Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2021, 09:13   #21
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Los van het feit dat ge de overheid adoreert, of ge ze haat.
Wat men onze kinderen en kleinkinderen aandoet, zowel psychologisch als lichamelijk is inacceptabel. Punt. Wij moeten dit niet accepteren, onder géén enkel voorwendsel, en voor geen enkele effectieve interne bedreiging.
Aan de schoolpoort dienen politiekers en vakbonden buiten te blijven. Buiten onderwijzend personeel heeft geen enkele volwassene het recht binnen te gaan, en daar horen ook hun politieke boodschappen bij.

Ze moesten zich verschrikkelijk diep schamen.

Ik begrijp van onze collectivistische vrienden op dit forum dat ze andere ideeën hebben over de samenleving dan meer individualistisch ingestelde mensen zoals ikzelf, maar het huidig samenlevingsmodel is geen collectief, maar een dictatuur.
De leraren zijn ook bang gemaakt, al wat die zien zijn rondlopende virus reservoirs.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 09:32   #22
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat men onze kinderen en kleinkinderen aandoet, zowel psychologisch als lichamelijk is inacceptabel. Punt. Wij moeten dit niet accepteren, onder géén enkel voorwendsel, en voor geen enkele effectieve interne bedreiging.
Aan de schoolpoort dienen politiekers en vakbonden buiten te blijven. Buiten onderwijzend personeel heeft geen enkele volwassene het recht binnen te gaan, en daar horen ook hun politieke boodschappen bij.

Ik begrijp van onze collectivistische vrienden op dit forum dat ze andere ideeën hebben over de samenleving dan meer individualistisch ingestelde mensen zoals ikzelf, maar het huidig samenlevingsmodel is geen collectief, maar een dictatuur.
Phoe, wat een zin voor overdrijving heb jij zeg. Die klein mannen vinden dat heus niet erg van een weekje langer vakantie te hebben hoor.

De impact op de (tweeverdienende) ouders is veel groter...

Ik ben zelf volledig tegen deze maatregel (en alle andere). Maar nu roepen en tieren over physisch en psychologisch geweld tegen kinderen is het fatsoen voorbij.
Oud 26 maart 2021, 09:36   #23
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ja wie er midden in zit en het reeds als buitenschouwer kan aanschouwen heeft een moeilijke pil te verteren.
Maar we mogen de moed daarbij niet laten varen. Wij vaccineren niet en negeren covid nieuws de volle 100%. Omdat deze ideologie van psychologisch terreur de scholen infecteerde, overwegen wij grondig thuisonderwijs en zondagschool uit te breiden door woensdagen erbij te betrekken.

Er is reeds vrijheid en de schuld is reeds betaald. Het agenda is ons reeds geopenbaard en je kan maar 1 meester dienen. Niets daartussen of je verscheurt in een bi polaire toestand.

Laatst gewijzigd door CUFI : 26 maart 2021 om 09:37. Reden: Dt
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 09:40   #24
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ga dat eens vertellen aan de kinderen in Afrika of Azië. In landen waar ze van hun 6 mogen gaan werken. Of bij uw vriendjes waar de meisjes besneden worden en op hun 10 al uitgehuwelijkt zijn .
Ik zal het zo tegen de kindjes vertellen; jullie mogen psychologisch en lichamelijk mishandeld worden, want ergens anders worden de kindjes NOG ERGER psychologisch en lichamelijk mishandeld.

Jaaaa, da's een goede apologie....
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 09:46   #25
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Phoe, wat een zin voor overdrijving heb jij zeg. Die klein mannen vinden dat heus niet erg van een weekje langer vakantie te hebben hoor.

De impact op de (tweeverdienende) ouders is veel groter...

Ik ben zelf volledig tegen deze maatregel (en alle andere). Maar nu roepen en tieren over physisch en psychologisch geweld tegen kinderen is het fatsoen voorbij.
Jij kan dus voorspellen dat deze toestand geen enkele invloed zal hebben op de psychologische en lichamelijke ontwikkeling van onze kinderen en kleinkinderen?

Een leuk politiek experimentje kan geen kwaad, want onze kinderen vinden "een weekje extra vakantie" heus niet zo erg, terwijl we al 13 maanden aan het experimenteren zijn met hun geest en lichaam.

manmanman, jij hebt je prioriteiten ECHT niet meer op een rijtje, je bent een apologist en collaborateur in mijn ogen.

genoteerd....
Oud 26 maart 2021, 09:46   #26
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het zo tegen de kindjes vertellen; jullie mogen psychologisch en lichamelijk mishandeld worden, want ergens anders worden de kindjes NOG ERGER psychologisch en lichamelijk mishandeld.

Jaaaa, da's een goede apologie....
Ik wil de kinderen die een week extra verlof als aangenaam ervaren niet te eten geven. Mijn tuin zou te klein zijn. Zeker nu het volgende week nog lekker weer gaat worden er bovenop. Psychologisch mishandeld...
Oud 26 maart 2021, 09:49   #27
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Gunter, als zelf verklaarde individualist breek je het kot nogal snel af wanneer er iets aan de modaliteiten veranderd van het onderwijs, een collectief goed in Vlaanderen/België.
wat begrijp je niet van

"Los van het feit dat ge de overheid adoreert, of ge ze haat"

of het onderwijs systeem nu "collectivistisch" of "individualistisch" is van opvatting heeft in het geheel NIKS te maken met het feit dat politiekers en zelf-verklaarde "experten" met hun vieze tengels van de psychologische en lichamelijke integriteit van onze kinderen en kleinkinderen moeten afblijven.
Oud 26 maart 2021, 09:51   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil de kinderen die een week extra verlof als aangenaam ervaren niet te eten geven. Mijn tuin zou te klein zijn. Zeker nu het volgende week nog lekker weer gaat worden er bovenop. Psychologisch mishandeld...
Lees deze bullshit eens: https://www.laatjevaccineren.be/waar...-belangrijk-is

Als ze dus niet vaccineren, is er een narratief die hen daarvan beschuldigt. Dat is dus doodslag aanpraten als oma aan covid zou sterven. Dat is psychologisch terroisme a la Hitler en Stalin als je het mij vraagt.

Die kinderen hebben waarschijnlijk al lang groepsimmuniteit en als ze dat niet hebben, ligt dat aan het feit dat men ze als kasplantjes behandeld.
Oud 26 maart 2021, 09:54   #29
gunter5148

Standaard

Citaat:
daarnet was jouw apologie nog "ergens anders is het nog erger dan hier, dus waar klagen jullie over."

En nu is het "een beetje totalitair biofascisme mag" want jullie krijgen een "weekje extra verlof."

en ondertussen zijn we al 13 maanden bezig met ""een beetje totalitair biofascisme mag" want jullie krijgen een "weekje extra verlof."

blijf het maar vergoelijken, jong.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 26 maart 2021 om 09:54.
Oud 26 maart 2021, 10:00   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarnet was jouw apologie nog "ergens anders is het nog erger dan hier, dus waar klagen jullie over."

En nu is het "een beetje totalitair biofascisme mag" want jullie krijgen een "weekje extra verlof."

en ondertussen zijn we al 13 maanden bezig met ""een beetje totalitair biofascisme mag" want jullie krijgen een "weekje extra verlof."

blijf het maar vergoelijken, jong.
Blijf maar dramatiseren, dat staat u goed.
Oud 26 maart 2021, 10:31   #31
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Psychologisch mishandeld is inderdaad nogal misplaatst.
Dat de kinderen een weekje extra vakantie leuk vinden, akkoord, ALS ze hun klas- en/of leeftijdsgenoten elders kunnen ontmoeten. En dit gaat strikt genomen niet meer.
Nogal wat kinderen, scholieren gaan liever terug naar school, al was het maar om hun vrienden en vriendinnen terug te zien.

Laatst gewijzigd door Rudy : 26 maart 2021 om 10:32.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 10:34   #32
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Basisschool de wingerd: Covid-schoolpoort: 0-4

Vier kinderen komen onder schoolpoort terecht: jongen (7) zwaargewond, drie anderen lichtgewond

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210325_95749077
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 10:37   #33
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht

Vier kinderen komen onder schoolpoort terecht: jongen (7) zwaargewond, drie anderen lichtgewond

En wat heeft die schoolpoort met corona te maken ?
Oud 26 maart 2021, 10:39   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan wel een dictatuur waar we op democratische wijze voor hebben gekozen.
Wat stond er zoal in de verkiezingsprogramma's van de verschillende partijen over COVID?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2021, 10:40   #35
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Bepaalde bronnen melden dat ze alle 4 getest zijn en positief bevonden. Het alarmpeil is daarmee in Bavikhove overschreden en een strengere lockdown wordt overwogen.
Oud 26 maart 2021, 11:01   #36
gunter5148

Standaard

Citaat:
Blijf maar dramatiseren, dat staat u goed.
ik heb geen enkel empathisch gevoel voor de apologisten van de totalitaire biofacsistische terreur.
Oud 26 maart 2021, 11:03   #37
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Psychologisch mishandeld is inderdaad nogal misplaatst.
Dat de kinderen een weekje extra vakantie leuk vinden, akkoord, ALS ze hun klas- en/of leeftijdsgenoten elders kunnen ontmoeten. En dit gaat strikt genomen niet meer.
Nogal wat kinderen, scholieren gaan liever terug naar school, al was het maar om hun vrienden en vriendinnen terug te zien.
ik weet wel Rudy, dat er nog wat medeleven in uw ziel zit. Maar ik heb geen enkel empathisch gevoel voor de apologisten van de totalitaire biofacsistische terreur meer.
Oud 26 maart 2021, 11:07   #38
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij kan dus voorspellen dat deze toestand geen enkele invloed zal hebben op de psychologische en lichamelijke ontwikkeling van onze kinderen en kleinkinderen?

Een leuk politiek experimentje kan geen kwaad, want onze kinderen vinden "een weekje extra vakantie" heus niet zo erg, terwijl we al 13 maanden aan het experimenteren zijn met hun geest en lichaam.

manmanman, jij hebt je prioriteiten ECHT niet meer op een rijtje, je bent een apologist en collaborateur in mijn ogen.

genoteerd....
Helemaal niet, je protest tegen de maatregelen is volledig terecht. Ze doen meer kwaad dan goed. Zaken als een avondklok zijn absoluut onaanvaardbaar.

Ik vind gewoon dat je wat histerisch staat te roepen over een miniscuul detail.

Ik zie mijn zoon hier geen blijvend letsel aan overhouden.
Oud 26 maart 2021, 11:14   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik weet wel Rudy, dat er nog wat medeleven in uw ziel zit. Maar ik heb geen enkel empathisch gevoel voor de apologisten van de totalitaire biofacsistische terreur meer.
Gunther, wat vind je van deze visie van gedragswetenschappers en psychologen omtrent motivatie ?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03...n-de-pandemie/

Akkoord, het gaat niet direct over kinderen, maar toch, in het verlengde van..
Oud 26 maart 2021, 11:17   #40
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga dat eens vertellen aan de kinderen in Afrika of Azië. In landen waar ze van hun 6 mogen gaan werken. Of bij uw vriendjes waar de meisjes besneden worden en op hun 10 al uitgehuwelijkt zijn .
Wat zitten we hier te lullen over corona, in Afrika of Azië hebben ze veel ergere ziektes.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be