![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat waren nogal eens tijden: zelf pc's bouwen, elk jaar minstens 1 nieuwe videokaart kopen en dan hopen dat je de juiste drivers kon vinden.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben géén IT'er maar ik pruts graag en al doende ... Er is er door de jaren héén nog geen enkele in brand gevlogen en ze werken voor wat wij het maar nodig hebben allemaal naar behoren. Kan al wel eens lastig zijn de juiste drivers te pakken te krijgen maar er is best véél verbetering gekomen dat men zich niet meer aan eindeloze zoektochten moet wagen. Ik volg de man zijn site met de regelmaat van de klok, zijn prachtige boek heb ik ook in bezit Win 10. Op de site verwees hij al naar het programma CPU-Z Laatste die ik gemaakt heb vrij recent is op basis van een Ryzen 7 en die draait Win10. (draait prima maar ik gebruik die met Win7 op nog steeds liever) Het zal ook de laatste zijn die ik maak denk ik want het net begint mij iets te opdringerig te worden. (het heeft nog een andere reden en die heet: carpaletunnelsyndroom aan rechterhand en al die kleine vijsjes pfffffff) Dan steek ik het geld nog liever in een goed boek. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2020 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is best even geleden.
![]() Een iets ouder artikel leerde: Belgische experts waarschuwen voor verouderde versies Windows: “Die gebruikers lopen groot gevaar”
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar draaien nog enkele oude programmas op, die niet op W7 of 10 werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar had je al een dure pc voor nodig in 92.
M'n eerste pc kostte in 1989 ongeveer 70.000 BEF (nu 1700 euro) zonder BTW, met 4x4 naaldprinter. De rekenkundige co-processor (x387) kostte 7000 BEF (170 euro). Met DOS. De x.x versies heb ik nooit gebruikt. Niet alle toestellen waren toen geschikt voor windows, vooral door gebrek aan schijfruimte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Windows 95 draait als app op Windows 10, macOS en Linux Clip
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2020 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kosten gedeeld met m'n zussen
![]() Onze 1ste computer: Sinclair ZX81 Ons 1ste computerspelleke: Telescore Seb 750 https://www.youtube.com/watch?v=muTKSvsv958 ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 26 augustus 2020 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb ik destijds Mastermind op geprogrammeerd. Met een boekske met broncode ![]() Probleem was alleen dat als je de pries uittrok alles weg was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad , echte kutdingen !!
Ik werd daar zelfs ambetant van als iemand de pries zomaar uittrok !! Nadien hadden we een commodore VIC-20 , vele cassettes gekopiëerd !! Ik had zelfs ontdekt hoe je het beeld kon coderen ![]() Ik typte toevallig een keertje poke 36869,23 Vergelijkbaar met: https://www.youtube.com/watch?v=f1NvNDzTi-w
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 26 augustus 2020 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Youtube zijn verschillende "kanalen" van mensen die ervan houden "historische" computersystemen in leven te houden.Nogals dikwijls zijn het gamers voor wie dit de enige "correcte" manier is om hun geliefde "old school" games te laten draaien,dat moet voor hen namelijk,"verplicht" op de "period" hardware en dito operating systeem....
Ook W95 moet aldus nog op duizenden machines "in leven" gehouden worden wereldwijd.... Laatst gewijzigd door kelt : 26 augustus 2020 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het toestel waar ik destijds echt verslaafd aan was was de Amiga.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amiga De concurrentie gebruikte een Atari ST. De Amiga 500 (basic) had 512 KB geheugen. Een geheugenuitbreiding van 512 KB kostte toen 6000 BEF (150 euro) in Luxemburg. Echt verslavend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Compabiliteitsmodus gebruiken om oudere OS/software te laten draaien?
Geen idee hoe die er uit ziet in Win10 eens nakijken bij gelegenheid. Een oplossing voor Win7 andere ... ![]() Als je een snelkoppeling op je bureaublad hebt van een Game of wat anders, Rechtermuisknop op de snelkoppeling en kies de optie Bestandslocatie openen. Klik nu Rechtermuisknop op het geselecteerde.exe bestand en kies voor Eigenschappen. Klik op het tabblad Compatibiliteit. Zet een vinkje voor Dit programma uitvoeren in Compatibiliteitsmodus voor: en selecteer je voorgaande Windows editie. Klik op OK om de gemaakte wijzigingen op te slaan. Probeer de game de draaien en verifieer het resultaat. Kan zijn dat het in bepaalde gevallen nog steeds niet lukt. Oude games op die W10
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2020 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ScummVM https://www.scummvm.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
p.s. Leuk voor de kleintjes: TuxPaint
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() En nog zo goed als dagelijks zorgt dat stuk stront-os voor frustraties...