![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() hedwig wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > > >>>Ja ja, Karel, 't interesseert u ook ni, gelijk veel volk hier, ge wil >>>alleen politiek iets zeggen, maar vooral niet inhoudelijk. >> >>Natuurlijk interesseert het mij niet; niemand van mijn familie is >>geestesgestoord en/of geïnterneerd en tegenwoordig houdt mijn gevoel >>voor sociale verantwoordelijkheid op bij bloedverwanten. >> >>-- >>Karel "de Jazz" Jansens > > > en voor zulk een verregaande vorm van egoïsme nog uitkomen ook ... > Tsjonge, tsjonge toch. > Besef je de draagwijdte van je eigen woorden nog ? Natuurlijk. En wat gaat /gij/ daartegen doen? -- Karel "de Jazz" Jansens "When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, 'This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,' the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives." (Robert A. Heinlein) |
![]() |
#22 |
|
![]() "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > en voor zulk een verregaande vorm van egoïsme nog uitkomen ook ... > > Tsjonge, tsjonge toch. > > Besef je de draagwijdte van je eigen woorden nog ? > > Natuurlijk. En wat gaat /gij/ daartegen doen? > > -- > Karel "de Jazz" Jansens Niets, natuurlijk. Ieder zijn gedacht. Maar politiek gaat over de gemeenschap. Dat is wel lichtjes uitgebreider dan de eigen familie. Je posts in be.politics zijn daarom wel een contradictie. hedwig |
![]() |
#23 |
|
![]() hedwig wrote:
> "Karel "de Jazz" Jansens" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] i.nl... > >>>en voor zulk een verregaande vorm van egoïsme nog uitkomen ook ... >>>Tsjonge, tsjonge toch. >>>Besef je de draagwijdte van je eigen woorden nog ? >> >>Natuurlijk. En wat gaat /gij/ daartegen doen? >> >>-- >>Karel "de Jazz" Jansens > > > Niets, natuurlijk. Ieder zijn gedacht. > Maar politiek gaat over de gemeenschap. > Dat is wel lichtjes uitgebreider dan de eigen familie. > Je posts in be.politics zijn daarom wel een contradictie. Politiek gaat /niet/ over de gemeenschap, maar over mijn relatie tot de gemeenschap. Sociologie gaat over de gemeenschap. -- Karel "de Jazz" Jansens "When any government, or any church for that matter, undertakes to say to its subjects, 'This you may not read, this you must not see, this you are forbidden to know,' the end result is tyranny and oppression, no matter how holy the motives." (Robert A. Heinlein) |
![]() |
#24 |
|
![]() In article <[email protected]>,
"Ghingis Khan" <[email protected]> writes: > Ik wel, als elk gezin voor zijn eigen bloedverwanten zorgt en/of bezorgd is, > is gans de wereldbevolking verzorgd. Wat dacht je van AIDS-wezen in Afrika? Oorlogswezen in Irak en Afghanistan? Oude, gepensioneerde en in sommige gevallen seniele priesters (wiens job het was zich eerst in te zetten voor de andere, en d�*n pas voor zichzelf)? Mensen die buiten hun wil om alleen en kinderloos oud geworden zijn? Die hebben geen hulp nodig? Juist ja. Ik zal er aan denken als jij ooit in die situatie terecht zou komen. -- EARTH smog | bricks AIR -- mud -- FIRE soda water | tequila WATER -- with thanks to fortune |
![]() |
#25 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:hj%[email protected]... > > "Wouter Verhelst" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > In article <[email protected]>, > > "Ghingis Khan" <[email protected]> writes: > >> Ik wel, als elk gezin voor zijn eigen bloedverwanten zorgt en/of bezorgd > >> is, > >> is gans de wereldbevolking verzorgd. > > > > Wat dacht je van AIDS-wezen in Afrika? > > > > Oorlogswezen in Irak en Afghanistan? > > > > Oude, gepensioneerde en in sommige gevallen seniele priesters (wiens job > > het was zich eerst in te zetten voor de andere, en d�*n pas voor > > zichzelf)? > > > > Mensen die buiten hun wil om alleen en kinderloos oud geworden zijn? > > > > Die hebben geen hulp nodig? > > > > Juist ja. Ik zal er aan denken als jij ooit in die situatie terecht zou > > komen. > > > > Je vergeet de laatste lijn te lezen, en knipt ze nog ook. > > Als laatste valt men terug op de staat, vadertje staat welke voor je > moet zorgen als was je zijn bloedeigen kind. > Ghingis Khan ook bij mij is die zin op "miraculeuze" wijze verdwenen. Je zit met truuken van de foor, Ghingis ... hedwig |
![]() |
#26 |
|
![]() "Wouter Verhelst" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > In article <[email protected]>, > "Ghingis Khan" <[email protected]> writes: >> Ik wel, als elk gezin voor zijn eigen bloedverwanten zorgt en/of bezorgd >> is, >> is gans de wereldbevolking verzorgd. > > Wat dacht je van AIDS-wezen in Afrika? > > Oorlogswezen in Irak en Afghanistan? > > Oude, gepensioneerde en in sommige gevallen seniele priesters (wiens job > het was zich eerst in te zetten voor de andere, en d�*n pas voor > zichzelf)? > > Mensen die buiten hun wil om alleen en kinderloos oud geworden zijn? > > Die hebben geen hulp nodig? > > Juist ja. Ik zal er aan denken als jij ooit in die situatie terecht zou > komen. > Je vergeet de laatste lijn te lezen, en knipt ze nog ook. Als laatste valt men terug op de staat, vadertje staat welke voor je moet zorgen als was je zijn bloedeigen kind. Jij met je omhaling van 300 Miljoen euro bent niets en zult nooit iets zijn, er zijn 300 miljard euro nodig per jaar, en dit gedurende 50 jaar. Dit kan enkel een staat leveren, geen 11 11 11. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#27 |
|
![]() "hedwig" <hedwig-eembeeck@tiscalinetpuntjebe> schreef in bericht news:[email protected] i.nl... > > "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht > news:hj%[email protected]... >> >> "Wouter Verhelst" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > In article <[email protected]>, >> > "Ghingis Khan" <[email protected]> writes: >> >> Ik wel, als elk gezin voor zijn eigen bloedverwanten zorgt en/of > bezorgd >> >> is, >> >> is gans de wereldbevolking verzorgd. >> > >> > Wat dacht je van AIDS-wezen in Afrika? >> > >> > Oorlogswezen in Irak en Afghanistan? >> > >> > Oude, gepensioneerde en in sommige gevallen seniele priesters (wiens >> > job >> > het was zich eerst in te zetten voor de andere, en d�*n pas voor >> > zichzelf)? >> > >> > Mensen die buiten hun wil om alleen en kinderloos oud geworden zijn? >> > >> > Die hebben geen hulp nodig? >> > >> > Juist ja. Ik zal er aan denken als jij ooit in die situatie terecht zou >> > komen. >> > >> >> Je vergeet de laatste lijn te lezen, en knipt ze nog ook. >> >> Als laatste valt men terug op de staat, vadertje staat welke voor je >> moet zorgen als was je zijn bloedeigen kind. >> Ghingis Khan > > ook bij mij is die zin op "miraculeuze" wijze verdwenen. > Je zit met truuken van de foor, Ghingis ... > Staat er niet dat je als alleenstaande terugvalt op vadertje staat ? Ik heb geen truuken nodig. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ |
![]() |
#28 |
|
![]() In article <hj%[email protected]>,
"Ghingis Khan" <[email protected]> writes: > "Wouter Verhelst" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> In article <[email protected]>, >> "Ghingis Khan" <[email protected]> writes: >>> Ik wel, als elk gezin voor zijn eigen bloedverwanten zorgt en/of bezorgd >>> is, >>> is gans de wereldbevolking verzorgd. >> >> Wat dacht je van AIDS-wezen in Afrika? >> >> Oorlogswezen in Irak en Afghanistan? >> >> Oude, gepensioneerde en in sommige gevallen seniele priesters (wiens job >> het was zich eerst in te zetten voor de andere, en d�*n pas voor >> zichzelf)? >> >> Mensen die buiten hun wil om alleen en kinderloos oud geworden zijn? >> >> Die hebben geen hulp nodig? >> >> Juist ja. Ik zal er aan denken als jij ooit in die situatie terecht zou >> komen. > > Je vergeet de laatste lijn te lezen, en knipt ze nog ook. > > Als laatste valt men terug op de staat, vadertje staat welke voor je > moet zorgen als was je zijn bloedeigen kind. Wat hier afgeschoten werd, �*s vadertje staat die voor mensen aan't zorgen was. -- EARTH smog | bricks AIR -- mud -- FIRE soda water | tequila WATER -- with thanks to fortune |