Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2020, 22:08   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=iCe0MeLhY-Y

En dit op live TV.
Vrij onrustwekkend lijkt mij.
Niks onrustwekkend.
Oharme die verpleegster. Het gaat over. Het is geen ziekte. Een beetje appelflauwte, en dan vooruit met de geit.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 22:16   #22
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En ik denk dat ze zelf verbaasd zijn hoe makkelijk het gaat.
Ik walg van de Vlamingen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 22:17   #23
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niks onrustwekkend.
Oharme die verpleegster. Het gaat over. Het is geen ziekte. Een beetje appelflauwte, en dan vooruit met de geit.
Ja, na het injecteren van dit ongetest rap-rap vaccin, val je gewoon op de grond met duizelingen.

Niets aan de hand, boke met choco eten en het virus gaan bestrijden...
Oud 19 december 2020, 22:33   #24
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

In Australië is een vaccin teruggetrokken omdat het leidde tot valse-positieve testen voor HIV.

https://www.forbes.com/sites/roberth...h=21490c3f71b5

Al eerder wezen een aantal onderzoekers erop dat sommige COVID-vaccins (waaronder Astrazeneca) het risico op HIV zouden kunnen verhogen:

https://www.forbes.com/sites/roberth...sion=true&s=01

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 19 december 2020 om 22:40.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2020, 22:48   #25
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
In Australië is een vaccin teruggetrokken omdat het leidde tot valse-positieve testen voor HIV.

Al eerder wezen een aantal onderzoekers erop dat sommige COVID-vaccins (waaronder Astrazeneca) het risico op HIV zouden kunnen verhogen:

Ongelooflijk.
Oud 20 december 2020, 05:17   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Geen paniek.

Je krijgt het pas als je al gevaccineerd bent
DAT is pas gevaarlijk ! Misschien is corona dan 10 keer dodelijker !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 05:22   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Haha, die is niet slecht. Nu, wat die *test* betreft, dat vind ik idioot, want het is gewoon een fout in de test, en heeft niks met HIV te maken.

Maar het grappige is dat als men schrik begint te krijgen dat een vaccin andere dingen erger maakt, waarom denkt men dan in de eerste plaats niet aan corona zelf ?!

Wat we in de eerste plaats toch zouden willen weten is of een vaccin tegen corona vooral corona niet erger maakt he !
Oud 20 december 2020, 06:31   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat prijzen wij ons toch gelukkig met al die top-virologen op het forum. Hoe spijtig dat alle andere mensen, gewone mensen, de raadgevingen van die top-experts moeten missen.

Het is toch geweldig: van een appelflauwte van een verpleegster maken ze nog maar eens een draad over heel iets anders dan de appelflauwte van een verpleegster. Alleen maar om ons te dienen.

Terwijl een simpele ziel als ikzelf alleen maar kan zeggen:
- hoe dom dat ze iemand die zo rap van haar sus draait, uitkiezen om gefilmd te worden in deze
- die domme actie zal gevolgen hebben, vb. bij bange mensen die zich nu niet zullen laten vaccineren; en misschien dan ziek worden en zelfs sterven. Zal de verantwoordelijke voor het uitkiezen van deze verpleegster hiervoor ter verantwoording geroepen worden?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 07:00   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat prijzen wij ons toch gelukkig met al die top-virologen op het forum. Hoe spijtig dat alle andere mensen, gewone mensen, de raadgevingen van die top-experts moeten missen.
Ja, dat is eigenlijk waar. Want al die informatie krijgt ge niet van de TV virologen he.

Citaat:
- hoe dom dat ze iemand die zo rap van haar sus draait, uitkiezen om gefilmd te worden in deze
- die domme actie zal gevolgen hebben, vb. bij bange mensen die zich nu niet zullen laten vaccineren; en misschien dan ziek worden en zelfs sterven. Zal de verantwoordelijke voor het uitkiezen van deze verpleegster hiervoor ter verantwoording geroepen worden?
Het is wel heel grappig dat jij over bange mensen spreekt.

Het is eigenaardig dat jij plots mensen gaat aansprakelijk stellen voor de gevolgen van keuzen van anderen, omdat die anderen zogezegd slecht geinformeerd zouden zijn, terwijl slechte informatie en bangmakerij al sinds 9 maanden schering en inslag is door openbare kanalen.

Dus, geef mij eens een duiding naar officiële informatie die stelt dat men wetenschappelijk heeft aangetoond dat dit vaccin, na 8 maanden, de kans op een erge vorm van corona niet groter maakt.

Ik heb U een aanwijzing gegeven naar de editor van the New England Journal of Medicine, waar de resultaten van het Pfizer vaccin in werden gepubliceerd, dat die zaak niet aangetoond is, maar ik zal het nog eens doen:

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe2034717

Citaat:
There are nonetheless minor issues. The number of severe cases of Covid-19 (one in the vaccine group and nine in the placebo group) is too small to draw any conclusions about whether the rare cases that occur in vaccinated persons are actually more severe.
De editeur heeft het niet over lange-termijn effecten, maar zelfs op korte termijn, stelt hij dat men niet eens weet of zij die corona opdoen ondanks het vaccin, uiteindelijk een ergere of een mildere vorm van corona zullen opdoen.

Maar het spreekt vanzelf dat die vraag enkel maar belangrijker wordt naarmate men minder en minder beschermd zal zijn door het vaccin, en er is totaal geen kijk op 6 of 8 maanden, wat normaal de tijd is dat men sterke immuniteit heeft tegen een corona virus, toch tenminste de corona virussen die wij kennen. Dat heeft men niet opgehouden van te herhalen, tot eindelijk vaccins in het zicht kwamen, herinner U dat. We werden om de 10 minuten herinnerd dat er helemaal geen aanwijzingen waren om, na infectie (en dus ook na vaccinatie) lange-termijn immuniteit te hebben. Herinner U dat men dat altijd maar gebruikte om te stellen dat er waarschijnlijk niet zoiets BESTOND als groepsimmuniteit (met een verkeerd idee van wat dat wilde voorstellen). Maar nu is plots alles stil geworden daarrond, en doet men alsof men voor jaren gerust zal zijn.

Nee, wij weten gewoon NIKS over lange-termijn immuniteit, behalve wat we in het algemeen over corona virussen weten: 6 tot 8 maanden. Die vaccins zijn nog maar 2 of 3 maanden getest, dus weten we totaal niet hoe lang hun bescherming duurt, maar er is geen reden om aan te nemen dat dat meer dan 6 of 8 maanden zou zijn.

En dan is de vraag die die de editeur van NEJM ook stelt: zijn infecties nadien erger of minder erg ?

Het antwoord is dat we dat gewoon niet weten, dat het zowel de ene kant opkan als de andere. Maar misschien heb ik een TV viroloog gemist (veel kans toe) die dat allemaal wel weet en uitlegt. Ge moogt daar altijd een link naar geven, als goed geinformeerde burger.

Want stel U even 10 minuten de vraag wat het zou geven mochten we ontdekken dat de covid infecties nadien stukken erger zijn.

Ik neem aan dat ge wel een link hebt naar officiele informatie die stelt dat men wetenschappelijk goed getest heeft dat dat niet mogelijk is, met een even grote zekerheid dan die die men eist alvorens een geneesmiddel toe te passen waarvan er aanwijzingen zijn dat het minder doden zou laten vallen, maar niet wil gebruiken want nog niet goed genoeg bevestigd, he.

Geen twee maten en twee gewichten: een even serieuze studie die aangeeft dat wat ik schrijf niet het geval is, graag.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2020 om 07:04.
Oud 20 december 2020, 07:24   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De vraag is: wie gaat zich laten vaccineren, na het zien van deze beelden?
Verpleegkundige viel al vaker flauw na een pijnlijk iets.
Het flauwvallen was niet vaccin gerelateerd.

De media had dit beter niet uitgezonden.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 08:06   #31
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Haha, die is niet slecht. Nu, wat die *test* betreft, dat vind ik idioot, want het is gewoon een fout in de test, en heeft niks met HIV te maken.

Maar het grappige is dat als men schrik begint te krijgen dat een vaccin andere dingen erger maakt, waarom denkt men dan in de eerste plaats niet aan corona zelf ?!

Wat we in de eerste plaats toch zouden willen weten is of een vaccin tegen corona vooral corona niet erger maakt he !
https://twitter.com/abflipse/status/1334524752883539969

Hier (1.20-1.30) lijkt Capel ook te suggereren dat het contraproductief kan zijn, maar hij maakt helaas zijn gedachtegang hierover niet af.
Oud 20 december 2020, 08:38   #32
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik was van plan me te laten vaccineren tot ik las dat je geen welbepaald vaccin mag weigeren. Het astravaccin weigeren = geen vaccinatie. Tja, dan ga ik me maar niet laten vaccineren. (Tenzij ik niet anders kan omdat ik anders niet aan eten geraak.)

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 09:08   #33
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik probeer, om zelf niet zot te worden en op moordtocht te trekken, die slecht zou aflopen, nog altijd mijzelf te overtuigen dat het gewoon gekken zijn, en dat het geen "plan" is. Maar ik moet toegeven dat het dunne draadje waar ik mij aan vastklamp om dat niet moeten te zien, hoe langer hoe dunner aan het worden is.
Beste patrickve, dit is een tekst uit 2016:

https://www.weforum.org/agenda/2016/...d-change-2030/

Daar zaten ze dus al mee in hun hoofd. Je ziet toch hoe perfect corona daarin past? Anders zou dat toch delirant zijn? En denk dan eens terug aan 2008 en hoe die crisis nooit is opgelost, en hoe de speculatieve economie die tot die crisis heeft geleid zelf ook al uitstel vormde voor het moment dat het kaartenhuis in elkaar zou storten. Corona is de vlucht 'vooruit'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 december 2020 om 09:08.
Oud 20 december 2020, 10:28   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verpleegkundige viel al vaker flauw na een pijnlijk iets.

De media had dit beter niet uitgezonden.
De kracht van Live TV. Op het VRT journaal was het blijkbaar niet relevant genoeg om uitgezonden te worden. Gelukkig zijn er nog de sociale media zodat de beelden niet verloren gaan. Het publiek mag weten dat een hoofdverpleegster in een hartbewakingsafdeling 6 keer in 6 weken van haar zus gaat als overreactie van pijntjes zoals haar teen ergens tegen te stoten of een prikje krijgen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 10:50   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De kracht van Live TV. Op het VRT journaal was het blijkbaar niet relevant genoeg om uitgezonden te worden. Gelukkig zijn er nog de sociale media zodat de beelden niet verloren gaan. Het publiek mag weten dat een hoofdverpleegster in een hartbewakingsafdeling 6 keer in 6 weken van haar zus gaat als overreactie van pijntjes zoals haar teen ergens tegen te stoten of een prikje krijgen.
Haar uitleg maakt het er niet beter op, mag zij met zo'n aandoening wel auto rijden of werken aan de hartbewaking? Zeer bedenkelijke uitleg dus. Zoals die Franse dokter zei zijn er veel teveel bijwerkingen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 15:36   #36
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is toch geweldig: van een appelflauwte van een verpleegster maken ze nog maar eens een draad over heel iets anders dan de appelflauwte van een verpleegster. Alleen maar om ons te dienen.

Ah, U kent de dame?
Ze zei u dat ze rap van hare sus draait?

Citaat:
Zal de verantwoordelijke voor het uitkiezen van deze verpleegster hiervoor ter verantwoording geroepen worden?
Die man moet gestraft worden, schoof.
Dewever moet er politie op afsturen.
Huiszoeking.
Pizzadozen tellen en schellekes gevulde kalkoen in beslag nemen.
Oud 20 december 2020, 15:38   #37
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dit noemen ze cognitieve dissonantie.
Een groot fenomeen bij de egotrippers van de N-VA.
Oud 20 december 2020, 15:43   #38
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
"Ongetest rap-rap", man man, die onzin is al tot den treure weerlegd.

Geef nu toch eens gewoon toe dat jij een belachelijk mietje bent dat bang is van naalden!
Ik kan u garanderen, dat ik uitkijk naar de vaccinatie van sommige leden hier.
Graag een 50/50 mix van Pfizer en Moderna aub.
Liefst een dubbele dosis, eigenlijk.

Een prikje Pfizer in de billen.
Een injectie Moderna in de bovenarm.
En nog een shot Curevac in de benen.

Gezondheid boven alles.
Oud 20 december 2020, 15:44   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bij wijlen amusant, al die Corona Justice Warriors.
Maar meestal erg langdradig, drammerig, betweterig en zelfvoldaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 15:47   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
"Ongetest rap-rap", man man, die onzin is al tot den treure weerlegd.
Mmm. Ik zou zo hard niet van stapel lopen. Ik zou hier mijn eigen bedenksels kunnen schrijven, maar ik zou zeggen, lees het artikel dat Der Wanderer heeft gevonden:

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=8377

Zo eenvoudig is het allemaal niet. Dit is een heel tricky virus om een vaccin voor te ontwikkelen. Ik ben zelf in het algemeen voorstander van vaccins, ik laat mij geregeld tegen de griep inenten, maar hier wil ik toch wel even terughoudend zijn tot men een betere kijk heeft. Jammer genoeg zal dat minstens een klein jaar duren om die betere kijk te hebben.

Om zomaar hals over kop naar een vaccin te hollen lijkt mij, tenzij je risico patient bent en er eigenlijk niet veel te verliezen is, wat voorbarig om het zacht uit te drukken. Ik vind de houding van de overheden op dat vlak op zijn zachtst cavalier.

Ik zit nu met een dilemma. Enerzijds hoop ik natuurlijk dat die vaccins echt werken zodat deze waanzin stopt. Aan de andere kant zou ik de lol niet opkunnen mocht het een gigantische ramp worden in het najaar van 2021 en de gevaccineerden nadien als muggen vallen omdat covid voor hen nu bijna gegarandeerd de dood betekent. Dat laatste moet mijn slecht karakter zijn Het zou schandalig zijn van dat te wensen voor zoveel menselijk leed, maar het zou nogal eens een opkuisen zijn van de kwakzalverij en vooral, van de brave gehoorzame burgers he

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 december 2020 om 15:53.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be