![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ben toch ook wel een beetje verbaasd over zo een petitie. Van welke organisatie gaat dit uit?
Ik ben niet principieel tegenstander van die toetreding maar het komt mij over dat Turkije nog niet klaar is. (denk maar aan Cyprus; de Koerden; het negeren van de genocide op de Armeniërs.) En Europa zelf is ook niet klaar. Ik ben trouwens nogal verwonderd dat jullie die uitspraak van Erdogan niet kenden. Die is toch al vaak aangehaald? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. zelfs zonder turkije gaan demografen ervan uit dat als er niets veranderd aan de huidige gang van zaken ze tegen 2050 in de meeste europese landen de meerderheid zullen uitmaken van de bevolking. 3. Noem mij 1 Islamstaat waar we kunnen spreken van een democratisch land, met volledig respect voor andersdenkenden, ongelovigen en vrouwen? Antwoord er is er geeneen. Turkije voldoet halvelings aan die voorwaarden (ie hun inbreuken zijn 'relatief' beperkt), maar doet dat enkel door de onderdrukking van het leger en met zicht op de europese geldpotten. Eens moslims een kritische massa bereikt hebben, gaat dit hand in hand met het invoeren van middeleeuwse wetten en gebruiken. Citaat:
De kans dat het niet lukt is immens groot. De teleurstelling voor Turkije zal dan des te groter zijn. Maar ja, enige visie langer dan het mandaat zelf hebben de meeste politici spijtig genoeg niet. |
||
![]() |
![]() |