Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2020, 19:23   #21
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
??????????
Eén kar per gezin.
Uit hoeveel leden bestaat één gezin?
3-5-7-12-15?
Nooit gehoord dat je toen slechts alleen binnen mocht, dus geen twee volwassenen, slechts één volwassene voor één winkelkar ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 19:33   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Nooit gehoord dat je toen slechts alleen binnen mocht, dus geen twee volwassenen, slechts één volwassene voor één winkelkar ?
Niettemin men zal zeer vlug iets moeten bedenken over de manier van omgang met elkaar.
Want zoals we nu bezig zijn staat de economie op de rand van de afgrond.

En eenmaal in de afgrond mag iedereen dag zeggen tegen zijn job waar dan ook.
Ook de ministers.
Of je dan voor de stad of staat werkt ook.

Mij lijkt het dat ze vooral daar op aansturen nu.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 juli 2020 om 19:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 19:37   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan heb je niet goed gekeken. In veel winkels waren er ofwel minder winkelkarren, ofwel slechts een aantal vrij te gebruiken terwijl de andere vastgeketend waren.

Nu is daar weliswaar al meer willekeur in, maar dat was de manier van werken bij de overgrote meerderheid van de winkels.
Hier is het zus en daar is het weer zo. Vandaag zegt men dat en een uur later weer iets anders. Dus t'ja.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 19:42   #24
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zo'n kar helpt om afstand te bewaren, in theorie toch, binnen is dat nodig.
Buiten maakt het niet veel uit.
Nodig?
Wat let me, met een winkelkar, om dichter bij andere klanten te komen?
Wat let me, zonder winkelkar, om afstand te houden tot andere klanten?
Het is eerder omgekeerd, ik, als fietser, heb tot voor deze staatsdwang, nog nooit in mijn leven een winkelkar gebruikt. Die zit in mijn weg, ik heb meer ruimte nodig dan vroeger, maar de gangen in de supermarkt zijn nog even breed, en de winkelkar maakt dat ik DICHTER dan vroeger moet komen, en langer dichter blijven, om te kunnen passeren.
En ik moet nu een winkelkar aanraken die ik anders niet aanraakte, hopende dat de alcohol niet te snel verdampt om het virus te doden, en hopende dat de karren goed zijn afgewreven ermee.

Net zoals het Coupure fietserstraject in Gent.
Er is daar sinds tijden een trottoir, een autobaan en een tweerichtingsfietspad.
Nu hebben ze daar het fietspad van vroeger gereserveerd voor voetgangers, die dus 1 meter trottoir en 2 meter fietspad hebben, 5 man en een peerdekop zie je op dat paar km lang traject - omdat mensen voor zo lange trajecten de fiets gebruiken ipv tevoet gaan.
En de 3 meter autobaan hebben ze tot zogenaamde "fietsstraat" gebombardeerd, auto's mogen fietsers niet inhalen, en de zotte sitatie daar nu is bendes fietsers in twee richtingen met auto's tussen, allemaal opeen terwijl de andere totaal 3 meter baanbreedte er LEEG bij ligt.

Hoe rijmt dat met spreiding, hun "social distance" bullshit ????
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 19:45   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verplicht gebruik maken van winkelkarren is geen wondermiddel - verre van, en soms vind ik het ook overdreven - maar het heeft wel enkele voordelen:
  • men kan controleren hoeveel mensen er in de winkel zijn door slechts een beperkt aantal karren aan te bieden
  • men kan zo ook het maximum aantal klanten beperken
  • tijdens het aanschuiven wordt er meer afstand gehouden
Ze hebben dat eerste een tijd gedaan. Resultaat de mensen stonden buiten in drommen aan te schuiven, en de NAZI aan de ingang heel de tijd onder vuur en onder druk. Duurde niet lang.
En klanten lieten karren achter in de winkel. Ik heb dat ook vaak gedaan, als het brood niet lang genoeg meer bewaarde en ik anders voor niks moest staan aanschuiven aan de kassa, omdat ik met de winkelkar niet kon passeren.
En de files aan de kassa, zoveel langer. Zoveel langer wachten. De "blootstelling" aan andermans ademlucht dito langer.
Dus al die redenen zijn nep / onpraktisch / nutteloos.
Oud 19 juli 2020, 19:51   #26
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ergens in april of begin mei daar iets zien wijzigen rond.
Een eerste week lang, kort na die winkelkarren dwang begon met bewakingsfirma agent ipv vakantiejobbers (scholen sloten ze ook) aan de ingang, moesten koppels ELK een winkelkar nemen. Koppels gingen dus met twee winkelkarren binnen.
De week erna, wijziging, van een koppel moest 1 buitenblijven.
Zo zie je, hoe ridicuul, idioot en mensvreemd die CommieNazi's zijn die zich "regering" noemen. Of accurater: het interesseerde hen geen zak, want heel hun dwingerij heeft niet het virus als motief, wel verder inperken van burgervrijheid.

Dus een uitleg voor die manden/korven plicht, is nog steeds zoek.
Geen 1 vakantiejobber was in staat.
Ikzelf evenmin trouwens, haha.
Of ik zou totaal omgekeerd moeten denken, dat ze die manden verplichten als poging om je te besmetten.
Oud 19 juli 2020, 20:17   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Klopt erwin.

Wie zou je trouwens in een winkel besmetten?
De kassa staat allemaal achter plexi.
En de andere mensen daar sta je niet mee te dansen.
Als je iemand tegenkomt die je kent zit hij allicht in uw bubbel.

Het is een grote comédie.

Maar wie zit hier achter?

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 juli 2020 om 20:18.
Oud 19 juli 2020, 21:00   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Aantal besmettingen Aalst bij opzoeking gemeente : 538.
In werkelijkheid 2
Eergisteren 1 volgens het nieuwsblad.

Beetje expres de mensen misleiden?

We zitten dus net als de Amerikanen met cijfers die alle kanten uitgaan behalve de enige echte kant.

Oké we onthouden het.

Laatst gewijzigd door Mambo : 19 juli 2020 om 21:02.
Oud 20 juli 2020, 05:53   #29
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toen wel ja, maar nu!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 09:33   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In canada worden de genezen mensen uit de statistiek gehaald omdat dit misleidend is.

Wanneer hier ook?

Laatst gewijzigd door Mambo : 20 juli 2020 om 09:34.
Oud 20 juli 2020, 09:56   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zo'n kar helpt om afstand te bewaren, in theorie toch, binnen is dat nodig.
Buiten maakt het niet veel uit.
Dat was inderdaad de bedoeling, dacht ik ook wel.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 juli 2020 om 09:56.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 10:47   #32
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat was inderdaad de bedoeling, dacht ik ook wel.
Ja, dat was de door de politici gegeven bedoeling / excuus.
De realiteit is het precieze omgekeerde: klanten die dichter, en langer dichter, bij elkaar komen. En dat is waarom geen enkele vakantiejobber een antwoord wist of met wat tijd kon bedenken - het is het precieze tegendeel van wat ze met eigen ogen zien.
En het excuus toegepast op manden / korven is zelfs nog lastiger uit te leggen, het ingenomen grondvlak ervan is bij sommige klanten kleiner dan dat van hun buik. Een mand/korf is als een winkelkar op zijn kleinste kant.
Oud 20 juli 2020, 10:49   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
En de files aan de kassa, zoveel langer. Zoveel langer wachten. De "blootstelling" aan andermans ademlucht dito langer.
Dus al die redenen zijn nep / onpraktisch / nutteloos.
De files zijn misschien langer, daarom is de wachttijd niet noodzakelijk langer.
Wat ik wel vaststel is dat sinds het verplicht dragen van het mondmasker dubbele files ontstaan. Iemand komt doodleuk naast je staan met zijn/haar karretje (of mandje). Vooral toeristen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 10:52   #34
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat is tegenwringen om tegen te wringen.
De partij waaraan u zou gehoorzamen zit wellicht niet het clubje dat in ons land iets te zeggen of te betekenen heeft.

Anders zou deze post er natuurlijk helemaal anders uitzien.
Ik vind niks relevant in uw post.
En moest ik de keuze hebben, er zou geen overheid, geen partij en geen politicus bestaan.
Ze zouden allemaal echte jobs hebben.
Ze zouden allemaal helpen in de samenleving.
Oud 20 juli 2020, 11:00   #35
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan heb je niet goed gekeken. In veel winkels waren er ofwel minder winkelkarren, ofwel slechts een aantal vrij te gebruiken terwijl de andere vastgeketend waren.

Nu is daar weliswaar al meer willekeur in, maar dat was de manier van werken bij de overgrote meerderheid van de winkels.
Dat klopt. Die Commie strategie heeft een paar maanden geduurd. In bvb Aldi vestigingen met 60 of 70 winkelkarren, was maar een dozijn karren los, de rest vastgeketend, met dat dozijn hebbende de bewakingsfirma agent als "manager". Eerst stonden die alleen met hun mond te "werken", echter na een paar weken moesten ze de handvaten van de karren afwrijven met een ontsmettingsmiddel. Omdat dat niet doen zo idioot duidelijk maakte dat het net virusverspreiding in de hand werkte.
En na nog wat weken waren de bewakingsagenten het beu dat ze niet enkel met hun mond konden werken en showden hun six o clock.
Intussen hadden de Commies besloten de scholen te sluiten, en werden vakantiejobbers "vrijgemaakt" (zoals belastingsgeld haha) hiervoor. Nog steeds een luxe jobke, natuurlijk. Die gastjes zijn zo nu al gepreprogrammeerd voor overheidsjobkes later.
Oud 20 juli 2020, 11:15   #36
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De files zijn misschien langer, daarom is de wachttijd niet noodzakelijk langer.
Wat ik wel vaststel is dat sinds het verplicht dragen van het mondmasker dubbele files ontstaan. Iemand komt doodleuk naast je staan met zijn/haar karretje (of mandje). Vooral toeristen.
De wachttijd is véél langer. Vroeger, zelfde zenders, zelfde uren (hehe) was ik op enkele minuten buiten. Nu is het een kwartier tot een halfuur. Tijdverlies aan de ingang, tijdverlies in de gangen, tijdverlies aan de kassa en tijdverlies buiten winkelkar terug - je moet je worstelen langs de rij wachtenden op een winkelkar van de vakantiejobber. Dat is zelfs nog erger geworden sinds vorige week, klanten moeten nu zelf ontsmetten (ook Aldi).
Er was een tijd dat Aldi's een open plein hadden om te parkeren. Er waren geen drempels en balustrades. Aldi vestigingen werden 1 voor 1 verbouwd en overal kwam dezelfde bazar als op straat. Resultaat: klanten moeten tussen balustrades door nauwe gangetjes lopen.
Net als het wegennet. En het straffe is, de "corona maatregelen" van de politici-deserteurs uit de economie, vergrootten die concentrering nog (zie mijn Gent Coupure en Lousbergkaai voorbeelden).

Dat klanten met hun verplichte karren naast elkaar staan, is al veel langer dan die maskerdwang. Dat is zelfs altijd zo geweest, als er minder kassa's open zijn dan gangen ernaartoe, en er files zijn (nu veroorzaakt door de corona dwingerij). Immers, hoe kan een klant weten wie net voor hem is, wanneer het zijn beurt is, zonder te kijken in de andere gangen? Dat kun je enkel door naast ipv achter je te staan.
Alleen, vroeger viel dat niet op, nu, met die dwingerij, wel.
Oud 20 juli 2020, 11:25   #37
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zo weinig mogelijk aanraken.
En dan pak je net dat wat iedereen aanraakt.
De kar of mand.

En dat afwassen is ook maar zo nu en dan een keertje.
Juist! Daarom heb ik me een inklapbare en uitplooibare winkelkar aangeschaft. Daarmee sta ik nergens in de wachtrij en ben ik niet afhankelijk van derden.
Oud 20 juli 2020, 14:47   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf de discussie niet goed begrijpen.
Er heeft nooit in een wet gestaan dat je verplicht een karretje moest nemen bij het winkelen.

Maar er is wel een algemeen principe: Aldi of whatever welke andere winkel, heeft wel ongeveer alle rechten om te bepalen hoe en wat je er mag binnenkomen, mits geen overtreding van de wet (vb. racisme, discriminatie).

Pak een kar of ga elders winkelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 19:50   #39
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik blijf de discussie niet goed begrijpen.
Er heeft nooit in een wet gestaan dat je verplicht een karretje moest nemen bij het winkelen.

Maar er is wel een algemeen principe: Aldi of whatever welke andere winkel, heeft wel ongeveer alle rechten om te bepalen hoe en wat je er mag binnenkomen, mits geen overtreding van de wet (vb. racisme, discriminatie).

Pak een kar of ga elders winkelen.
Toch wel:
https://www.belgium.be/nl/nieuws/202...te_maatregelen
Citaat:
Daarnaast zal de toegang tot supermarkten worden gereguleerd, met een beperking tot een specifiek aantal klanten (1 persoon per 10m² en een maximale aanwezigheid van 30 minuten).
En zoals hier gezegd: de winkelkarren/manden worden "misbruikt" als manier om dat klantenaantal gemakkelijk te rantsoeneren.
Dat ze als estafettestokjes voor het virus fungeren, wordt blijkbaar geaccepteerd.
Oud 20 juli 2020, 19:57   #40
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Juist! Daarom heb ik me een inklapbare en uitplooibare winkelkar aangeschaft. Daarmee sta ik nergens in de wachtrij en ben ik niet afhankelijk van derden.
Door de gedwongen klantenaantal per oppervlaktebeperking, en de controlemethode zijnde gebaseerd op een rantsoen karren/mandjes, is dat ook verboden.
Daarom ook dat geen 1 vakantiejobber, en ook veel vast personeel van winkels, geen antwoord kon verzinnen.
Als je dus die virus estafettestokjes wil mijden, ga je een precies zelfde kar of mand als de winkel nodig hebben, zodat ze het verschil niet kunnen zien.

Daarom ook dat die bewakingsfirma agenten aan ingangen koppels dwongen tot elk een winkelkar. Alleen, het rantsoen karren bleek zo te rap op te raken, en een week later dwongen ze 1 van het koppel tot buiten blijven.
Eigenlijk hilarisch, dat amateurisme / die wereldvreemdheid daar bij de Commies.
Maar wat wil je, de NV Belziek is dan ook met kop en schouders het meest verlieslatende bedrijf in Belgie. Het interesseert hen eigenlijk gewoon geen zak. Omdat ze met hun "maatregelen" andere motieven hadden/hebben dan virussen tegen houden.

Laatst gewijzigd door Erw : 20 juli 2020 om 20:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be