Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2020, 10:30   #21
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht

Het fundamentele probleem is dat die maatregelen als vanzelfsprekend worden gezien, er is geen eerlijk debat over.
En hoeveel tijd zou dat debat dan in beslag nemen ? Paar weken ? Maanden ?

Volgens mij was daar geen tijd voor.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2020 om 10:31.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 10:37   #22
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Voor de eerste golf: correct. Daar kan ik overhaaste beslissingen door de vingers zien.

Maar wat heeft men de hele lente en zomer gedaan? Hoe komt het dat men vandaag de dag nog steeds moet nadenken over welke maatregelen men moet nemen?

Er had al lang iets moeten klaarliggen in de aard van:
- stijgen de besmettingen met zoveel, dan maatregel X
- stijgen de besmettingen met zoveel, dan maatregel Y
- ...

Maar neen, vandaag de dag moet men telkens opnieuw nog nadenken over welke maatregelen ze al dan niet gaan nemen bij een bepaald cijfer.

En dan hoor je achteraf dat ze zelfs maatregelen nemen om gewoon een schokeffect te veroorzaken...

Stel je even voor. Al je inkomsten kwijt omdat een minister jou wil gebruiken als een soort voorbeeld/afschrikking voor anderen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 10:44   #23
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Een gedachten experimentje, de omgekeerde vraag.
Zou je als 80 jarige met wat fysieke beperkingen 1 van je toekomstige jaren willen afgeven om een jaar uit je jeugd te herbeleven.
Hoeveel jaren zou je daarvoor willen opgeven?
nu niet overdrijven hé, en neen ik heb al genoeg afgegeven. ooit worden jullie ook oud en zullen jullie anders piepen. bende egoïstischtjes of mama's kindjes die niet op hun eigen benen kunnen staan.
ps ik was al aan het werk op 14 jaar in twee ploegen,zie ik jullie niet doen luie kleuters die voor alles zagen omdat ze wat vrije tijd moeten inleveren.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 10:44   #24
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Stel je even voor. Al je inkomsten kwijt omdat een minister jou wil gebruiken als een soort voorbeeld/afschrikking voor anderen.
Dat is onmogelijk voor te stellen voor al die staatsuierhangers hier. (Heb het niet over Fred, want geen idee of hij aan de uier hangt of niet).

Misschien moet de minister maar zeggen geen pensioengeld meer. Dat geld zal gebruikt worden om oudjes meer levensmaanden te geven. Leef maar van jullie spaargeld.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 10:48   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Dat is onmogelijk voor te stellen voor al die staatsuierhangers hier. (Heb het niet over Fred, want geen idee of hij aan de uier hangt of niet).

Misschien moet de minister maar zeggen geen pensioengeld meer. Dat geld zal gebruikt worden om oudjes meer levensmaanden te geven. Leef maar van jullie spaargeld.
Oud 4 december 2020, 11:01   #26
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
nu niet overdrijven hé, en neen ik heb al genoeg afgegeven. ooit worden jullie ook oud en zullen jullie anders piepen. bende egoïstischtjes of mama's kindjes die niet op hun eigen benen kunnen staan.
ps ik was al aan het werk op 14 jaar in twee ploegen,zie ik jullie niet doen luie kleuters die voor alles zagen omdat ze wat vrije tijd moeten inleveren.
Ik hoop zo hard dat ik niet op die manier oud moet worden. Een hele tijd liggen kankeren op de jongere generaties, een mens kan daar toch niet gelukkig van worden.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)

Laatst gewijzigd door schietboog : 4 december 2020 om 11:18.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 11:05   #27
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht

Ik vind dat een prima idee.
Toen ik hier in een andere draad de vraag stelde of ze bereid zouden zijn €70.000 af te geven om het leven van een onbekende bejaarde met 2-3 jaren te verlengen, heb ik daar van al de voorstanders van de maatregelen geen antwoord op gekregen.
Dat is nochthans het bedrag dat ik dit jaar al mislopen aan inkomsten en waardoor ik inderdaad uit mijn reserves heb moeten putten.
Ach, zolang ze het financieel niet gaan voelen en het maar andermans geld is, ga je ze niet overtuigen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 4 december 2020, 11:14   #28
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Velen, enkele jaren terug, kregen ook een jaar ofzo niet terug: dat heette verplichte legerdienst toen.
Vandaar: misschien kunnen de klagers van vandaag effe relativeren i.p.v. te -ahem- klagen?
Kweetni.
Daar ben ik het volledig mee eens. Veel verwende kneuterige klagertjes...
Oud 4 december 2020, 11:18   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik vind dat een prima idee.
Toen ik hier in een andere draad de vraag stelde of ze bereid zouden zijn €70.000 af te geven om het leven van een onbekende bejaarde met 2-3 jaren te verlengen, heb ik daar van al de voorstanders van de maatregelen geen antwoord op gekregen.
Dat is nochthans het bedrag dat ik dit jaar al mislopen aan inkomsten en waardoor ik inderdaad uit mijn reserves heb moeten putten.
Ach, zolang ze het financieel niet gaan voelen en het maar andermans geld is, ga je ze niet overtuigen.
Dat zijn van die mensen die denken dat er zoiets bestaat als overheidsgeld.

Ze vergeten dat dat gewoon geld van de belastingbetaler is.
Oud 4 december 2020, 11:35   #30
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat zijn van die mensen die denken dat er zoiets bestaat als overheidsgeld.

Ze vergeten dat dat gewoon geld van de belastingbetaler is.
Vooral van een deel van de belastingbetalers.
Oud 4 december 2020, 11:39   #31
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik hoop zo hard dat ik niet op die manier oud moet worden. Een hele tijd liggen kankeren op de jongere generaties, een mens kan daar toch niet gelukkig van worden.
Ik help het u te hopen, want gij gaat nogal een zaag zijn moest het wat tegenslaan i de uw rot verwende leven. dus vroeg er een einde aan breien is de oplossing.
Oud 4 december 2020, 11:43   #32
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik werkte al van 8 jaar.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 11:51   #33
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Ik help het u te hopen, want gij gaat nogal een zaag zijn moest het wat tegenslaan i de uw rot verwende leven. dus vroeg er een einde aan breien is de oplossing.
U hebt niet het minste idee hoe en wat mijn leven is, dus uw uitspraak is nogal zinloos.
Oud 4 december 2020, 11:53   #34
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ik werkte al van 8 jaar.
Wij ook, tijdens de grote vakantie bij den boer patatjes gaan rapen begin juli daarna ze triëren en vanaf aug. het koren binnenhalen en vanaf oktober bieten gaan rapen.
Oud 4 december 2020, 11:55   #35
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wij ook, tijdens de grote vakantie bij den boer patatjes gaan rapen begin juli daarna ze triëren en vanaf aug. het koren binnenhalen en vanaf oktober bieten gaan rapen.
En allemaal in't zwart natuurlijk.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 11:56   #36
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
U hebt niet het minste idee hoe en wat mijn leven is, dus uw uitspraak is nogal zinloos.
verwend en veel tijd om ganse dagen hier zever te komen posten, zeker voor ene van uw jonge leeftijd, kan ook zijn dat ge op de werkloosheid zit.

zegt schietboog hoe wij zouden moeten inleveren. tsonge toch, geen greintje levenservaring en zo nen grote bek.

Laatst gewijzigd door wagner.666 : 4 december 2020 om 11:58.
Oud 4 december 2020, 12:09   #37
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Velen, enkele jaren terug, kregen ook een jaar ofzo niet terug: dat heette verplichte legerdienst toen.
Vandaar: misschien kunnen de klagers van vandaag effe relativeren i.p.v. te -ahem- klagen?
Kweetni.
Kweeni, maar die legerdienst, dat is geen vergelijk met wat de eerste jaars nu verliezen.
Ik begrijp ook niet waarom je dat erbij sleurt. Je hebt een jaar langer moeten wachten om te gaan werken. En omdat jij dat jaar verloren hebt , is het ok dat nu jongeren om een totaal andere manier ook iets verliezen.
En ze mogen vooral niet zagen.

Het vergelijk zou nog een beetje kloppen moest jij uw legerdienst opgesloten geweest zijn, en volledig gescheiden van andere militiens.
Legerdienst wordt beschouwd als een verloren jaar. Terecht, maar op een totaal andere manier dan wat nu gebeurt bij de jongeren. Ik denk dat er trouwens een heel pak mannen, zich redelijk geamuseerd hebben in het leger. Kwestie van er het beste van te maken. En je zat tenminste niet opgesloten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 12:12   #38
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
verwend en veel tijd om ganse dagen hier zever te komen posten, zeker voor ene van uw jonge leeftijd, kan ook zijn dat ge op de werkloosheid zit.

zegt schietboog hoe wij zouden moeten inleveren. tsonge toch, geen greintje levenservaring en zo nen grote bek.
Daaraan ziet u hoe u met oogklepen op leeft.
Ik ben 52, zelfstandige en door de coronamaatregelen heb ik jammer genoeg heel veel tijd.

En misschien nog een kleine tip : probeert u eens wat hoffelijker te communiceren. Want ondanks uw grote levenservaring ontbreekt het u daar nogal aan.
Oud 4 december 2020, 12:13   #39
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Me dunkt dat ondertussen we die tijd al lang gehad hebben om beter na te denken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 12:13   #40
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ge kunt ook heel de discussie omdraaien. Waarom laten we het virus niet gewoon doorwoekeren? Daar gaan voornamelijk oude en zwakke mensen door getroffen worden. Onze ziekenhuizen gaan tijdelijk zwaar overbelast zijn en daarna hebben we het ergste gehad.

Te zwaar voor u: dan zijt ge nen blijter want in WOII zaten we veel dieper, de Spaanse griep was veel erger.

Het fundamentele probleem is dat die maatregelen als vanzelfsprekend worden gezien, er is geen eerlijk debat over.
Prima idee.

Daar hebben de legerdienstertjes niet van terug
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be