Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2020, 13:33   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ben redelijk fan van Apple producten omdat ze gewoon lang meegaan.
Mijn Mac-mini is een 'late 2012'-model maar die draait nog steeds probleemloos. Loopt nooit vast en neemt geen plaats in. En sinds ik hem een jaar of twee geleden heb 'ge-upgrade' met een SSD-schijf staan kennissen hier steeds te kijken hoe snel dat ding wel is.
Qua computer zou ik niet graag terug naar Windows gaan.
Probleem is wel dat de nieuwe mac-mini's behoorlijk duur zijn geworden...

Voor telefoon overleeft mijn Motorola G5 hier al meerdere iPhones van gezinsleden.
Kostte maar iets van een 200 euro (nieuw) en begint nu stilaan kuren te krijgen (slecht contact oplader, geen updates meer naar nieuwe android,...).
Bovendien vindt ik de integratie met Google bij Android beter (en goedkoper want gratis) dan de iCloud integratie bij Apple. Ik hoor hier bij mijn gezinsleden regelmatig geklaag over iCloud. Voornamelijk wegens de beperkte gratis opslagmogelijkheid.
Voor 3 euro per maand heb ik 250 gb iCloud voor mijn hele gezin (inclusief de ipads) en dat werkt fantastisch.

Er zit daar voor 7 jaar fotos in opgeslagen, veilig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2020, 14:42   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Voor 3 euro per maand heb ik 250 gb iCloud voor mijn hele gezin (inclusief de ipads) en dat werkt fantastisch.

Het kan best zijn dat u uw gading gevonden hebt bij het gebruik van iCloud.

Ik ben zo géén fan van allew wat in een wolk hangt en dat staat ook overal wel uitgeschakeld hier denk ik.

iCloud voor de fans van ...
Oud 19 oktober 2020, 14:46   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Nog steeds tevreden met mijn Samsung S8.

Ligt er hier nog zo ééntje op mijn bureau, ééntje die ik eens gekregen heb zo een S8.

Bijna nog nooit gebruikt daar ik géén tel abonnement heb bij de één of andere provider.

Zoals ik al eerder schreef telefoneer ik raaaaaaaar of zelden dus het kaartje van een warenhuis doet voor wat ik het maar gebruik genoeg.

Een gesprek:

Mijn moeder: Ik ga de soep uitscheppen.

Ik: Ja, ik ben er seffens.

Einde gesprek.

Het is best een leuk toestel maar zonder tel abbo of wi-fi ben je daar echt niet veel mee.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 oktober 2020 om 14:47.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 14:03   #24
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik gebruik die iCloud waarschijnlijk te weinig om er eerlijk over te kunnen oordelen.
Op mijn mac staat dat allemaal uitgeschakeld, enkel mijn wachtwoorden zitten erin dacht ik.
En back-ups staan op een extra HD (systeemback-up via Time Machine) en op Onedrive (foto's) waar ik 1TB heb wegens een office abo voor de dochters studie en werk.
Daar kom ik vlot mee toe, op Onedrive staan enkel mijn foto's (+300GB, alle foto's sinds 2003). En omdat wij met vieren gebruik maken van dat Office abonnement kan ik er in principe tot 4TB kwijt, maar zoveel heb ik ook weer niet nodig.

Smartphone wordt volledig geback-uped bij Google. Foto's worden iets gecomprimeerd en dan krijg je er onbeperkte opslag. En de foto's van mijn smartphone mogen best gecomprimeerd worden, echt als fototoestel gebruik ik die toch nooit. Daar heb ik mijn Canon en Panasonic voor.
Oud 20 oktober 2020, 14:05   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik gebruik die iCloud waarschijnlijk te weinig om er eerlijk over te kunnen oordelen.
Op mijn mac staat dat allemaal uitgeschakeld, enkel mijn wachtwoorden zitten erin dacht ik.
En back-ups staan op een extra HD (systeemback-up via Time Machine) en op Onedrive (foto's) waar ik 1TB heb wegens een office abo voor de dochters studie en werk.
Daar kom ik vlot mee toe, op Onedrive staan enkel mijn foto's (+300GB, alle foto's sinds 2003). En omdat wij met vieren gebruik maken van dat Office abonnement kan ik er in principe tot 4TB kwijt, maar zoveel heb ik ook weer niet nodig.

Smartphone wordt volledig geback-uped bij Google. Foto's worden iets gecomprimeerd en dan krijg je er onbeperkte opslag. En de foto's van mijn smartphone mogen best gecomprimeerd worden, echt als fototoestel gebruik ik die toch nooit. Daar heb ik mijn Canon en Panasonic voor.
Zoals zei, ieder zijn meug.

Ik gebruik de onedrive niet van office.
Oud 20 oktober 2020, 14:13   #26
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Wat een woekerprijs,
Maar ondertussen maak je er toch snel een draad over. Da's ook een vorm van publiciteit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 14:14   #27
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vroeg men zich tien jaar geleden ook al af hoor.

Net zoals men toen ook al afvroeg hoe lang het ging duren vooraleer Mac net zoveel last had van virussen dan Windows...
En dat is ook nog steeds niet bewaarheid.
Omdat Windows nog altijd veel populairder is.
Oud 20 oktober 2020, 14:15   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals zei, ieder zijn meug.
Meer is dat inderdaad niet.

Citaat:
Ik gebruik de onedrive niet van office.
Ik moet toegeven dat ik er in't begin ook niet direct mee weg was. 't Is niet de simpelste manier maar nu ik eenmaal door heb hoe het werkt kan ik er best aardig mee uit de voeten.
Oud 20 oktober 2020, 14:19   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Omdat Windows nog altijd veel populairder is.
Ja, tuurlijk.

Maar van de beweringen van destijds ("Wacht maar af, binnenkort heb je op Mac evenveel last van virussen als op Windows") is nog altijd niet veel in huis gekomen.

Net zoals de beweringen dat iPhones veel te duur zijn en dat de consument dat niet gaat blijven slikken. Klopt ook nog altijd niet. Ze verkopen nog steeds als zoete (hele dure) broodjes.

Ik wil maar zeggen: er wordt al jaren zoveel over Apple voorspeld. Door Jan en Alleman. Maar blijkbaar weten ze in Cupertino toch nog altijd beter wat er wereldwijd speelt.
Oud 20 oktober 2020, 14:28   #30
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer is dat inderdaad niet.

Ik moet toegeven dat ik er in't begin ook niet direct mee weg was. 't Is niet de simpelste manier maar nu ik eenmaal door heb hoe het werkt kan ik er best aardig mee uit de voeten.
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om bijna 1200 euro uit te geven aan een telefoon.

Maar 400 euro voor een telefoon die ook meteen media device, fototoestel, gps, mini-pc is, dat wil ik er wel nog aan uitgeven. De Apple SE dus.

Overstappen naar Andriod betekent voor mij ergens 150 gig aan fotos en filmpjes over te zetten. Dat is zo een gedoens dat ik dat niet doe.

Slim gezien van Apple.
Oud 20 oktober 2020, 14:29   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, tuurlijk.

Maar van de beweringen van destijds ("Wacht maar af, binnenkort heb je op Mac evenveel last van virussen als op Windows") is nog altijd niet veel in huis gekomen.

Net zoals de beweringen dat iPhones veel te duur zijn en dat de consument dat niet gaat blijven slikken. Klopt ook nog altijd niet. Ze verkopen nog steeds als zoete (hele dure) broodjes.

Ik wil maar zeggen: er wordt al jaren zoveel over Apple voorspeld. Door Jan en Alleman. Maar blijkbaar weten ze in Cupertino toch nog altijd beter wat er wereldwijd speelt.
Ja maar die dure iPhones zijn een statussymbool geworden. En beetje zoals een sjiek horloge of juwelen. Dat is een hype.
Oud 20 oktober 2020, 14:32   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om bijna 1200 euro uit te geven aan een telefoon.

Maar 400 euro voor een telefoon die ook meteen media device, fototoestel, gps, mini-pc is, dat wil ik er wel nog aan uitgeven. De Apple SE dus.

Overstappen naar Andriod betekent voor mij ergens 150 gig aan fotos en filmpjes over te zetten. Dat is zo een gedoens dat ik dat niet doe.

Slim gezien van Apple.
Het wisselen van OS is ook een hinderpaal. Ik blijf ook liever werken met een OS dat ik ken ipv naar een nieuw over te schakelen.
En je mag zeggen wat je wil, maar iOs is ook niet zo intuitief, zeker als je aan de instellingen wil gaan prutsen.
Oud 20 oktober 2020, 14:35   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Slim gezien van Apple.
Mijn telefoon mag max iets van een 200 euro kosten. Bellen, sms'en, whatsappen en af en toe eens iets opsnorren op internet kan je met een goedkoop ding evengoed. Als ik 'em dan nog kan gebruiken als gps, muziekspeler en gitaar-tuner is voor mij de kous al lang af.
Foto's trekken doe ik er niet mee, spelletjes spelen, netflix ofzo kijken ook niet en sociale media is me compleet vreemd.

En dat overstappen valt ook wel mee hoor. Met die onbeperkte data-abonnementen... Je start 's avonds de download van je back-up en 's ochtends heb je alles binnen. De dag erna start je 's avonds de upload naar je nieuwe cloud-dienst en de dag erop (of in't slechtste geval met een paar onderbrekingen een paar dagen later) staat alles op de nieuwe dienst.

Maar dat maakt niet uit. Waarom zou je switchen als je tevreden bent met iCloud?
Oud 20 oktober 2020, 14:39   #34
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En je mag zeggen wat je wil, maar iOs is ook niet zo intuitief, zeker als je aan de instellingen wil gaan prutsen.
Dat moet ik inderdaad beamen.

Mijn echtgenote is ver van een smartphone wizzard en die vraagt me ooit wel eens om hulp bij problemen. En als je dan eenmaal in de instellingen moet gaan graven zijn die echt wel een stuk lastiger opgebouwd dan bij Android.

Maar dat is ook weer zoiets... Je wordt dat op den duur wel gewend en ook al is het dan niet intuitief; iemand die het gewend is vindt dat nog steeds gemakkelijker dan een nieuw, wel intuitief systeem.

Laatst gewijzigd door BigF : 20 oktober 2020 om 14:39.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 14:53   #35
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar die dure iPhones zijn een statussymbool geworden. En beetje zoals een sjiek horloge of juwelen. Dat is een hype.
Een paar jaar geleden had ik je gelijk gegeven. Toen zag je nog wat voor telefoon iemand had, omdat de nieuwe versie er qua uiterlijk toch helemaal anders uitzag. Ondertussen is de vormgeving een beetje eenheidsworst geworden en zie je niet meer of iemand nu met een iphone 12 of 10 of 9 rondloopt. Niemand ziet nog het bos door de bomen als je het mij vraagt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2020, 14:57   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een paar jaar geleden had ik je gelijk gegeven. Toen zag je nog wat voor telefoon iemand had, omdat de nieuwe versie er qua uiterlijk toch helemaal anders uitzag. Ondertussen is de vormgeving een beetje eenheidsworst geworden en zie je niet meer of iemand nu met een iphone 12 of 10 of 9 rondloopt. Niemand ziet nog het bos door de bomen als je het mij vraagt.
De freaks zien dat onmiddellijk, net zoals autofreaks de minste restyling zien.
Oud 20 oktober 2020, 15:39   #37
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wisselen van OS is ook een hinderpaal. Ik blijf ook liever werken met een OS dat ik ken ipv naar een nieuw over te schakelen.
Ik herinner me nog toen ik even wat mp3's en podcasts op m'n ipad wou zetten door hem simpelweg via usb te verbinden.
Oud 20 oktober 2020, 15:59   #38
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor 400 euro heb je al snel een toestel gevonden van om het even welk merk die aan die vereisten voldoet.
Oud 20 oktober 2020, 16:01   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Voor 400 euro heb je al snel een toestel gevonden van om het even welk merk die aan die vereisten voldoet.
En waarom zou ik een android toestel moeten pakken als daar voor mij alleen maar nadelen aan vast zitten ?
Oud 20 oktober 2020, 16:08   #40
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou ik een android toestel moeten pakken als daar voor mij alleen maar nadelen aan vast zitten ?
Tja, men heeft je blijkbaar goed liggen bij Apple.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be