Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2021, 18:49   #21
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ja inderdaad, dit forum blijft een microkosmos he. De frequentste kritiek op het beleid is helaas nog altijd dat 'men niet streng genoeg is'.
voor sommige misschien maar ik hoor vaak toch gewoon de incompetentie en het onlogische.inconsequente dat mensen doet afhaken

bv
kerstmis: 10 maanden lang meot je kinderen niet meetellen en 24u voor kerstmis ineens wel, uiteraard nadat alle menus al besteld en betaald zijn

moederdag: de block een hele uitleg over 2 bubbels om dan vrolijk aan te kondigen dat ze moederdag viert met ma en dochter (3 bubbels).

en de 1001 andere dingen
gisteren de onzin rond vakantiegangers en technische werkloosheid/betaald verlof. Bijna gingen ze dat betalen

Laatst gewijzigd door 1207 : 1 januari 2021 om 18:49.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 23:04   #22
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Geachte heren

Goede Vlamingen dragen geen muilsluier. Deze onderdrukkende dingen houden geen smetstoffen tegen en zijn bovendien ongezond bij langdurig gebruik. De roverheid dient berecht te worden voor deze opzettelijke onderdrukking, geldklopperij en vergiftiging van de bevolking.

Met muilsluier werende groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.

Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 1 januari 2021 om 23:08.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 23:06   #23
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heren

Goede Vlamingen dragen geen muilsluier. Deze onderdrukkende dingen houden geen smetstoffen tegen en zijn bovendien ongezond bij langdurig gebruik. De roverheid dient berecht te worden voor deze opzettelijke onderdrukking, geldklopperij en vergiftiging van de bevolking.

Met muisluier werende groeten
Ik wist niet eens dat dat bestond. Of is dat een omschrijving van 'vrouwenonderbroek'?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 januari 2021 om 23:07.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 23:10   #24
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik wist niet eens dat dat bestond. Of is dat een omschrijving van 'vrouwenonderbroek'?
Beste Wandelaar

U wordt bij dezen hartelijk bedankt om op deze tikvergissing te wijzen.

Goede Vlamingen dragen inderdaad geen onderbroek op het voorhoofd. Dit is ontzettend onbeleefd.

Met mondvod werende groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Oud 1 januari 2021, 23:12   #25
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Beste Wandelaar

U wordt bij dezen hartelijk bedankt om op deze tikvergissing te wijzen.

Goede Vlamingen dragen inderdaad geen onderbroek op het voorhoofd. Dit is ontzettend onbeleefd.

Met mondvod werende groeten
Zo helpen we elkaar, alvast een deugddoende nachtrust, heer Koenaard!
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2021, 23:25   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nu al meer dan een maand hetzelfde wegwerpmondmasker
Ik smeet het weg als de elastiekjes het begaven, dat was meestal na een week, maar ik ben nu op een doos gevallen waar dat ene masker het al een maand uithoudt Nochtans zet ik het dikwijls op en af, het zit in mijn broekzak als ik op wandel ben.
Ik heb een tijdje geleden van die zwarte mondmaskers gekocht. Dat valt niet op als die een beetje vuil zijn.
Die elastiekjes zijn inderdaad soms een probleem. Ge trekt die zo uit die gaatjes van het masker. En dan maar peuteren om dat elastiekje terug in dat gaatje te krijgen, en dan heb ik zo een gevoel van : met wat zijn we eigenlijk bezig. Voor het goeie doel.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 00:06   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb zo van die stoffen mondvodden.
Zwarte.
Of dat helpt tegen wat dan ook betwijfel ik. Maar het kan me toch niet schelen en dat helpt ook.

Iedere dag een verse en als mijn vrouw de was doet gaan ze er mee in.

Die papieren zijn precies baby pampers op je gezicht.
En met die elastieken krijg je van die flaporen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 januari 2021 om 00:08.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 09:05   #28
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dus volgens u helpen die niemendal ? Zou kunnen maar kan je daar wat bewijzen over geven ?
Kan jij bewijzen geven dat ze werken ?
Die medische mondmaskers werken niet tegen virussen. Dat wordt zo door de fabrikant aangegeven.
We dragen in België mondmaskers sinds 11 juli ! En toch gaan cijfers stijgen.
In Nederland heeft het RIVM lang die smoelvodden kunnen tegenhouden, maar op een bepaald moment slaat de irrationaliteit toe en voert men dat toch maar in.

En helpt dat ? Nee natuurlijk. Mondmaskers op de dijk ? In delen van de stad ? Op elk moment ? Mondmaskers in HEEL de provincie ?

Met wie zijn ... rammelen ze eigenlijk ?

En o ja, anderen hebben erop gewezen dat hier op het forum wel al wat wetensch studies zijn verschenen over mondmaskers !
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 09:06   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat niet wegneemt dat ik in Brussel de overgrote meerderheid van de mensen wel zag met een mondmasker.....dikwijls zelfs meer dan in de rand.
Flink van die Brusselaars.
Ze houden hun mondmasker op, terwijl ze hun quotum van 20 auto's in brand steken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 09:07   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Er zijn er denk ik genoeg die angst hebben voor het virus en desnoods een komkommer in hun hol zouden steken als de experten zeggen dat het helpt.
Meneer ... hoe komt u bij zo'n beeldspraak?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 10:22   #31
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Meneer ... hoe komt u bij zo'n beeldspraak?
Een hyperbool.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 10:40   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een hyperbool.
Oei, dat is veel te technisch voor veel forummers.
Oud 2 januari 2021, 10:42   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Flink van die Brusselaars.
Ze houden hun mondmasker op, terwijl ze hun quotum van 20 auto's in brand steken.
Waarschijnlijk kan een mondmasker wel beschermen bij de gevaarlijke nanodeeltjes die bij het verbranden van auto's vrijkomt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 10:57   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waarschijnlijk kan een mondmasker wel beschermen bij de gevaarlijke nanodeeltjes die bij het verbranden van auto's vrijkomt.
eerder bescherming tegen st(r)aatcamera's

Laatst gewijzigd door Rudy : 2 januari 2021 om 10:58.
Oud 2 januari 2021, 11:58   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
eerder bescherming tegen st(r)aatcamera's
In Brussel zal die mondmasker wel een blijvend fenomeen worden, de vrouwen een boerka en de jongeren onherkenbaar. De Moslims zijn er super blij mee.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 12:29   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In Brussel zal die mondmasker wel een blijvend fenomeen worden, de vrouwen een boerka en de jongeren onherkenbaar. De Moslims zijn er super blij mee.
Nogal een raar vooringenomen vergelijk.
Of moslims er blij mee zijn betwijfel ik toch.
Oud 2 januari 2021, 12:40   #37
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan jij bewijzen geven dat ze werken ?
Die medische mondmaskers werken niet tegen virussen. Dat wordt zo door de fabrikant aangegeven.
We dragen in België mondmaskers sinds 11 juli ! En toch gaan cijfers stijgen.
In Nederland heeft het RIVM lang die smoelvodden kunnen tegenhouden, maar op een bepaald moment slaat de irrationaliteit toe en voert men dat toch maar in.

En helpt dat ? Nee natuurlijk. Mondmaskers op de dijk ? In delen van de stad ? Op elk moment ? Mondmaskers in HEEL de provincie ?

Met wie zijn ... rammelen ze eigenlijk ?

En o ja, anderen hebben erop gewezen dat hier op het forum wel al wat wetensch studies zijn verschenen over mondmaskers !
De mondmaskers zijn niet het perfecte middel tegen besmetting. Dat weten we ondertussen wel. Niet iedereen niest in de elleboog.
Er wordt gezocht naar de meest comfortabele manier om zo'n mondmasker dragen. Dat is niet altijd de meest efficiënte manier. Wat resulteert dat het dragen van een mondmasker een formaliteit wordt om een boete te vermijden.
Iemand met wat gezond verstand beseft dat ondertussen ook wel.
Wie tot de risicogroep behoort draagt het masker doorgaans toch iets efficiënter, om zichzelf te beschermen.
Oud 2 januari 2021, 12:49   #38
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, beste Hoofdstraat

Deze gelovige mensen stonden sinds het zogenaamde begin van deze kroonziekte te springen om met zo'n smoellapje te staan pronken. Ze wisten verdomd goed als zij de smoellapverplichting zouden toejuichen een mogelijk toekomstig verbod van het godsdienstig hoofddoek afgewend kan worden of zelfs het verbod inzake schuilkleren teruggedraaid kan worden.
Het VB, dat een hardnekkige tegenstander van dergelijke godsdienstige klederdracht bleek te zijn, heeft zich in de voet geschoten door eveneens met zo'n dwaas smoellapje te staan pronken.
Verstandige mensen roken niet en dragen geen smoellapje. Smoellapjes houden geen smetstoffen tegen, zijn schadelijk bij langdurig gebruik en vergroten de afvalberg.

Hoogachtend

Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 2 januari 2021 om 12:50.
Oud 2 januari 2021, 12:50   #39
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Er was al geen wetenschappelijk bewijs, en nu heeft de ervaring geleerd dat ze ook in de praktijk niet werken. Toch blijft men de mensen ermee lastigvallen. Dit is eigenlijk het toonbeeld van een pestmaatregel.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2021, 13:08   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Er was al geen wetenschappelijk bewijs, en nu heeft de ervaring geleerd dat ze ook in de praktijk niet werken. Toch blijft men de mensen ermee lastigvallen. Dit is eigenlijk het toonbeeld van een pestmaatregel.
Ze werken wel, als je ze correct draagt, en om jezelf te beschermen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be