![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zou wel goed zijn dat een aantal coronamaatregelen in de toekomst ook blijven bestaan. Ze helpen erg goed tegen griep en andere respiratoire infecties.
Zeker in de periode van seizoensgriep kunnen mondmaskers, anderhalve meter afstand, handgel, plexischermen en dergelijke zeer nuttig zijn. Je hoeft daarom niet het land volledig plat te leggen, maar kleine maatregelen kunnen een griepepidemie ook grondig afremmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door alpina : 22 maart 2021 om 23:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Griep verdwenen tijdens corona crisis, en dat is slecht nieuws" https://forum.politics.be/showthread.php?t=258007 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(ah ja, wij hebben onze zeveraar Pierre Van Damme die dat nog altijd vertelt, tegen alle wetenschappelijke informatie in, da's waar). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens zo dat mensen die nu door de Britse variant besmet worden, waarschijnlijk een meer up-to-date immuniteit hebben dan die die gevaccineerd worden. Of dat voldoende gaat zijn tegen de varianten van augustus, valt nog te bezien, maar er is tenminste al 1 belangrijke mutatie die ze mee hebben en niet de gevaccineerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wij nu al meer dan een jaar geleden voor onmogelijk hielden is toch allemaal gebeurd en was er allemaal ook ver over. Niet wanhopen, alles is nu mogelijk, gelijk welke SF film over toekomstige dictaturen is nu een reele mogelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de hele bevolking gijzelen om een beperkte groep ouderen en zwakkeren te beschermen mag.
een beperkte groep ouderen en zwakkeren in quarantaine plaatsen om de gehele bevolking hun natuurlijke vrijheid terug te geven is er ver over. Waar zit de logica in die stelling?
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ik schat de kans toch vrij reëel in dat men op een gegeven moment zal opteren om alle bejaarden (70+) in rusthuizen onder te brengen. Dat is immers een omgeving die gemakkelijk te controleren valt. Maar niet getreurd voor de vissers onder ons, in het rusthuispark is best wel plaats voor een visput van 2 bij 2meter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk dat de kans erg klein is dat we nog een wereld gaan zien zoals voor corona.
Moest dit iets geweest zijn van 1 of 2 maanden, dan had dat nog wel terug "gewoon" geworden, maar als een wereld te lang in een drastische verandering zit, dan gaan mensen zich aanpassen aan die wereld en worden dingen een gewoonte. Ik denk dat dit ook zo gaat zijn met mondmaskers. Vroeger liepen in China ook nooit iemand rond met mondmaskers. Herinner u beelden van 2019 en vroeger. Toen al zag je foto's van Aziaten met mondmaskers. Dat is sinds de Hongkonggriep van 1968. Die gewoonte is er nooit meer uitgegaan. Toen ik enkele jaren geleden in Japan was, zag ik ook af en toe mensen met een mondmasker. Ik zag in gewone winkeltjes mondmaskers te koop. "allee en dit is zelfs geen apotheker" dacht ik toen. Ik vond dat toen "boeiend", die culturele verschillen.... Er was toen geen pandemie, maar sinds SARS en MERS is die gewoonte daar ook niet meer weggegaan. Ik zie niet in waarom dat hier anders zou zijn. (en ge gaat mensen hebben die altijd bang zijn, ge ziet da nu ook af en toe op straat, mensen met maskers terwijl hiet niet moet. Vooral oudere hele bange mensen)
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 23 maart 2021 om 11:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vroegere spontane sociale omgang die duizenden jaren heeft bestaan is een goed jaar geleden voorgoed opgedoekt. Elke vorm van sociaal plezier maken is nu zondig geworden en zal bestraft worden. Sociale contacten zijn vanaf nu iets dat enkel maar met mondjesmaat mag als het noodzakelijk is voor economische productie. Wij zijn in een extreem "Calvinistische" maatschappij terecht gekomen, een soort kruising tussen Albanie (grenzen dicht en protectionisme), China (dictatoriale sociale controle) en de soviet unie (alles wordt gereglementeerd, niks vrij initiatief meer). Laatst gewijzigd door patrickve : 23 maart 2021 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Calvinisme zoals Calvijn het zelf had ingevoerd in Geneve. Iedereen die het een milimeter oneens was met zijn theologie mocht de brandstapel op omdat een autist geen tegenspraak duldt. Die fase zitten we (nog) niet in. De ontmenselijking echter, zeker wel.
Laatst gewijzigd door Weyland : 23 maart 2021 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Er moet een draagvlak zijn voor maatregelen zodat de mensen dit volhouden" Hoor ik niks meer van. Nu is het gewoon "bek dicht en luisteren" "Een avondklok? Zouden we? zouden we niet? De cijfers zijn toch niet zoooo dramatisch?" --> De cijfers zijn gunstig maar we gaan de avondklok toch houden lolololololol. Twee weken later: Cijfers schieten door het dak. * applaudisseert traag * prachtige maatregel. Is het je ook al opgevallen dat we tegenwoordig BITTERWEINIG nieuws krijgen uit Amerika rond covid? Dat komt omdat het leven daar al min of meer normaal is geworden. En ze willen ons niet op ideeën brengen...
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 23 maart 2021 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus enkel stemrecht voor actieve werkende bevolking tussen 18 en 65jaar. |
|
![]() |
![]() |