![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw familie bezoeken is een fundamenteel recht. Uw moeder bezoeken is een fundamenteel recht. Uw moeder knuffelen is een fundamenteel recht. Het is enkel indien een van beide een *vastgestelde* besmettelijke en dodelijke ziekte heeft dat men daar, op vrijwillige basis, eventueel kan van af zien, maar zelfs dan is dat nog een vrije keuze, of de knuffel meer of minder waard is dan uw leven. Het kan zijn dat die meer waard is, en anderen moeten daar niet over oordelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 augustus 2020 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft nu niet concreet met de 90 jarige vrouw te maken, maar toch: Vlaamse overheid gaat onderzoeken waarom woonzorgcentra nog te vaak bezoek verbieden "De Vlaamse rusthuizen mogen enkel nog de deuren sluiten bij een acute corona-crisis. Maar toch hanteren veel woonzorgcentra strengere regels en verhinderen ze bezoek van buiten uit. Vaak zorgt dat voor schrijnende situaties van wegkwijnende en geïsoleerde ouderen. " https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/08...ra-nog-te-vaa/ Rusthuizen, WZC, moeten niet hun eigen wetten beginnen maken. Laat staan dat ze een bewoonster opsluiten omdat een zoon vergeet zich te registreren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
u weet toch dat het tijdens de lockdown eveneens VERBODEN was om uw alleenstaand moederken in haar eigen woning te bezoeken ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En niet alleen in de WZW. Laatst gewijzigd door elsina : 26 augustus 2020 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Ik vermoed niet dat Westers nieuws als zodanig systematisch negatief propagandistisch is over China, maar ik kan mij wel voorstellen dat het Chinese regime handig gebruik maakt van de covid hysterie om bij zijn Oeigoeren er wat Han waarheden in te kloppen. Een beetje geschiedenis , aardrijkskunde , wat politiek cynisme (realisme eigenlijk) kan een gebrek aan foto's een beetje goedmaken. En soms is dat voldoende.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal zever....thuisblijven ja zeker. Maar dan wel zolang ge uw plan kunt trekken nog wat te been bent....boodschapje kan doen....alleen u wassen en wc gaan kortom uw plan trekken. En uiteraard nog niet dement zijn want dan is het helemaal niet meer doenbaar. Ik walg ook van het feit dat alle WZC alleen in het nieuws komen als er iets negatiefs is te melden. Ik heb alle lof over het WZC waar mijn tante verblijft.....als ik zie hoe dat personeel zich daar uitslooft om de mensen nog een aangename oude dag te bezorgen verdiend dat alleen respect Sinds mijn tante daar verblijft is ze terug 10 jaar jonger geworden af en toe begint ze zelfs terug te zingen ![]() Als haar Tv nu niet werkt staat er een jong iemand nu binnen de 10 minuten in haar kamer om bij te staan.Eten staat klaar op uur en tijd...geen brievenbus meer....en alles wordt geregeld via het WZC. Uiteraard is de situatie nu uitzonderlijk maar dat is overal en voor iedereen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2020 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb weet van een rusthuis waar de vensters niet meer konden worden opengemaakt. Enkel om te beletten dat iemand gaat flippen en door het venster kruipt. Ik zeg toch ook niet dat dit overal zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gauw met z'n allen gaan interpreteren, die regels waarvan er geen enkele resulteert uit democratische besluitvorming!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na een paar maand zijn die bewoners er niet meer, van ontbering omgekomen.
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De kern van de zaak!
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moeder van een vriendin mocht het ondergaan. Als haar man of haar dochter haar niet gingen "voeren", at ze niets. Het weinige personeel heeft daar geen tijd voor.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Er zijn grote verschillen tussen de rusthuizen. 3. De reglementen zijn er uiteraard om nageleefd te worden. De toezichthouder (Vlaamse Regering) dient wel na te gaan of ze menselijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom zeg. Die vriendin mag dat toch niet blauw blauw laten hé. Als er praktijken gebeuren die niet door de beugel kunnen dan moeten die worden aangeklaagd. Desnoods help je haar een beetje.
|
![]() |
![]() |