Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2021, 05:56   #21
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De verantwoordelijkheid voor de anti-aziatische reactie van een meute (domme) Amerikanen is voor een flink stuk op de rekening van de lomperik Trump te schrijven. Met zijn kinderachtig drammen over de “China-virus” en zijn zeer vijandige houding t.a.v. China.
Zalig zijn de simpelsten van geest want zij zullen ......
Oud 16 april 2021, 05:57   #22
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In Belgie niet denk/hoop ik. Het is in de US zoals Quercus zegt een gevolg van xenofoob Trump die racisme mainstream gemaakt heeft.

Zielig echt zielig;
Oud 16 april 2021, 06:04   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In Belgie niet denk/hoop ik. Het is in de US zoals Quercus zegt een gevolg van xenofoob Trump die racisme mainstream gemaakt heeft.
Ja, dat was een verrassing natuurlijk dat die racist verkozen werd, terwijl er in Amerika geen racisten waren

Hier kan dat niet voorvallen want hier zijn er geen racisten, dus geen vrees.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 april 2021 om 06:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 07:34   #24
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel, die nemen nu een soort van weerwraak op blanken omwille van die hun "Asian model minority" retoriek in the past. Begrijpelijk ergens, maar spijtig natuurlijk voor de slachtoffers.

#Gelukkig reageren de minorities hier anders. Mede dankzij onze meer succesvolle multiculturele samenleving & sociaal systeem. Maw I am grateful not to be living in #hellhole A-meh-li-cah! Hier spannen de kleurtjes toch meer samen heb ik de indruk en de mensen ih algemeen zijn friendly/just mind their business xD
De niet-moslim aziaten en zwarten die ik ken moeten niet echt iets weten van moslims, ik vrees dat je een vertekend beeld hebt in je eigen 'ghetto'.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 07:55   #25
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb ooit een Nederlandse Chinees (Hong Konger) gekend, eerste generatie, die het storend ervoer dat Marokkanen in de derde generatie nog vaak de lidwoorden verkeerd zeggen. Maar op gezette tijden was hij wel erg tegen racisme gekant en het superioriteitsgevoelen van de Nederlander/Vlaming (hij woonde in Vlaanderen). Hij heeft het Nederlands geleerd en erg zijn best gedaan en sprak het op moedertaalniveau.

Wat me ook opvalt. Veel moslims spreken erbarmelijk Engels en worstelen er echt mee. Ik vermoed dat dat komt door een cultuurclash met het Westen en de invloed van het fundamentalisme. Wil niet per se zeggen dat het om een fundamentalist gaat. Het valt wel op. Engels is immers easy peasy voor de meeste autochtone Vlamingen.

In Nederland viel me dat op bij enkele strenggelovige gereformeerden, dat die vaak een Steenkolenengels hanteerden (waaronder managers en bedrijfsleiders).

Gebrek aan blootstelling aan de Angelsaksische cultuur of aan (Westerse) cultuur in het algemeen. Dat hadden ze ook gemeen, weinig cultuur.

Al wil ik niet veralgemenen. Heb ook een PDG gekend uit Brugge die even slecht Engels sprak, maar hij was wel de PDG. Een katholieke Vlaming, niet zo gelovig en ietwat levensgenietend.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 april 2021 om 08:11.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 08:20   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik heb ooit een Nederlandse Chinees (Hong Konger) gekend, eerste generatie, die het storend ervoer dat Marokkanen in de derde generatie nog vaak de lidwoorden verkeerd zeggen. Maar op gezette tijden was hij wel erg tegen racisme gekant en het superioriteitsgevoelen van de Nederlander/Vlaming (hij woonde in Vlaanderen). Hij heeft het Nederlands geleerd en erg zijn best gedaan en sprak het op moedertaalniveau.

Wat me ook opvalt. Veel moslims spreken erbarmelijk Engels en worstelen er echt mee. Ik vermoed dat dat komt door een cultuurclash met het Westen en de invloed van het fundamentalisme. Wil niet per se zeggen dat het om een fundamentalist gaat. Het valt wel op. Engels is immers easy peasy voor de meeste autochtone Vlamingen.

In Nederland viel me dat op bij enkele strenggelovige gereformeerden, dat die vaak een Steenkolenengels hanteerden (waaronder managers en bedrijfsleiders).

Gebrek aan blootstelling aan de Angelsaksische cultuur of aan (Westerse) cultuur in het algemeen. Dat hadden ze ook gemeen, weinig cultuur.

Al wil ik niet veralgemenen. Heb ook een PDG gekend uit Brugge die even slecht Engels sprak, maar hij was wel de PDG. Een katholieke Vlaming, niet zo gelovig en ietwat levensgenietend.
Veel moslims huwen met een nicht uit het thuisland, hun kinderen zijn dus al niet van de slimste en ze worden tot de lagere school opgevoed in het Marokkaans. Natuurlijk kennen ze geen goed nederlands, lijkt me de logica zelve.
Oud 16 april 2021, 08:20   #27
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vlamingen die slecht Nederlands praten zijn erger, vind ik. En dat is schering en inslag. De reden: een anti-intellectuele cultuur die vaak de kop op steekt. Vlaamse kinderen pesten elkaar voor het hanteren van een te grote woordenschat en het gevolg is navenant. Onlangs nog een video gezien van een 18-jarige (?) snotneus die bijna geen enkele volzin kon hanteren, maar hij haalde wel views met zijn coronanachtklok-challenge. In Nederland wordt op zulke boerenpummels gewoon neergekeken.

Nu, kleine ergernis, want zijn idee was wel goed. Jammer van zijn primitief en lui taalgebruik (en ik spreek niet louter over dialect versus AN, maar het onvermogen zich uit te kunnen drukken in woorden). Als YouTuber moet je beter kunnen. Dat is herkenbaar voor velen, denk ik, Vlamingen die geleerd worden neer te kijken op het Nederlands door hun peers.

Dit heb je in Nederland niet zo.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 april 2021 om 08:30.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 12:24   #28
Jos_be
Burger

Standaard

Het was verwonderlijk om te zien hoe donker getinte medemensen mensen van het Aziatisch type beschimpte dat ze niet thuis hoorden in Amerika. Als ik het goed voor heb waren de indianen van Aziatische afkomst en maakten die het merendeel uit van de Amerikaanse bevolking. Er waren toen geen donker getinte mensen bij. Dus ondanks 'only black lives matters' kan hij beter zijn woord bij de daad voeren en terug naar zwart Afrika gaan en de oorspronkelijke bevolking met rust laten.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 12:24   #29
Jos_be
Burger

Standaard

Het was verwonderlijk om te zien hoe donker getinte medemensen mensen van het Aziatisch type beschimpte dat ze niet thuis hoorden in Amerika. Als ik het goed voor heb waren de indianen van Aziatische afkomst en maakten die het merendeel uit van de Amerikaanse bevolking. Er waren toen geen donker getinte mensen bij. Dus ondanks 'only black lives matters' kan hij beter zijn woord bij de daad voeren en terug naar zwart Afrika gaan en de oorspronkelijke bevolking met rust laten.
Jos_be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 14:20   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zalig zijn de simpelsten van geest want zij zullen ......
Oei! Ik heb blijkbaar op uw pro-Trump teen getrapt.
Nochtans wat ik schreef heb ik niet uit mijn duim gezogen. Trump was inderdaad gebeten op China en bij elk commentaar dat hij gaf op de corona-situatie in de USA kon hij het echt niet laten om het over het “China-virus”, soms ook “Kung-virus”, te hebben.
Oud 16 april 2021, 14:40   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans wat ik schreef heb ik niet uit mijn duim gezogen. Trump was inderdaad gebeten op China en bij elk commentaar dat hij gaf op de corona-situatie in de USA kon hij het echt niet laten om het over het “China-virus”, soms ook “Kung-virus”, te hebben.
En dat is, zoals we allemaal weten, idioot want het kwam uit Spanje.
Oud 16 april 2021, 16:09   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
En dat is, zoals we allemaal weten, idioot want het kwam uit Spanje.
Net zoals de griep.
Oud 16 april 2021, 16:21   #33
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Net zoals de griep.
Nee, uit de VS, Camp Funston, Kansas.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 16:29   #34
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is de relevantie daarvan juist?
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 16:45   #35
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het kan de schuld niet zijn van Biden dus moet het wel Trump's schuld zijn dat negers de Aziaten de kop inslaan.
Oud 16 april 2021, 16:48   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De relevantie vsn het feit dat Trump dergelijke woordenschat uit zijn botten sloeg en daarmee een anti-Aziatische hitse bevorderde? Of het feit dat Hoomer blijkbaar er aanstoot neemt dat ik zijn totem Trump bekritiseerde?
Oud 16 april 2021, 16:53   #37
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
De relevantie vsn het feit dat Trump dergelijke woordenschat uit zijn botten sloeg en daarmee een anti-Aziatische hitse bevorderde? Of het feit dat Hoomer blijkbaar er aanstoot neemt dat ik zijn totem Trump bekritiseerde?
Je hebt van die mensen die alles op van ranst steken, je hebt er die alles op de wever steken en je hebt er die alles op trump steken.

Tjah, wie lang genoeg naar een stok zoekt zal er altijd wel 1 vinden. Of desnoods zelf fabriceren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2021, 17:02   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nee, uit de VS, Camp Funston, Kansas.
Volgens de Chinese propaganda toch.
Oud 16 april 2021, 20:29   #39
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat niet belet, en zo lees ik het toch links en rechts, dat Aziaten dikwijls kop van jut zijn, en ze worden zelfs op straat beschuldigd oorzaak te zijn van deze corona crisis.
Kwestie van zoeken naar een zondebok.
'Ze' maken het er zelf naar. In China loopt niemand meer met een mondkap, daarentegen in het westen en vooral 3e wereldlanden lopen Chinezen in regenpakken en maskers op. Andere uiterste dus.

Ook: In China werden, in de post corona periode, negers inelkaar getrapt en het land uitgezet. Blanken zijn in China niet neer welkom in horeca gelegenheden.

Helaas maar waar. Boontje komt op zijn loontje is nu echt van toepassing..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 april 2021 om 20:35.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 21:15   #40
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Als YouTuber moet je beter kunnen. Dat is herkenbaar voor velen, denk ik, Vlamingen die geleerd worden neer te kijken op het Nederlands door hun peers.
... en die dus nooit tot stijlbloempjes als het bovenstaande in staat zullen zijn, snik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be