![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nee maar die het financieel moeilijk hebben.En het gaat niet alleen over choco he
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
1) onwetendheid (zie deze thread) 2) een domme afkeer voor al wat links neigt (zie bv openingpost 'de linkse multinational') |
|
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Belachelijk maken,dat ze eerst onze boeren helpen.
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik koop ze niet en dat is mijn goed recht.
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
bovendien zijn die producten niet steeds duurder. als je ze vergelijkt met merken zijn ze soms duurder, soms goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Mijn vraag. Voor wie is die winst? Voor de uitbater van die wereldwinkel of voor de boer? Er rekening mee houdende dat de prijs van een ruw produkt in het niets verdwijnt tov de produktie/verwerkingskosten en de verkoopsprijs.
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Mag u er op wijzen dat dit over producten gaat die enkel uitheems zijn.
|
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Riksken : 8 december 2004 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 8 december 2004 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk ben ik er vertrokken na een hevig dispuut over enkel belgicistische persmededelingen, omdat ik het nogal grof vond mijn vrije tijd op te offeren voor de pree te verdienen van één of andere gesettelde secretariaatsmedewerker in Brussel die mij voor fascist en racist begon uit te schelden omdat ik vroeg waarom OXFAM een mening over de splitsing van de NMBS en Justitie wereldkundig moest maken en B-PLUS gaan opvrijen... Neemt niet weg dat ik het basisidee van Oxfam blijf steunen en deze zet van Bourgeois geen slechte zaak vind. Een wereldje waar het bon ton is Vlaams-nationalisme als de aartsvijand te beschouwen, krijgt nu een stevige les in verdraagzaamheid. Bovendien, al dat gezever over "onze eigen boeren helpen": Je zal ver moeten gaan zoeken om volwaardige substituten voor de wereldwinkelproducten te vinden die in Vlaanderen geteeld worden (koffie, suiker, cacao vnl.).... |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Wat mij vooral stoort is die indeling die men meent te moeten maken tussen die producten.
Fair trade en eerlijke producten, waarom zijn die eerlijker? Omdat ze het primitiever doen? Laat me niet lachen, de prijs in Delaise of in de Aldi is even fair. Hoe wordt de 'eerlijke prijs' berekend? Zijn er geen boeren die verkopen aan én oxam én aan gewone bedrijven? Wat doen ze als de marktprijs te zeer daalt? Verlies maken, maar 'eerlijk' blijven? Waarom is de marktprijs eigenlijk oneerlijk? Wat is er mis met een prijs waar beide partijen vrijwillig akkoord mee gaan omdat ze beiden verwachten van de handel te profiteren? Westerse bedrijven doen toch niet meer dan bieden op hun producten? Is dat zo schandalig? Heel die oxam heeft niks te maken met eerlijke prijzen, het is gewoon liefdadigheid, dat ze dat gewoon toegeven in plaats van hun extreem linkse propaganda rond te spuien en onze bedrijven boycotten.
#38 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Met het overschakelen op producten van een duurzame handel en ontwikkeling geeft de Vlaamse Overheid een positief signaal. Ik hoop dat ze verder zullen gaan op deze ingeslagen weg en ook erkend tropisch hout nemen en niet zomaar wat, of van die auto's met hybride-motor. |
|
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |