![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn we één land? We zijn zoveel één land als dat we één Vlaams gewest zijn. Beiden zijn een gevolg van beslissingen genomen door grote mogendheden rond de tafel waar onze landsgrenzen door hen uitgetekend werden. Zonder dat zij rekening hielden met historische banden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't was tot in Denderleeuw, dat mag toch enkel in het Nederlands, niet?
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Carrefour van Vilvoorde (Koningslo) was er zelfs één die tegen de gerant van haar oren ging maken omdat de folders aan de ingang in het Nederlands waren.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 19 november 2020 om 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Wie zich ergert aan Franstalige reclame zou zich beter ergeren aan het feit dat Engelse reclame de Nederlandse taal verdringt. Het gevaar van verdringing uit Engelstalige hoek is véél groter. Wie dat niet ziet is blind voor de realiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Denkt ge dat het voor mij genieten is dat ik in vele winkels niet meer terecht kan in mijn Limburgse moedertaal? De vele jongeren uit eigen streek spreken noch verstaan onze moedertaal. Over de grens winkelen is een verademing. Heerlijk als je daar al winkelend jonge moeders in 'plat Limburgs' tegen hun kroost hoort praten.
Laatst gewijzigd door pajoske : 19 november 2020 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Hebt ge ook een argument dat aantoont dat ik mis ben en mijn kop in het zand steek, of kunt ge alleen zonder enig bewijs of argumentatie mij verwijten sturen?
Ik heb wél een argument. Het is de Vlaamse overheid die weigert de Limburgse taal te erkennen als minderheidstaal. Het is de Vlaamse overheid die het Europese handvest van minderheidstalen weigert ter ratificeren. Waardoor de Belgische overheid dat ook niet kan doen. In Nederland is die erkenning er wel gekomen. Daardoor wordt in Nederland 'Limburgs' niet als dialect/minderwaardige taal aanzien. En nu moogt gij met argumenten komen. Als ge er geen hebt zijt gij de persoon die zijn kop in het zand steekt. Dan zijt gij de persoon met oogkleppen, |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo goed als niet meer. Ik was er ooit ene.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Eerst was er dus Limburgs. Nederlands kwam er pas later. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 november 2020 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de francofonie, die zich al gedraagt als de meerderheid in plaats van de minderheid die ze in feiten is, misbruikt al overal waar ze kan de zogezegde rechten van de minderheid zonder dat we hen nog een wettelijke erkenning daarboven op moeten erbij geven... Nog altijd niet je oogkleppen afgezet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen sprake van schuld.
Mijn moeder-dialect is West-Vlaams. Dat is geen moedertaal. Limburgs evenmin. In Oostende worden twee talen gesproken, N&F, en de Franstalige inwijkelingen begrijpen westvlams, en de Oostendenaars spreken ook Frans, Engels alleszins gelet op de Britse aangespoelden, en Duits als het niet anders kan. Iedereen welkom. Meer moet dat niet zijn. Laatst gewijzigd door Rudy : 19 november 2020 om 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN