![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Christelijke kindjes zijn braaf en verdienen lekkers. Islamitische kindjes zijn stout en verdienen de roe. Geef ze er maar goed van langs Piet, tot ze bont en blauw zien! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() te laat voor die zever, Sinterklaas is alweer naar Spanje vertrokken
![]()
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Beetje normaal dat die kindjes niks kregen,ze toonden allen hun kont aan de Sint
Laatst gewijzigd door Gargamel : 7 december 2004 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Dat hele Sinterklaascircus, de laatste jaren, is zo al zielig genoeg, met alle commerciële uitbuiting daarrond erbij. Idem dito voor wat het kerstmannetje betreft.
Dat bepaalde politieke middens nu begonnen zijn die circus mee uit te buiten zegt alles over die politieke middens. Onze kinderen hebben recht op wat beters dan dat. Gaat de paashaas binnen een paar maand zich ook met politiek bezighouden? Jaag hem dan ook maar weg, wat mij betreft. Erg! Hééééééél erg... Ik hou mijn hart vast voor de erfenis waarmee wij onze kinderen gaan opzadelen, als bepaalde politieke middens het in dit land voor het zeggen gaan krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Stel u voor dat de Sint zou gezegd hebben: "Aan de blanke kindertjes geef ik niets want die hebben al zo veel. Die zijn al rijk."
Als je het draaiboek van de Sint wil gebruiken dan moet je ook de waarden die deze figuur voorstaat ook respecteren. Straks gaat de Kerstman de oorlog nog verkondigen en Mr Valentijn de haat-relatie. Verkracht toch niet deze amusante figuren. Dus voor een keer hebben de sossen gelijk. (Dat ik dat nog ooit zou zeggen ... ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Sint richt zich in de eerste plaats tot kinderen. Dus is daar slechts kinderlijke (en niet "kinderachtige") humor op zijn plaats. Racistische ironie, of racistisch cynisme bevat een dubbele bodem. Dat is niet eigen aan het racistische karakter van dergelijke humor, maar wel aan het ironische of het cynische. Kinderen vatten die dubbele bodem nog niet, of schatten hem verkeerd in. Daardoor kan dergelijke humor bij hen onvoorziene effecten ressorteren. Ik herinner aan het incident, een paar weken geleden nog maar, waar een elfjarige kinderpremier met een paar boude uitspraken ten prooi werd geworpen (door de media) aan al wie munt poogde te slaan uit die uitspraken: het Vlaams Belang meende de jongen te moeten feliciteren, de tegenstanders van het VB riepen uit dat dat joch de reikwijdte van zijn uitspraken niet had kunnen inschatten. Die discussie moet hier niet verder gevoerd worden, er staat ergens een discussiedraad op dit forum. Mij gaat het alleen om de aandacht die iedereen moet besteden aan de leefwereld van kinderen, en de manier waarop zij met prikkels vanuit de volwassen maatschappij omgaan. En dat is vaak op een gans andere wijze dan dat volwassenen dat doen. Een diepzinniger en gevoeliger wijze, die soms littekens nalaat - daar waar volwassenen al "gehard" zijn. Uit respect voor onze kinderen een oproep aan alle Sinterklaasspelers en Kerstmanspelers (en binnen een paar maand de Paashaas) om zich in het kinderlijke uit te drukken, en prikkels vanuit de volwassenheid zoveel mogelijk achterwege te laten. Daaraan zijn kinderen nog niet toe. Gun ze verdomme toch nog een klein beetje jeugd. En gun ze gerust wat humor. Maar dan humor op hun niveau, zonder dubbele bodems. Ook aan cynisme zijn ze nog niet toe. |
|
![]() |
![]() |