Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2021, 19:27   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Binnen een week gaan we het écht zien.
Nu is het nog te vroeg.
En binnen nu en 14 dagen nog eens.
Scholen die weer open gaan en terugkerende vakantiegangers.
Hopelijk gaat het stijgen he ! De ziekenhuizen lopen leeg, de dokters vervelen zich
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2021, 19:27   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die virologen mogen nog lullen zoveel ze willen maar in de Kerst en Nieuwjaarsperiode waren de winkelstraten vol, supermarkten vol en de mensen kwamen meer bij elkaar over de vloer.

Hoe goed we zogezegd ook ons best deden, het was veel drukker overal, meer mensen, meer familie samen, meer corona feestjes en fondu gedoe, geen zon, veel regen, veel mensen binnenshuis en als klapper gingen maandag een deel van de scholen open ...

We zijn nu 8 januari en we zien nog steeds geen stijging in doden, opnames of besmettingen. Hoogstens een plateau of zelfs een verdere gestage daling.

Dus hoe zit dat nu, hoe lang gaan ze nog met ons voeten blijven spelen?

https://www.worldometers.info/corona...untry/belgium/
Vanaf maandag is er sowieso een stijging. Logisch, gelet op de vakantiegangers.
In Brussel is het al zo.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 11:05   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Vanaf maandag is er sowieso een stijging. Logisch, gelet op de vakantiegangers.
In Brussel is het al zo.
Ja Brussel, die had geen golf wanneer Vlaanderen die wel had, het zijn verschillende gemeenschappen dus verschillende golfbewegingen.

West-Vlaanderen was het zwaarst getroffen en daar is het nog steeds in dalende lijn met zelfs een Rt waarde van beneden de 1.
https://www.west-vlaanderen.be/corona/cijfers

Alles lijkt aan het afvlakken door groepsimmuniteit via wilde besmettingen, alle rusthuizen zijn ondertussen ook al besmet geweest dus het zou logisch moeten zijn dat het dodenaantal zakt. Wat ze nu nog proberen is met wat goe poeier strooien (vaccins) om te kunnen beweren dat dat de vaccins alles hebben gered, met wat geluk zijn ze te traag met die vaccins en is het voordien al gedaan, zou grappig zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 19:32   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu zitten we terug in weekend telling en dat wordt zoals steeds de maandag rechtgetrokken, vanaf dinsdag zou dat weekend effect moeten opgelost zijn
Oud 9 januari 2021, 20:43   #25
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen zitten we terug met een lichte stijging qua besmettingen.
Dit is toch van mijlen ver voorspelbaar.
De reizigers. Ze vertellen wat ze willen bij terugkeer. Hoe zou je zelf zijn. Ze lachen er zelfs mee.
Er is geen controlebeleid.
Oud 9 januari 2021, 21:20   #26
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reizigers. Ze vertellen wat ze willen bij terugkeer. Hoe zou je zelf zijn. Ze lachen er zelfs mee.
40 % v.d. terugkerende reizigers vullen dat formulier niet eens in en gaan gewoon naar huis.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2021, 21:32   #27
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
40 % v.d. terugkerende reizigers vullen dat formulier niet eens in en gaan gewoon naar huis.
voila. Waar bevindt zich de betrouwbaarheid.
Het is spijkers op laag water zoeken, vijgen na pasen, iets doen omdat er iets moet gedaan worden.
Het is spijtig dat beleidsmakers en virologen hierin willen meelopen, terwijl de burger met gezond verstand al begrepen heeft dat dit praat tegen de vaak is.
Oud 9 januari 2021, 23:29   #28
araneus
Gouverneur

Standaard

Natuurlijk daalden de cijfers tijdens de kerstvakantie! Er werd in die periode nauwelijks getest, sinds 4 januari stijgt het aantal testen wel en we zitten al bijna aan pieken van 60000 testen per dag, dat is al geleden van oktober!
Er komt dus zeker een derde golf en dat gaat aanleiding zijn om ook eens gaan te spelen met perimeter-lockdowns.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 06:18   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voila. Waar bevindt zich de betrouwbaarheid.
Het is spijkers op laag water zoeken, vijgen na pasen, iets doen omdat er iets moet gedaan worden.
Het is spijtig dat beleidsmakers en virologen hierin willen meelopen, terwijl de burger met gezond verstand al begrepen heeft dat dit praat tegen de vaak is.
En bovendien is het aantal aldus opgespoorde gevallen heel klein ten aanzien van het aantal "inheemse" gevallen. Als je nu nog niet door hebt dat het gewoon dient om een groep kunnen te stigmatiseren, omdat ze ondertussen doorhebben dat hun gelockdown van november niet "werkt" zoals ze beweerden dat de eerste lockdown werkte (was gewoon het effect van de zomer) en dus een excuus moeten hebben als het weer gaat stijgen, dan ben je wel stekeblind he.
Oud 10 januari 2021, 07:10   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Men rekent nog steeds op het gezond verstand en de verantwoordelijkheid van de burgers.
Hoe kunnen ze daar op rekenen terwijl ze zelf het voorbeeld zijn van mensen zonder gezond verstand.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 07:36   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Men rekent nog steeds op het gezond verstand en de verantwoordelijkheid van de burgers.
Hoe kunnen ze daar op rekenen terwijl ze zelf het voorbeeld zijn van mensen zonder gezond verstand.
De essentie van het gemaatregel is het uitschakelen van de mogelijkheid om uw gezond verstand te gebruiken op straffe van staatsgeweld.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2021 om 07:36.
Oud 10 januari 2021, 09:16   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reizigers hebben gemiddeld dezelfde besmettingsgraad dan hier, dat zou niets moeten veranderen als ze evenveel testen. De scholen kunnen wel voor een stijging zorgen maar zoals het er nu uitziet doen winkels helemaal niets. Winkels sluiten was dus totaal nutteloos.

Als we in de zomer niet te weinig besmettingen willen dan gaan we tegen dan alles terug open moeten doen en festivals organiseren, gewoon eerlijk zijn tegen de mensen zodat elk z'n keuze kan maken.
Oud 10 januari 2021, 13:41   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we in de zomer niet te weinig besmettingen willen dan gaan we tegen dan alles terug open moeten doen en festivals organiseren, gewoon eerlijk zijn tegen de mensen zodat elk z'n keuze kan maken.
Festivals organiseren ? In welk jaar dan ? Met 10 vaccinaties per dag met een vaccin dat maar tegen 1 variant beschermt ??

De derde golf moet nog beginnen en dan zullen er nog wel paar golven volgen....dus volgens mij gaan we nog heel lang zelf wat liedjes moeten fluiten vooraleer we nog eens een festival gaan meemaken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2021 om 13:44.
Oud 10 januari 2021, 13:43   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Festivals organiseren ? In welk jaar dan ?
Deze zomer is daar ideaal voor, het beste vaccin voor -40ers is een gewone besmetting.
Oud 10 januari 2021, 13:44   #35
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De essentie van het gemaatregel is het uitschakelen van de mogelijkheid om uw gezond verstand te gebruiken op straffe van staatsgeweld.
gij wilt nog net niet elke 65+'er preventief afmaken en ge noemt da gezond verstand.
zelfs Tanghe is bijna te oud om nog te mogen leven

dan ben ik blij met overheidsmaatregelen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 13:45   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze zomer is daar ideaal voor, het beste vaccin voor -40ers is een gewone besmetting.
Ja maar probleem is dat iedereen wil dat vooral de anderen worden besmet uitgezonderd zijzelf.

De meeste jongeren die ik ken schijten al in hun broek voor een puist....laat staan voor een vrijwillige besmetting met covid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2021 om 13:47.
Oud 10 januari 2021, 13:50   #37
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja maar probleem is dat iedereen wil dat vooral de anderen worden besmet uitgezonderd zijzelf.
Ik denk dat het veel mensen gewoon niks kan schelen dat ze besmet worden. Mij niet en veel mensen in mijn omgeving ook niet. Toen ik dit weekend thuiskwam van een feestje zelfs nog iemand opgepikt die stond te liften. Die brave snul wou nog een mondmasker opzetten maar ik zei niet mee te doen met dat circus en het was rap af
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2021, 14:32   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik denk dat het veel mensen gewoon niks kan schelen dat ze besmet worden. Mij niet en veel mensen in mijn omgeving ook niet. Toen ik dit weekend thuiskwam van een feestje zelfs nog iemand opgepikt die stond te liften. Die brave snul wou nog een mondmasker opzetten maar ik zei niet mee te doen met dat circus en het was rap af
Onder de 40 jaar zou het inderdaad idioot zijn om veel moeite te doen om dat te vermijden. Daarboven begint het risico wat toe te nemen, en moet men moeite doen als functie van het risico, en als functie van de prijs van de moeite.

Op dezelfde wijze dat men zijn snelheid aanpast aan de omstandigheden.
Oud 10 januari 2021, 14:33   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, daar kunnen ze dan zelf voor zorgen. Hoe verder ge boven de 40 zijt, hoe meer het loont. Maar het moet altijd blijven lonen, ttz, het kan niet dat de kosten die ge ervoor doet groter zijn dan het risico. Dat maakt dat iemand van 45 jaar misschien een mondmasker zal opzetten in een overvolle tram, en iemand van 85 jaar zijn huis niet meer buiten komt. De tram niet meer nemen zou voor die van 45 jaar te veel moeite zijn voor het kleine risico ; maar die van 85 jaar riskeert wel wat meer.

Citaat:
De meeste jongeren die ik ken schijten al in hun broek voor een puist....laat staan voor een vrijwillige besmetting met covid.
De jongeren die ik ken (onder de 30) kan het allemaal geen ballen schelen, trouwens ik ken zelf geen jongeren meer (meestal via mijn oudste zoon) die het NIET gehad hebben. De meesten hebben het niet of amper gemerkt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 januari 2021 om 14:35.
Oud 10 januari 2021, 14:56   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

De jongeren die ik ken (onder de 30) kan het allemaal geen ballen schelen, trouwens ik ken zelf geen jongeren meer (meestal via mijn oudste zoon) die het NIET gehad hebben. De meesten hebben het niet of amper gemerkt.
Raar want onlangs schreef je hier dat jullie allemaal heel voorzichtig zijn en nauwelijks buiten durven.
En jij komt al helemaal niet meer buiten sinds vele weken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 januari 2021 om 14:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be