Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2020, 21:00   #21
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik ken er geen.

De weinige besmetten die ik ken zijn allemaal asymptomatisch.
Ik heb weet van een 50tal besmettingen. 2 zieken gelijk een goei griep, stuk of 7 snotneuzen en de rest ook asymptotisch.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 21:07   #22
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik ken er geen.

De weinige besmetten die ik ken zijn allemaal asymptomatisch.
Ik ken er een 10-tal (op één na allemaal50+), waarvan 2 een week goed ziek waren en de rest nauwelijks of geen symptomen had.
Zelf heb ik het een 3-tal weken geleden ook gehad. 2 dagen lichte keelpijn en het was voorbij.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 22:11   #23
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En zoals hierboven opgemerkt, de jongeren die overleven hebben dikwijls nog langdurige gevolgen. Ook hiervan heb ik nooit eerder gehoord bij griep of andere verkoudheden.
Misschien omdat het geen 'interessant nieuws is of was
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 22:34   #24
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:

Corona is dus geen griepje dat alleen ouderen molt. Het veroorzaakt een ferme longontsteking bij alle leeftijden, die hospitalisatie vereist.
En zoals hierboven opgemerkt, de jongeren die overleven hebben dikwijls nog langdurige gevolgen. Ook hiervan heb ik nooit eerder gehoord bij griep of andere verkoudheden.
Dan moet u zich beter informeren.
Kinderen onder de 18 jaar en zuigelingen worden zelfs speciaal vermeld.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...uit-geen-kank/
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 30 oktober 2020, 23:35   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Corona is dus geen griepje dat alleen ouderen molt. Het veroorzaakt een ferme longontsteking bij alle leeftijden, die hospitalisatie vereist.
Dat zijn "de dingen waarover men niet spreekt"
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2020, 23:43   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen data, maar ik denk zo dat voor iemand die in het hospitaal geraakt met om het even welke longaandoening en aan de zuurstof moet, de overlevingskans voor een derigjarige mijlen hoger is dan voor een 70 jarige.
Bijv. 90% kans op overleven voor de 30 jarige, 90% kans op overlijden voor de 70 jarige.
Maar ze zijn wel alle twee naar het hospitaal gemoeten, en had die 30 jarige geen zuurstof gkregen was hij/zij misschien ook met 90% kans overleden.

Ze tonen alleen de speciale gevallen, er zijn dit jaar al meer jonge kinderen gestorven aan de griep dan aan corona en toch hoor je daar niet van.

"Flu figures show 125 child deaths, record-high hospitalizations in young children"
https://www.aappublications.org/news...2/28/flu022820

SEIZOENSGEBONDEN GRIEPVIRUS VEROORZAAKT WERELDWIJD LUCHTWEGINFECTIES BIJ MEER DAN 20 MILJOEN KINDEREN JONGER DAN 5
https://www.itg.be/N/Artikel/seizoen...aar-wereldwijd

Marc van ranst in z'n jonge jaren
Meisje (11) sterft aan griep
https://www.hln.be/fit-en-gezond/mei...tten~a7f96ea8/

Het griepvaccin is ook niet zonder gevaar
Tientallen Nederlandse kinderen hebben de ernstige slaapziekte narcolepsie gekregen na te zijn ingeënt tegen de Mexicaanse griep.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...icaanse-griep/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2020, 06:29   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze tonen alleen de speciale gevallen, er zijn dit jaar al meer jonge kinderen gestorven aan de griep dan aan corona en toch hoor je daar niet van.
Corona is MERKWAARDIG MILD voor kinderen. Het is zelfs milder dan gewone verkoudheid voor zuigelingen. Er zijn weinig luchtwegen infecties die zo weinig doen met kinderen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2020 om 06:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 18:09   #28
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Corona is MERKWAARDIG MILD voor kinderen. Het is zelfs milder dan gewone verkoudheid voor zuigelingen. Er zijn weinig luchtwegen infecties die zo weinig doen met kinderen.
Kinderen hebben een weinig getraind adaptief deel immuunsysteem.
Eerder gezegd is dat niet zozeer het virus zelf voor fataliteiten zorgt, eerder de immuunreactie.
Misschien zijn beide gegevens verwant.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 18:34   #29
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Kinderen hebben een weinig getraind adaptief deel immuunsysteem.
Eerder gezegd is dat niet zozeer het virus zelf voor fataliteiten zorgt, eerder de immuunreactie.
Misschien zijn beide gegevens verwant.
Dan zouden juist jonge, sterke volwassenen de grootste slachtoffers zijn. Zoals het geval was bij de Spaanse griep.
De zwaarst zieken en meeste doden zijn juist bij ouderlingen en mensen met gezondheidproblemen als diabetes, dus met verzwakte weerstand.
Oud 5 november 2020, 19:43   #30
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik ken er een 10-tal (op één na allemaal50+), waarvan 2 een week goed ziek waren en de rest nauwelijks of geen symptomen had.
Zelf heb ik het een 3-tal weken geleden ook gehad. 2 dagen lichte keelpijn en het was voorbij.
U had dus gelukkig geluk.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 19:53   #31
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij is misschien gewoon jonger dan 65 en in goede conditie ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 19:58   #32
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Dat heeft heel weinig met geluk te maken.
Het overgrote deel van de mensen die positief testen hebben geen of milde symptomen, net zoals ik.
Daarenboven ben ik 52, heb geen last van overgewicht en probeer voldoende te bewegen. Dus dat "geluk" zoals U dat noemt, heb ik deels aan mezelf te danken.
Oud 5 november 2020, 20:04   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Dat heeft heel weinig met geluk te maken.
Het overgrote deel van de mensen die positief testen hebben geen of milde symptomen, net zoals ik.
Daarenboven ben ik 52, heb geen last van overgewicht en probeer voldoende te bewegen. Dus dat "geluk" zoals U dat noemt, heb ik deels aan mezelf te danken.
We gaan hier toch geen mensen met wat kilo’s teveel of rokers stigmatiseren?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 20:47   #34
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom niet.
Oud 5 november 2020, 20:59   #35
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, maar mensen zijn verantwoordelijk om hun eigen leefrisico's in te schatten en als die ongezonde gewoonten hebben, maken ze zichzelf kwetsbaarder:

“Op de afdelingen intensieve zorg van onze ziekenhuizen liggen vooral coronapatiënten die overgewicht hebben of obees zijn.
Professor Guy T’Sjoen, bekend door de VIER-televisieserie ‘Topdokters’, legt uit. “Nu gewicht verliezen is het enige dat je zélf kan doen om de kans te verkleinen dat je als Covid-19-patiënt op intensieve belandt.”

https://www.hln.be/binnenland/interv...uAGWkqi18tlKhM.
Oud 5 november 2020, 21:23   #36
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
RSV als voorbeeld is veel gevaarlijker voor baby's.

Hoe vaak komen RS-virusinfecties voor?
RSV komt in Nederland veel voor, vooral in de winter (november t/m maart). Bijna alle kinderen onder de twee jaar komen met het virus in contact. In Nederland komen ongeveer 100 van de 1000 zieke baby’s (10%) bij de huisarts vanwege een RSV-infectie. Daarvan worden 10 baby’s (10%) in het ziekenhuis opgenomen. Hiervan komt één baby (10%) op intensive care (IC intensive care ) terecht.

Voor ouderen in verzorgings- en verpleeghuizen is een RSV-infectie wereldwijd de tweede meest voorkomende veroorzaker van uitbraken van infectieziekten. In Nederland wordt geschat dat in sommige seizoenen zelfs meer oudere mensen aan RSV overlijden dan aan griep (influenza).

Citaat:
Bij ademhalingsmoeilijkheden bij zuigelingen en premature baby's is vaak een opname in de afdeling intersieve zorgenvan het ziekenhuis nodig: 1 tot 3% van de kinderen met een RSV-infectie moet in het ziekenhuis worden opgenomen als gevolg van ernstige ademhalingssymptomen.

Premature baby's en kinderen met cardiovasculaire aandoeningen of longaandoeningen lopen een groter risico op ernstige infecties en herinfecties.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 22:28   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is het resultaat bij schaarste en als er keuzes moeten worden gemaakt.
Stigmatiseren hoort daar blijkbaar bij.
Wie niet gezond wilt leven moet maar plaats maken voor de levensverbeteraars, de vegetariërs, veganisten ...
Er wordt altijd gezocht naar zondebokken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2020, 22:31   #38
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie niet gezond wilt leven moet maar plaats maken voor de levensverbeteraars, de vegetariërs, veganisten ...
De jongeren zijn de laatste maanden continu door de media als zondebokken opgevoerd en dat volledig ten onrechte.
Het is hun schuld niet dat wie overgewicht heeft sneller op IC terecht komt.
Oud 6 november 2020, 05:04   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand stigmatiseert niemand. Maar sommige klassen mensen weten op voorhand dat de kans groot is dat ze in grote getallen de ziekenhuizen gaan overbelasten ALS ZE ZICH NIET AFZONDEREN. Terwijl, als ze zich afzonderen, ze NIKS RISKEREN en in de meeste gevallen in de gemakkelijkste positie zijn om zich af te zonderen (niet moeten gaan werken of naar school gaan).

Daarvoor gans de maatschappij op stelten zetten is toch wel een totaal gebrek aan burgerzin zou ik zeggen. Maar als die mensen dan aanvaarden dat ze in triage komen, omdat ze gespeeld en verloren hebben, dan zou er geen vuiltje aan de lucht zijn niewaar.

Mochten al die gepensioneerden zich afgezonderd hebben, dan was er nu geen enkel probleem.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2020, 21:09   #40
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie spreekt er van plaats maken ?

Maar is het niet de logica zelve dat de maatregelen vooral worden toegepast op die risicogroepen ?

Inmiddels kennen we het profiel van de gemiddelde coronagehospitaliseerde. Doe dan ook iets met die kennis mbt de maatregelen ipv de ganse samenleving ineen te laten stuiken.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be