Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2020, 08:29   #21
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Als Europa slim is herinnert het zich het spreekwoord "als twee honden vechten om een been..." ivm de handelsoorlog die VS voeren en waar ze Europa in proberen te betrekken. Probleem is dat de invloed van de VS in Europa overweldigend is veel groter is dan die van China, waardoor Europeanen nog steeds vrij gemakkelijk tegen China kunnen opgezet worden.
Bach zijn grote frustratie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 08:58   #22
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bach zijn grote frustratie.
"Frustratie"? ...lijkt me een geval van projectie. Ik stel gewoon vast.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 09:04   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maar jij geniet bescherming vd machtige Belgische ambassade he
Beter nog: van 't Belgenlands Consulaat Generaal.
Motto: Semper Frit.
Oud 24 augustus 2020, 09:27   #24
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag is uiteraard wat men bedoelt met beter ? Misschien doet Noord-Korea het wel beter als het Westen althans op bepaalde gebieden net als Cuba het misschien wel beter doet op zeker gebied.

Wat beter is voor de ene is slechter voor de andere

Volgens mij is daar maar één grote barometer voor en dat is nagaan naar welke contreien de meeste mensen willen vluchten.

En al bij al lijken de meeste mensen nog altijd zich massaal in het westen te willen komen vestigen.

Nu is het overal wel goed als men heel veel geld (macht) heeft. Is men niet zo welstellend wat van toepassing is voor 85% van de wereldbevolking het westen nog altijd één der beste plekken is om te toeven.
Vluchten? Meestal doen mensen dat naar de buurlanden. Je kan wel iets afleiden uit de samenstelling van die vluchtelingen. Het kleine Eritrea bv in nogal prominent aanwezig (meer dan 20 procent van die wat in België geregistreerd worden blijkbaar) Waarom horen we daar niet veel dan.....wel...omdat in dat land een dictator al decennia lang op de troon zit (het langste in heel het continent) en een ongemeen harde repressie voert tegen zijn bevolking, maaaaar. Het is een van onze dictators. We verkopen er wapens aan en doet economisch wat wij zeggen.

Of neem Syrië. Mensen vluchten naar Turkije, Iran, Jordanië....maar niet naar Israël. Om maar te zeggen dat uw maatstaf niet erg goed geijkt is.

Rusland ving meer dan een miljoen Oekraïners op. Meer dan andere landen. En waar zijn de vluchtelingen van de volgens westerse propaganda dictaturen zoals China of Rusland.

Weet je. Dat zelfbedriegelijk wentelen in superioriteitsgevoelens verzwakt ons.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 augustus 2020 om 09:31.
Oud 24 augustus 2020, 16:16   #25
Deo
Staatssecretaris

Standaard

China begonnen met corona en al paar maanden een vaccin? Dat is met dikke vraagtekens. China laat meer en meer in hun kaarten kijken.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 16:39   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
China begonnen met corona en al paar maanden een vaccin? Dat is met dikke vraagtekens. China laat meer en meer in hun kaarten kijken.
Ze zijn dan ook een paar maanden voor ons begonnen he.

Wij zouden nu ook al vaccins kunnen uitdelen, alleen is dat niet volgens de regels hier.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 18:10   #27
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vluchten?

Of neem Syrië. Mensen vluchten naar Turkije, Iran, Jordanië....maar niet naar Israël. Om maar te zeggen dat uw maatstaf niet erg goed geijkt is.

Rusland ving meer dan een miljoen Oekraïners op. Meer dan andere landen. En waar zijn de vluchtelingen van de volgens westerse propaganda dictaturen zoals China of Rusland.

Weet je. Dat zelfbedriegelijk wentelen in superioriteitsgevoelens verzwakt ons.
Vooral in die laatste zin kan ik mij vinden. Sedert de isolatiemaatregelen "zoom" ik als Esperantist met mensen van Australië, over Iran, Israël, Duitsland, VS tot Brazilië. Wat mij opvalt hoe gewone mensen normaal kunnen gedachten uitwisselen zonder onmiddellijk in een proces van intenties of verdachtmakingen te vallen. Wanneer men dan weer het gestook hoort om de mensen op te hitsen (Chloor in Syrië, Oekraïne nu Wit-Rusland), dan wordt men moe.
Spijtig genoeg ziet men dat al dat gestook tot beslissingen leidt waarbij de gewone man geen voordelen heeft. Daar weten de Limburgse perenboeren
van mee te spreken.

Zijn buitenlandse mogendheden (belangen) echt afwezig? Nooit volgt achteraf een proces: wie heeft Ceascescu vermoordt, wie Kadaffi, die arme oogarts in Syrië werd afgeschilderd als een beul (nu moet hij niet meer weg). Was het echt nodig Sadam te laten ophangen? Leopold II mag verguisd worden maar Boudewijn en de moord op Lumumba blijft best onbesproken.
Degenen die de informatie hebben beslissen in welke richting men marcheert. Het is spijtig genoeg niet altijd de meest ethische weg van het goede leven (Aristoteles).
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 21:12   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Ask China.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 21:18   #29
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ask China.
In China stelt ge geen vragen. Ge moogt geld verdienen, genieten van het lekker eten en knappe wijven. Maar over politiek en hoe de overheid zaken aanpakt houdt ge uw bakkes, altijd en overal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 21:34   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In China stelt ge geen vragen. Ge moogt geld verdienen, genieten van het lekker eten en knappe wijven. Maar over politiek en hoe de overheid zaken aanpakt houdt ge uw bakkes, altijd en overal.

Er zijn geen wijven in China. Voor ieder wijf zijn er 4 venten. En het lekker eten moogt ge ook houden....gans de miserie die we nu kennen komt misschien wel van hun 'lekker' eten.

Maar over politiek hebt ge gelijk terwijl je hier wel van uw bakkes moogt maken maar ze toch ook maar hun goesting doen. Dus zo veel verschil is er niet.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2020 om 21:35.
Oud 24 augustus 2020, 21:48   #31
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn geen wijven in China. Voor ieder wijf zijn er 4 venten. En het lekker eten moogt ge ook houden....gans de miserie die we nu kennen komt misschien wel van hun 'lekker' eten.

Maar over politiek hebt ge gelijk terwijl je hier wel van uw bakkes moogt maken maar ze toch ook maar hun goesting doen. Dus zo veel verschil is er niet.
Man kan wel zeer lekker eten in China zonder daarom in 3 sterren restaurants te gaan. Die zaken zoals schubdieren of vleermuizen zijn niet echt zo verspreid. Ik eet wel graag slang, vooral slangensoep, en dat is super gezond en lekker. Aan het andere uiterste heb je ook wilde schotse zalm en blauwe kreeft uit Bretagne die levend overgevlogen wordt. Als men mij inviteert zeg ik natuurlijk niet nee.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 21:58   #32
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Man kan wel zeer lekker eten in China zonder daarom in 3 sterren restaurants te gaan. Die zaken zoals schubdieren of vleermuizen zijn niet echt zo verspreid. Ik eet wel graag slang, vooral slangensoep, en dat is super gezond en lekker. Aan het andere uiterste heb je ook wilde schotse zalm en blauwe kreeft uit Bretagne die levend overgevlogen wordt. Als men mij inviteert zeg ik natuurlijk niet nee.
Ieder zijn meug. Ik vind er niet veel leuks aan aan de Chinezen ( wil niet veralgemenen) Maar waar ze komen zijn ze weinig geliefd. Het zijn ook mensen zonder enige persoonlijkheid.....ze lopen altijd met 100 tegelijk achter elkaar.....boerse mensen in veel gevallen. Ook altijd op zich .....totaal geen interesse voor andere culturen.

China heeft tekort aan vrouwen
Het huidige 30 tot 40 miljoen 'tekort' aan vrouwen is een gevolg van de één-kind-politiek die heeft geleid tot een overwaardering van mannelijke nazaten. Het onevenwicht heeft vandaag als gevolg dat veel Chinezen geen vrouw vinden. Naar schatting zal tegen 2030 een kwart van de Chinese mannen nooit getrouwd geraken.

Ik weet wel andere landen als het over lekkere wijven gaat.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2020 om 22:02.
Oud 24 augustus 2020, 22:26   #33
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder zijn meug. Ik vind er niet veel leuks aan aan de Chinezen ( wil niet veralgemenen) Maar waar ze komen zijn ze weinig geliefd. Het zijn ook mensen zonder enige persoonlijkheid.....ze lopen altijd met 100 tegelijk achter elkaar.....boerse mensen in veel gevallen. Ook altijd op zich .....totaal geen interesse voor andere culturen.

China heeft tekort aan vrouwen
Het huidige 30 tot 40 miljoen 'tekort' aan vrouwen is een gevolg van de één-kind-politiek die heeft geleid tot een overwaardering van mannelijke nazaten. Het onevenwicht heeft vandaag als gevolg dat veel Chinezen geen vrouw vinden. Naar schatting zal tegen 2030 een kwart van de Chinese mannen nooit getrouwd geraken.

Ik weet wel andere landen als het over lekkere wijven gaat.
Dat klopt wel. Men zegt wel eens 'een Chinees alleen/met weinig outside China is vriendelijk/aangenaam in de omgang' maar eenmaal men er mee te maken heeft wanneer ze in de meerderheid zijn/op hun territory aka especially mainland China is het allemaal wat minder. Dan gedragen ze zich inderdaad als ongemanierde onbeschofte boeren.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 22:30   #34
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uiteraard is er een verschil met de white-wash Chinese diaspora if you see what I mean.
Oud 24 augustus 2020, 22:35   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Uiteraard is er een verschil met de white-wash Chinese diaspora if you see what I mean.

Je hebt overal goede en slechte mensen daar niet van maar ik persoonlijk vind niet veel leuks aan de Chinese samenleving.
Geef mij maar het rebelse van de latino's.
Oud 24 augustus 2020, 22:45   #36
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt overal goede en slechte mensen daar niet van maar ik persoonlijk vind niet veel leuks aan de Chinese samenleving.
Het gaat niet zozeer om goed & slecht, maar een collectivistische closed society met haar eigen gebruiken die wel eens botsen met de Westerse.
Oud 25 augustus 2020, 00:18   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het gaat niet zozeer om goed & slecht, maar een collectivistische closed society met haar eigen gebruiken die wel eens botsen met de Westerse.
En wie heeft daar een boodschap aan.
Als het zo zit kunnen de cultuur gewoontes van de Aziaten mij een worst wezen, en kunnen we best de Aziaten als ongewenst beschouwen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 25 augustus 2020 om 00:23.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 03:01   #38
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ervaringsdeskundige, of...?
Oud 25 augustus 2020, 09:28   #39
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

De chinezen die ik ken, toegegeven het zijn er niet veel, vallen me op door hun respectvolle houding. Wantrouwig ook wel meen ik in het begin. Ik wil niet veralgemenen.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 augustus 2020 om 09:29.
Oud 25 augustus 2020, 13:18   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De chinezen die ik ken, toegegeven het zijn er niet veel, vallen me op door hun respectvolle houding. Wantrouwig ook wel meen ik in het begin. Ik wil niet veralgemenen.
Er zijn er dan ook niet zo veel
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be