Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2021, 14:05   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mijn persoonlijke voorkeuren maken Vlaanderen niet minder betonneus of asfalteus, dat er megastallen gebouwd worden voor dieren terwijl er duidelijk een tendens is om minder dierenvlees te eten, heeft ook niets met mijn persoonlijke voorkeuren te maken.
Woont u in een grot? Is uw straat niet geasfalteerd?

Mijn opmerking dat schoonheid niet enkel in bossen te vinden is maar ook - bijvoorbeeld - in steden, staat los van de problematiek van megastallen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 14:06   #22
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Woont u in een grot? Is uw straat niet geasfalteerd?

Mijn opmerking dat schoonheid niet enkel in bossen te vinden is maar ook - bijvoorbeeld - in steden, staat los van de problematiek van megastallen.
De weg naar mijn domein in Frankrijk, is niet geasfalteerd, nee.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 14:07   #23
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom, u mag dat toneeltje stoppen. Er is niemand die u gelooft.

Nu, laat ik even meespelen: hoe bereikt u de weg naar uw domein?
Oud 5 februari 2021, 14:16   #24
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Kom, u mag dat toneeltje stoppen. Er is niemand die u gelooft.

Nu, laat ik even meespelen: hoe bereikt u de weg naar uw domein?
Ik heb nog nooit gehoord van niemand. De mensen die mij kennen en die ik uitnodig of die zin hebben om mij te zien in Frankrijk, die weten beter. Waar ik woon leven er 21 mensen per vierkante km. In Vlaanderen, waar u woont, zijn dat er 490 per vierkante km. Begin voor uw eigen deur te vegen.
Oud 5 februari 2021, 14:18   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord van niemand. De mensen die mij kennen en die ik uitnodig of die zin hebben om mij te zien in Frankrijk, die weten beter. Waar ik woon leven er 21 mensen per vierkante km. In Vlaanderen, waar u woont, zijn dat er 490 per vierkante km. Begin voor uw eigen deur te vegen.
Dus er leiden geen asfaltwegen naar uw huisje/grot/hut. Oké.

En kort op elkaar wonen - zoals in steden - zorgt net voor een veel kleinere ecologische impact. Het is net het verspreid wonen dat een veel grotere belasting is voor de natuur.

Geen enkel probleem wat mij betreft dat u afgelegen woont, maar doe niet alsof het beter is voor de omgeving/natuur/... want dat is het absoluut niet.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 februari 2021 om 14:19.
Oud 5 februari 2021, 14:33   #26
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dus er leiden geen asfaltwegen naar uw huisje/grot/hut. Oké.

En kort op elkaar wonen - zoals in steden - zorgt net voor een veel kleinere ecologische impact. Het is net het verspreid wonen dat een veel grotere belasting is voor de natuur.

Geen enkel probleem wat mij betreft dat u afgelegen woont, maar doe niet alsof het beter is voor de omgeving/natuur/... want dat is het absoluut niet.
Met minder mensen wonen in een natuurlijk en bosrijk gebied is veel beter voor de omgeving en de natuur.
Oud 5 februari 2021, 14:45   #27
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Er wordt steeds maar bijgebouwd ook al daalt onze bevolking al decennia, aan de snelheid dat men bouwt kan men zien hoeveel immigranten de regering op korte termijn wil binnenhalen.

Stel je voor dat onze dalende bevolking niet zou worden aangevuld met nieuwkomers hoe weinig files en beton er zou zijn in ons landje. De groenen maar zagen over het milieu maar ze zijn zelf de oorzaak van veel vervuiling door immigratie.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 14:48   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met minder mensen wonen in een natuurlijk en bosrijk gebied is veel beter voor de omgeving en de natuur.
Absoluut niet. Per persoon is uw ecologische voetafdruk veel groter.

Als men 100.000 personen moet verdelen over een bepaalde oppervlakte A, is het veel beter dat die 100.000 kort op elkaar wonen in een klein stukje van A en de rest van A overlaten aan de natuur.

Het slechtste dat je kan doen is die 100.000 mensen verdelen over de hele oppervlakte van A.

De ecologische voetafdruk van iemand die in een appartement in een stad woont, is veel kleiner dan iemand die in een villa tussen de bossen woont.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 februari 2021 om 14:49.
Oud 5 februari 2021, 14:55   #29
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn persoonlijke voorkeuren maken Vlaanderen niet minder betonneus of asfalteus, dat er megastallen gebouwd worden voor dieren terwijl er duidelijk een tendens is om minder dierenvlees te eten, heeft ook niets met mijn persoonlijke voorkeuren te maken.
Minder mensen in de bossen ? u komt er dan ook niet (meer) ?
Een tendens om minder vlees te eten ? onder de vrouwelijke jongeren misschien, globaal gezien eten we véél meer doordat derdewereldlanden een stevige middenklasse aan het uitbouwen zijn..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 14:57   #30
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Absoluut niet. Per persoon is uw ecologische voetafdruk veel groter.

Als men 100.000 personen moet verdelen over een bepaalde oppervlakte A, is het veel beter dat die 100.000 kort op elkaar wonen in een klein stukje van A en de rest van A overlaten aan de natuur.

Het slechtste dat je kan doen is die 100.000 mensen verdelen over de hele oppervlakte van A.

De ecologische voetafdruk van iemand die in een appartement in een stad woont, is veel kleiner dan iemand die in een villa tussen de bossen woont.
In de "bossen" van Brasschaat misschien, waar de ene villa naast de andere staat. Hoe minder mensen per vierkante km, hoe minder de schadelijke menselijke gevolgen op de hele regio. De ecologische voetafdruk mag dan groter zijn per individu, maar aangezien er quasi niemand woont is dat voor de regio veel veel minder groot dan een stad.
Oud 5 februari 2021, 14:57   #31
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Met minder andere mensen wonen in een natuurlijk en bosrijk gebied is veel beter voor de omgeving en de natuur.
even een correctie gedaan Alexander alles voor mij en....
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 15:01   #32
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Waarover zijn jullie aan het lullen? Wat kan mij het schelen waar iemand woont, in het bos of de stad, dat maakt iedereen voor zichzelf uit. Deze draad gaat over "Hoe Vlaanderen steeds maar lelijker wordt".

Hier gaat het om, dit is het probleem:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Er wordt steeds maar bijgebouwd ook al daalt onze bevolking al decennia, aan de snelheid dat men bouwt kan men zien hoeveel immigranten de regering op korte termijn wil binnenhalen.

Stel je voor dat onze dalende bevolking niet zou worden aangevuld met nieuwkomers hoe weinig files en beton er zou zijn in ons landje. De groenen maar zagen over het milieu maar ze zijn zelf de oorzaak van veel vervuiling door immigratie.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 16:11   #33
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA Bekijk bericht
Waarover zijn jullie aan het lullen? Wat kan mij het schelen waar iemand woont, in het bos of de stad, dat maakt iedereen voor zichzelf uit. Deze draad gaat over "Hoe Vlaanderen steeds maar lelijker wordt".

Hier gaat het om, dit is het probleem:
Doorgedreven lintbebouwing, wars van elk urbanisatieplan tov Nederland, vriendjespolitiek voor het aanbouw van duivenkoten, verandas, garages en ander lelijke bouwsels was al jaren schering en inslag en een kenmerk van Vloemsche architectuur.
Oud 5 februari 2021, 18:39   #34
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Wallonie worden er ook megastallen gebouwd hoor !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 18:42   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de "weg"...
ik ken toevallig ook een weg die wij een "aardeweg" noemen.
Als het regent, vermijdt je die...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 18:43   #36
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de "bossen" van Brasschaat misschien, waar de ene villa naast de andere staat. Hoe minder mensen per vierkante km, hoe minder de schadelijke menselijke gevolgen op de hele regio. De ecologische voetafdruk mag dan groter zijn per individu, maar aangezien er quasi niemand woont is dat voor de regio veel veel minder groot dan een stad.
U bent echt niet de snuggerste hé.

Als 1000.000 mensen op een bepaalde oppervlakte A wonen, dan maakt het qua aantal inwoners/km2 niet uit of ze verspreid of in een stad wonen. Het gemiddeld aantal inwoners per km/2 blijft hetzelfde.

Voor datzelfde gebied A zal de ecologische impact veel minder groot zijn als al die inwoners beslissen om kort bij elkaar te leven, en dus de rest van gebied A ongerept te laten, dan dat ze zich overal over A verspreiden.

Dat is iets dat de mensen die in 'groene zones' wonen echt absoluut niet willen inzien. Als al de inwoners van hun dorp naar één flatgebouw zouden verhuizen in de dichtstbijzijnde stad, kan de rest van dat dorp worden overgelaten aan de ECHTE natuur (niet de fake natuur met aangelegde tuinen etc.).
Oud 5 februari 2021, 18:44   #37
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar moeten de andere mensen dan gaan wonen? Die mensen bestaan hé. Ze hebben ergens een woonplaats nodig.
Oud 5 februari 2021, 19:41   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Vlaanderen is het mooiste van de ganse wereld

Het mag wel wat opgeruimd worden

dat wel
Hoe ga jij dat aanpakken?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2021, 19:45   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoe ga jij dat aanpakken?
Met de grove borstel en boksijzers.
Oud 5 februari 2021, 19:46   #40
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
U bent echt niet de snuggerste hé.

Als 1000.000 mensen op een bepaalde oppervlakte A wonen, dan maakt het qua aantal inwoners/km2 niet uit of ze verspreid of in een stad wonen. Het gemiddeld aantal inwoners per km/2 blijft hetzelfde.

Voor datzelfde gebied A zal de ecologische impact veel minder groot zijn als al die inwoners beslissen om kort bij elkaar te leven, en dus de rest van gebied A ongerept te laten, dan dat ze zich overal over A verspreiden.

Dat is iets dat de mensen die in 'groene zones' wonen echt absoluut niet willen inzien. Als al de inwoners van hun dorp naar één flatgebouw zouden verhuizen in de dichtstbijzijnde stad, kan de rest van dat dorp worden overgelaten aan de ECHTE natuur (niet de fake natuur met aangelegde tuinen etc.).
Een groene zone in Vlaanderen is een verkaveling, of iets dat er min of meer op trekt. Mijn eerste buurman woont op 1 km. De eerste gemeente waar er winkels zijn op 16 km. U wil het niet inzien hé, volgens u heeft een regio die 490 inwoners heeft per vierkante km minder invloed op het milieu dat een regio waar er 21 inwoners zijn per vierkante kilometer. Aan wie gaat u dat wijs maken??? Hoe komt het dat de lucht hier veel zuiverder is dan bij jullie, dat er hier geen licht noch lawaaivervuiling is? Toch niet omdat het aantal inwoners per vierkante km lager ligt zeker????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be