![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Motto: Semper Frit.
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Of neem Syrië. Mensen vluchten naar Turkije, Iran, Jordanië....maar niet naar Israël. Om maar te zeggen dat uw maatstaf niet erg goed geijkt is. Rusland ving meer dan een miljoen Oekraïners op. Meer dan andere landen. En waar zijn de vluchtelingen van de volgens westerse propaganda dictaturen zoals China of Rusland. Weet je. Dat zelfbedriegelijk wentelen in superioriteitsgevoelens verzwakt ons. Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2020 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() China begonnen met corona en al paar maanden een vaccin? Dat is met dikke vraagtekens. China laat meer en meer in hun kaarten kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zouden nu ook al vaccins kunnen uitdelen, alleen is dat niet volgens de regels hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg ziet men dat al dat gestook tot beslissingen leidt waarbij de gewone man geen voordelen heeft. Daar weten de Limburgse perenboeren van mee te spreken. Zijn buitenlandse mogendheden (belangen) echt afwezig? Nooit volgt achteraf een proces: wie heeft Ceascescu vermoordt, wie Kadaffi, die arme oogarts in Syrië werd afgeschilderd als een beul (nu moet hij niet meer weg). Was het echt nodig Sadam te laten ophangen? Leopold II mag verguisd worden maar Boudewijn en de moord op Lumumba blijft best onbesproken. Degenen die de informatie hebben beslissen in welke richting men marcheert. Het is spijtig genoeg niet altijd de meest ethische weg van het goede leven (Aristoteles).
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn geen wijven in China. Voor ieder wijf zijn er 4 venten. En het lekker eten moogt ge ook houden....gans de miserie die we nu kennen komt misschien wel van hun 'lekker' eten. Maar over politiek hebt ge gelijk terwijl je hier wel van uw bakkes moogt maken maar ze toch ook maar hun goesting doen. Dus zo veel verschil is er niet. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2020 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China heeft tekort aan vrouwen Het huidige 30 tot 40 miljoen 'tekort' aan vrouwen is een gevolg van de één-kind-politiek die heeft geleid tot een overwaardering van mannelijke nazaten. Het onevenwicht heeft vandaag als gevolg dat veel Chinezen geen vrouw vinden. Naar schatting zal tegen 2030 een kwart van de Chinese mannen nooit getrouwd geraken. Ik weet wel andere landen als het over lekkere wijven gaat. ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2020 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard is er een verschil met de white-wash Chinese diaspora if you see what I mean.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat niet zozeer om goed & slecht, maar een collectivistische closed society met haar eigen gebruiken die wel eens botsen met de Westerse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het zo zit kunnen de cultuur gewoontes van de Aziaten mij een worst wezen, en kunnen we best de Aziaten als ongewenst beschouwen. Laatst gewijzigd door Rudy : 25 augustus 2020 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ervaringsdeskundige, of...?
![]() |
#39 |
|
![]() De chinezen die ik ken, toegegeven het zijn er niet veel, vallen me op door hun respectvolle houding. Wantrouwig ook wel meen ik in het begin. Ik wil niet veralgemenen.
Laatst gewijzigd door Bach : 25 augustus 2020 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |