![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Stasi way of Securitate way, of KGB way. Alles in de naoorlogse geschiedenis.
![]() |
#22 |
|
![]() Maakt niet uit, voor MVR zijn beide woorden werkwoorden.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Als ik Marc Van Ranst zou zijn, zou ik geld vragen aan de media voor elke 'toelichting'.
Die man is echt naïef te denken dat men hem steeds vraagt voor zijn deskundigheid. Hij is enorm populair zowel negatief als positief. (zie het aantal topic's op dit forum) ![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 6 september 2020 om 20:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Typ eens : wits world bank covid 19
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wits world bank covid 19.
Ja, en wat gaat er nu gebeuren ?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In google he.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() https://amp.reddit.com/r/Coronavirus...by_country_in/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The World Integrated Trade Solution (WITS) is a trade software provided by the World Bank for users to query several international trade databases.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om uw geheugen wat op te frissen. Waar komt de naam Covid-19 weer vandaan? Covid-19: niemand die deze benaming nog niet kent, maar waar staat ze weer voor? Midden februari werd het nieuwe coronavirus zo gedoopt door de Wereldgezondheidsorganisatie. Wij frissen de herkomst van het woord voor u op. HAA 1 april 2020 10u00 Naar het nieuwe coronavirus werd eerder verwezen als 2019-nCoV. Op 11 februari maakte het hoofd van de WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus een nieuwe naam bekend: Covid-19. Daarbij staat ‘Co’ voor de virusgroep corona waartoe de nieuwe ziekte behoort. Corona heeft zijn naam dan weer te danken aan de krans rond de virusdeeltjes, corona in het Latijn. ‘Vi’ verwijst naar virus, terwijl 19 duidt op het jaartal waarin het nieuwe virus uitbrak: 2019. Voeg deze drie samen en je krijgt Covid-19. Volgens de WHO moest de nieuwe naam voldoen aan een aantal criteria. Er werd een omschrijving gezocht die niet verwijst naar een geografische locatie, een dier, persoon of groep mensen. Dat moet volgens de WHO stigma’s en onnauwkeurigheden omtrent het virus voorkomen. Bovendien moest de benaming ook makkelijk uit te spreken zijn. En als je daarna ziet dat ze al hun kits jaren voordien onder die naam hadden besteld. Zou uwe euro toch eens moeten vallen. Maar je doet het opzettelijk dat is wel duidelijk.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 september 2020 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Van Ranst in z'n studententijd:
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 7 september 2020 om 01:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij had het zien aankomen... niet moeilijk natuurlijk.
Vergeet niet dat sciensano het weekgemiddelde publiceert exclusief de laatste 4 dagen. Maar de cijfers van die laatste 4 dagen zijn er wel, en uiteraard heeft mvr er toegang toe. Dus het cijfer dat sciensano over twee dagen bekend gaat maken, is het gemiddelde van - 5 dagen waarvan we nu al een definitief cijfer hebben - 2 dagen waarvan mvr een goed beeld heeft En dat wordt dan vergeleken met het weekgemiddelde van een week eerder, ook dat hebben we vandaag dus. Op die manier is 'voorspellen' wel h??l gemakkelijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat het alleen luiheid is, maar ik vrees erger. Het gaat in die databank natuurlijk totaal niet over COVID-19 testkits uit 2017 of 2018. Het gaat over een HS code voor immunologische producten zoals Plasma etc, die HS code is zeer algemeen : https://www.foreign-trade.com/refere....htm?code=3002 Dit is dus waar het over gaat: Citaat:
Het is dus een databank-fuckup, zoals er duizenden zijn. ![]() Busted? Nope. Maar luie mensen trappen daar natuurlijk in als een of ander Joe Smuck met een IQ lager dan zijn schoenmaat dat op Facebook beweren. Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2020 om 09:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En covid 19. Medical Test kits (382200) imports by country in 2017 Additional Product information: Diagnostic reagents based on polymerase chain reaction (PCR) nucleic acid test. Category: Medical Test kits/ Instruments, apparatus used in Diagnostic Testing Niets wat jij zegt. Retroactief orders veranderen... Mijn oor.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2020 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dit is de zogenaamde error van patrick.
· 23h I just looked at it again and found the error. WITS offers - due to current events - a collection of trade statistics for products related to Covid-19: https://wits.worldbank.org/trade/cov...-products.aspx. There is also the entry "300215 - COVID-19 Test kits", which leads to the import/export list linked by the OP. The link at the end of that collection (detailing what it is based upon) unfortunately leads nowhere; however, you can find the WCO document originally linked there here: http://www.wcoomd.org/-/media/wco/pu...erence\_en.pdf The mistake made by WITS that they simply refer to the HS code (i.e. the commercial register product classification) 3002.15 as “COVID-19 test kit” (which does includes the current COVID-19 test kits!); however, that code stands for immunological products in general - https://www.foreign-trade.com/refere....htm?code=3002 Since WITS can only filter by HS codes, these are not corona test kits that were imported and exported (which makes no sense due to the date), but blood, plasma, and other related products. Maar klopt langs geen kant. Nietwaar patrick?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 september 2020 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Het gaat om het LABEL van een HS-Code meer niet.
Ze kunnen daar morgen opzetten wat ze willen, dat label vermeldt NU Covid 19 testkit maar deed dat vroeger niet omdat voor April 2020 er geen Covid 19 testkits bestonden onder die naam, toen waren dat gewoon PCR testkits. Als ze dat labelen "Gebakken smurf in ajuinsaus" dan gelooft Mambo blindelings dat er in die zending ook echt Gebakken smurfen zitten in de ajuinsaus. Zo ver is het al gekomen. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 7 september 2020 om 10:49. |
![]() |
![]() |