Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2020, 11:17   #21
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Dat is bij influenza griep ook zo hoor.
Als 1 in het gezin het heeft, de rest ook.
Alleen kwam dat toen niet in het nieuws.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 14:53   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je moet eens kijken wat een spectakel he:

"vrouw van een koppel dat gouden bruiloft ging vieren, heeft 1 dag 38 graden koorts gehad ! Direct het land op slot !!"

Kan je je zoiets voorstellen, 1 jaar geleden ? Oma heeft 1 dag 38 graden koorts gehad, het komt in de krant en het land staat in rep en roer ?

Hoe hoog moet de groepswaanzin niet stijgen ???
Ik ben deze voormiddag wat gaan wandelen. Maar nergens iets opgemerkt dat in rep en roer staat.

Nog een bewijs: er is maar één draad over. Als er maar 1 draad over is, dan staat het land niet in rep en roer over het onderwerp.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 15:50   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben deze voormiddag wat gaan wandelen. Maar nergens iets opgemerkt dat in rep en roer staat.

Nog een bewijs: er is maar één draad over. Als er maar 1 draad over is, dan staat het land niet in rep en roer over het onderwerp.
Toch staat het land in rep en roer.
Doe die oogkleppen af, die zijn alleen voor paarden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 17:09   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch staat het land in rep en roer.
Doe die oogkleppen af, die zijn alleen voor paarden.

Ben zonet langs het huis van de "lijdende voorwerpen" gefietst.....

Alles is in goede orde verlopen hoor....

Niemand in stralingspakken ,geen afsluitingen of decontaminatieinfrastruktuur ....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 juli 2020 om 17:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 17:34   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is bij influenza griep ook zo hoor.
Als 1 in het gezin het heeft, de rest ook.
Alleen kwam dat toen niet in het nieuws.
Ik denk dat het so to speak and count 100 maal meer voorkomt dat slechts 1 lid van een gezin een griep doormaakt, dan dat alle leden van een gezin een griep doormaken.

Ze zullen virus binnen krijgen, dat wel. Maar niet noodzakelijk ziek worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 juli 2020, 17:35   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Niemand in stralingspakken ,geen afsluitingen of decontaminatieinfrastruktuur ....
Corona-toerisme

Oud 20 juli 2020, 17:39   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...
Tja, blijft de vraag waarom er uitgeweken werd naar Nederland, Nederland waar de regels sowieso veel losser zijn.
...
Nogal wat Vlamingen gaan graag naar Roompot.
https://www.roompot.nl/vakantieparke...oglemybusiness

Oud 20 juli 2020, 18:38   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is dat soort "voorvallen" die laat besluiten dat men "maatregelen" moet nemen he. Die familie is een van de 20 zulke bubbels die voor het totaal aantal vastgestelde besmettingen zorgt op een dag, dat wat over de 200 zit.

20 oma's die een dag koorts hebben, en de virologen roepen op om maatregelen te nemen als je het doortrekt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 18:39   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het so to speak and count 100 maal meer voorkomt dat slechts 1 lid van een gezin een griep doormaakt, dan dat alle leden van een gezin een griep doormaken.

Ze zullen virus binnen krijgen, dat wel. Maar niet noodzakelijk ziek worden.
Hoeveel van die 12 mensen is echt zwaar ziek ?
Oud 20 juli 2020, 19:03   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Gelukkig maar.
Oud 20 juli 2020, 19:04   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wslk niemand.
Oud 21 juli 2020, 11:46   #32
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
ja,ik woon ook in die regio
Geachte Kelt

Er werd al voor de uitbraak van de ingevoerde Kroonziekte beslist om geen zesde uitvoering van de "Toverachtige Kring" (Cirque Magique) te "Leeghem" op touw te zetten.

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 12:54   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt niet veel uit.
Ik heb al verteld op dit forum wat het is om te wachten op de uitslag van zaterdagvoormiddag tot maandagochtend.

Nog iets anders: je blijft nogal hardnekkig bij jouw redelijk extreem (of toch minstens zeldzaam, niet veel gedeeld door andere mensen) standpunt.
Dat is jouw goed recht,
maar het is mijn goed recht om dat beu te worden.
Ik ga dus waarschijnlijk niet veel meer reageren op jouw posts inzake corona.

Oud 21 juli 2020, 13:41   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt niet veel uit.
Ik heb al verteld op dit forum wat het is om te wachten op de uitslag van zaterdagvoormiddag tot maandagochtend.

Help, help, ik heb een snotneus en nu is het officieel !

Citaat:
Nog iets anders: je blijft nogal hardnekkig bij jouw redelijk extreem (of toch minstens zeldzaam, niet veel gedeeld door andere mensen) standpunt.
Wat is daar extreem aan, van zeggen dat het een verkeerd idee is om de maatschappij om zeep te helpen voor iets dat niet eens evenveel doden zou maken als er gewoon jaarlijks vallen ?

Ik vind het eerder extreem om dat wel willen te doen, maar vele mensen zijn nu collectief zot geworden he. En ja, die verdragen meestal niet dat ze zo nu en dan eens herinnerd worden aan hoe zot ze wel bezig zijn.

Uw antwoord in de eerste lijn is trouwens boekdelensprekend hierover: HET MAAKT NIET UIT dat ze niet erg ziek waren, het is erg want het is corona !

Begrijp je het waanzinnige daarvan niet ? Het is erg want het is corona, ook al is het niet erg !

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2020 om 13:42.
Oud 21 juli 2020, 15:40   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte Kelt

Er werd al voor de uitbraak van de ingevoerde Kroonziekte beslist om geen zesde uitvoering van de "Toverachtige Kring" (Cirque Magique) te "Leeghem" op touw te zetten.

Hoogachtend

Gelukkig...

Geen week aan een stuk snachts dat "doegdoegdoeg" in de lucht...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 16:39   #36
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gelukkig...

Geen week aan een stuk snachts dat "doegdoegdoeg" in de lucht...
Geachte heer de Kelt

Het is maar voor drie dagen of zo en het houdt zelfs ten tweeën 's nachts op...

Als man van de streek, zal u wel Lagoa (Nederlands: "poel") te "Mêende" kennen. Hopelijk gaat deze leuke zaak nog eens open, vervloekte Kroonziekte.

Mooie tijden heel het weekeinde lekker strak op deze schitterende liederen losgaan en 's maandags met schorre stem en lijkbleek gaan werken.

Met Meense groet
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Oud 21 juli 2020, 17:18   #37
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer de Kelt

Het is maar voor drie dagen of zo en het houdt zelfs ten tweeën 's nachts op...

Als man van de streek, zal u wel Lagoa (Nederlands: "poel") te "Mêende" kennen. Hopelijk gaat deze leuke zaak nog eens open, vervloekte Kroonziekte.

Mooie tijden heel het weekeinde lekker strak op deze schitterende liederen losgaan en 's maandags met schorre stem en lijkbleek gaan werken.

Met Meense groet
In mijn veel jongere jaren, toen mijn grootouders nog leefden, gingen we regelmatig bij hen op bezoek in die buurt, meer bepaald in Wevelgem. De danszaal in het nabij gelegen Menen waarover je spreekt bestond bij mijn weten nog niet. Er waren toen nog wel veel horecazaken langs de baan tussen Wevelgem en Menen maar op de vraag waarom er daar blauwe en rode verlichting was kreeg ik van mijn ouders nooit een eenduidig antwoord.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 17:38   #38
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In mijn veel jongere jaren, toen mijn grootouders nog leefden, gingen we regelmatig bij hen op bezoek in die buurt, meer bepaald in Wevelgem. De danszaal in het nabij gelegen Menen waarover je spreekt bestond bij mijn weten nog niet. Er waren toen nog wel veel horecazaken langs de baan tussen Wevelgem en Menen maar op de vraag waarom er daar blauwe en rode verlichting was kreeg ik van mijn ouders nooit een eenduidig antwoord.
Beste Dalibor

De zaal te Menen werd in 1990 gebouwd. Hopelijk kan men het dertigjarig bestaan met een groots gebeuren huldigen. Ik kijk er al naar uit! Als de Kroonziekte roet in het eten gooit, zal dit zo jammer zijn.

De verlichting van de "herbergen" langs deze baan toont de beleidsvoorkeur aan. Herbergen met blauwe verlichting of blauwe deur (La Porte Bleue) zijn ...ja ... vrijzinnig.

Met vriendelijke groeten
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be