![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zielig echt zielig;
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier kan dat niet voorvallen want hier zijn er geen racisten, dus geen vrees. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 april 2021 om 06:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb ooit een Nederlandse Chinees (Hong Konger) gekend, eerste generatie, die het storend ervoer dat Marokkanen in de derde generatie nog vaak de lidwoorden verkeerd zeggen.
![]() Wat me ook opvalt. Veel moslims spreken erbarmelijk Engels en worstelen er echt mee. Ik vermoed dat dat komt door een cultuurclash met het Westen en de invloed van het fundamentalisme. Wil niet per se zeggen dat het om een fundamentalist gaat. Het valt wel op. Engels is immers easy peasy voor de meeste autochtone Vlamingen. In Nederland viel me dat op bij enkele strenggelovige gereformeerden, dat die vaak een Steenkolenengels hanteerden (waaronder managers en bedrijfsleiders). Gebrek aan blootstelling aan de Angelsaksische cultuur of aan (Westerse) cultuur in het algemeen. Dat hadden ze ook gemeen, weinig cultuur. Al wil ik niet veralgemenen. Heb ook een PDG gekend uit Brugge die even slecht Engels sprak, maar hij was wel de PDG. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 16 april 2021 om 08:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlamingen die slecht Nederlands praten zijn erger, vind ik. En dat is schering en inslag. De reden: een anti-intellectuele cultuur die vaak de kop op steekt. Vlaamse kinderen pesten elkaar voor het hanteren van een te grote woordenschat en het gevolg is navenant. Onlangs nog een video gezien van een 18-jarige (?) snotneus die bijna geen enkele volzin kon hanteren, maar hij haalde wel views met zijn coronanachtklok-challenge. In Nederland wordt op zulke boerenpummels gewoon neergekeken.
Nu, kleine ergernis, want zijn idee was wel goed. Jammer van zijn primitief en lui taalgebruik (en ik spreek niet louter over dialect versus AN, maar het onvermogen zich uit te kunnen drukken in woorden). Als YouTuber moet je beter kunnen. Dat is herkenbaar voor velen, denk ik, Vlamingen die geleerd worden neer te kijken op het Nederlands door hun peers. Dit heb je in Nederland niet zo. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 april 2021 om 08:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Burger
|
![]() Het was verwonderlijk om te zien hoe donker getinte medemensen mensen van het Aziatisch type beschimpte dat ze niet thuis hoorden in Amerika. Als ik het goed voor heb waren de indianen van Aziatische afkomst en maakten die het merendeel uit van de Amerikaanse bevolking. Er waren toen geen donker getinte mensen bij. Dus ondanks 'only black lives matters' kan hij beter zijn woord bij de daad voeren en terug naar zwart Afrika gaan en de oorspronkelijke bevolking met rust laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Het was verwonderlijk om te zien hoe donker getinte medemensen mensen van het Aziatisch type beschimpte dat ze niet thuis hoorden in Amerika. Als ik het goed voor heb waren de indianen van Aziatische afkomst en maakten die het merendeel uit van de Amerikaanse bevolking. Er waren toen geen donker getinte mensen bij. Dus ondanks 'only black lives matters' kan hij beter zijn woord bij de daad voeren en terug naar zwart Afrika gaan en de oorspronkelijke bevolking met rust laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans wat ik schreef heb ik niet uit mijn duim gezogen. Trump was inderdaad gebeten op China en bij elk commentaar dat hij gaf op de corona-situatie in de USA kon hij het echt niet laten om het over het “China-virus”, soms ook “Kung-virus”, te hebben.
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Net zoals de griep.
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De relevantie vsn het feit dat Trump dergelijke woordenschat uit zijn botten sloeg en daarmee een anti-Aziatische hitse bevorderde? Of het feit dat Hoomer blijkbaar er aanstoot neemt dat ik zijn totem Trump bekritiseerde?
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tjah, wie lang genoeg naar een stok zoekt zal er altijd wel 1 vinden. Of desnoods zelf fabriceren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook: In China werden, in de post corona periode, negers inelkaar getrapt en het land uitgezet. Blanken zijn in China niet neer welkom in horeca gelegenheden. Helaas maar waar. Boontje komt op zijn loontje is nu echt van toepassing.. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 16 april 2021 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ... en die dus nooit tot stijlbloempjes als het bovenstaande in staat zullen zijn, snik.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |