Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2003, 14:28   #21
Kotsmos
Minister-President

Standaard

En dan vraagt gij u af waarom begin te schelden? Kruip ergens onder ofzo. In wezen verschilt uw mening niet zoveel van die van TomB, maar met hèm valt wel te discussiëren. Vraag aan hem eens of ik Anti-Amerikanist ben, ik denk dat hij beter onthoudt wat ik zeg dan gij. Dwaas (oeps).
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 14:31   #22
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Antoon, nu niet verkondigen dat jij er de meest genuanceerde mening op na houdt,hé.

Jij kan maar niet onthouden dat anti-oorlog niet pro-Saddam betekent & dat anti-Busch niet hetzelfde is als anti-amerikanisme.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 14:52   #23
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Antoon, nu niet verkondigen dat jij er de meest genuanceerde mening op na houdt,hé.
Op dat punt is mijn mening inderdaad ongenuanceerd. Wij Europeanen en Westerse landen zouden er beter aan doen om de Amerikaanse lijn in deze srijd tegen het terrorisme en het moslim fanatisme te volgen.

Citaat:
Jij kan maar niet onthouden dat anti-oorlog niet pro-Saddam betekent & dat anti-Busch niet hetzelfde is als anti-amerikanisme.
Het lijkt anders wel zo in al die postings en betogingen. De Amerikanen lijken ineens niets goeds meer te kunnen doen, en de Irakezen worden met veel begrip onthaald.

De wereld op zijn kop.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 15:19   #24
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier nog nergens maar dan ook nergens pro-Saddam posts gelezen, hoor. En ook, schrijven de meesten af & toe dat ze niets tegen het Amerikaanse volk hebben wel iets tegen hun politiek.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 15:54   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als ge nu eens allebei tien minuten in de hoek ging staan en we proberen dan nog eens te babbelen?
Oud 31 maart 2003, 16:44   #26
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Als ge nu eens allebei tien minuten in de hoek ging staan en we proberen dan nog eens te babbelen?
Uit respect voor Jorge, een geduchte doch respectvolle andersdenkende, ga ik hierop in.

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2003, 19:22   #27
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
En dan vraagt gij u af waarom begin te schelden? Kruip ergens onder ofzo. In wezen verschilt uw mening niet zoveel van die van TomB, maar met hèm valt wel te discussiëren. Vraag aan hem eens of ik Anti-Amerikanist ben, ik denk dat hij beter onthoudt wat ik zeg dan gij. Dwaas (oeps).
Lap, ik wordt hier tussen twee vechtende honden gezet. Waar is dat been?

Ik denk toch dat er grote verschillen zijn tussen Antoon zijn mening en de mijne. Deze discussie mag niet verwateren tot een pro-oorlog vs. contra-oorlog geroep, als we tenminste willen constructief blijven en naar oplossingen zoeken. Of gaan we gewoon blijven boeroepen naar elkaar?
Oud 31 maart 2003, 22:28   #28
Dino
Burger

Standaard

Ik vind het ook dat de hele zaak fameus wordt opgeblazen hoor:

Staten die tegen zijn omwille van eigen economische belangen. Je gaat me toch niet vertellen dat de Russische staat echt inzit met de Irakezen terwijl ze Servië van de kaart hebben proberen te vegen. Frankrijk heeft dus inderdaad zeer sterke economische relaties met Irak. Als men Amerika bekritiseert dan kan men evengoed de andere landen even onder de loep nemen en aan de tand voelen vind ik.

Miljoenen mensen op straat met slogans in de trant van "Bush = Hitler", "No War For Oil", etc... en in België staat er dan vooraan een trotse vlag van Agalev mee te wapperen om toch maar aan de mensen te tonen dat Agalev TEGEN de oorlog is. Wat een prostitutie...

Hoe je ook draait of keert, er is een sterk Anti-Amerikaans gevoel ontwikkeld in Europa. Deels onterecht. 50 jaar geleden hadden de Belgen respect voor de grote Amerikaan die hen uit de nood hielp. Deze dagen willen de Belgen "de kraan dichtdraaien". Allemaal goed en wel maar wat gaat er gebeuren als Amerika "de kraan dichtdraait"? Vergeet niet dat veel positieve zaken van ons dagelijks leven onbewust uit de Amerikaanse samenleving komt. Vrijheid, Economie, (Medische) Wetenschap, ... Wat een geluk dat Verhofstadt de touwtjes (nog) in handen heeft, ik vind dat hij deze kwetsbare situatie redelijk goed heeft aangepakt.

"Draai je rug niet naar Amerika... Het is MIJN vriend... door dik en dun... in goede en slechte tijden."
Dino is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be