![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België was toch duidelijk een derde wereld land voor de EU ontstond.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je de toekomst van de EU wil kennen, kijk naar haar historische evenknie: de Soviet Unie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lol ja en Trump bereidt een staatsgreep voor. Fakenews komt alleen van 'rechts' zeker. In Zwitserland en Noorwegen zijn ook voortdurend voedselrellen en voorraadtekorten omdat ze geen deel uitmaken van de EU .... als het in GB fout gaat ligt het misschien aan het feit dat de EU geen deftig handelsakkoord wil omdat het GB wil straffen omwille van zijn uittrede. Dat Don Verhofstadt werd aangesteld om de onderhandelingen te leiden duidt daar toch wel geen klein beetje op. Versta me niet verkeerd. Ik ben voorstander van de EU maar niet van de huidige. Niet van die EU die er niet in slaagt haar buitengrenzen te bewaken, niet van de EU van het Marrakeshpact, niet van die EU waar de administraties bevolkt worden via nepotisme, niet van die EU waarbij landen als Nederland die op hun rekeningen letten moeten opdraaien voor bananenrepublieken als België, niet van de EU waar de NGO's het voor het zeggen hebben, niet van de EU die OCMW van de wereld wil spelen, niet van de EU die onder het mom van het klimaat iedereen die uit de bak valt tijdens het proces van industriële ontwikkeling en verstedelijking in Afrika in Europa wil opvangen, niet van het EU dienstenakkoord waardoor hele arbeidssectoren in West-Europa worden ondermijnd door goedkope Oost-Europese arbeid, ....
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Grapje uiteraard, maar ik vind het wel raar dat velen hier 'communisme' in zien terwijl het duidelijk een ultrakapitalistische oligarchie wordt met technocratisch beheer van het 'gepeupel'. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 december 2020 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent er nog enkele vergeten :
Niet van een EU die het politiek profitariaat faciliteert en eigenlijk een geldverslindend monstergedrocht is. En al evenmin van een EU waar individuele landen zich kunnen achter verschuilen om, tegen de wil van de bevolking, regeltjes en wetten op te dringen. "We moeten van Europa" is een al te gemakkelijk excuus.
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() En niet van een EU die via NGO's staatsgrepen (mee) organiseert.
Overigens: dat gedoe over 'partijdige rechters' in Hongarije en zo heeft daar volgens mij halvelings ook mee te maken. Orban weet wellicht dat men via allerlei 'niet-bindende verdragen' (Marrakech, Klimaatakkoord etc.) in combinatie met NGO's en 'onafhankelijke rechters' bepaalde resultaten wil bereiken, los van de politiek om. Niet om Orban heilig te verklaren natuurlijk, maar dus evenmin de globalistische maffia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet van een EU die geluidsmuren voor koeien in Polen subsidieert terwijl in het dichtbevolkte Vlaanderen amper geluidsmuren staan of men rammelende niet werkende constructies in plastiek optrekt.
Niet van een EU die de hele tijd op de kap zit van Hongarije en Polen omwille van het ondemocratische karakter van de leidende partijen en wat die uitspoken maar blind is voor wat bvb in België of Spanje plaatsvindt. Niet van een EU die een instelling tegen fakenews wil oprichten terwijl ze zelf voortdurend fakenews verspreid. Ik denk aan de zogezegde staatsgreep van Orban tijdens de eerste lockdown. Een 'staatsgreep' die later door vele landen werd nagedaan en soms langer en dieper maar waar de EU toen niet meer kikte, ook niet toen in Hongarije alles netjes weer in plooi werd gelegd. Ook wat men Polen en Hongarije over homoseksualiteit aanwrijft blijkt ginds in werkelijkheid helemaal niet zo verregaand te zijn. Ik kan zo wel dagen doorgaan. Soms sta ik van mezelf versteld dat ik toch nog een voorstander van een verenigd Europa ben want deze EU ... echt .... om fysiek misselijk van te worden.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een bende geldhongerige bureaucraten die op alle vijvertjes vis proberen te vangen : Van de achterkamers waar nog meer snode plannen worden gesmeed heb ik geen foto's. De foto is slechts het topje van de ijsberg.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 december 2020 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, zever in pakskes. Er is collectivisme en individualisme. Het systeem, of de mens. De systemen zelf hebben allemaal een vergelijkbare eigenschappen, en zijn in volledige overeenstemming met hun Darwiniaanse dynamiek. Het sprookje dat hen gebootstrapped heeft maakt niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Indien er geen coronamaatregelen zou zijn zou ik deze week naar Tüdderen (Duitsland) rijden om voor de komende feesten en de daaropvolgende maanden alcoholische drank aan te kopen aan de helft van de prijs in België. Daarbij zou ik géén wisselkosten aan de bank moeten betalen, en zou ik geen 4 keer aan een landsgrens moeten stoppen voor controle door douane. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moet je eerder uw drankprobleem aanpakken?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De Truckparking in Kent voor 2000 vrachtwagens die ze nu aan het bouwen zijn en waar truckers dagen zullen moeten wachten om over te steken naar Calais zal zijn naam krijgen. Hij had gehoopt op een standbeeld op Trafalgar Square en krijgt een triestige parking in Kent. Zijn naam zal niet vergeten worden. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 15 december 2020 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over de EU als instituut is dat ruim voldoende.