Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2021, 08:19   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Azië en Ocenanië. Maar die continenten zijn wel niet allergisch aan grenzen.
Australië heeft nog steeds quarantaine en regelmatige lockdowns, die van Victoria is nog bezig (je mag daar zelfs niet zomaar binnen en buiten). Overal moet je mondmaskers dragen en de 1,5 meter wordt erin geklopt.

De term "vrolijk en vrij" heeft voor mij een andere betekenis dan voor iemand anders blijkbaar.

Azië heeft nauwelijks lockdowns en ook nauwelijks corona, die zijn voor 1 of andere reden al resistent.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 08:25   #22
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De hofnar is maar een meeloper die een script afleest.
Niets originaliteit of ruggengraat.
Wie zijn de bedrijven achter hem?
Oud 19 maart 2021, 08:54   #23
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Australië heeft nog steeds quarantaine en regelmatige lockdowns, die van Victoria is nog bezig (je mag daar zelfs niet zomaar binnen en buiten). Overal moet je mondmaskers dragen en de 1,5 meter wordt erin geklopt.

De term "vrolijk en vrij" heeft voor mij een andere betekenis dan voor iemand anders blijkbaar.

Azië heeft nauwelijks lockdowns en ook nauwelijks corona, die zijn voor 1 of andere reden al resistent.
Toch wel bizar dat zo'n geïsoleerd lockdown eiland toch nog Corona gevallen aantreft? Wat moet dat dan wel niet zijn met die Aziatische landen die duizenden kilometers aan landsgrenzen hebben?

Laatst gewijzigd door Erra555 : 19 maart 2021 om 08:55.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 08:57   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Toch wel bizar dat zo'n geïsoleerd lockdown eiland toch nog Corona gevallen aantreft? Wat moet dat dan wel niet zijn met die Aziatische landen die duizenden kilometers aan landsgrenzen hebben?
Inderdaad het verbaasd me dat jij nog in leven bent

Begin je je als jongere niet eenzaam te voelen tussen al die oude knarren daar in Pattaya (gemiddelde leeftijd 70)

Die oude pees vallen daar als vliegen meen ik te horen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2021 om 09:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:00   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
https://www.hln.be/binnenland/van-ra...lgen~ab29ed09/

Terug enkel rond uw blok wandelen, tegengehouden worden als ge naar de supermarkt gaat, alle niet essentiële bedrijven sluiten, enz...
De privésector moet eerst volledig worden vernietigd. Dan kan daarna de overheid als 'grote redder' inspringen en kan Van Ransts communistisch paradijs worden opgebouwd.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:02   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad je begint het te begrijpen. Men noemt dat de dingen onder controle houden. Kort op de bal spelen en ingrijpen daar waar het moet. Kort en krachtdadig.

Die mensen worden wat ongeduldig van ons geklungel.
Oud 19 maart 2021, 09:02   #27
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Australië heeft nog steeds quarantaine en regelmatige lockdowns, die van Victoria is nog bezig (je mag daar zelfs niet zomaar binnen en buiten).
het grote verschil is dat ze daar vanaf 1 besmetting ingrijpen endat het altijd beperkt is in de tijd, 2 ?* 3 weken. daarna kun e terug een pint gaan pakken

wij zitten al een half jaar met maatregelen die ons doen afklokken op 2000 besmettingen per dag wat veel te veel is.
elke versoepeling zal dus tot een stijging leiden (nu 5000/d)
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:05   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het grote verschil is dat ze daar vanaf 1 besmetting ingrijpen endat het altijd beperkt is in de tijd, 2 ?* 3 weken. daarna kun e terug een pint gaan pakken
Dat is iets dat je enkel maar in het begin kan. Nadien is dat verloren moeite. Eens het overal gezeten heeft, kan dat niet meer. (en natuurlijk blijf je dan totaal afgesloten van de buitenwereld voor enkele generaties).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:13   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is iets dat je enkel maar in het begin kan. Nadien is dat verloren moeite. Eens het overal gezeten heeft, kan dat niet meer. (en natuurlijk blijf je dan totaal afgesloten van de buitenwereld voor enkele generaties).
Uiteraard vooral als die buitenwereld maar blijft aanmodderen. Dat die buitenwereld het maar niet onder controle (wil of kan) krijgen begrijpen ze minder om minder.

Ik schreef het al die landen worden ongeduldig van ons geklungel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2021 om 09:14.
Oud 19 maart 2021, 09:18   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard vooral als die buitenwereld maar blijft aanmodderen. Dat die buitenwereld het maar niet onder controle (wil of kan) krijgen begrijpen ze minder om minder.

Ik schreef het al die landen worden ongeduldig van ons geklungel.
Ik begrijp dat ook. Want eens het overal zit, is de beste oplossing "laten waaien", dan ben je er op een maand van af. Zoals met de Aziatische griep. Al die trukken van "het aan de bron tegenhouden" zijn prima, maar enkel maar als er bronnen zijn, en niet als het overal zit. Eens het overal zit, is alle gemaatregel gewoon "rekken in de tijd", meer niet. Dan is de oplossing de Chinese: laten uitwaaien.
Oud 19 maart 2021, 09:19   #31
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is iets dat je enkel maar in het begin kan.
mooi dat je al tot dat inzicht gekomen bent
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:21   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
mooi dat je al tot dat inzicht gekomen bent
Ik heb dat inzicht al van in het begin hoor. Het punt is natuurlijk dat zelfs dan, er een grote prijs te betalen is: U afsluiten van de buitenwereld.

Deze ziekte is gewoon niet erg genoeg om gelijk welke maatschappelijke hinder voor te veroorzaken, ZELFS het langdurig afsluiten van de buitenwereld.

Deze ziekte veroorzaakt namelijk GEEN ENKEL maatschappelijk probleem op sanitair vlak. Het treft veel te weinig de aktieve bevolking om ook maar 1 iota te veranderen aan de productie van fun.

Het is pas als 5 of 10% van de aktieve bevolking definitief of voor lange tijd uitgeschakeld wordt, dat er een maatschappelijk probleempje BEGINT te ontstaan. Daar is bij covid niet de minste kans toe. Elke maatschappelijke hinder die men veroorzaakt om daar dus iets aan te doen, is een remedie die erger is dan de kwaal.

Zelfs in Australie en N-Z waren ze beter gegaan door gewoon te laten waaien. Dan konden ze nu ook feesten. Dan konden ze zelfs gans de tijd blijven feesten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 09:23.
Oud 19 maart 2021, 09:22   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat ook. Want eens het overal zit, is de beste oplossing "laten waaien", dan ben je er op een maand van af. Zoals met de Aziatische griep. Al die trukken van "het aan de bron tegenhouden" zijn prima, maar enkel maar als er bronnen zijn, en niet als het overal zit. Eens het overal zit, is alle gemaatregel gewoon "rekken in de tijd", meer niet. Dan is de oplossing de Chinese: laten uitwaaien.
Ik zou zeggen op een week
Oud 19 maart 2021, 09:23   #34
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zou zeggen op een week
Nee, op een week is enkel maar mogelijk als men aktief mensen gaat besmetten, bijvoorbeeld door met sproeivliegtuigen virus over de steden en zo uit te sproeien. Ik zie daar het nut niet van in.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 maart 2021 om 09:24.
Oud 19 maart 2021, 09:32   #35
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier in Queensland is het geheel anders. Alle bars/restaurants/winkels zijn open. Reserveren is niet nodig. Mondmaskers zijn niet nodig.
Het enige wat we nog steeds doen, is wanneer we op café of restaurant gaan, we ons registreren. Los daarvan merken we heel weinig van Covid.

Wat den wel het geval is, is dat wanneer een case opduikt (buiten quarantainehotels), de regio waar de case opgemerkt werd, meteen in lock down gaat. De laatste keer was dat voor slechts twee dagen.

Het kan gek en heel ingrijpend klinken, om telkens voor één geval een gehele regio in quarantaine te zetten. Echter sinds wij hier zijn (November 2020) gebeurde dit nog maar twee keer. Al bij al, kan ik daar zeker niet over klagen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:33   #36
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat inzicht al van in het begin hoor. Het punt is natuurlijk dat zelfs dan, er een grote prijs te betalen is: U afsluiten van de buitenwereld.

Deze ziekte is gewoon niet erg genoeg om gelijk welke maatschappelijke hinder voor te veroorzaken, ZELFS het langdurig afsluiten van de buitenwereld.

Deze ziekte veroorzaakt namelijk GEEN ENKEL maatschappelijk probleem op sanitair vlak. Het treft veel te weinig de aktieve bevolking om ook maar 1 iota te veranderen aan de productie van fun.

Het is pas als 5 of 10% van de aktieve bevolking definitief of voor lange tijd uitgeschakeld wordt, dat er een maatschappelijk probleempje BEGINT te ontstaan. Daar is bij covid niet de minste kans toe. Elke maatschappelijke hinder die men veroorzaakt om daar dus iets aan te doen, is een remedie die erger is dan de kwaal.

Zelfs in Australie en N-Z waren ze beter gegaan door gewoon te laten waaien. Dan konden ze nu ook feesten. Dan konden ze zelfs gans de tijd blijven feesten.
Ik kan ook een kanonskogel op een mug schieten? Soms is een naald een beter middel.

Er is gewoon niets anders om over te praten dan het virus.

De orde van de dag is politici bashen en wat klagen over het beleid.

Verzin zelf iets e. Rond de hete brij blijven dansen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:36   #37
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Hier in Queensland is het geheel anders. Alle bars/restaurants/winkels zijn open. Reserveren is niet nodig. Mondmaskers zijn niet nodig.
Het enige wat we nog steeds doen, is wanneer we op café of restaurant gaan, we ons registreren. Los daarvan merken we heel weinig van Covid.

Wat den wel het geval is, is dat wanneer een case opduikt (buiten quarantainehotels), de regio waar de case opgemerkt werd, meteen in lock down gaat. De laatste keer was dat voor slechts twee dagen.

Het kan gek en heel ingrijpend klinken, om telkens voor één geval een gehele regio in quarantaine te zetten. Echter sinds wij hier zijn (November 2020) gebeurde dit nog maar twee keer. Al bij al, kan ik daar zeker niet over klagen.
Mijn neef, die in Victoria woont is niet te spreken over de regelmatige lockdowns daar.
Oud 19 maart 2021, 09:36   #38
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
De meeste gevallen die opduiken vinden plaats in quarantainehotels; doorgaans via iemand actief in de luchtvaartsector of het hotelpersoneel zelf. Dit wat betreft Queensland.

In Victoria hebben ze het te ver laten komen. Het is een non-stop bezigheid om de grenzen te sluiten, te heropenen, te sluiten, ...

— Jeremy Clarkson
Oud 19 maart 2021, 09:36   #39
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Yep, en zo is dat in de Aziatische landen ook gebeurd natuurlijk (ook al hebben ze het waarschijnlijk zelf niet doorgehad). Het is helemaal geen dodelijke ziekte voor hun inwoners en als men niet test komt het al helemaal niet boven. Zoals ik reeds zei, de Chinezen waren hier begin 2020 met massale aantallen aanwezig, zelfs tot maart in Pattaya en dan ga je mij toch niet vertellen dat die geen Corona bijhadden zeker? Corona had in BKK tot honderdduizenden infecties moeten leiden begin 2020 maar niets.

Nu komen er wat uitzonderingen boven die per toeval ontdekt worden en dan gaan ze eens even wat show verkopen en 'lockdowns' invoeren om zeker geen loose face te hebben. Allemaal zo doorzichtig als je eenmaal doorhebt wat de realiteit is. En de realiteit is gewoon controleren van hun eigen mensen en zeker diegenen die anti establishment zijn. Niet dat dat laatste mij ook maar interesseert.

Die landsgrenzen zijn zo lek als een zeef, was een paar maanden geleden nog in een dorpje aan de grens met Laos. De grensposten waren onbemand en je kon dus gewoon het riviertje oversteken om in Laos te geraken. Die grensbevolking gaat echt niet in quarantaine voor 2 weken als ze dat riviertje oversteken.

Maar goed, diegenen die met het vliegtuig Thailand willen binnenreizen, die mogen eerst 2 weken uitrusten in een hotel. Not my problem.

Maar de Fred is met die ganse propaganda toestanden weg.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2021, 09:38   #40
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mijn neef, die in Victoria woont is niet te spreken over de regelmatige lockdowns daar.
Ik kan dat heel goed geloven.
Een vriendin van ons woont daar ook en heeft het echt niet makkelijk.

— Jeremy Clarkson
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be