![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ge moet het maar doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik draag geen als het niet moet. En toch zou ik er geen probleem mee hebben als het een verplichting wordt in de winkels. Of zoals in Spanje. Als je geen afstand kan bewaren (1,5 m) dan wordt het een verplichting, op alle openbare plaatsen. Daar kan ik mee leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits het Covid virus door zeep afgebroken wordt is wassen bij lage temperatuur voldoende.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, het was precies die eigenaardige attitude die Tom juist lijkt te voorspellen: "alstublieft, verplicht mij om zinnige dingen te doen, want anders doe ik ze niet". Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 6 juli 2020 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een filter dat in de twee richtingen werkt, en in de twee richtingen verre van perfect is, maar toch bijdraagt. En exact hoeveel weet geen kat ; de filterfunctie daarentegen is wel bestudeerd, en daar zou het lijken dat de effecten min of meer symmetrisch zijn. Maar er is natuurlijk altijd een voordeel als de zieke er een draagt, omdat men ervan uitgaat dat er minder zieken dan besmetbaren zijn. Als dus enkel die paar zieken er een dragen, beschermen die de grote groep van besmetbaren met een paar maskers ; als enkel besmetbaren er dragen, moeten er veel meer maskers gedragen worden (door die grote meerderheid besmetbaren). Het LIJKT dus dat "een zieke die een masker draagt" veel efficienter is, gewoon omdat er minder zieken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onlangs stelde ik mij de vraag hoe het zou zijn moest er geen verplichting bestaan in een stadsbus. Ik vermoed dat je: - ofwel reizigers hebt die het niet zo nauw nemen; - ofwel wie wijselijk thuisblijft, en zich misschien benadeeld voelt. Wees er zeker van dat er momenteel veel in de bus zitten, die uiteraard een mondmasker dragen, maar die geen zouden dragen moest het niet van moeten zijn. Momenteel zie ik in winkels dat meer dan 50% (zacht uitgedrukt) geen mondmasker draagt. Zelfs ouderen die dit uit eigenbelang best zouden doen. Ik denk niet dat er groot bezwaar zou zijn indien verplicht. Er is zeker een draagvlak. Een verplichting tot dragen van een mondmasker in winkels zou mij niet storen. Van winkelen heb ik zeker niet mijn mijn favoriete tijdverdrijf gemaakt. Zo snel mogelijk buiten. Ja, ik vind dat je zonder veel weerstand of bezwaar bepaalde gedragsregeltjes kunt opleggen in ieders belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Thuis blijven als je ziek bent en obligatoire kussen achterwege laten zou dat net hetzelfde effect hebben als een lockdown met mondmasker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders zijn de maskers die in de zorg gebruikt worden, de FFP2 maskers die in 2 richtingen werken. Logisch ook, daar het niet de bedoeling is dat degene die de verzorging doet, wordt aangestoken door een patiënt.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat jij de ziekenhuispraktijk verwart met een filterwerking. De filterwerking van een chirurgisch masker is kleiner dan de filterwerking van een FFP2 masker, maar is goed genoeg om de besmettingskans dat een waarschijnlijk GEZONDE chirurg een patient infecteert onder een aanvaardbare grens te houden. Daarentegen, voor een personeelslid dat vrijwel zeker in een besmettelijke omgeving moet gaan werken is dat onvoldoende, en wil men een hogere graad van bescherming: dus FFP2 masker. Maw, de chirurg draagt een chirurgisch masker omdat hij hoogstwaarschijnlijk gezond is ; het is een extra bescherming voor de patient, maar niet meer dan dat. De verzorger draagt een FFP2 masker omdat hij in een quasi gegarandeerde besmettelijke omgeving moet werken. Het is trouwens zo dat FFP2 maskers met een klep NIET in 2 richtingen werken ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...m7BrDQ3sbrD_mu
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook dit (uit nog net onverdachte tijden: september 2019): https://www.sciencedaily.com/release...0903134732.htm Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 12:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar qua mechanica van transmissie zal het niet verschillend zijn. Als de biologische functies anders zijn, kan dat een rol spelen, maar men kan dus wel het omgekeerde niet zomaar volhouden he, vermits er tegenvoorbeelden zijn, die bestudeerd werden. "autogordels hebben geen nut" "toch wel, ziehier studie die dat aantoont" "jamaar dat was met Japanse wagens, geen Duitse" Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juli 2020 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elk voertuig op de openbare weg in Europa, buiten deze van zwakke weggebruikers, is gehomologeerd. De normen voor autogordels zijn dus 100% gelijk, ongeacht de fabrikant en of het import betreft of lokale productie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, 't was de eigenaardige attitude van "deel de mondmaskers uit zoals beloofd, dan kunnen we er eentje dragen", want dat is precies wat hij aanklaagt, de incompetentie van de overheid.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Illustratie: ik ben voorstander om de max snelheid op a-wegen te beperken tot 110. Maar toch, zolang het 120 is, zal ik al eens durven 115 en zelfs 120 te rijden. U doet me denken aan het Vlaamse spreekwoord: wie een stok heeft, kijkt alras rond of er niet ergens een hond te slaan valt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |