![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik veronderstel dat er een verschil is in jarenlang gerookt hebben en dan aan de beademing liggen met covid en het effect van roken op de kans al dan niet besmet raken met covid. (beide hoeven niet per se negatief te zijn maar het kan)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een eerste training in het afkicken van een kapitalistische maatschappij die onhoudbaar is op termijn. Het is een eerste training in de komende strijd tegen de klimaatopwarming, een opwarmertje.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 27 augustus 2020 om 07:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met het huidige vliegen 'we' namelijk nog voor het einde van het seizoen uit de competitie.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks is houdbaar op termijn, dus moeten we ons dat niet aantrekken. Wij zijn ook niet houdbaar op termijn, ieder van ons gaat dood. Wat zouden wij ons dus moeten aantrekken van dingen die "houdbaar" zouden moeten zijn, zo een dingen bestaan niet in het universum. Er hoeft geen afkicken te komen en er hoeft teen strijd tegen de klimaatsopwarming geleverd te worden, dat is even futiel als de strijd tegen covid-19. De klimaatsopwarming komt er, wat we ook doen, en we moeten ons daar niks van aan trekken. Ja, als je het wil zien hoe wij onszelf ten onder richten door collectieve waanzin in het streven naar idiote chimera zoals strijden tegen epidemieen en het tegenhouden van klimaatsveranderingen, dan is dit inderdaad een eerste training. Je weet even goed als ik dat de "echte" oplossing voor de niet-bestaande problemen die je aanhaalt, gewoon een groot bloedbad is. Als we nu dus al staan te huiveren voor 10 000 doden, dan zullen we waarschijnlijk de moed niet hebben om 9 miljoen mensen in een groot bloedbad af te maken, wat nochtans de enige manier is om aan uw niet-bestaande problemen een echt hoofd te bieden. Dus nee, zelfs dat soort oplossingen zijn niet in zicht met dit circus. Dat dit een oefening tegen kapitalisme zou zijn, is toch wel nogal idioot, want dit is staatskapitalisme ten gronde: met de dwingelandij die nu gevoerd wordt, zijn het enkel grote "kapitalistische" oligarchen die winst maken, alle persoonlijke initiatief is naar de knoppen wegens fascistische verboden op de burgervrijheden. De middenklasse verdwijnt met dit soort toestandjes, je krijgt machtigen en rijken die beslissen, en gedwee vee dat moet luisteren en geen rechten meer heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) iedereen uit de buurt van rokers blijft, zodat die beter aan social distancing doen want ze stinken ? 2) zoals je zegt, rokers om een fysiologische reden minder gemakkelijk covid-19 opdoen maar misschien wel zwaarder ziek worden eens ze het te pakken hebben ? Geen kat die het weet, want we kennen zelfs de standaard besmette mensen niet (waardoor we geen goeie schattingen hebben van de IFR). Als je het staal besmetten niet kent, kan je ook geen kansen geven van wat er met besmetten gebeurt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neen, ik pleit er voor zo normaal mogelijk verder te leven. Indien er weinig tot geen besmettingen in de buitenlucht gebeuren dan moet men zeker voor ouderen die omstandigheden door goede ventilatie en veel buitenkomen, zo goed mogelijk trachten te benaderen. en de jeugd: drijf de besmettingen op. Het is beter nu met het virus contact te hebben dan op oudere leeftijd.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 augustus 2020 om 08:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
Het is een fundamenteel feit: duurzaamheid bestaat niet in dit universum. Het willen nastreven is dus idioot. Alles verandert, en dus verdwijnt elke "structuur" vroeg of laat. Wijzelf in de eerste plaats en dat is de enige structuur die van tel is. Gans de religie van het eeuwige leven welke niks anders is dan een idioot concept, vinden we in het zoveelste gedaante weer in al die groene duurzaamheids-zever. Dat is de hedendaagse versie van het laatste oordeel en de rijstepap met gouden lepeltjes he, een "duurzame" maatschappij. Terwijl een maatschappij geen nut heeft na uw eigen dood, natuurlijk. Het is totaal idioot om daarin willen te investeren. Dat je eventueel de hypothese maakt dat je nog zal leven binnen 10 jaar, en dus wat fun wil opsparen voor binnen 10 jaar, dat is uiteraard rationeel. Dat je fun zou willen opsparen voor een maatschappij na je dood, is gewoon idioot. Die maatschappij moet er niet meer zijn na uw dood. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2020 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volstaat van altijd een FFP2 masker op te zetten met een plexi kap die uw ogen ook beschermt, handschoenen aan te doen om het materiaal in kwestie in ontvangst te nemen, alles wat niet kan bederven, 2 dagen gewoon gerust te laten, en de rest met een ontsmettingsmiddel te wassen alvorens in de frigo te leggen. Nadien handschoenen weggooien, handen wassen, en wegblijven van de spullen die je voor een paar dagen opzij hebt gelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men kan daar natuurlijk over fantaseren, en uit die literaire fantasieën (want dat is het dan ook) lol tappen. Maar er is dan totaal geen verschil tussen de "werkelijke toekomst" en, zeg maar, elke andere ingebeelde wereld waar je fun uit schept, niewaar ? Er is niet het minste verschil tussen de fantasieen over hoe het "op aarde zou zijn binnen 100 jaar", en, zeg maar, de wereld van Tolkien he. Je kan je evengoed inbeelden dat de aarde binnen 100 jaar er een van magiers en elfen zou zijn, als je daar fun uit haalt. Wat er *echt* binnen 100 jaar zal gebeuren heeft niet het minste belang voor uw eigen fun. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2020 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 augustus 2020 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak ook graag projecties over de toekomst van de mensheid en zo, maar dat heeft geen enkele invloed op mijn "gemoedstoestand". Meer nog, het vermoedelijke nabije einde van de mensheid is eerder iets dat mij geruststelt, in de zin dat ik "geen spijt moet hebben van niet in een betere toekomst te leven die er toch niet zal zijn", maar ik geef toe dat dat een laaghartige vorm van potentiele jaloersheid is: ik zou eigenlijk niet graag hebben dat er na ons een betere maatschappij komt. Het zou willen zeggen dat beter mogelijk was, en we dat niet beleefd hebben, wat echt sneu zou zijn. Mijn ideaal idee is natuurlijk dat ik geleefd heb in het best mogelijke tijdsvenster: dat het verleden slechter was, en de toekomst slechter zal zijn. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2020 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 augustus 2020 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ja, het is waar dat een gemene vijand altijd stimulerend is. Ik denk dat we ons nu zouden moeten toeleggen op kweek-ontwikkelingslanden, en die als gemene vijand zien, dat gaat dan weer het beste in ons naar voeren brengen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 27 augustus 2020 om 10:17. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grappige oefening. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus van dezelfde orde als een andere ingebeelde wereld, die evengoed ECHT kan bestaan, maar waar ik niet heen kan en die ik dus niet kan waarnemen. In een oneindig universum bestaan in principe alle denkbare werelden die niet in strijd zijn met de wetten van dat universum. Er IS in een oneindig universum dus ergens wel een wereld met elfen en roze olifantjes. Die bestaat even echt als "deze aarde in het jaar 2100". Of is even fantasie. De twee staan op dezelfde voet. Dat is geen axioma, dat is gewoon een evidentie. De dingen die ik bij constructie/definitie/.... niet zal kunnen waarnemen hebben een gelijk niveau van "bestaan" he. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 augustus 2020 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |