![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sossen + N-VA + christendemo's + liberalen ging niet omdat de PS niet alleen als Waalse linksen in een regering met zoveel (centrum)rechts wou, en zodoende ecolo en ptb een schietkraam in de oppositie geven.
En groen erbij halen ging niet omdat die niet met N-VA in 1 kamer kunnen. Wat zou er nu dan veranderd zijn ?
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hem nu toch al wel een tijdje bezig gezien.
O.a. zijn fantasie om alles in de diepvries te steken, om Belgie te laten zien dat ze van goede wil zijn en kunnen regeren. Wat heeft het Vlaanderen- of zelfs maar de N-VA opgebracht? Buiten electorale petsen zie ik niet veel resultaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 juli 2020 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een regering zonder de MR, dan zijn ze meteen van Wilmes en Bouchez verlost...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Vraag is of dat Bouchez een staatshervorming zal accepteren, misschien met het mes op de keel van vervroegde verkiezingen, maar ook dan blijft Wilmes in lopende zaken verder doen.
Vraag is of dat je überhaupt iets kan doen met een figuur als Bouchez of een extreem francofone Wilmes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() De koning mengt zich in de politiek!
Blijkbaar heeft hij ze op het paleis ontvangen om Bouchez een hak te zetten. Bouchez had eerder te kennen gegeven om alleen verder te doen met de huidige zes. PS zou zich achteraf kunnen aansluiten. Magnette diende dan verslag uit te brengen bij Bouchez Hier heeft het duo Magnette en De Wever een stokje voor gestoken. Ze willen wel verslag uitbrengen, maar niet bij "koning" Bouchez. Ze willen dat alleen bij een 'echte' koning. ![]() Dus hebben ze met Filip een akkoord afgesloten, Ze mogen enkel bij hem verslag uitbrengen. Laatst gewijzigd door De Prof : 20 juli 2020 om 20:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alweer: voor staatshervorming heb je 2/3 nodig... Bouchez en een stuk van de VLD, en Groen/Ecolo zullen sommige herfederaliseringen willen in ruil voor een goedkeuring van de regionaliseringen van de NVA/PS. "Efficientere staat". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Deze actie van PS en NVA met de koning is toch wel een serieuze waarschuwing aan het adres van de MR.
Vergeet niet dat zowel SP.a, NVA en CD&V de constante politieke spelletjes van de MR-voorzitter spuugzat zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is dan of O-VLD hu wagonnetje willen afhaken van MR.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onnozele zever kan je blijkbaar posten zonder einde.
Een antwoord op mijn vragen geven gaat u precies minder goed af.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) CDH
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan niet in alles uitblinken hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, het is waar. Ik vergeet dat altijd, jij was ambtenaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De drie formateurs koningen waren nog bezig een meerderheid te vormen zonder zich te moeten verantwoorden in het palies. Filpke heeft hen nu, vermoedelijk op verzoek van PS en N-VA, de opdracht ontnomen en de voorzitters van de grootste partijen van de gewesten, Paul Magnette en Bart De Wever, samen ihet veld ingestuurd. Paul Magnette heeft ook al gezegd, dat als er binnen 50 dagen geen coalitie is, er nieuwe verkiezingen komen. Beide hebben ook gezegd dat er een herverdeling van de bevoegdheden moet komen, want dat nu alles fout loopt door de versnippering van bevoegdheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() komkomkom mensen,
Dat komt allemaal niet plotsklaps uit de lucht vallen hoor.. Naar ik begrijp hadden we de "poppenkast" van de "3" koningen terwijl in de achtergrond de "kabinetsminions",de cijfervretertjes ,ongetwijfeld druk bezig waren.. We mogen aannemen dat er een soort model gevonden is waarover de hoge piefen nu eens verder kunnen spreken.... Ondertussen is het Mr Magnette die al duidelijk gemaakt heeft dat als het zover zou komen dat de regering Wilmes in september ALWEER het vertrouwen zou moeten vragen (hetgeen zou impliceren dat DEZE formateurspoging mislukt is),het dan van neen zal zijn en bijgevolg nieuwe verkiezingen....Ik kan me voorstellen dat N-VA in deze materie hetzelfde denkt Laatst gewijzigd door kelt : 21 juli 2020 om 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nieuwe verkiezingen tijdens de tweede coronagolf dus.
In ons kot kiezen.