![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en nee, om groepsimmuniteit te krijgen hebben we geen vaccinatiegraad van 80% nodig, dat is wetenschappelijk gezien zever
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Dat op zijn minst. Degene die pleiten dat iedereen moet worden ingeënt moeten als eersten, samen met hun kinderen. En daar moet op toe gezien worden dat ze effectief het vaccin inspuiten, liefst publiekelijk met een deurwaarder aanwezig om te controleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik laat mij reeds vele jaren inenten tegen griep en ik ben zinnens dezelfde houding aan te nemen t.a.v. de covid-inenting. Overigens acht ik het goed mogelijk dat in de toekomst er één gecombineerde vaccinatie tegen de twee mogelijk zal zijn.
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Corona zal sowieso in die richting evolueren en daar waarschijnlijk nog een stuk onder gaan (zie de mortaliteitsgraad in de 2de golf). Dus uw argument wordt hiermee ontkracht. Tiens, een vacvin dat zou werken voor 2 virussen die geen deel uitmaken van dezelfde familie?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) Laatst gewijzigd door schietboog : 22 november 2020 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus als je 2018 en 2019 hebt overleefd dan heb je nu hetzelfde risico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iets wat ze ook zouden moeten doen voor iemand Europa binnenkomt. Want over Europa gesproken, haar ware gelaat heeft ze wel getoond in heel deze crisis: namelijk niet.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is helemaal geen zekerheid dat je als serologisch gevaccineerde, na enkele maanden toch geen asymptomatische drager kan zijn. Uw immuunsysteem zal U asymptomatisch houden, maar er is helemaal geen zekerheid dat je geen slijmvlies drager kan zijn en zo toch nog besmettelijk bent. Het enige wat zo een vaccin dan doet, is beletten dat je zelf symptomen vertoont, of zwaar ziek wordt. Maar er is helemaal geen garantie dat je geen drager kan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds het griep vaccin bestaat (70 jaar of zo) zijn er dus hoeveel keren niet de corona doden van nu gevallen ? In Belgie waarschijnlijk rond de 200 000 ?* 300 000 doden. Maar dat was geen probleem. Nu er 10000 of 20 000 doden vallen voor een eenmalig virus gaat dat plots een probleem zijn en moet men vaccinaties verplichten. Nu, eerlijk gezegd, ik vind vaccinatie goed, als men tenminste wat kijk heeft op de nevenwerkingen en die staan in verhouding met de risico's die je zelf loopt ten aanzien van de ziekte. Ik zou denken dat voor jongeren, het vaccin te riskant is. Voor mensen boven de 40 is het waarschijnlijk beter van het vaccin te nemen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ze geen lockdown doen.
Je kan daar niks meer over zeggen. De regering is een dictatoriale entiteit geworden en geen enkel basisrecht is nog van kracht. Onze eigen schuld, we hadden ze maar gewelddadig moeten afmaken toen ze dat voor de eerste keer deden, nu hebben we de arbitraire dictatuur laten installeren. De regering zegt vandaag zwart, morgen groen, en zij doet totaal wat ze wil. Geen enkele vorm van burgervrijheden meer en geen enkel rekenschap moeten geven ten aanzien van gelijk welke rationaliteit. Je hebt het nog altijd niet begrepen he, dat Noord-Korea vandaag een paradijs is geworden ten aanzien van onze regimes die wij onder de invloed van een golf van waanzin en hysterie in een totale dictatuur hebben laten evolueren. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Vandenbroucke schijnt momenteel toch nog geen voorstander van een verplichting te zijn, zoals blijkt uit de 7de Dag :
https://mobile.twitter.com/ilse_degr...=1606047311229
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ik denkt dat de reden waarom men vooralsnog niet voor een verplichting opteert is dat ben wil vermijden dat tegenstanders zich daarrond kunnen organiseren. Het zou toch strategisch dom zijn on dit nu te verplichten terwijl het vaccin nog maanden ver weg is en de bereidheid van het publiek om zich te laten inenten groot is. Vraag is wat men gaat doen wanneer men merkt dat de ziekte niet verdwenen is volgend najaar, wat ondanks een vaccin toch wel te verwachten is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burger
|
![]() De bereidheid van het volk om zich te laten inenten is groot? Jij leeft in een heel andere wereld dan ik, in mijn omgeving staat echt niemand te wachten om als eerste gevaccineerd te worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als zelfs de voorstanders van het huidig beleid al niet enthousiast zijn ....
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen heb jij dan zo momenteel in uw omgeving ? Als dat allemaal mensen zijn die voorstander zijn van de huidige Lockdown kunnen er dat toch niet veel zijn Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 november 2020 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Misschien bent u nog niet helemaal mee met de technologie van nu, maar je kan ook communiceren via telefoon, mail, WhatsApp, videocall, .....
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() Je hoeft toch geen voorstander van lockdown te zijn om je aan de maatregelen te houden. Ik praat nog regelmatig met heel wat mensen terwijl ik bijvoorbeeld aan het wachten ben bij de bakker of andere winkel. En voor mijn werk kom ik ook veel in contact met andere mensen en ik ben nog niemand tegengekomen die zei dat hij of zij niet kon wachten om gevaccineerd te worden. Laat de anderen het eerst maar op zichzelf uitproberen en als na een aantal maanden blijkt dat het veilig is dan...
|
![]() |
![]() |