Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2021, 18:31   #21
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard wel, maar de kans dat dat mogelijk zal zijn als het daadwerkelijk een of ander ongeluk is in een labo, zal nul zijn.
moest het een labovirus zijn dan verwacht ik griep en ebolacombinatie
2 weken incubatie+ 2 weken besmettelijkheid en dan doodvallen.

het is een te lomp virus om uit een labo te komen, denk ik dan.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 18:45   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, maar er zal uiteraard geen tegenwerking zijn. Na een jaar zal je wel op heel overtuigende wijze alle sporen kunnen gewijzigd hebben he.
Maar neen. Het is de schuld van de vleermuizen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 18:49   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De grote theorie is dat Belgische vaccins de oorzaak zijn van AIDS, er waren 3 miljoen dosissen nodig voor een vaccinatieprogramma in Congo. Daarvoor werden levers van wilde apen gebruikt waardoor het virus is kunnen overgaan naar de mens.

De stalen daarvan zijn verdwenen dus het kan niet meer nagetrokken worden, België zou nogal een reputatie hebben moest dat bewezen kunnen worden.
Hoe ben je op die theorie gebotst dan?
Oud 7 januari 2021, 06:26   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
moest het een labovirus zijn dan verwacht ik griep en ebolacombinatie
2 weken incubatie+ 2 weken besmettelijkheid en dan doodvallen.

het is een te lomp virus om uit een labo te komen, denk ik dan.
Ik bedoel niet een doelbewuste vrijlating van een biologisch wapen he. Ik bedoel, een ongeluk in het labo van Wuhan of zo. Het virus dat rondgaat is EXACT het soort dingen dat ze daar bestudeerden, manipuleerden en kweekten.

Ik vind de toevalligheid toch wel groot dat het precies is in de place to be voor onderzoek met sars-achtige corona virussen dat er een wereldwijde pandemie van een sars-achtig corona virus zou begonnen zijn.

Alles kan, he. Maar mocht er plots een hoge radioactiviteit in de buurt van Doel aanwezig zijn, zou het dan logisch zijn dat de kerncentrale van Doel daar niks mee te maken heeft, en dat in vraag stellen zou "complot denken" zijn ?

Het meest bekende labo ter wereld dat onderzoek doet, en manipulaties doet aan de inter-soorten overdracht van sars-achtige corona virussen staat in Wuhan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 06:27   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Hoe ben je op die theorie gebotst dan?
Daar was een studie over:

https://www.shirleys-wellness-cafe.com/Aids/AidsOrigin

Er is nogal wat gecomplotteer bij, maar over die vaccinatie productie had ik ook al gehoord.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2021 om 06:29.
Oud 7 januari 2021, 08:34   #26
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Waar komen AIDS and Ebola vandaan? De naakte waarheid is doorgaan minder aantrekkelijk om te geloven dan allerhande complot theorieën.
Ik heb nog altijd zo het duistere idee dat die gemaakt zijn in een al even duister laboratorium.

Of heb ik weer teveel naar de Resident Evil movies gekeken?

Het éne is het virus en het andere is het vaccin of zou dat kassa/kassa zijn?

Covid-19 wereldbevolking wat uitdunnen, want er was een wildkweek aan de gang, in sommige continenten?

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 januari 2021 om 08:38.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 18:35   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wil men een OORZAAK (droog wetenschappelijk) vinden of wil men een SCHULDIGE(politiek) vinden.

De volksrepubliek lijkt besloten te hebben dat het tweede het doel is,maar schiet zichzelf nu in de voet.......

En vanaf heden zijn de wildste complottheorien even goed als het gedegenste wetenschappelijk gefundeerd GISwerk...Want naarmate de tijd verstrijkt kan er niet veel meer uitkomen vrees ik....

NU nog afkomen met bepaalde vergunningen die niet in orde zouden zijn is.....ach....moet er nog commentaar bij?

Laatst gewijzigd door kelt : 7 januari 2021 om 18:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 19:11   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wil men een OORZAAK (droog wetenschappelijk) vinden of wil men een SCHULDIGE(politiek) vinden.
Of het wetenschappelijk is, of schuld zoeken, hangt juist af van wat precies de oorzaak is he

Het feit dat China niet heel happig is, laat mij toch wel denken dat "de natuurlijke oorzaak" minder en minder waarschijnlijk wordt. Je zou anders toch geen enkel probleem hebben om te achterhalen welk beest nu gezorgd heeft voor dat virus, niewaar. Ik kan niet begrijpen dat China ten eerste zelf niet zou gaan zoeken, en ten tweede, elke wetenschappelijke hulp niet zou apprecieren, als het hem gaat om te vinden welke het natuurlijke pad is langs hetwelke dat virus tot bij de mens is geraakt, niewaar.

Zelfs al komt er een commissie uw labo's doorneuzen, als je zeker weet dat het niet van daar komt, kan dat enkel maar gunstig zijn om de "het is geen ongeluk" stelling door een extra buitenlandse commissie te laten bevestigen (als er immers geen ongeluk was, zal die commissie dat niet kunnen vinden he).

Het is onverklaarbaar dat China niet volop mee zou werken aan opsporingswerken voor de oorsprong van het virus, tenzij ze iets te verbergen hebben.

Het kan natuurlijk zijn dat wat ze te verbergen hebben, is dat ze het laten uitwoekeren hebben. En als je naar "de oorsprong van het virus" gaat zoeken, zal je dat wel rap uitvissen, dat het uitgewoekerd is he. Dat zou binnenlands wel voor problemen zorgen, als zou blijken dat ze het goed laten woekeren hebben, en dat gans die lockdown voor de show was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2021 om 19:11.
Oud 7 januari 2021, 20:10   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar was een studie over:

https://www.shirleys-wellness-cafe.com/Aids/AidsOrigin

Er is nogal wat gecomplotteer bij, maar over die vaccinatie productie had ik ook al gehoord.
Mja complotteren hoeft geen slechte toon te hebben.
Ik val van mijn stoel, het is zo overtuigend. Mijn complotgeest dacht dat het een wapen tegen homofilie was.

Hoe dan ook, je zou voor minder nieuwe vaccinatieprogamma’s wantrouwen.
Oud 7 januari 2021, 20:32   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mijn complotgeest dacht dat het een wapen tegen homofilie was.
Zoals corona tegen pensioensparen ?
Oud 7 januari 2021, 20:54   #31
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is maar half waar. Ten eerste zijn die vleermuizen niet geïsoleerd van de mens, en zeker niet op indirecte wijze. Waar je wel gelijk hebt, is dat een veranderende maatschappij uiteraard andere dingen doet met zijn omgeving, en daardoor worden bestaande evenwichtscondities veranderd/verstoord. Maar dat is niet de enige manier waarop dat gebeurt. Voortdurend springen er virussen over van het ene beest op het andere, en dan op mensen of landbouwdieren. Als het zo is dat corona virussen van vleermuizen in principe tot bij de mens kunnen komen, zal dat ook geregeld gebeuren. Of dat nu komt door een verandering van het virus, van de vleermuizen, van de omgeving, of dergelijke meer, dat gaat geregeld gebeuren en is waarschijnlijk vaak in het verleden gebeurd. Nadien komt de menselijke bevolking dan, na een "epidemisch verschijnsel" weer in evenwicht met die nieuwe ziektekiem. Hierbij sterven mensen, hierbij worden mensen ziek, en dat maakt deel uit van het nieuwe "evenwichtszoeken".

Dat het enkel nu zou gebeuren, geloof ik niet.
Mensen komen in contact met geïsoleerde diersoorten die drager zijn van bepaalde virussen doordat ze steeds meer grond inpalmen en de bevolking ook steeds verder toeneemt. Je ziet dat ze voor Bushmeat in Afrika steeds verder en verder het woud intrekken omdat ze op plaatsen dicht bij de steden of dorpen alles leeggeroofd hebben. Ook in Brazilië is dat het geval waarbij men steeds verder ontbost in het woud.

De kans is dus groot dat een volgende virus uitbraak uit Afrika of Brazilië zal komen.

Ik vermeld ook nog even dat er via Zaventem dagelijks Bushmeat wordt ingevlogen, vlees dat vaak in onhygiënische omstandigheden wordt bewaard en drager is van allerhande organismen. Controle is naar goede Belgische gewoonte veel te beperkt.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 7 januari 2021 om 20:54.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2021, 21:23   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals corona tegen pensioensparen ?
Ja het is tragisch waar.
Je wilt niet weten wat ik denk te weten daarover. Maar we weten allemaal bijna wat zij denken dat wij niet weten.
Oud 8 januari 2021, 07:19   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen komen in contact met geïsoleerde diersoorten die drager zijn van bepaalde virussen doordat ze steeds meer grond inpalmen en de bevolking ook steeds verder toeneemt.
Kijk, ik denk nu echt niet dat de Chinezen dat verborgen zouden willen houden.
Oud 8 januari 2021, 08:56   #34
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
China is een dictatuur en zijn dulden geen inmenging, los van om welke probleemstelling het gaat. Ook al zou ieder zinnig mens hier bij ons daaruit afleiden dat ze inderdaad iets te verbergen hebben. Dit hoeft niet meteen zo te zijn.

Misschien dat men eens in het verleden kan spitten waar China wel onderzoeken heeft toegelaten.

De kans dat ze overigens zelf dit virus ontwikkeld hebben is zogoed als onbestaande. In het slechtste geval is er eentje ontsnapt uit een labo na onderzoek op vb. een vleermuis door op een mens over te springen of zoiets.
Oud 8 januari 2021, 09:08   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kans dat ze overigens zelf dit virus ontwikkeld hebben is zogoed als onbestaande. In het slechtste geval is er eentje ontsnapt uit een labo na onderzoek op vb. een vleermuis door op een mens over te springen of zoiets.
Absoluut, ik geloof ook helemaal niet in kwaad opzet. Maar een labo ongeluk lijkt mij wel heel plausibel.
Oud 8 januari 2021, 09:08   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet ?
Toegeven dat er een fout werd gemaakt gebeurt niet altijd.
En ik denk niet dat de chinezen dit zullen doen.
Oud 8 januari 2021, 09:14   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut, ik geloof ook helemaal niet in kwaad opzet. Maar een labo ongeluk lijkt mij wel heel plausibel.
Vooral nadat je hier schreef dat dat lab in Wuhan zich in hoofdzaak bezighield met onderzoek naar dit soort virussen.

Ook eigenaardig dat de Fransen die het lab hadden opgericht onder voorwaarden er steeds een voet tussen de deur te mogen hebben er de laatste jaren niet meer binnen mochten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 09:15   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Waarom niet ?
Toegeven dat er een fout werd gemaakt gebeurt niet altijd.
Als er een natuurlijke oorsprong is, dan is er geen 'fout' gemaakt he. Dan is niemand schuldig aan wat dan ook. Dat is namelijk iets dat geregeld gebeurt en waar men niks kan tegen doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 januari 2021 om 09:16.
Oud 8 januari 2021, 13:15   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er een natuurlijke oorsprong is, dan is er geen 'fout' gemaakt he. Dan is niemand schuldig aan wat dan ook. Dat is namelijk iets dat geregeld gebeurt en waar men niks kan tegen doen.
Dat is juist.
Wij zijn echter geen chinezen.
Schuld of geen schuld, imago speelt een rol.
Stel je voor dat we in de geschiedenisboeken moeten lezen dat het virus uit China kwam.
Oud 8 januari 2021, 18:25   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is juist.
Wij zijn echter geen chinezen.
Schuld of geen schuld, imago speelt een rol.
Stel je voor dat we in de geschiedenisboeken moeten lezen dat het virus uit China kwam.
Wel;

Dat is EXACT wat er in de geschiedenisboeken zal staan,tenzij die boeken straks niet alleen gedrukt worden in China (zoals momenteel) maar ook kompleet opgesteld natuurlijk(zoals momenteel nog niet)...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be