![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wie betaalt die werknemer zijn loon x 3 door de sociale lasten? Is dat ook geen verdoken belasting zoals er zovele zijn? En als zelfstandige krijg je dan steevast minder pensioen dan je vroegere werknemers.
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles kaat koet.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch een volledig verkeer signaal, die verhoging nu eerst voor de lagere ambtenaren, als je wil de drie stelsel naar mekaar toe te trekken.
Ik zeg het al vele jaren, ook op dit forum: de lage pensioenen van de werknemers zijn een grote schande. En vakboungden zijn daar medeplichtig aan. Voor de zelfstandigen ben ik even voorzichtiger: sommigen kunnen hun zaak verzilveren. Hoe ideaal zou het niet zijn dat je pensioenbijdragen apart in een zogenaamd rugzakje gestort zouden worden. Met regels van solidariteit natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Meer dan de helft van de zelfstandigen hebben dat pensioen hard nodig, stel je niets voor. Maar daar gaat het nog niet echt over, het gaat over +7% voor lagere ambtenaren die sowieso reeds meer krijgen dan de rest van het "voetvolk". Dat op een moment dat de economie op zijn gat zit en veel mensen honger hebben door die Corona pandemie. Velen failliet zullen gaan en de schatkist er uit ziet als de krater van een atoombom. Dat is gewoon "not done" en een gebrek aan respect voor wie hier alles betaald. Daarenboven is het een flagrante aanfluiting van goed bestuur.
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jaren geleden vertelde een verkozenen des volks met de cijfers in de hand, dat een deel van de gepensioneerde zelfstandigen de tijd van hun leven moesten beleven, omdat hun pensioen hoger was dan de aangegeven winst uit hun zaak. Daarna haatmails en bedreigingen, het zal dus wel juist geweest zijn.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik het goed dat iedereen deze stap van de regering Dweil I, genomen op dit moment en in deze omstandigheden, afkeurt? (zelfs al is het dus om uiteenlopende redenen).
Is het besluit dan correct: de linkse kerk is met Crootje jr. aan het dweilen ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En nu met het vingertje wijzen naar mensen die wel hun 45 jaar hebben volgemaakt als werknemer of zelfstandige. Hoe kom je erbij dat iedereen deze stap zou afkeuren, ze keuren enkel af, dat zoals altijd, de ambtenaren zijn die het als eerste krijgen. Laatst gewijzigd door subocaj : 13 november 2020 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die zegt het zoals het is in België, niet iedereen heeft gelijke kansen. Wat hij niet zegt is dat het de overheid zelf is die hier met alles gaat lopen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik maak er mij niet druk meer over. Mijn pensioen bedraagt geen 1500 euro. En daarvoor heb ik jarenlang dossiers mogen afhandelen aan de BBI. De meeste beambten die jarenlang fiches mochten klasseren trekken meer pensioen als ik. Dat is België. Men houdt hier geen rekening met hetgeen je presteert. Gelukkig heb ik twee maand voor mezelf gewerkt. En daar pluk ik nu nog de vruchten van. Anders was het bittere armoede. Als je werkt; zelfs aan de BBI; en zwaar veeleisend werk presteert dan bekom je een nog kleinere aalmoes dan dezen die niks presteerden ofwel in t'wit te werkten.(sic) Goddank gebruikten ze aan de staat hun middagpauze om pullovers voor hun kroost en familie te breien. En weet je wat ik nu weet en denk? Wel dat er hier op dit forum deelnemers kunnen zitten die misschien gelijk hebben maar gelijktijdig ook vergezeld worden door een bende schaamteloze profiteurs. Wiens enige prestatie ooit was om in het deurgat van hu zaak post te vatten om de volgende klant te plunderen. Gelukkig niet allemaal. Maar er zijn er die stikken van hun geld. En nooit genoeg zullen krijgen. Zelfs rustend zullen ze blijven plunderen. De aard van het beestje dus. Voor het overige wacht ik af. Het zijn trouwens mijn zaken niet. Maar voor het overige bedank ik dit volk feestelijk. Zeker die gedrochten die je op fora komen uitlachen en er plezier in hebben als ze kunnen roepen :"Get a live!" Nee mannekes. Ik hoef jullie life niet meer. Ik bedank er feestelijk voor. Als jullie zwijgen als er in een democratie mensen bestolen worden en hun bezittingen geroofd worden dan gun ik jullie hetzelfde. Wij staan niet meer aan dezelfde kant van de barricade. Los uw problemen dus zelf op. En weet één ding. Mijn rust kunnen jullie niet meer afpakken. Anders zou er niet gewacht worden door sommige Vlamingen. Ik ken een gedeelte van uw soort. Dus hou je nu maar bezig met prettige dromen. Het is niet omdat ik vroeger stom was en gratis voor het volk werkte dat ik nog bereid ben om ezelstampen te incasseren. Jullie mogen het over nemen. Doe het beter dus. Laatst gewijzigd door werkman : 14 november 2020 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals het al meermaals gebeurde is het Vlaamse volk met verstomming geslagen. Kap een emmer water over hun kop en er volgt een oneindige stilte.
Wie weet het ditmaal beter? Vooruit! Zeg het maar! De grootste fraudeur in mijn familie die jarenlang in het zwart heeft gewerkt en bijna nooit iets betaalde vindt ook dat hij te weinig pensioen krijgt. Van al zijn appartementen in Antwerpen spreekt hij niet meer. Allemaal onafgewerkt gekocht en met hulp van zwartwerkers in orde gezet en nooit enige factuur in zijn zaak geboekt. Kon ook niet. Hij boekte ook de lonen van zwartwerkers voor zich zelf of zijn zaak niet. Zwijgen was dus de boodschap. Maar nu is zijn pensioen te weinig. Straffe kerels hoor. Ik vermoed dat Antwerpen ook een hoerenkot is. The place to be ! Laatst gewijzigd door werkman : 14 november 2020 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (Ze waren effe vergeten dat wij de wet wel kenden...)
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Jay-P.;9516965]Mijne vroegere advocaat (ik denk dat ge 'm kent, neen?
![]() (Ze waren effe vergeten dat wij de wet wel kenden...)[/QUOTE Zeg zijn naam maar. Ik zal hem vertalen. "Draait in het kort zeker." Prachtige naam toch? Stuur hem een bericht van wijziging van aangifte en je krijgt "den dikke van Dale" toegestuurd. Episode 59957. Maar dan ben je wel op de zon aangekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Heb er nog steeds plezier in je vrienden in 't stof te hebben zien bijten. 't Leve is Scone ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 14 november 2020 om 13:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn uitleg werd aangenomen maar niet echt geloofd. Toen ik naar de deur toe ging zegde mijn ondervrager; mr XXXX zo dom als jij je voordoet ben je nu toch ook weer niet hé .... De ODD, een ander verhaal dat eindigde bij de meest gevaarlijke kerel bij die dienst die jaarlijks zijn BBQ's bij ons kwam halen, zonder te betalen uiteraard. Van op onze telefoon bestelde hij bij de brouwer wat verder wat hij nodig had voor diezelfde BBQ. Later stuurde hij ook zijn zoon langs maar die hebben we vrolijk laten betalen. Gelukkig zonder gevolgen voor ons. Tof volk hebben ze daar in dienst, die verdienen wat meer pensioen dan wij .....
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijke ervaring(en) met de ambtenaren die zich met mijn werk moeten bemoeien (het is hun job!) nopen mij er toe dat 'gewerkt' in vraag te stellen. Naar mijn niet langer zo héél bescheiden mening en voor zover ik weet kunnen activiteiten als 'patience spelen op de computer', 'rookpauzes op het trottoir met tien minuten verlengen' en/of 'staan kletsen aan de koffie-automaat' moeilijk als 'werken' worden beschouwd. Echter; aangezien ik sinds méér dan 30 jaar geen TV meer heb/kijk, sluit ik de mogelijkheid niet uit dat bepaalde recentere culturele tendenzen aan mijn aandacht ontsnapt zijn, en dat ik er bijgevolg een gedateerd arbeidsethos op na hou. Misschien interpreteerde ik bepaalde gedragingen dus volstrekt verkeerd. Bovendien, dit is 'anecdote', niet noodzakelijk 'bewijs' van grootscheepse 'socio-economische fraude'! In andere ministeries dan datgene waarvan ik elke maand een beetje (bibber- of zwijg-)geld gestort krijg, gaat het er ongetwijfeld héél anders aan toe.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Werknemers 2de rang burgers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Och vriend ik zal het afronden. Ik ben er vanaf dat ik jullie moest pesten. En mocht ik herbeginnen als werknemer; wat ik op zichzelf al betwijfel; dan zal het nooit meer aan het Ministerie van Financiën zijn. Zo goed was het er. Begrepen? Nooit meer! En waarom dat zo is houd ik voor mezelf. Slapende honden maakt men best niet wakker. Vlooi het dus zelf maar uit. Ik heb ooit gedacht dat men hier iets democratisch kon zeggen. Vergeet het. Laatst gewijzigd door werkman : 16 november 2020 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() waarom krijgen zelfstandigen pensioen? die pikken toch al genoeg van de staat en de burgers
|
![]() |
![]() |