Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2020, 12:24   #21
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hoe duurzaam is uw "immuniteit" denk je? Wat de vaccinatie betreft weet men nu reeds dat het wellcht een verhaal zal worden van een jaarlijkse prik, net zoals voor de gewone griep. Hoe lang uw natuurlijke covid-immuniteit ingevolge een besmetting zal duren weet u niet.
als het gelijk loopt zoals sars en mers, dan is dat tenminste voor enkele jaren. en wat we nu weten van covid, is dat het al minstens zo lang is als de start van de epidemie.

en nee, om groepsimmuniteit te krijgen hebben we geen vaccinatiegraad van 80% nodig, dat is wetenschappelijk gezien zever
Oud 22 november 2020, 12:25   #22
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Nee.
Laat dat maar de politici, experts, journalisten, enz ... zijn. En natuurlijk heel hun familie.
Dat op zijn minst. Degene die pleiten dat iedereen moet worden ingeënt moeten als eersten, samen met hun kinderen. En daar moet op toe gezien worden dat ze effectief het vaccin inspuiten, liefst publiekelijk met een deurwaarder aanwezig om te controleren.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:28   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht
Wat een non-argument.
Alweer, waarom hebt u hier dan al die jaren niet voor hetzelfde gepleit voor het griepvaccin ? Die doden konden U blijkbaar niets schelen.
Nu dan komen zwaaien met vaccinverplichting is gewoonweg hypocriet.
Omdat de verwoestingen veroorzaakt door covid-19 vele malen erger zijn dan die van de griep.
Ik laat mij reeds vele jaren inenten tegen griep en ik ben zinnens dezelfde houding aan te nemen t.a.v. de covid-inenting. Overigens acht ik het goed mogelijk dat in de toekomst er één gecombineerde vaccinatie tegen de twee mogelijk zal zijn.
Oud 22 november 2020, 12:30   #24
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de verwoestingen veroorzaakt door covid-19 vele malen erger zijn dan die van de griep.
Ik laat mij reeds vele jaren inenten tegen griep en ik ben zinnens dezelfde houding aan te nemen t.a.v. de covid-inenting. Overigens acht ik het goed mogelijk dat in de toekomst er één gecombineerde vaccinatie tegen de twee mogelijk zal zijn.
Dus u vindt tot 650.000 griepdoden/jaar niet voldoende om het griepvaccin te verplichten.
Corona zal sowieso in die richting evolueren en daar waarschijnlijk nog een stuk onder gaan (zie de mortaliteitsgraad in de 2de golf). Dus uw argument wordt hiermee ontkracht.

Tiens, een vacvin dat zou werken voor 2 virussen die geen deel uitmaken van dezelfde familie?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 22 november 2020 om 12:31.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:33   #25
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het dodenaantal is x2 vergeleken met de griep, niet vele malen. Idem voor blijvende schade, niet vergeten dat intubatie oorspronkelijk een behandeling is voor griep patienten.

Dus als je 2018 en 2019 hebt overleefd dan heb je nu hetzelfde risico.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:36   #26
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen het natuurlijk via een "softe" manier doen.
Vaccinatie wordt niet verplicht, maar wie niet gevaccineerd is, zal minder mogen.
bvb. geen buitenlandse reizen, geen toegang tot concerten en evenementen, enz....

Wat de facto neerkomt op een verplichting als je nog een beetje normaal wil kunnen leven.
Dat lijkt me ook de beste manier. Niet de vaccinatie verplichten maar wel een bewijs van vaccinatie kunnen voorleggen als je bvb een paspoort of visum aanvraagt.

Iets wat ze ook zouden moeten doen voor iemand Europa binnenkomt.

Want over Europa gesproken, haar ware gelaat heeft ze wel getoond in heel deze crisis: namelijk niet.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:44   #27
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat lijkt me ook de beste manier. Niet de vaccinatie verplichten maar wel een bewijs van vaccinatie kunnen voorleggen als je bvb een paspoort of visum aanvraagt.

Iets wat ze ook zouden moeten doen voor iemand Europa binnenkomt.

Want over Europa gesproken, haar ware gelaat heeft ze wel getoond in heel deze crisis: namelijk niet.
Zou daar dan meteen niet mogen opstaan, of mensen andere ziektes hebben gelijk aids of andere geslachtsziekten? Dat vind ik anders ook interessant om te weten.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:50   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat zou inderdaad een goede maatregel zijn. De woke-adepten die zeer snel staan te zwaaien met hun "mensenrechten" horen consequent te zijn. Vaccinatie weigeren? OK, no problem. Maar dan hoor je wel te beseffen dat je als niet-gevaccineerd persoon een potentieel gevaar voor uw medemens kunt zijn.
Dat kan even goed als gevaccineerd persoon hoor.

Er is helemaal geen zekerheid dat je als serologisch gevaccineerde, na enkele maanden toch geen asymptomatische drager kan zijn. Uw immuunsysteem zal U asymptomatisch houden, maar er is helemaal geen zekerheid dat je geen slijmvlies drager kan zijn en zo toch nog besmettelijk bent.

Het enige wat zo een vaccin dan doet, is beletten dat je zelf symptomen vertoont, of zwaar ziek wordt. Maar er is helemaal geen garantie dat je geen drager kan zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:51   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3 of 4 maal. Dus komt corona met enkele jaren griep overeen.

Sinds het griep vaccin bestaat (70 jaar of zo) zijn er dus hoeveel keren niet de corona doden van nu gevallen ? In Belgie waarschijnlijk rond de 200 000 ?* 300 000 doden. Maar dat was geen probleem. Nu er 10000 of 20 000 doden vallen voor een eenmalig virus gaat dat plots een probleem zijn en moet men vaccinaties verplichten.

Nu, eerlijk gezegd, ik vind vaccinatie goed, als men tenminste wat kijk heeft op de nevenwerkingen en die staan in verhouding met de risico's die je zelf loopt ten aanzien van de ziekte. Ik zou denken dat voor jongeren, het vaccin te riskant is. Voor mensen boven de 40 is het waarschijnlijk beter van het vaccin te nemen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 12:55.
Oud 22 november 2020, 12:52   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat zou inderdaad een goede maatregel zijn. De woke-adepten die zeer snel staan te zwaaien met hun "mensenrechten" horen consequent te zijn. Vaccinatie weigeren? OK, no problem. Maar dan hoor je wel te beseffen dat je als niet-gevaccineerd persoon een potentieel gevaar voor uw medemens kunt zijn. Je kunt immers besmet zijn, geen symptomen vertonen maar tegelijkertijd het corona-virus verspreiden. Bijgevolg hoort t.a.v. u als niet-gevaccineerde preventief maatregelen getroffen te worden: beperking van uw bewegingsvrijheid.
Zoals anderen stelden: voor al die griep doden was dat blijkbaar niet nodig he. Het is toch eigenaardig dat een griep dode veel minder waard is dan een corona dode. Die is nochtans even dood hoor.
Oud 22 november 2020, 12:53   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Er wordt steeds meer druk gelegd op de regeringk om de vaccinaties toch te verplichten.

De zelfverklaarde "experten" pleiten daar heel sterk voor en verwijzen naar de vrijblijvende griepvaccinaties, griepvaccinaties die niet verplicht zijn.

Was net op radio Twee (nieuws).
De regering verplicht de vaccinaties NIET.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 12:55   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De regering verplicht de vaccinaties NIET.
Zoals ze geen lockdown doen.

Je kan daar niks meer over zeggen. De regering is een dictatoriale entiteit geworden en geen enkel basisrecht is nog van kracht. Onze eigen schuld, we hadden ze maar gewelddadig moeten afmaken toen ze dat voor de eerste keer deden, nu hebben we de arbitraire dictatuur laten installeren.

De regering zegt vandaag zwart, morgen groen, en zij doet totaal wat ze wil. Geen enkele vorm van burgervrijheden meer en geen enkel rekenschap moeten geven ten aanzien van gelijk welke rationaliteit.

Je hebt het nog altijd niet begrepen he, dat Noord-Korea vandaag een paradijs is geworden ten aanzien van onze regimes die wij onder de invloed van een golf van waanzin en hysterie in een totale dictatuur hebben laten evolueren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 november 2020 om 12:58.
Oud 22 november 2020, 13:30   #33
schietboog
Minister

Standaard

Vandenbroucke schijnt momenteel toch nog geen voorstander van een verplichting te zijn, zoals blijkt uit de 7de Dag :
https://mobile.twitter.com/ilse_degr...=1606047311229
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 22 november 2020, 13:44   #34
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik denkt dat de reden waarom men vooralsnog niet voor een verplichting opteert is dat ben wil vermijden dat tegenstanders zich daarrond kunnen organiseren. Het zou toch strategisch dom zijn on dit nu te verplichten terwijl het vaccin nog maanden ver weg is en de bereidheid van het publiek om zich te laten inenten groot is. Vraag is wat men gaat doen wanneer men merkt dat de ziekte niet verdwenen is volgend najaar, wat ondanks een vaccin toch wel te verwachten is.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:28   #35
Gast_Peken
Burger

Standaard

De bereidheid van het volk om zich te laten inenten is groot? Jij leeft in een heel andere wereld dan ik, in mijn omgeving staat echt niemand te wachten om als eerste gevaccineerd te worden...
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 14:41   #36
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
De bereidheid van het volk om zich te laten inenten is groot? Jij leeft in een heel andere wereld dan ik, in mijn omgeving staat echt niemand te wachten om als eerste gevaccineerd te worden...
Idem in mijn omgeving en dat zijn dan nog merendeels mensen die mijn visie rond de maatregelen helemaal niet delen.
Als zelfs de voorstanders van het huidig beleid al niet enthousiast zijn ....
Oud 22 november 2020, 14:54   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idem in mijn omgeving en dat zijn dan nog merendeels mensen die mijn visie rond de maatregelen helemaal niet delen.
Als zelfs de voorstanders van het huidig beleid al niet enthousiast zijn ....

Hoeveel mensen heb jij dan zo momenteel in uw omgeving ? Als dat allemaal mensen zijn die voorstander zijn van de huidige Lockdown kunnen er dat toch niet veel zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 november 2020 om 14:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 15:27   #38
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoeveel mensen heb jij dan zo momenteel in uw omgeving ? Als dat allemaal mensen zijn die voorstander zijn van de huidige Lockdown kunnen er dat toch niet veel zijn
Misschien bent u nog niet helemaal mee met de technologie van nu, maar je kan ook communiceren via telefoon, mail, WhatsApp, videocall, .....
Oud 22 november 2020, 15:42   #39
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien bent u nog niet helemaal mee met de technologie van nu, maar je kan ook communiceren via telefoon, mail, WhatsApp, videocall, .....
Toch wel maar ik noem dat niet direct de mensen in mijn omgeving.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2020, 16:14   #40
Gast_Peken
Burger

Standaard

Je hoeft toch geen voorstander van lockdown te zijn om je aan de maatregelen te houden. Ik praat nog regelmatig met heel wat mensen terwijl ik bijvoorbeeld aan het wachten ben bij de bakker of andere winkel. En voor mijn werk kom ik ook veel in contact met andere mensen en ik ben nog niemand tegengekomen die zei dat hij of zij niet kon wachten om gevaccineerd te worden. Laat de anderen het eerst maar op zichzelf uitproberen en als na een aantal maanden blijkt dat het veilig is dan...
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be