Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2021, 21:10   #21
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Wanneer is een film te blank? Wat is het percentage van acteurs dat er in voorkomt dat van een andere huidskleur of sexuele orientatie moet zijn?

Als we zo gaan beginnen met films te bannen dan moet er een objectief, meetbaar criterium zijn. Anders dreigen zo'n slordige 80% van alle gemaakte films ongeschikt voor uitzending te zijn.

Is dit een gunstige evolutie of is dit een geesteskind van stinkrijke psychopaten met teveel geld en tijd?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 21:13   #22
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Negertjes zijn weer eens boos.
De negertjes die likken uit subsidiepotten van ultra rijken en daar hun verdienmodel van gemaakt hebben?

Het kwaad ligt hem niet bij die negertjes, me dunkt. Ze moeten ook geld verdienen nietwaar? De fout ligt bij hun donoren.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 januari 2021 om 21:14.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 21:16   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb die film vorig jaar nog bekeken. Ik kan me met de beste wil niet voor de geest halen welke scene als homofoob zou kunnen bestempeld worden. Of aanzet geven tot aanranding. Er was idd een scene waarin Travolta en Newton-John in de wagen zaten te kijken naar een openlucht film. Hij werd wat handtastelijk maar als dit al geldt als aanranding dan zijn de teentjes wel extreem lang.

Ik denk dat die actiegroepjes ad random een doelwit uitkiezen. Het is eigenlijk een soort pissing contest. Een show waarbij ze ons willen tonen dat zij de dienst uitmaken vanaf nu en dat we braafjes moeten buigen naar hun normen.

Voor wie vertrouwd is met Game of Thrones doet dit sterk denken aan The Sparrows.
Red Sparrow, fantastische film overigens
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 21:17   #24
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wanneer is een film te blank? Wat is het percentage van acteurs dat er in voorkomt dat van een andere huidskleur of sexuele orientatie moet zijn?

Als we zo gaan beginnen met films te bannen dan moet er een objectief, meetbaar criterium zijn. Anders dreigen zo'n slordige 80% van alle gemaakte films ongeschikt voor uitzending te zijn.

Is dit een gunstige evolutie of is dit een geesteskind van stinkrijke psychopaten met teveel geld en tijd?
Klopt.

80 procent wordt ongeschikt op deze manier. BBC, Hollywoke, etc, werkt zichzelf op deze manier naar de kloten. Netflix zal op deze manier daarentegen meer terrein winnen.

Corrigeer mij svp als ik betreft Netflix ernaast zit.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 januari 2021 om 21:21.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 21:41   #25
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb die film vorig jaar nog bekeken. Ik kan me met de beste wil niet voor de geest halen welke scene als homofoob zou kunnen bestempeld worden. Of aanzet geven tot aanranding. Er was idd een scene waarin Travolta en Newton-John in de wagen zaten te kijken naar een openlucht film. Hij werd wat handtastelijk maar als dit al geldt als aanranding dan zijn de teentjes wel extreem lang.

Ik denk dat die actiegroepjes ad random een doelwit uitkiezen. Het is eigenlijk een soort pissing contest. Een show waarbij ze ons willen tonen dat zij de dienst uitmaken vanaf nu en dat we braafjes moeten buigen naar hun normen.

Voor wie vertrouwd is met Game of Thrones doet dit sterk denken aan The Sparrows.
Het heeft inderdaad iets sekte achtigs of een cultus zo je wil. Een soort streven naar uiterste zuiverheid. Een voortdurend willen scoren op het gebied van deugdzaamheid. Het is een angstaanjagend gebrainwashed reactionair groepje dat voortdurend om censuur roept en eigenaardig genoeg van zichzelf denkt dat het progressief is.
Oud 4 januari 2021, 21:43   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb al gezegd dat ‘wokes’ echt bestaan. Dat zijn zonderlingen die op internet (voornamelijk Twitter) over de onnozelste dingen zitten zeveren.

Het beste is die te negéren.

Dat negéren is iets dat onze media niet goed lukt.
Oud 4 januari 2021, 21:52   #27
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Klopt.

80 procent wordt ongeschikt op deze manier. BBC, Hollywoke, etc, werkt zichzelf op deze manier naar de kloten. Netflix zal op deze manier daarentegen meer terrein winnen.

Op Netflix loopt momenteel de serie Cobra Kai (een vervolg op de Karate Kid films, maar dan dertig jaar later). Niet dat deze serie over wokeness gaat (het is gewoon vederlicht entertainment), maar hier en daar voel je dat de makers de spot drijven met de huidige woke gekte (er wordt gebodyshamed, zwakkere jongens worden al eens sissy genoemd ...).
Oud 4 januari 2021, 21:55   #28
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor wat betreft Grease op zich: dat is inhoudelijk uiteraard een onnozele kutfilm met enkele leuke liedjes.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 januari 2021 om 21:55.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 22:01   #29
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb al gezegd dat ‘wokes’ echt bestaan. Dat zijn zonderlingen die op internet (voornamelijk Twitter) over de onnozelste dingen zitten zeveren.

Het beste is die te negéren.

Dat negéren is iets dat onze media niet goed lukt.
In de VS zijn de wokes er al in geslaagd stakingen uit te lokken aan universiteiten en docenten te laten ontslaan die 'foute' meningen verkondigden. Ze hebben invloed op de inhoud van culturele producties en op de programmering. Negeren wordt dan moeilijk. Mijn hoop is dat de cultuursector uiteindelijk zal reageren wanneer de maneuvreerruimte die hen door de wokes wordt gelaten onwerkbaar krap wordt. Maar tot hiertoe zie ik vrijwel alleen idiote culturo's die de censuur die hen wordt opgelegd toejuichen.
Oud 4 januari 2021, 22:08   #30
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor wat betreft Grease op zich: dat is inhoudelijk uiteraard een onnozele kutfilm met enkele leuke liedjes.
Het is zeker geen meesterwerk. Jij noemt het een kutfilm. Ik verkies de benaming cultfilm met dien verstande dan dat cultfilms meestal weinig succesvol zijn en Grease een echte kaskraker was. Een hele generatie was er dol op. Een aantal van de liedjes zijn inderdaad leuk.
Oud 4 januari 2021, 22:12   #31
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Je moet dat natuurlijk in z'n tijdsgeest zien eh, ik veronderstel dat dit op het publiek van toen (eind jaren '70 als ik me niet vergis) wel werkte.
Oud 4 januari 2021, 22:16   #32
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je moet dat natuurlijk in z'n tijdsgeest zien eh, ik veronderstel dat dit op het publiek van toen (eind jaren '70 als ik me niet vergis) wel werkte.
Het is een typische Amerikaanse ‘college film’. Quarterbacks, disposable chicks and cars. Er zijn er ergere.

Maar ik vind de muziek nog altijd goed.
Oud 4 januari 2021, 22:18   #33
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Het is een typische Amerikaanse ‘college film’. Quarterbacks, disposable chicks and cars. Er zijn er ergere.

Maar ik vind de muziek nog altijd goed.
Die vind ik dan weer minder dat ooh-ooh-ooh, is toch wel tenenkrullend
Oud 4 januari 2021, 22:28   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Die vind ik dan weer minder dat ooh-ooh-ooh, is toch wel tenenkrullend
Dit was toch een schoontje:

https://www.youtube.com/watch?v=r-3NvDp28U4
Oud 4 januari 2021, 22:32   #35
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
In de VS zijn de wokes er al in geslaagd stakingen uit te lokken aan universiteiten en docenten te laten ontslaan die 'foute' meningen verkondigden. Ze hebben invloed op de inhoud van culturele producties en op de programmering. Negeren wordt dan moeilijk. Mijn hoop is dat de cultuursector uiteindelijk zal reageren wanneer de maneuvreerruimte die hen door de wokes wordt gelaten onwerkbaar krap wordt. Maar tot hiertoe zie ik vrijwel alleen idiote culturo's die de censuur die hen wordt opgelegd toejuichen.
Een musumdirecteur is ontslagen na woke klachten omdat hij zei dat hij ook nog oeuvres van witte kunstenaars zou aanschaffen.

George R.R. Martin is gewoked omdat hij de naam van een award Nominee met de naam "Ng" niet correct had uitgesproken. Dat was ook al racisme. Ook kreeg hij op zijn kap omdat hij aankondigde (hij was ceremoniemeester van de Hugo awards) dat er een award was toegekend voor het complete oeuvre van H.P. Lovecraft.
In 1 van de verhalen van Lovecraft komt een zwarte kat voor met de naam "Niggerman". Heel het Lovecraft oeuvre zou gecanceld moeten worden.
Lovecraft getuigde in het echte leven wel gedurende een tijd van witte suprematie en antisemitisme, maar hij schreef dan ook in de jaren 1920-30, en zijn verhalen dragen die boodschap niet uit. Tussen de monsterlijke creaturen zijn zowel witte Amerikanen met een verre stamboom, als andere rassen of mengelingen.

Er gaan stemmen op dat Martin daardoor zijn zesde volume van Songs of Ice and Fire aan't zelfcensureren zou zijn en dat het daarom maar niet af geraakt.
't is een ongelofelijk stel janhagel, die wokers. Ze maken misbruik van de schrik van "publieke" mensen om als racist of homohater of antisemitisch weggezet te worden, waardoor sponsors en werkgevers zich gaan afkeren van de persoon uit vrees dat de reputatie op hen zou afstralen.

Laatst gewijzigd door Zucht : 4 januari 2021 om 22:34.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 22:47   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Een musumdirecteur is ontslagen na woke klachten omdat hij zei dat hij ook nog oeuvres van witte kunstenaars zou aanschaffen.

George R.R. Martin is gewoked omdat hij de naam van een award Nominee met de naam "Ng" niet correct had uitgesproken. Dat was ook al racisme. Ook kreeg hij op zijn kap omdat hij aankondigde (hij was ceremoniemeester van de Hugo awards) dat er een award was toegekend voor het complete oeuvre van H.P. Lovecraft.
In 1 van de verhalen van Lovecraft komt een zwarte kat voor met de naam "Niggerman". Heel het Lovecraft oeuvre zou gecanceld moeten worden.
Lovecraft getuigde in het echte leven wel gedurende een tijd van witte suprematie en antisemitisme, maar hij schreef dan ook in de jaren 1920-30, en zijn verhalen dragen die boodschap niet uit. Tussen de monsterlijke creaturen zijn zowel witte Amerikanen met een verre stamboom, als andere rassen of mengelingen.

Er gaan stemmen op dat Martin daardoor zijn zesde volume van Songs of Ice and Fire aan't zelfcensureren zou zijn en dat het daarom maar niet af geraakt.
't is een ongelofelijk stel janhagel, die wokers. Ze maken misbruik van de schrik van "publieke" mensen om als racist of homohater of antisemitisch weggezet te worden, waardoor sponsors en werkgevers zich gaan afkeren van de persoon uit vrees dat de reputatie op hen zou afstralen.
Als progressief betreur ik dat ook allemaal.

Maar mijn vraag is dan nogmaals: zitten die ‘wokes’ in het progressief of conservatief spectrum?

Volgens mij zijn het gewoon Twitter aandachtshoeren.
Oud 4 januari 2021, 23:26   #37
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Klopt.

*kuch*Bridgerton*kuch*
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2021, 23:26   #38
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Irrelevant. Het heeft een aantal nummers voortgebracht die hits werden en onlangs was er zelfs nog een reunie met Travolta en Newton-John. Het staat gekend als een cultfilm.

Het een kutfilm noemen is je eigen persoonlijke mening en mag geen excuus vormen om het te censureren.
Oud 4 januari 2021, 23:28   #39
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
De rollen omdraaien blaming en shaming van de wokertjes. Schilder ze af als wereldvreemde sectarische psychopaten.
Oud 4 januari 2021, 23:31   #40
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Als progressief betreur ik dat ook allemaal.

Maar mijn vraag is dan nogmaals: zitten die ‘wokes’ in het progressief of conservatief spectrum?

Volgens mij zijn het gewoon Twitter aandachtshoeren.
Die links/rechts dichotomie doet er niet toe. Het gaat er om dat een ultrafanatiek, sectarisch clubje zich tot norm wil verheffen van alle vormen van culturele expressie en gangbare meningen. En de stille meerderheid laat dit toe. Sla eens een woker op zijn stomme muil zeg.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 januari 2021 om 23:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be