotmaken; denk maar aan doodsbedreigingen, verbale pesterijen enz...
of is bijvb. "ik zou je kind willen pakken" bijvoorbeeld óók een onschuldige "mening" die geen kwade gevolgen heeft?

wat me eigenlijk het meeste stoort, is dat ALLES plots een "mening" is geworden.
je hoeft maar een beetje tegengesproken te worden, of iedereen steigert al, en schermt met het doodgeroepen "recht op vrije meningsuiting". wel, dat recht IS er. je moet alleen ook de consequenties ervan durven dragen.
voor mijn part mag je zeggen dat alle negers stinken, maar dan moet je niet zagen als je een proces aan je been krijgt, en al zeker niet over het recht van vrije meningsuiting, aangezien je je "mening" dan wel degelijk geuit hebt.

voor alle duidelijkheid: ik wil géén kindjes pakken.
Oud 3 december 2004, 17:13   #23
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Oud 3 december 2004, 17:15   #24
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

het begrip vrije meningsuiting wordt het meest verkracht door degenen die anderen geen vrije meningsuiting gunnen...
het begrip is zeker door de vlaamse stank het meeste uitgehold...
dan geldt ineens partijdiscipline... want een blokker mag niets wat niet in de gunst ligt van De Winter, Annemans en hun voorzitter toy court en hun voorzitter voor het leven...
Oud 3 december 2004, 17:34   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
het begrip vrije meningsuiting wordt het meest verkracht door degenen die anderen geen vrije meningsuiting gunnen...
Klopt.

Citaat:
het begrip is zeker door de vlaamse stank het meeste uitgehold...
Nochtans is het onder uw grote voorbeeld Verhofstadt dat er heel wat censuur is ingevoerd of toegepast.

Citaat:
dan geldt ineens partijdiscipline... want een blokker mag niets wat niet in de gunst ligt van De Winter, Annemans en hun voorzitter toy court en hun voorzitter voor het leven...
Bij de VLD doen ze tenminste eerst nog alsof er vrij mag gesproken worden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2004, 17:39   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De volledig en onbeperkte vrije meningsuiting vind ik bullshit.

De misdrijven van belediging, smaad, eerroof en dergelijke meer bestaan al zeer lang en zijn een korrekte uitdrukking van onze kultuur. (en ook van de opvoeding die mijn moeder mij meegegeven heeft).

Uw onbeperkte vrije meningsuiting geeft een risiko dat de mensen die zich diep gekwetst voelen door uw uitlatingen beperkt worden in hun recht op een normaal leven. Het is toch al zoveel keren gezegd: de vrijheid van de ene stopt waar die van de andere begint.

Bovendien zijn die zaken allemaal zeer genuanceerd: zo kan je op de grote markt of in een kaffee een speech afsteken tegen de katholieke kerk. Doch dat doe je niet in een kerkgebouw tijdens een begrafenisplechtigheid.

Ik vind uw ongenuanceerde stelling zeer on-Vlaams. Vlaanderen verdient echt beter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 10:58   #27
joeri-dc
Burger

joeri-dc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy

voor alle duidelijkheid: ik wil géén kindjes pakken.
dan is het goed....

lid van het ANTI monarchie clubje!

weg met de koning, leve de president...

vlaanderen onafhankelijk
joeri-dc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 13:45   #28
sibel
Vreemdeling

Standaard ik ben dus die neger, he

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
jij mag volgens de wet gerust tegen een neger zeggen dat je hem niet tof vindt omdat zijn kleurke u niet aanstaat. wat je er mee gaat bereiken is een andere vraag, maar het mag wettelijk gezien wel. wat niet mag is systematisch aanzetten tot racisme, dat is iets heel anders. je mag bv geen foldertjes beginnen verspreiden waarin je een paar fait divers afdrukt waar negers bij betrokken zijn, en er dan bijzetten dat je met negers altijd last hebt. dat kan men namelijk beschouwen als systematisch aanzetten tot racisme. wat u ook niet mag doen is in dat folderke zetten dat we al die negers maar eens op hun gezicht moeten slagen, want dat is oproepen tot geweld en dat mag ook niet.

een neger weigeren in je café mag je, als je bv al eens last met hem hebt gehad. maar je mag geen bordje aan je deur hangen waarop staat dat negers niet binnen mogen, want dat is dan weer discriminatie op basis van afkomst, en dat mag ook niet. dat heeft trouwens niets met vrije meningsuiting te maken, maar met gelijke rechten. als die neger in jouw café zit mag jij hem echter wel zeggen dat je hem niet leuk vindt (dan moet je wel de consequenties dragen natuurlijk).
sibel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2004, 13:51   #29
sibel
Vreemdeling

Standaard ik ben dus die neger, he

[size=4] [/size]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
jij mag volgens de wet gerust tegen een neger zeggen dat je hem niet tof vindt omdat zijn kleurke u niet aanstaat. wat je er mee gaat bereiken is een andere vraag, maar het mag wettelijk gezien wel. wat niet mag is systematisch aanzetten tot racisme, dat is iets heel anders. je mag bv geen foldertjes beginnen verspreiden waarin je een paar fait divers afdrukt waar negers bij betrokken zijn, en er dan bijzetten dat je met negers altijd last hebt. dat kan men namelijk beschouwen als systematisch aanzetten tot racisme. wat u ook niet mag doen is in dat folderke zetten dat we al die negers maar eens op hun gezicht moeten slagen, want dat is oproepen tot geweld en dat mag ook niet.

een neger weigeren in je café mag je, als je bv al eens last met hem hebt gehad. maar je mag geen bordje aan je deur hangen waarop staat dat negers niet binnen mogen, want dat is dan weer discriminatie op basis van afkomst, en dat mag ook niet. dat heeft trouwens niets met vrije meningsuiting te maken, maar met gelijke rechten. als die neger in jouw café zit mag jij hem echter wel zeggen dat je hem niet leuk vindt (dan moet je wel de consequenties dragen natuurlijk).
sibel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be