Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2020, 11:25   #21
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Bedrijven met veel Vlaamse werknemers zullen moeten verhuizen naar Vlaanderen ,of ze zullen geen werknemers meer vinden .

Brussel is flink op weg een lege schelp te worden.
Misschien een reden voor Vlamingen om opnieuw in Brussel te gaan wonen.
Oud 5 december 2020, 12:12   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedrijven met veel Vlaamse werknemers zullen moeten verhuizen naar Vlaanderen ,of ze zullen geen werknemers meer vinden .

Veel bedrijven hebben deze stap reeds gezet.
.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 12:46   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Het “grappigste” in het Knack-artikel van K. Peeters vind ik zijn paniekerige verwijzing naar de “Belgische” sociale zekerheid die bij het einde van deze staat natuurlijk ook zou opgedoekt worden. Is dat een ramp? Voor Vlaanderen in geen geval, wij kunnen rustig een eigen Vlaamse S.Z. opstarten. Gezever in de aard van “Vlaanderen is daarvoor te klein” houdt geen steek, er zijn meerdere Europese kleine staten met een geringer aantal inwoners dan Vlaanderen die een goed functionerende sociale zekerheid hebben. Voor Wallonië en Brussel is dat natuurlijk een ander paar mouwen. De transfers vanuit Vlaanderen komen voor een flink deel vanuit de SZ. Wallonië zal dan met een harde realiteit geconfronteerd worden.
Oud 5 december 2020, 13:03   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het “grappigste” in het Knack-artikel van K. Peeters vind ik zijn paniekerige verwijzing naar de “Belgische” sociale zekerheid die bij het einde van deze staat natuurlijk ook zou opgedoekt worden. Is dat een ramp? Voor Vlaanderen in geen geval, wij kunnen rustig een eigen Vlaamse S.Z. opstarten. Gezever in de aard van “Vlaanderen is daarvoor te klein” houdt geen steek, er zijn meerdere Europese kleine staten met een geringer aantal inwoners dan Vlaanderen die een goed functionerende sociale zekerheid hebben. Voor Wallonië en Brussel is dat natuurlijk een ander paar mouwen. De transfers vanuit Vlaanderen komen voor een flink deel vanuit de SZ. Wallonië zal dan met een harde realiteit geconfronteerd worden.
Wat er ook van zij, men trekke het zich niet aan
Het is al lang geweten, België zal nooit vergaan
En al die mensen met hun hierboven zo gewaagde voorspellingen
Horen thuis in een groot boek met heel wat sprookjesvertellingen.”

Een zinnig gedichtje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 december 2020 om 13:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 13:08   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 december 2020 om 13:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 16:15   #26
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Vele bedrijven zullen hopelijk verhuizen, maar de eersten zouden deze uitgesproken Vlaamse instellingen/bedrijven moeten zijn:

- Vlaams parlement, ministeries, kabinetten
- Vlaamse openbare instellingen (VDAB, Kind&Gezin, Toerisme Vlaanderen, Agentschap Wegen & Verkeer, SportVlaanderen, enz...)
- VRT
- KBC
- ...

Dit hoort toch allemaal niet thuis in Bruxelles, maar in Vlaanderen!

Laatst gewijzigd door Zeno! : 5 december 2020 om 16:15.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2020, 16:40   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Vele bedrijven zullen hopelijk verhuizen, maar de eersten zouden deze uitgesproken Vlaamse instellingen/bedrijven moeten zijn:

- Vlaamse openbare instellingen (VDAB, Kind&Gezin, Toerisme Vlaanderen, Agentschap Wegen & Verkeer, SportVlaanderen, enz...)
- VRT
- KBC
- ...

Of anders moeten ze eisen dat daar waar zij zitten, het Vlaanderen wordt... een spel waar de francofonie zo goed in is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 09:21   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een Waalse MR politieker stelt voor om met Kerstdag de corona-maatregelen ferm te versoepelen.
De virologen zijn razend.
Eens te meer: belgie is een gespleten land.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 10:05   #29
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Kilometerheffing in Vlaanderen.

Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts is alvast een voorstander. “Ik wil de bestaande verkeersbelastingen afschaffen. Vandaag belasten we het bezit van een wagen en dus niet het gebruik van onze wegen. Het gevolg is dat de hele wereld door Vlaanderen rijdt, maar alleen de Vlamingen er voor betalen. Met een slimme, budgetneutrale kilometerheffing kunnen we de verkeersstromen op onze wegen ook sturen. Op die manier kunnen we, autorijders die de spitsuren mijden of vrachtwagenchauffeurs die ’s nachts rijden financieel belonen”.
bron: https://www.benweyts.be/nieuws/vlaan...nenwagens-voor

Brussel voert uit hetgeen NV-A al lang heeft willen doen. Hen beschuldigen van kortzichtigheid is NV-A beschuldigen van kortzichtigheid. Mijn commentaar voor Brussel is gelijk aan mijn commentaar op NV-A: willen ze terug naar de middeleeuwen?

Waar zit dat verschil nu tussen Brussel en het Vlaanderen van de NVA dat het einde van België zou betekenen? Alleen mensen met oogkleppen zien de gelijkenis niet: wij (Brussel/Vlaanderen) het voordeel, en de anderen moeten maar betalen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 10:14   #30
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Brussel is de sluitsteen die dit kunstmatige land nog bij elkaar houdt.

Hoe vlugger die sluitsteen verbrokkelt ,hoe vlugger Vlaanderen onafhankelijk zal zijn.

Laat de Brusselaars hun stad maar kapot belasten .Hoe meer hoe liever.

Brussel gaat dezelfde weg op als de voetbalploeg Anderlecht;

vroeger veel chi-chi maar nu niets meer waard.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 10:15   #31
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
2

Wallo-Brux zal dan maar moeten aankloppen bij Europa om hun dificiet bij te passen.
Oud 6 december 2020, 10:16   #32
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht

- VRT
- KBC
- ...

Goed gezegd Zeno.
Oud 6 december 2020, 10:19   #33
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een Waalse MR politieker stelt voor om met Kerstdag de corona-maatregelen ferm te versoepelen.
De virologen zijn razend.
Eens te meer: belgie is een gespleten land.
Laat de Walen maar versoepelen ,maar dan moeten ze wel hun extra Covid-19 patiënten in de Waalse ziekenhuizen opvangen nadien.

Wie de lusten wil ,moet daarna ook de lasten verdragen.
Oud 6 december 2020, 12:10   #34
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik liep verleden week nog eens door een Brusselse straat. Je hoort daar steeds meer Nederlands praten.
Ik ken verschillende jonge Nederlandstaligen die er voor kozen om in Brussel een woning te kopen. Dat is wat anders dan die Vlaamse vendelzwaaiers die het in hun broek doen als ze door Brussel wandelen. maar hier op het forum grote praat hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:03   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik liep verleden week nog eens door een Brusselse straat. Je hoort daar steeds meer Nederlands praten.
Ik ken verschillende jonge Nederlandstaligen die er voor kozen om in Brussel een woning te kopen. Dat is wat anders dan die Vlaamse vendelzwaaiers die het in hun broek doen als ze door Brussel wandelen. maar hier op het forum grote praat hebben.
Die straat moet je ons dan toch eens vermelden. Ik heb er vele jaren gewoond (in vier gemeenten) en heb het stelselmatig van kwaad naar erger zien en horen gaan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:12   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Die straat moet je ons dan toch eens vermelden. Ik heb er vele jaren gewoond (in vier gemeenten) en heb het stelselmatig van kwaad naar erger zien en horen gaan.
In de hippe Dansaert wijk kan ik dat aannemen maar daarbuiten ? En al zeker niet bij de openbare diensten hulpdiensten incluis daar is het inderdaad van redelijk normaal naar totaal onaanvaardbaar geëvolueerd.

Een illegale crimineel krijgt er meer respect dan een doodbrave Vlaming.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2020 om 13:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:25   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat klopt.

Het is een vrij recent fenomeen (pakweg sinds een jaar of vijf), maar het valt écht wel op.

Wat ik er persoonlijk zo plezant aan vind, is het feit dat dat Nederlands blijkbaar steeds vaker wordt gebruikt als omgangstaal tussen mensen van de meest uiteenlopende origines, en dat zijn doorgaans vrij jonge mensen (ik schat de meesten niet ouder dan 30 jaar).

Anderzijds, en spijtig genoeg, hoor ik hier ook nog steeds véél te véél "Vlamingen" hun allerbelabberdste Frans bovenhalen om in winkels en op de markt en zo hun bestellingen te doen bij handelaars die wel degelijk Nederlands spreken (of het door oefening maar wat graag op een hoger peil willen krijgen).

Als het van die onderdanige schaapachtige 'alternatievelingen' zijn, erger ik me daar niet meer in.
Die mensen zijn toch FUBAR.

Van 'flaminganten' kan ik dat echter niet aanvaarden.
Als er nu één groep "Vlamingen" zou moeten zijn die wat dat betreft én koppig én zelfbewust op z'n strepen dient te staan, is het toch wel die, niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:27   #38
fabianen
Gouverneur

Standaard

Einde van België.Begin van wat?
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:34   #39
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In de hippe Dansaert wijk kan ik dat aannemen maar daarbuiten ? En al zeker niet bij de openbare diensten hulpdiensten incluis daar is het inderdaad van redelijk normaal naar totaal onaanvaardbaar geëvolueerd.

Ik kom zelden in die Dansaertwijk.

Het Nederlands dat ik hier steeds vaker hoor gebruiken, hoor ik ondermeer in gemeenten als Ganshoren, Jette, Koekelberg, Sint-Agatha-Berchem, Sint-Jans-Molenbeek, Sint-Joost-ten-Node (mijn 'biotoop', zeg maar).

En het wordt steeds vaker gebruikt door mensen waarvan men op het eerste zicht zou verwachten dat die zich van het Frans zouden bedienen ('asielzoekers', 'bruinen', 'immigranten', 'vrumde', ...).

Bij openbare diensten is het spijtig genoeg inderdaad nog steeds huilen met de pet op.

Dat is echter zo goed als altijd het gevolg van beslissingen door de lokale francofone politieke meerderheid, en die wordt maar al te vaak gedomineerd door 'Vlamingenhaters' uit de stallen van P$, CdH, Ecolo, MR, DéFi, ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2020, 13:40   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Zijn meestal Vlamingen van buiten Brussel die daar komen winkelen of even een pint gaan drinken. Als in de pers staat dat Arno of Johan Verminnen daar soms gaan pintelieren, trekt dat sommigen natuurlijk aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 6 december 2020 om 13:40.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be