Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Ga je woensdagavond naar je marktplein?
Ja, tijd voor actie! 7 46,67%
Nee, dat heeft geen zin 5 33,33%
Nee, ik geloof dat de opgelegde regels noodzakelijk zijn 2 13,33%
Nee, ik heb op dat moment al een lockdown feestje in mijn agenda staan. 1 6,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2020, 09:56   #21
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Nee, het heeft gewoon geen zin.
Niemand gaat buigen of plooien voor betogingen.
Noem het cynisme of realisme, maar inderdaad. Als er weinig volk op af komt gaat niemand buigen, en als er wel veel volk op af komt, ranselt de politie ons wel uiteen...

Maar hier wat berichtjes op een forum plaatsen gaat nog minder helpen. Ik wil proberen iets in beweging te brengen. ook tegen beter weten in.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:08   #22
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Noem het cynisme of realisme, maar inderdaad. Als er weinig volk op af komt gaat niemand buigen, en als er wel veel volk op af komt, ranselt de politie ons wel uiteen...

Maar hier wat berichtjes op een forum plaatsen gaat nog minder helpen. Ik wil proberen iets in beweging te brengen. ook tegen beter weten in.
Het grote probleem is dat alles gecensureerd wordt, dus het is heel moeilijk om iets op poten te zetten.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:46   #23
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb niks tegen iets in beweging zetten, maar op marktplein gaan staan met een groepje mensen is volgens mij nutteloos.

Zoals ik eerder aangaf, je kan beter de achillespees van het corona-beleid zoeken. En dat is: waarom kan of wil men niet gericht handelen?
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 13:47   #24
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een oproep op viruswaanzin.be:

Citaat:
To hell met de artsenjunta: 10 december weer open. ALLES!

We roepen ook op om vanaf woensdag tussen 20 en 22u samen te komen op het marktplein van uw dorp of stad (met mondmasker, niet omdat het werkt, maar omdat het moet). We moeten collectief ons medeleven betuigen met de slachtoffers van de disproportionele maatregelen. Hopelijk doen jullie massaal mee. Het is nu of nooit!
Daar past een poll bij: Doe je mee of niet?
Dus, laat me het even in andere woorden zetten: "Om de bedrijven die geen klanten meer mogen ontvangen, vereenzamende ouderen, overwerkte docenten en andere mensen die last hebben van de maatregelen te helpen gaan wij niet naar hun bedrijf, hun verzorgingstehuis of hun school om iets bij te dragen. Wij gaan in plaats daarvan met zijn allen samenkomen en elkaar besmetten op zo'n manier dat het niks bijdraagt voor wie dan ook, waardoor vervolgens om de zorg overeind te houden we nog langer met maatregelen zullen moeten zitten. Maar dan hebben wij in ieder geval op de domst mogelijke manier onze steun betuigd."

Nee, ik denk niet dat ik mee ga doen, als ik het zo lees. Ik neem ook op het ene moment iets meer risico dan het andere, maar dat is nou juist de hele grap, dat we met zijn allen moeten kiezen welke stukjes risico het zinnigst zijn om te nemen. Bewust het minst zinnige risico nemen helpt helaas niet om van de maatregelen af te komen.

Ach, het had erger gekunnen. Buitenlucht is sowieso altijd goed voor de ventilering. Ze hadden een fuck corona indoor darkroom party kunnen organiseren...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 november 2020 om 13:50.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be