Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2020, 12:41   #21
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Oplichting en passie.

Paranoia en leugens.

Statistiek en seks.

Verraad en controle.

Dom geloof en grappen.

Geeuw...

Het virus wordt bevriend met statistiek. Passie is dood en iedereen viert feest. -_-
Oud 18 november 2020, 13:38   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er is wel heel erg veel oplichting gaande.
Oud 18 november 2020, 15:32   #23
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
En, gij en de vriendin blij?

Blij jong! Da kunt ge u nie voorstellen
Oud 18 november 2020, 15:42   #24
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In een wreed ver verleden heb ik zo eens een mailtje gekregen dat blokletterde dat ik een erfenis kom trekken van een verre tante.

Alles van die mail opgeslagen, broncode en nog zowat en aan de bank gegeven voor verder onderzoek.

Op de pc waar ik nu met ben draait niet eens een mail programma daar ik dat niet nodig heb als thuisgebruiker.

In de meeste gevallen zijn mensen nog steeds véél te goedgelovig kijk maar naar die verpleegsters die Corona tests gaan uitvoeren maar hun eigenlijke doel is mensen bestelen.

Toch zijn er mensen die dat geloven als die zich weten aan te melden aan de deur????
Ik kreeg een keer een e-mail van een Nigeriaan ivm de verkoop van een huis waar ik toen mee bezig was. Die heb ik sito presto doorgestuurd aan de politie.
Over het algemeen denk ik dat die mensen met een soort lijsten of programma's werken waardoor de bestemmeling toevallig gekozen wordt. Maar in dit geval van de verkoop van een privé-woning, stelde ik me toch vragen. Hoe weten ze dat?
Ja, mensen die aan huis komen, dat is weer iets anders. Meestal hebben de mensen ze vlug door - ouderen zijn niet allemaal zo goedgelovig als jongeren willen geloven. De ontelbare keren waarin ze de deur gewezen worden, komen niet in de gazet, alleen de enkele keren waarin ze hun slag thuishalen. Maar er zijn er inderdaad die in de val trappen. Al weet ik 100 % zeker dat hier in mijn buurt (en als lid van verschillende verenigingen ken ik heel veel senioren) niemand een onbekende met een donkere huidskleur zal betrouwen - met mijn excuses aan de andersgetinten die dit toevallig lezen.
Ik denk zelfs dat jongere mensen beter van vertrouwen zijn dan senioren als het om vreemdelingen gaat.
Oud 18 november 2020, 15:45   #25
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Oplichting en passie.

Paranoia en leugens.

Statistiek en seks.

Verraad en controle.

Dom geloof en grappen.

Geeuw...

Het virus wordt bevriend met statistiek. Passie is dood en iedereen viert feest. -_-
Boeken van Jane Austen?
Oud 18 november 2020, 17:16   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik kreeg een keer een e-mail van een Nigeriaan ivm de verkoop van een huis waar ik toen mee bezig was. Die heb ik sito presto doorgestuurd aan de politie.
Over het algemeen denk ik dat die mensen met een soort lijsten of programma's werken waardoor de bestemmeling toevallig gekozen wordt. Maar in dit geval van de verkoop van een privé-woning, stelde ik me toch vragen. Hoe weten ze dat?
Ja, mensen die aan huis komen, dat is weer iets anders. Meestal hebben de mensen ze vlug door - ouderen zijn niet allemaal zo goedgelovig als jongeren willen geloven. De ontelbare keren waarin ze de deur gewezen worden, komen niet in de gazet, alleen de enkele keren waarin ze hun slag thuishalen. Maar er zijn er inderdaad die in de val trappen. Al weet ik 100 % zeker dat hier in mijn buurt (en als lid van verschillende verenigingen ken ik heel veel senioren) niemand een onbekende met een donkere huidskleur zal betrouwen - met mijn excuses aan de andersgetinten die dit toevallig lezen.
Ik denk zelfs dat jongere mensen beter van vertrouwen zijn dan senioren als het om vreemdelingen gaat.
Het zijn ook niet altijd mensen met een donkere huidskleur (meestal wel maar toch ...) die de goedgelovige mensen gaat aftruggelen.

@-mails die men vroeger schreef komende uit landen waar je in de meeste gevallen nog nooit van gehoord had die stonden vroeger stampvol fouten zodat men vrij snel kon zien dat er iets niet klopte.

Tegenwoordig zijn die vrij perfect geschreven met dank aan de vele gratische translators: Tech giants Google, Microsoft and Facebook are all applying the lessons of machine learning to translation.

Ook via gsm durft men soms mensen lastig vallen met bepaalde truukjes die uiteindelijk maar om 1 ding draaien en dat is mensen geld afhandig proberen te maken.

Trucje: hou die laaaaaaaang aan de lijn dan loopt hun rekening of ze moeten hun verbinding ook al 'gestolen' hebben ergens op iemand anders zijn/haar lijn zitten. (<- niet altijd wenselijk om dat uit te proberen)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be