![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Peel wou/wil een spreidingsquota op basis van inkomen; Of de mensen nu wit geel of zwart zien kan hem aan de reet roesten. Van Peel wil een sociale mix bekomen op basis van welvaart. Van Peel heeft het goed voor met mensen. Verder verwart Maarten van Peel met De voor racisme veroordeelde Philipe Dewinter van het Vlaams Blok. Die wil een spreidingsquota op basis van huidskleur. Hem kan het aan de reet roesten of een Marokkaan een inkomen heeft waarvan u en ik duizelen. Hem kan het aan de reet roesten dat iemand met een bruine huid wil investeren in een wijk. Hij ziet liever onwelvarende blanken dan welvarende gekleurde. Dewinter heeft het slecht voor met mensen. Maaten wil aan politiek doen, maar niet eerlijk zijn; Maarten is hoogst waarschijnlijk één van die nieuwe Vlaams Blokkers. ![]() Laatst gewijzigd door de metser : 5 december 2004 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() euh waaruit leidt u dit af? weeral een veronderstelling? Heb geen affiniteit met het blok als ik eerlijk mag zijn. Ik val niemand persoonlijk aan! Daarbij, herhaal ik nog eens dat het van peel te doen is om ghetto's te doorbreken niet om terug arbeidersbuurten op te starten. Dit is ook waar ik wil over discussiëren. Ik zie niet in waar in dit iets met het vb zou kunnen te maken hebben. Over hun wetsvoorstellen kun je niet discussiëren om de eenvoudige reden dan ze er bijna geen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Slopen die ghetto's, ik denk dat we het daar wel kunnen over eens zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Stel dat meer rijken naast armen wonen dan creër je nog meer isolement. Of zouden de rijken plotsklaps openstaan voor hun nieuwe arme vrienden en al hun rijkdom met hen delen?! Meer hekkens, meer sloten, meer gesloten luiken is een realistischer verwachting ...
Stel dat nog meer racisten (VB stemmers) naast migranten moeten wonen dan heb je nog meer spanningen. Of zouden racisten plots niet meer racist worden als ze zien dat de anderen naast hem moeten komen wonen MET ALS ENIGE REDEN een raciale reden ,namelijk dat hij die bevolkingsgroep moet vertegenwoordigen in de wijk. Het is niet door een probleem te spreiden dat men het oplost. Ik denk bijvoorbeeld aan bepaalde ziekten die een organisme terminaal kunnen vernietigen wanneer ze uitgezaaid raken. Als men de ietwat gespannen situatie tussen allochtonen en autochtonen wil blijven beheersen dan zijn migratiequota de stomst denkbare stap in de verkeerde richting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat men vanuit een verkeerde premisse vertrekt.
In een mono-ethnisch land wonen de rijke witten ook niet tussen de arme witten. Dat is een automatisme: ik ga mijn villa van 500.000 euro niet tussen een rijtje werkmanswoningen neerpoten. Liever bouw ik dan in een residentiële wijk met lappen grond die om een tuinman vragen. Anderzijds kunnen arme witten het zich niet permitteren om zo'n lap grond aan te schaffen. Wat wel kan is dat men tussen die villa's een deel jan modaal woningen gaat neerpoten. Niet te veel, want anders zakt mijn villa in waarde. In die paar jan modaal woningen kan dan natuurlijk ook wel een ali met de djellaba wonen: maar niet allemaal! Het andere experiment dat reeds werd uitgevoerd en ik hierboven beschreef blijkt evenmin te lukken: een 50/50 privé eigendom appartementen/sociale woningen zou misschien kunnen lukken, ware het niet dat men de sociale blokken dan voor 80% had volgestopt met migranten, met het gekende verloederingsresultaat. Echter: de goedboerende (meest geïntegreerde) Ali kan zich gerust in de villawijk gaan placeren, zolang er dan maar geen 50 Ali's tegelijk gaan wonen, want dan ontstaat natuurlijk evengoed een getto. Alhoewel men daar blijkbaar minder problemen mee heeft, zie maar naar de rijke indische diamantairbuurten aan de rand van Antwerpen. Door de aankoopprijs - huurwaarde van woningen ziet men zo dat telkens de verschillende maatschappelijke "standen" toch bij elkaar gaan wonen. Ervan uitgaan dat het zou veranderen door een gerichte spreiding is een utopie. En hoe ga je mensen verplichten om naar een andere buurt te verhuizen als ze niet in de rij staan voor een sociale woning? Men mag toch ook niet uit het oog verliezen dat veel letterlijk autochtone bewoners "vrijwillig" zijn moeten gaan LOPEN uit hun vroegere woning wegens te grote concentraties (en op aandrang van) allochtonen die in hun buurt kwamen wonen met als gevolg gewoon nog grotere concentraties. Misschien had men toen even beter naar de klachten van die originele bewoners geluisterd? Het enige dat men volgens mij kan doen is in de verschillende sociale woonwijken / projecten zorgen voor een spreiding van de allochtonen. En ze niet allemaal samen in één "chicagoblok" stoppen maar gewoon quota allo/auto toepassen. En bovendien zouden de sociale woonmaatschappijen evengoed her en der een deel te renoveren woningen aankopen (dan niet zozeer in de grootsteden, maar in rurale gemeentes ) om daar positief discriminerend allochtonen in te laten wonen. In een zijstraat waar ik woon zijn vele oude huisjes ondertussen PRIVE opgeknapt en ondertussen opnieuw bezet door jonge gezinnen. (de buurt was een beetje verloederd/verouderd maar omdat nieuwe jonge mensen (niet allochtonen) erin kwamen wonen : de originele bewoners zijn gewoon overleden - gebeuren zulke opknapbeurten automatisch! ook dat mag even vermeld worden !). In een van de nog op te knappen woningen woont nu een(1) marokkaans gezin (dat geen opknapneigingen vertoont). Indien het daarbij blijft is er geen enkel probleem. Indien de rest van de nog op te knappen woningen eveneens door niet-opknappers wordt ingenomen dan sta je daar.... Ik zou willen dat men het kind ook eens bij naam gaat noemen: ik ken hele sociale woningbuurten waar hoofdzakelijk autochone gezinnetjes in wonen en die zien er na 15 jaar helem�*�*l niet verloederd uit! Misschien dat men in de inkomhalls even terug een spreuk uit de oude doos moet gaan hangen voor de "nieuwkomers"? ARM MAAR PROPER! zei mijn grootmoeder altijd. En dan heb ik het niet zozeer over de binnenkant maar eveneens over de BUITENKANT en de STRAAT.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 december 2004 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
laat die creolen maar samenhokken in hun stinkriolen, in afwachting van hun enkele reis terug naar hun landen van herkomst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Van Peel wou/wil een spreidingsquota op basis van inkomen; Of de mensen nu wit geel of zwart zien kan hem aan de reet roesten. Van Peel wil een sociale mix bekomen op basis van welvaart. Van Peel heeft het goed voor met mensen.
Maarten verwart van Peel met de racist Philipe Dewinter van het Vlaams Blok. Die wil immers een spreidingsquota op basis van huidskleur. Hem kan het aan de reet roesten of een Marokkaan een inkomen heeft waarvan u en ik duizelen. Hem kan het aan de reet roesten dat iemand met een bruine huid wil investeren in een wijk. Hij ziet liever onwelvarende blanken dan welvarende gekleurde. Dewinter heeft het slecht voor met mensen. Maaten wil aan politiek doen, maar niet eerlijk zijn. Dat is geen goed teken. ![]() Laatst gewijzigd door de metser : 6 december 2004 om 21:21. |
![]() |
![]() |