![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 24 januari 2021 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij wel af wat de meerwaarde is van een avondklok, behalve dat het op straat wat stiller wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Britse variant komt sowieso uit het VK. Idem dito voor de Zuid Afrikaanse variant. Het origineel kwam uit Wuhan als ik mij niet vergis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk gaan meer overheden durven inzetten op medicatie naast de zgnde heilige graal der vaccins. Laatst gewijzigd door Weyland : 25 januari 2021 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit betekent niet dat je een teststraat in brand steekt. Soms heb ik het gevoel dat er gewoonweg naar een reden wordt gezocht om eens de boel op stelten te zetten. Corona of niet. Uit pure verveling en stoerdoenerij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 25 januari 2021 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het word hoog tijd dat de overheid gaat inzetten op "gezond verstand" ,maar als ik zie wie daar deel van uitmaakt vrees ik wel het ergste..... En wie heeft er hier zoal voor die idioten gekozen, ik alvast niet.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allez, gelukkig maar dat die mensen zich bezighouden met wat belangrijk is. We zullen niet stigmatiseren, he, zoals in Edegem ![]() Ergens hebben ze gelijk natuurlijk, de evoluties zijn nu quasi "synchroon". Het zou fantastisch zijn mochten we voldoende kunnen *voorspellen* welke de volgende evoluties gaan zijn, om *op voorhand* speculatieve vaccins te maken. Ik weet niet of men daar echt aan toe is. 1 stap vooruit is misschien mogelijk, 2 stappen zal moeilijk zijn. Als men kan zien welke de preferentiele epitopen zijn NU, kan men trachten te simuleren welke mutaties het meeste aan ontsnapping kunnen doen, maar het is wel heel "geavanceerde" biologie, ik weet niet in welke mate men dat in silico kan. Want men beseft nu waarschijnlijk het fundamentele probleem met de vaccin-is-de-redding strategie. Daar waar het griep virus heel goed Zuid-Noord-Zuid-Noord doet, en men dus "Zuid" al proefkonijn kan gebruiken om "Noord" DEELS te voorspellen EN griep enkele jaren "dezelfde varianten" lijkt te gebruiken alvorens te wisselen (meestal is dan het "griepvaccin mislukt") en ons dus eigenlijk 6 maanden geeft om een vaccin te maken "met voorspelling", is dat bij corona anders: eens de variant ontstaan is, gaat die vrij snel propageren, veel sneller dan productie + vaccinatie kan volgen. De nachtmerrie gaat waarschijnlijk groter worden als de varianten meer en meer gaan diversifieren. Het gaat waarschijnlijk moeilijker en moeilijker worden om te weten WELKE varianten nu gaan "ontploffen" en welke vaccins men moet klaarmaken. Bonne chance, zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 januari 2021 om 05:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Enschedees ziekenhuis aangevallen door relschoppers
Relschoppers hebben zondagavond rond 23.00 uur het Enschedese ziekenhuis Medisch Spectrum Twente (MST) belaagd en geprobeerd de ramen in te gooien. Dat is volgens een woordvoerster niet gelukt. "Het is verschrikkelijk dat wij nu doelwit zijn. Juist de mensen die zich zo hard hebben ingezet tijdens deze coronacrisis", zegt ze. Op social media is een filmpje te zien hoe relschoppers het MST aanvallen en trachten de ramen in te gooien. Kort na het incident veegde de politie het plein voor het ziekenhuis schoon, meldde de voorlichtster. "Nu is het weer rustig. We hebben wel extra beveiliging in het ziekenhuis ingezet." Een politiewoordvoerder wilde niet specifiek ingaan op het voorval. Wel twitterde de politie "#Enschede Online circuleert een filmpje dat de indruk wekt dat eerder op de avond een ruit van het ziekenhuis sneuvelt. Dat klopt niet. Er zijn geen ruiten gesneuveld van het ziekenhuis." Ook elders in de stad was het onrustig en trad de politie op. https://www.welingelichtekringen.nl/...schoppers.html Juist, we accepteren gewoon geen avondklok, basta! Al gaat een aanval op een ziekenhuis wel te ver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je tegen de avondklok wil protesteren kan je bv met honderden een plein of een markt "bezetten".
Wat we vandaag zien is gewoon crapuleus. Winkels plunderen omdat je tegen de avondklok bent? Hebben de Hollanders teveel naar Brussel gekeken? https://www.hln.be/nieuws/relschoppe...rden~a4936b25/ En daar zouden we als Vlaanderen moeten bij aansluiten? Neen, bedankt.
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De avondklok in Nederland gaat gewoon te ver... 9 uur s'avonds moet je binnen zijn. Gewoon onacceptabel. Ik mag gewoon naar buiten zonder problemen om met m'n hond te gaan...Maar is goed dat mensen van zich laten horen. we hoeven toch niet alles te accepteren wat de politieke elite beslist. U beveelt en wij gehoorzamen? Slaafs gedrag. Wel keur ik de plunderingen af natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Probleem is dat het uk varianten zoekt en wij niet. In london gevonden beteknt niet dat die daar ontstaan is hé Ik zie niet zo rap een Ethiopische variant opduiken |
|
![]() |
![]() |