![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor schuldeisers zijn die akkoorden vaak veel gunstiger dan die via CRS; 1) de interesten vallen niet weg. 2) de rechtbank kan geen kwijtschelding uitspreken. 3) de bedragen van de aflossingen liggen hoger. 4) er is geen pikorde en elke schuldeiser krijgt vanaf het begin al wat mogelijk is terugbetaald. 5) bij te hoge schulden, zijn de roerende en onroerende goeden niet beschermt. 6) het OCMW kan aan goederen in het buitenland. 7) geen juridische getouwtrek om aan het geld te geraken. 8) de banken kunnen zelf niet aangewezen worden als schuldige van de financiele problemen en door schuldaanwijzing, hun geld voor een deel of in zijn geheel kwijt spelen. 9) nutsbedrijven zijn verplicht de voorstellen van het OCMW te aanvaarden. Deze zijn zelfs verplicht om eerst via de netwerkbeheerder te gaan en de wanbetaler aan hen over te dragen. Die kan de de schulden overnemen en een budgetmeter plaatsen. 10) er is geen gerechtelijke veroordeling en nadat de schuldenaar van de zwarte lijst is, kan de schuldeiser gewoon opnieuw geld uitlenen aan de schuldenaar. 11) het ocmw kan de schulden zelf overnemen en de terugvordering van de schulden op zich nemen. Het ocmw kan dan de schulden overdragen op beter begoede familieleden, of zelfs erfelijke maken. 12) het ocmw vraagt een herschikking van de aflossingen, waarbij vaak extra interesten wel worden aanvaard, CRS legt ene herschikking op, waarbij de schuldeiser geen inspraak heeft en alles gewoon moet aanvaarden, zonder enige extra tegemoedkoming. Zie je, CRS is niet de beste manier voor schuldeiser om aan zijn geld te geraken, daarom dat het OCMW veel meer gedaan krijgt dan een privé persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een kennis van mij moet om en bij de 300000€ betalen.
Hij doet dat met 40€ per maand. Ik weet niet of het ooit volledig zal betaald geraken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 19 februari 2021 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() binnen 625 jaar
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Neenee, "nog even volhouden" zeggen ze dan
![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |