Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2020, 07:43   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Mijn intentie is om 1 jaar te huren, al heb ik dit natuurlijk niet tegen de makelaar verteld (contract is standaard voor 3 jaar) Als ik na 1 jaar vertrek moet ik 2 maanden huur als boete betalen. Men zegt mij dat dit vervalt als ik een opvolger vind, maar daar ben ik niet van overtuigd omdat de verhuurder het hiermee eens moet zijn. Ik weet niet hoe dit wettelijk in elkaar zit.

Dit ene jaar huren dient om het samenwonen te testen (komt volgens mij toch heel wat bij kijken) en om in tussentijd goed op zoek te gaan naar een woning die ik echt wil kopen. Dat had ik liefst nu gedaan, maar ik vond niet de woning die ik zocht. Zomaar iets kopen omdat er niks beters was, vind ik ook helemaal verkeerd
Als dat niet in uw contract staat is dat BS. Als dat een standaard contract is staat dat er niet in.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 10 december 2020 om 07:44.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 22:48   #22
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Kopen is niet altijd beter dan huren. Huren is eigenlijk interessant als je behoort tot 1 van 2 uitersten: ofwel heb je te weinig geld om een lening aan te gaan, ofwel beschik je over een grote berg cash en heb je geen lening nodig.

Historisch gezien brengt de aandelenmarkt een groter rendement op dan de vastgoedmarkt (Amerikaanse cijfers). Gecorrigeerd voor inflatie brengt de S&P 500 sinds zijn ontstaan in 1957 rond de 7 procent rendement per jaar op. In dezelfde periode apprecieerde vastgoed 1.5 procent per jaar (ook gecorrigeerd voor inflatie en per feet²).

Vastgoed is dan vooral interessant voor de middenklasse omdat het een leveraged investering is: je kan er (relatief) goedkoop voor lenen - waar margin investing zeer duur is en een veel grotere eigen inbreng vraagt.
Als je dan beschikt over een grote som en het leningaspect niet meespeelt, kan het louter qua rendement interessanter zijn om het gewoon te investeren in een brede aandelenindex. Zonder aflossing kan je dan je inkomen of zelfs (een deel) van je divideninkomsten aanwenden om huur te betalen.

(Al het bovenstaande zonder rekening te houden met eventuele fiscale aspecten etc.)

Laatst gewijzigd door Zeus : 11 december 2020 om 22:51.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2025, 15:34   #23
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

https://www.nytimes.com/interactive/...alculator.html

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be