Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2021, 13:20   #21
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Ik zal vooral lachen als die pratende hoop stront zelf geïnfecteerd geraakt. Ik hoop dat als dat gebeurt hem alle medische hulp geweigerd zal worden en hij gewoon aan zijn lot overgelaten wordt. Idem voor al zijn volgelingen.
Het gaat er niet om voor of tegen; het gaat erom dat al die mooipraters met onze voeten spelen en ons misschien nog eerder dan later de dood in sturen...
Keuze hebben we niet en we zullen onszelf moeten beschermen door onszelf zoveel mogelijk te beschermen volgens de regels...
Ik ben gepensionneerd en voor mij dus geen probleem... maar wat met de jeugd die hun leven nog moeten maken???
Geen werk, geen geld, geen toekomst...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:21   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Mijn huisarts heeft in één van de zorgcentra waar hij patiënten heeft voor heel wat ophef gezorgd door te zeggen dat zijn patiënten niet als eerste in de rij moesten gaan staan om gevaccineerd te worden, vooral omdat het vaccin zich nog een experimentele fase bevindt.

He's my hero ... and my general practitioner
Mijn arts wilt zich ook niet vaccineren.
Oud 23 januari 2021, 13:22   #23
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat zeg je goed. Daarom moeten we terugkeren naar onszelf om gered te worden uit de klauwen van een wereld die ons mee naar de ondergang trekt.
Wat voor jou werkt, werkt misschien niet voor mij. Maar voor beide van ons is een plus een twee. De big pharma voert een complot tegen onze mensenrechten en heeft ons liever afhankelijk dan onafhankelijk.
De verlossing is niet daarbuiten maar in ons. We dienen gehoor te geven aan ons geweten en dat onbevreesd uitspreken, zelfs al bespotten en vervolgen ze ons.

Ik loop niet meer mee met “the narrative” van mensenmoordenaars. Ze denken aan hun macht en geld en duwen ons daarvoor kopje onder.
Covid is één probleem, maar je moet het algemener en op alle vlakken zien...
Wat zei Jaweh tegen Mozes in het braambos???

"ik ben, die ben"...
Dat is voor mij de opening naar een verder leven...
Nl. 'ik ben'
Oud 23 januari 2021, 13:24   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Covid is één probleem, maar je moet het algemener en op alle vlakken zien...
Wat zei Jaweh tegen Mozes in het braambos???

"ik ben, die ben"...
Dat is voor mij de opening naar een verder leven...
Nl. 'ik ben'
En samen zijn we een collectief dat gemassavormd wordt door leugenaars die zichzelf enkel op post kunnen houden door censuur.

Jef Hoeyberghs heeft vaker gelijk dan die leugenaars. “The lifting dermatologist” is ook iemand die aandacht verdient, is wat serener dan Jef

Laatst gewijzigd door CUFI : 23 januari 2021 om 13:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:25   #25
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
LINK
  • "Ik heb vrije meningsuiting zoals iedereen en ik denk dat het de deontologische plicht is van elke arts om wetenschappelijke geneeskunde na te streven en om aan collectieve bestrijding te doen van onwettige geneeskunde"
  • "Hypocratisch gesproken moet ik doen wat ik doe"
  • "Gent is zowat de beertput van het Europese Marxisme"
  • "Men heeft de link nog niet aangetoond tussen het virus en de ziekteverschijnselen"
  • "Is het wel een infectieziekte?"
  • "Die Britse variant is een spook"
  • "De orde van geneesheren moet anders te werk beginnen gaan"
  • "Van Ranst heeft € 700.000 gekregen voor het opstellen van een zogenaamd data-onderzoek"
  • "Vlieghe, Molenberghs, ...
  • "Normaal verloopt de ontwikkeling van een vaccin zo'n 15 jaar"
  • "Er is nog steeds geen vaccin, het is nog steeds in een experimentele fase"
  • "Het zijn laffaards, het zijn oplichters, het zijn bandieten, ze hebben $ tekens in hun ogen"
  • ...
Wat een walgelijk begin van die video. Een medicus die totalitair zit te brullen over wie vooraan en wie achteraan in de rij moet gaan staan bij tekorten.

Wij zijn immens fortuinlijk en tegelijk onfortuinlijk in België dat wij een petrischaal zijn voor de hele wereld.

Het is toch wel bijzonder toevallig dat de productietekorten in Europa en ver daarbuiten van zowel het Pfizer als het AstraZeneca vaccin terug te voeren zijn naar 2 individuele bedrijven in ons land, eentje in Vlaanderen en een in Wallonië, niet?

Wie de wereld wil begrijpen moet eens kijken naar niet-lineaire dynamische systemen, meer bepaald fractalen, zelfgelijkende figuren die je met wiskundige formules kan beschrijven

Laatst gewijzigd door discuz : 23 januari 2021 om 13:26.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:25   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb nog niet alles beluisterd, maar grotendeels is hij juist natuurlijk, toch tot aan minuut 6, verder heb ik niet geluisterd, voor 't moment.

Een zwak momentje was het in twijfel trekken tussen het virus en de ziekte natuurlijk, ik begrijp wat hij zegt, maar zoals hij het aanbrengt moet je denken aan die gasten die beweerden dat HIV niet de oorzaak van AIDS was. Maar nadien verduidelijkt hij en hij heeft gelijk: "is het wel een infectie, en geen immuunziekte". Ja, het is een immuunziekte als het slecht gaat, en dat is juist waarom het zo cavalier is om met vaccins te spelen. Maar het is uiteraard ook een infectie. Dat was een beetje een bananenschil. Voor de rest sterke punten.

Dat Molenberghs in een dwangbuis moet, ja, beter kan je het eigenlijk niet stellen he
Bon, nadien gaat het wat slechter, als hij over de vaccins begint. Hij heeft natuurlijk gelijk dat men puur met experimentele dingen bezig is. Maar daar klopt hij een beetje hard.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:26   #27
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yog Sothoth Bekijk bericht
Goed, dus als je ooit eens dringend medische hulp nodig hebt, zoek ze dan maar in jezelf, en niet bij de dokter of op de spoedafdeling. Opgeruimd staat netjes!
Mooi gezegd... zoek het maar in jezelf...
Hewel indien de mensen veel meer en meer die ingesteldheid hadden en niet verwachten dat alleen de dokter, de medicamenten, de behandeling hen wel zouden redden.... de besparingen in de sociale zekerheid zouden enorm zijn.
Oud 23 januari 2021, 13:31   #28
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Mooi gezegd... zoek het maar in jezelf...
Hewel indien de mensen veel meer en meer die ingesteldheid hadden en niet verwachten dat alleen de dokter, de medicamenten, de behandeling hen wel zouden redden.... de besparingen in de sociale zekerheid zouden enorm zijn.
Je kan niet tegelijk dit zeggen en een supporter zijn van economische groei. Biotech is een van de economische activiteiten die voor die groei zorgen in ontwikkelde landen. Net die landen hebben het moeilijk om andere sectoren te laten groeien, omdat de meeste mensen hier alles al bijna alles hebben wat ze nodig hebben.
Oud 23 januari 2021, 13:31   #29
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LINK

"[*]"Het zijn laffaards, het zijn oplichters, het zijn bandieten, ze hebben $ tekens in hun ogen"
Als de man nu even zou moeten zwijgen is het echt wel over het blauwe. De pot verwijt de keter dollartekens in de ogen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:32   #30
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn huisarts heeft in één van de zorgcentra waar hij patiënten heeft voor heel wat ophef gezorgd door te zeggen dat zijn patiënten niet als eerste in de rij moesten gaan staan om gevaccineerd te worden, vooral omdat het vaccin zich nog een experimentele fase bevindt.

He's my hero ... and my general practitioner
Het virus zelf is er klaar voor om u blijvende letsels te doen oplopen of eventueel te doden. Een leuk experiment dat virus, voor degene die denken dat er zoiets bestaat als 0 risico.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 13:45   #31
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als de man nu even zou moeten zwijgen is het echt wel over het blauwe. De pot verwijt de keter dollartekens in de ogen.
Dat klopt, daarom is zijn betoog en dat van zijn supporters zo hypocriet. Zij lobbyen altijd voor meer systemisch risico in de samenleving, niet minder, als het maar geld opbrengt.

Het perverse van deze agressieve brulkikkers is dat zij heel goed weten dat het de zwaksten zijn die het meest gezondheidsrisico zullen opstapelen, net zoals het de zwaksten zijn die het eerste slachtoffer zijn van een economische crisis.

Zij vinden dit helemaal niet erg. Het zijn predatoren, die alleen geloven in de wet van de jungle. Ze zijn alleen bezig met competitie, haantjesgedrag, anderen letterlijk en figuurlijk kloppen en uit de weg ellebogen.

Het ergste aan dit als libertair gewauwel vermomde egoïsme is dat deze zelfverklaarde 'Masters of the Universe' de mens als vele malen superieur beschouwen en die mens grondrechten toekennen, terwijl hun gedrag en de competitiviteit die ze stimuleren datgene is van de meest huiveringwekkende roofdieren en pathogenen in de natuur.

Bah! Aan alle gelijkdenkenden, word gewoon eens een volwassen mens, misschien, in plaats van een volwassen rat of een gemuteerd virus?

Laatst gewijzigd door discuz : 23 januari 2021 om 13:47.
Oud 23 januari 2021, 13:56   #32
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het virus zelf is er klaar voor om u blijvende letsels te doen oplopen of eventueel te doden. Een leuk experiment dat virus, voor degene die denken dat er zoiets bestaat als 0 risico.
En het vaccin helpt met 100% garantie volgens u?
En het vaccin heeft geen enkele negatieve bijwerking volgens u?
Oud 23 januari 2021, 14:00   #33
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Wie de wereld wil begrijpen moet eens kijken naar niet-lineaire dynamische systemen, meer bepaald fractalen, zelfgelijkende figuren die je met wiskundige formules kan beschrijven
Kun je in gewone woorden zeggen wat er beschreven wordt en hoe dat mij kan helpen om de wereld beter te begrijpen???
Kan zijn dat het niet te doen is; maar voor mij lijkt het te ingewikkeld...
Oud 23 januari 2021, 14:01   #34
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Het is toch 0 risico dat men nastreeft met de maatregelen? Geen enkel dode is aanvaardbaar is toch het mantra?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 14:02   #35
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je kan niet tegelijk dit zeggen en een supporter zijn van economische groei. Biotech is een van de economische activiteiten die voor die groei zorgen in ontwikkelde landen. Net die landen hebben het moeilijk om andere sectoren te laten groeien, omdat de meeste mensen hier alles al bijna alles hebben wat ze nodig hebben.
Ik ben supporter van beter leven en ik begrijp dat dat niet kan door de economische groei af te breken...
Maar enkel om wille van economische groei wil ik niet mijzelf afstompen...
Of begrijp ik u verkeerd???
Oud 23 januari 2021, 14:05   #36
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt, daarom is zijn betoog en dat van zijn supporters zo hypocriet. Zij lobbyen altijd voor meer systemisch risico in de samenleving, niet minder, als het maar geld opbrengt.

Het perverse van deze agressieve brulkikkers is dat zij heel goed weten dat het de zwaksten zijn die het meest gezondheidsrisico zullen opstapelen, net zoals het de zwaksten zijn die het eerste slachtoffer zijn van een economische crisis.

Zij vinden dit helemaal niet erg. Het zijn predatoren, die alleen geloven in de wet van de jungle. Ze zijn alleen bezig met competitie, haantjesgedrag, anderen letterlijk en figuurlijk kloppen en uit de weg ellebogen.

Het ergste aan dit als libertair gewauwel vermomde egoïsme is dat deze zelfverklaarde 'Masters of the Universe' de mens als vele malen superieur beschouwen en die mens grondrechten toekennen, terwijl hun gedrag en de competitiviteit die ze stimuleren datgene is van de meest huiveringwekkende roofdieren en pathogenen in de natuur.

Bah! Aan alle gelijkdenkenden, word gewoon eens een volwassen mens, misschien, in plaats van een volwassen rat of een gemuteerd virus?
Daar volg ik u volkomen...
Oud 23 januari 2021, 14:09   #37
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beste discuz,

I don't like the guy ...
I don't like his style ...
I don't like his behaviour ...
...

Maar wat hij zegt raakt wel wal, in vele van de zaken die hij aanhaalt slaat hij nagels met koppen.
Oud 23 januari 2021, 14:26   #38
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Genetische gemodificeerde organismen zijn geen mensen meer.

Best vermijden.
Oud 23 januari 2021, 14:57   #39
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Kun je in gewone woorden zeggen wat er beschreven wordt en hoe dat mij kan helpen om de wereld beter te begrijpen???
Je moet niet naar de wiskundige formules kijken, maar naar de vormen. Elke sneeuwvlok is uniek, en toch zijn sneeuwvlokken, bomen, sommige dieren, rivierstelsels, tot zelfs hele sterrenstelsels toe ernaar gevormd.

Geen intelligent design, maar gewoon de weg van de minste weerstand, volgens een heel simpel recursief principe.

Let wel, op hele kleine en hele grote schaal klopt dat niet meer, maar 'to all practical purposes' kunnen we het daarmee wel doen als mensheid. Want het werkt al miljarden jaren zo, iets levends dat meer sustainable is, kennen we niet.
Oud 23 januari 2021, 15:07   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wartaal voor bio hacking/genetische manipulatie wat in gewone taal trans humance is.

Geflipte wetenschap feitelijk.
In gewone taal, stoppen als mens.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 januari 2021 om 15:08.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be