![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook die geldkwestie is relatief hoor. De gevangenen werken daar allemaal en doen zeer veel werk voor privé bedrijven die daarvoor betalen aan de gevangenis. Die gevangenen werken op basis van centiemen, dus daar gaat het geld niet heen. Alle ander werk doen zij ook van onderhoud tot wassen en strijken van onderbroeken. Noem het op en ze doen het en krijgen daar enorm weinig voor betaald. Dus in die richting gaat er geen geld. In bewaking moet je maar denken dat cipiers ook tewerk gestelden zijn net als andere ambtenaren. Enne, geloof eens wat minder balansen! Als u weet dat de gevangenen daar op vele plaatsen nog gebrande gerst drinken als koffie en hun gevoeg moeten doen op lekkende plastieken potten kan u a + b ook wel eens samentellen zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt ge dat iemand die een budgetbegeleiding krijgt veel computers moet kopen ? Dat zijn dan nog geen misdadigers en moeten verder voor hun eigen levensonderhoud instaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overbodige luxe! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() en de gevangenis, een luxehotel... man van zo'n uitspraken kan ik nu echt het schijt krijgen hé! denk toch eens wat na. ooit al in contact gekomen met iemand die een tijdje in de gevangenis gezeten heeft? ik wel, al een paar keer, en ik kan je garanderen dat het geen pretje is. die mensen komen er echt niet beter uit. lees de post van mambo eens.
gisteren was het trouwens nog eens op de zevende dag: de overbevolking. gevangen zitten met teveel op kleine cellen. de cellen zijn hier helemaal niet voor voorzien. zo zitten ze met 2 op een cel, maar is er maar 1 toilet. dat toilet staat wel midden in de cel, met enkel een paravent ertussen. je kan dus zelfs nog niet rustig naar het toilet gaan! douchen? 1 a 2 keer per week. leuk hé, echte luxe! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ingenious, als ik het zo lees is het simpeler van een veroordeelde maar beter in een keer een spuitje te geven.
Dan vind ik mijn idee toch beter. Dat een veroordeelde tijdens zijn strafperiode werkt om de boete- ([size=1]deel 1 van mijn rechtspraak,deze is voor elke soort misdaad vastgesteld, en het geld hieruit voortvloeiende zijn een onderdeel van de werkingsmiddelen van justitie, ook kan dit deel niet afgekocht worden[/size]) de kosten aan het slachtoffer ([size=1]deel 2 :de schadevergoeding, betaald die nu uit eigen zak, of word er nu voor gewerkt maakt niet uit, betaald word die toch[/size])- maar ook indien er geen betere optie is, langer blijft om een toekomst voor zichzelf bijeen te sparen.([size=1]deel 3:kosten aan eigen- desnoods de afbetaling van het huis waar zijn gezinnetje in achterblijft[/size])
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enig idee wat een gevangene dagelijks kost aan de gemeenschap ? Voor dat bedrag kunnen heel wat minderbedeelden een beter bestaan krijgen. Dat zou dan preventief werken en wellicht mensen uit de criminaliteit houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat ga je dan doen, hen goed veel rechten geven? Heb jij al eens de nieuwe supergevangenis van Hasselt gezien? Keuze uit 2 maaltijden per dag? Het is en blijft een vrijheidsberoving. Leg er goed wat eieren onder, en een gevangene vertikt het om eens te bezinnen over zijn daden. Dat het beter moet dan nu, daar twijfel ik niet over. Maar om nu zoveel ruchtbaarheid te geven aan hun 'rechten', op het moment dat ze een misdaad plegen, heeft het slachtoffer ook rechten, die wel degelijk met de voeten wordt getreden. Mijn mening daaromtrent, die meerwaarde aan luxe mogen ze krijgen naargeleng ze beter evolueren in het gevangenisleven, ze meer moeite doen. Laat ik zeggen dat ze er voor moeten 'werken', en dan bedoel ik niet fysiek, maar aan hun gedrag. Beginnen met niets, eindigen met luxe (zoals iemand in de maatschappij ook moet groeien en niets gratis ontvangt, ook al maakt Steve hun dat wijs). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Opgesloten worden is toch een bestraffing of niet soms.Een veroordeelde heeft zijn rechten verspeeld,dat men daar eens aan denkt.Nu wild een veroordeelde rechten die men daar buiten overtreden heeft.Voor jullie reageren denk er aan dat jullie tegen een ex gevangenne spreken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() gevangen zijn mensen zoals iedereen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gevangennen zijn mensen dat is juist,maar ze hebben de wet overtreden.Ze hebben rechten gehad dat wisten ze.Nu ze opgesloten zitten willen ze er nieuwe de sukkelaars
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ze mogen ze hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zij het beter hebben dan een onschuldige minderbedeelde is er iets mis. Daklozen hebben niemand iets misdaan en hebben het minder goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Je moet beseffen da België niet bepaald het land is waar je ONGESTRAFT achter de tralies vliegt, er moet al wat loos zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Als ik morgen zorgen licht rijdt overtreed ik ook de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft dan weer niets met dat licht te maken, maar met 'een gevaar op de weg voor Uzelf en de anderen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ze verdienen mogen ze besteden op de aankooplijst van de gevangenis die uiteraard zeer klein en bijna 2 keer zo duur als in de winkel is! Er is geen cash geld aanwezig (tenzij smokkel) en alles is een gunst, ook de aankopen van snoep of condooms voor de anders geaarden onder ons. tv moet je ofwel daar aankopen wat veel duurder is dan in de winkel of je kan er één huren aan iets rond de 50€ per maand. Deze gunst van huren kan je alweer afgenomen worden. |
|
![]() |
![]() |