Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2004, 01:52   #21
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Vier op zes lijkt mij anders behoorlijk veel nietwaar.
Zeker als men zich bedenkt dat de allochtonen nog immer een minderheid vormen, maar ze blijken dus wel de meerderheid van de gepleegde criminele delicten op hun geweten te hebben. De gevangenissen zitten er vol mee.
Ik vraag me wel eens af hoe dat komt. Of het een cultureel verschijnsel is, of dat het op één of andere manier wellicht toch iets genetisch is.
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 10:39   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Ik vind het tof van jou eens te lezen dat er ook gewone allochtonen zijn.
Een kleine minderheid van de allochtonen is misdadiger.

Het probleem is dat er tussen de misdadigers heel veel allochtonen zitten. Hieruit concludeert links dat rechts, racisten zijn. Volgens links zou de groep misdadigers een exacte afspiegeling moeten zijn van de maatschappij en aangeizen dit niet zo is, vinden ze dat een rascistische verdeling.

Links heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord dat misdaad hoog scoort bij ARME mensen, en dat dit de echte verdeling weergeeft.

En armoede komt in de eerste plaats door gemiste kansen, ofwel door omstandigheden (onvoldoende kennis kunnen opbouwen hebben) ofwel aan zichzelf (nog andere ideeën hebben van wat belangrijk is, bvb. macho-gedrag boven school verkiezen).

Maar links vindt dit natuurlijk bull-shit, volgens hen is het de maatschappij die 100 % de verantwoordelijkheid draagt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 12:20   #23
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje goedkoop hoor. Je begint over de 'negers' en over de multicul, en dan lap je er twee feiten bij waarvan je niet weet of ze met allochtonen iets te maken hebben. Dat is demagogie. Laat je nie meeslepen door het goedkope VB-discours, aub.
Als ik er die 2 feiten bijzet,dan doe ik dat omdat ze gebeurd zijn.
En mijn dochter heeft heel duidelijk een idee wie er achter zit maar zonder bewijzen kan met dat niet met zekerheid zeggen.
Me laten meeslepen?
de vrijer van mijn dochter is net overvallen,heeft wat klappen gekregen is in een auto getrokken en gij komt me dan vertellen dat ik me niet mag laten meeslepen?

Dat is pas Demagogie,het is duidelijk dat men dat met u nog niet gedaan heeft nietwaar,anders zou je wel anders piepen.

Dit heeft helemaal niks met politiek te maken dit is een misdadig feit dat gepleegd is,en u komt af met u niet laten meeslepen,heeft u ze nog alle 5?

Die jongen is daar danig van onder de indruk,of dit nu gebeurt is door Belgen of buitenlanders zal in dit geval niet veel uitmaken.

Pleit u dan mss om zulke feiten niet kenbaar te maken,of om ze zelfs niet aan de politie te melden,blijkbaar zijn alle dingen goed he voor u als het maar aan uw politieke correctheid tegemoet komt.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 13:51   #24
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Een kleine minderheid van de allochtonen is misdadiger.

Het probleem is dat er tussen de misdadigers heel veel allochtonen zitten. Hieruit concludeert links dat rechts, racisten zijn. Volgens links zou de groep misdadigers een exacte afspiegeling moeten zijn van de maatschappij en aangeizen dit niet zo is, vinden ze dat een rascistische verdeling.

Links heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord dat misdaad hoog scoort bij ARME mensen, en dat dit de echte verdeling weergeeft.

En armoede komt in de eerste plaats door gemiste kansen, ofwel door omstandigheden (onvoldoende kennis kunnen opbouwen hebben) ofwel aan zichzelf (nog andere ideeën hebben van wat belangrijk is, bvb. macho-gedrag boven school verkiezen).

Maar links vindt dit natuurlijk bull-shit, volgens hen is het de maatschappij die 100 % de verantwoordelijkheid draagt.
Ik ben blij dat je het zegt. En die kleine minderheid verkloot het voor de meerderheid. En ook de rest van je betoog klopt. Armoede en gemiste kansen spelen denk ik ook een rol. Maar je fulmineert altijd zo tegen 'links'. Maar wie of wat is links. Zijn dat de sossen of de communisten of de Verhofstadten ? Of is dat iedereen die niet VB stemt ? En wie heeft Marion Van San (de enige die een onderzoek deed naar vreemdelingen en criminaliteit) al racist genoemd ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 14:14   #25
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat je het zegt. En die kleine minderheid verkloot het voor de meerderheid. En ook de rest van je betoog klopt. Armoede en gemiste kansen spelen denk ik ook een rol. Maar je fulmineert altijd zo tegen 'links'. Maar wie of wat is links. Zijn dat de sossen of de communisten of de Verhofstadten ? Of is dat iedereen die niet VB stemt ? En wie heeft Marion Van San (de enige die een onderzoek deed naar vreemdelingen en criminaliteit) al racist genoemd ?
Met links bedoel ik iedereen die de problemen die er zijn in de maatschappij zijn ofwel negeren ofwel de schuld hiervan bij diezelfde maatschappij leggen. Als er iets misloopt is het volgens deze linksen nooit de fout van het individu maar altijd zijn 'wij' als maatschappij de oorzaak. Hierin ligt volgens mij trouwens het grote verschil tussen rechts en links.

Laatst gewijzigd door Geertje : 6 december 2004 om 14:15.
Oud 7 december 2004, 17:10   #26
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Met links bedoel ik iedereen die de problemen die er zijn in de maatschappij zijn ofwel negeren ofwel de schuld hiervan bij diezelfde maatschappij leggen. Als er iets misloopt is het volgens deze linksen nooit de fout van het individu maar altijd zijn 'wij' als maatschappij de oorzaak. Hierin ligt volgens mij trouwens het grote verschil tussen rechts en links.
Je hebt gelijk, niet ieder probleem is de schuld van de maatschappij. Ieder individu is verantwoordelijk voor zichzelf. Maar je kan moeilijk ontkennen dat sommige bevolkingsgroepen het moeilijker hebben dan anderen. En als de 'linksen' (wie het ook moge zijn) volgens jou de fout nooit bij de maatschappij leggen. Is het dan niet even fout van de 'rechtsen' (wie het ook moge zijn) om de fout altijd bij het individu te leggen. zou de waarheid niet ergens in het midden liggen ?
Oud 7 december 2004, 17:29   #27
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, niet ieder probleem is de schuld van de maatschappij. Ieder individu is verantwoordelijk voor zichzelf. Maar je kan moeilijk ontkennen dat sommige bevolkingsgroepen het moeilijker hebben dan anderen. En als de 'linksen' (wie het ook moge zijn) volgens jou de fout nooit bij de maatschappij leggen. Is het dan niet even fout van de 'rechtsen' (wie het ook moge zijn) om de fout altijd bij het individu te leggen. zou de waarheid niet ergens in het midden liggen ?
En daarom moet men zich als een bende wilde beesten gedragen? Er zijn meer Vlamingen dan vreemdelingen die het moeilijk hebben, waarom zijn vreemdelingen dan meer terug te vinden in de criminaliteitsstatistieken? Omdat het uitschot is, daarom!
Oud 7 december 2004, 23:34   #28
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Ik weet dat er criminele misdadigers zijn van buitenlandse origine. Ik steek dat niet weg onder stoelen of banken. Verre van zelfs.
Ik ben enkel tegen het feit dat wanneer er een aantal criminele allochtonen zijn, dat direct de veralgemening wordt gemaakt door rechts. Waarbij ze concluderen dat elke allochtoon slecht is. Wat dus ook niet zo is.
En dat komt dan uit jouw mond.
Wij noemen zo iemand een hypocriet, sinds wanneer zijn alle Vlaams Belang kiezers racisten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 13:03   #29
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
En daarom moet men zich als een bende wilde beesten gedragen? Er zijn meer Vlamingen dan vreemdelingen die het moeilijk hebben, waarom zijn vreemdelingen dan meer terug te vinden in de criminaliteitsstatistieken? Omdat het uitschot is, daarom!
Bron ?
Oud 8 december 2004, 15:17   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Jampie, daar heb je toch geen bron voor nodig. In % uitgedrukt zijn er meer Allochtonen met problemen. Maar in totale cijfers hebben meer Vlamingen miserie.
Oud 9 december 2004, 09:26   #31
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Jampie, daar heb je toch geen bron voor nodig. In % uitgedrukt zijn er meer Allochtonen met problemen. Maar in totale cijfers hebben meer Vlamingen miserie.
Bron ?
Oud 9 december 2004, 12:01   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ?
De doofpot.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 12:12   #33
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard Schelden-aanzetten tot haat en geweld

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Daarnet is de vrijer van mijn dochter overvallen door 2 negers in een auto.
Ze riepen hem naar de wagen en hebben hem dan half in de wagen getrokken en zijn geld uit zijn portefeulle genomen en hem wat lappen gegeven.
Vorige week de wielen uit zijn fiets gestolen en nu dit.
Samen goed voor 320euro, blijf maar lekker verdraagzaam,knik maar ja en hemel de multicultuur op.
Wat zeggen onze politiekers ook weer over verdraagzaamheid,en over racisme?

even overlopen de voorbije jaren!

1) vrouw bedreigd in school door meerdere allochtonen
2)dochter motten gekregen bij het verlaten van de school door allochtoon
3)Gsm dochter gestolen
4)schoonmoeder 350euro uit haar handtas gehaald door allochtone vrouw
5)vriend dochter wielen uit zijn fiets gestolen,prijs nieuwe wielen 170 euro
6)nu vandaag,vriend dochter overvallen door negers, buit 150 euro.

Leve Belgie,leve de brave Belg!

En dat er mij nu eens iemand komt vertellen,dat ik het moet verstaan ,dat die mensen andere waarden hebben,dat ze geen kansen in het leven gehad hebben,enz... enz...

Ik heb er geen boodschap aan!
Je kan niet rustig in je land ronlopen omdat je een ander land uitbuit. hihi

blijf ze maar negers noemen, en blijf in je *KNIP*

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 december 2004 om 16:43.
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 12:14   #34
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
omdat je een nazi bent, daarom
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 14:04   #35
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
Je kan niet rustig in je land ronlopen omdat je een ander land uitbuit. hihi

blijf ze maar negers noemen, en blijf in je schijt, vuile nazi.

MOORD EN DIEFSTAL IS MET DE NEGERS NAAR HIER GEKOMEN, JAJA,
TRUT
VLAMINGEN IN BRUSSEL, HUN TIJDEN ZIJN GETELD,
NAZI'S BUITEN
Zo te zien heb je een zwaar intellectuele inspanning moeten leveren om dit gebral te kunnen uitkramen.
Oud 9 december 2004, 14:31   #36
DrHumorisCausa
Banneling

DrHumorisCausa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron ?
Spa-Reine?
DrHumorisCausa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2004, 14:40   #37
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrHumorisCausa
Spa-Reine?
Spa-Reine-Fabiola
Oud 9 december 2004, 18:13   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

@Koriander.
Moord en diefstal is niet met de negers naar hier gekomen noch met andere nationaliteiten.
Maar afgenomen is het er zeker niet mee.
Die mensen komen uit streken waar democratie nog onbekend is en moord en doodslag dagelijkse kost.
Waarom zouden ze zich plots een andere levensstijl aanmeten ?
Ook hier heeft het een jarenlange strijd gekost om de bevolking zijn dierlijke instincten te laten onderdrukken en dat is nog niet eens volledig gelukt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be