Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 11 december 2004, 13:03   #21
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
't is maar wat je als scheldwoord beschouwt, natuurlijk.

Ze worden er niet graag aan herinnerd - in het openbaar toch niet - maar het is nu eenmaal een aantoonbaar feit dat de top van het VB geworteld is in de neo-nazibeweging en de collaboratie. Bovendien is het racisme van het VB een variant van het biologische racisme van de nazi's. (zie: http://www.liberales.be/cgi-bin/show...meerschracisme)

'Nazi' en 'fascist' kunnen dus bezwaarlijk als scheldwoord worden beschouwd (ik ken persoonlijk een aantal VB-militanten die het het een compliment vinden)
Ik ga hier nu geen pro-contra-VB discussie voeren (trouwens vrij irrelevant hier), maar het gewone feit dat politici andere mensen mogen uitmaken voor dieren (ook "varkens" heb ik al eens gehoord): waarom zou dit wel mogen en moslims beledigen niet? Persoonlijk keur ik geen van beiden goed, maar je moet wel consequent zijn.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 11 december 2004 om 13:05.
Ambiorix is offline  
Oud 11 december 2004, 13:09   #22
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voila, toch één iemand die het bericht juist heeft begrepen. (Haast) iedereen vind het bijna normaal dat moslims zouden moeten gestigmatiseerd, vervolgd en uitgestoten worden. Maar als je de redenering van het VB konsekwent zou doortrekken, is er niemand meer veilig voor het VB. Het VB beweert de godsvrijheid te ondersteunen maar dan enkel op voorwaarde dat de islam daar niet onder valt. Zo zit die wet natuurlijk niet in elkaar.
Inderdaad, het is nog maar eens overduidelijk dat het 'moskeeënvoorstel' simpelweg één bevolkingsgroep viseert, en gewoon gestoeld is op het gore racisme dat we van het VB gewoon zijn. Er is ook niet één zinnig argument te bedenken voor de verhuizing van de gebedsplaatsen. Dat is ook te merken aan de andere thread over dit onderwerp, waar de VB-aanhangers weer de goorste racistische praat - hun sterkste 'argument' - uitschijten.

Laatst gewijzigd door Yossarian : 11 december 2004 om 13:09.
Yossarian is offline  
Oud 11 december 2004, 13:27   #23
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Als je bedoelt dat het Vlaams Belang wel de bondgenoot van de joden is: het Belang praat enkel de joodse gemeenschap naar de mond in de hoop om met behulp van joodse stemmen in Antwerpen door te breken naar de macht.
T'is net omgekeerd.. De monstercoalitie van Antwerpen heeft de Joodse gemeenschap vogelvrij verklaard om zo de steun te krijgen van de Marrokaanse gemeenschappen...

Het is het Vlaams Blok die hiertegen in het verweer is gekomen om duidelijke redenenen... Een groep, die nota bene bijdraagt aan Antwerpen, huisarrest geven ten pleziere van een rellende groep ongeregelden die de Meir wilden herbouwen, dat KAN NIET!

Dat toen enkele hoofden zijn gedraaid in de Joodse gemeenschap, naar het Vlaams Belang toe is dan ook nogal logisch. De voortdurende knuffelpolitiek van de marokaanse gemeenschappen, waaronder het zwart maken & stigmatiseren van joden door de Antwerpse SP-A, zal trouwens deze evolutie trouwens nog verderzetten.
Oud 11 december 2004, 13:29   #24
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Om het in de woorden van Leona Detiège te zeggen naar aanleiding van de AEL-rellen: "Het is beter dat ze hun huis niet meer verlaten"..

En te denken dat het net de aanhangers van deze vrouw zijn die hier proberen op te komen voor deze gemeenschap

Laatst gewijzigd door Raven : 11 december 2004 om 13:30.
Raven is offline  
Oud 11 december 2004, 13:46   #25
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom zou dit wel mogen en moslims beledigen niet? Persoonlijk keur ik geen van beiden goed, maar je moet wel consequent zijn.
Mijn reactie was op Polly correct die niet begreep waarom The Piano zoiets mog schrijven. Met mijn voorbeeld zij ik dat er in dit Forum meer beledigende dingen werden geschreven en als dat wel begrepen werd waarom dit niet.
sinan123 is offline  
Oud 11 december 2004, 14:05   #26
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
T'is net omgekeerd.. De monstercoalitie van Antwerpen heeft de Joodse gemeenschap vogelvrij verklaard om zo de steun te krijgen van de Marrokaanse gemeenschappen...

Het is het Vlaams Blok die hiertegen in het verweer is gekomen om duidelijke redenenen... Een groep, die nota bene bijdraagt aan Antwerpen, huisarrest geven ten pleziere van een rellende groep ongeregelden die de Meir wilden herbouwen, dat KAN NIET!

Dat toen enkele hoofden zijn gedraaid in de Joodse gemeenschap, naar het Vlaams Belang toe is dan ook nogal logisch. De voortdurende knuffelpolitiek van de marokaanse gemeenschappen, waaronder het zwart maken & stigmatiseren van joden door de Antwerpse SP-A, zal trouwens deze evolutie trouwens nog verderzetten.

Maar ondertussen blijven sommige typen met nazi-sympathieën wel in de coulissen van het Vlaams Belang rondlopen. Dat gaat volgens mij niet echt samen met die zogenaamde pro-joodse politiek. (Daarom dus dat ik hun pro-joodse politiek ook niet geloofwaardig vind.)
groene flamingant is offline  
Oud 11 december 2004, 14:43   #27
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

kijk, Duitsland zat in de jaren '20 met de zwaarste inflatie ooit gemeten. er heerste een staat van pure anarchie in de straten en honderdduizenden zoniet miljoenen Duitsers zaten zonder, maar de joodse gemeenschap floreerde. in die periode kenden sektes die zich baseerden op antisemitische geschriften (zoals Hitler's favoriete magazine Ostara), hun hoogtepunt. de meeste Duitsers wachtten op een nieuwe heerser die de anarchie en corruptie konden elimineren, die hen werk kon verschaffen en de economie kon herstellen. Hitler is daar allemaal in geslaagd: tussen 1933 toen Hitler aan de macht kwam en 1939 bij het uitbreken van WO2, heeft Hitler Duitsland opgebouwd tot een economische supermacht.

dat zijn allemaal historische feiten die men zo graag mogelijk wil vergeten, als het gaat om het Derde Rijk mogen enkel de euthanasieprogramma's, jodenvervolgingen en concentratiekampen die onthouden worden. ook van de SS, het eliteleger van het Derde Rijk, was slechts een klein onderdeel op de hoogte van de kampen: de SSTK (de Totenkopfstandarten), die instond voor het beheer van de kampen.

na WO2 zijn tientallen vredesverdragen afgesloten om te zorgen dat herhalingen zich niet meer konden herhalen in de toekomst, een land die zich inlaat met genocide, wordt meteen aangevallen door een internationale troepenmacht (navo en later blauwhelmen om vree te bewaren), milities en hun bevelhebbers worden vervolgd en het land komt in een economische crisis (zie ex-Joegoslavië)

ik sluit het zeker niet uit dat er neo-nazi's zitten tussen de VB-stemmers, maar dat betekent niet dat de partij of zijn mandatarissen zelf fascistisch zijn
Oud 11 december 2004, 15:03   #28
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ondertussen blijven sommige typen met nazi-sympathieën wel in de coulissen van het Vlaams Belang rondlopen. Dat gaat volgens mij niet echt samen met die zogenaamde pro-joodse politiek. (Daarom dus dat ik hun pro-joodse politiek ook niet geloofwaardig vind.)
Jij kan gedachten lezen ofzo? En je weet meteen welke gedachten goed zijn en welke niet? Jij kent ook de historische context van Vlaanderen in de collaboratie? Evenals weet je hoe mensen feilbaar zijn, doch niet appliceerbaar op je politieke tegenstanders?

Je bent zelf waar je denkt tegen te zijn, beste groene flamingrant.
Oud 11 december 2004, 15:56   #29
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
kijk, Duitsland zat in de jaren '20 met de zwaarste inflatie ooit gemeten. er heerste een staat van pure anarchie in de straten en honderdduizenden zoniet miljoenen Duitsers zaten zonder, maar de joodse gemeenschap floreerde. in die periode kenden sektes die zich baseerden op antisemitische geschriften (zoals Hitler's favoriete magazine Ostara), hun hoogtepunt. de meeste Duitsers wachtten op een nieuwe heerser die de anarchie en corruptie konden elimineren, die hen werk kon verschaffen en de economie kon herstellen. Hitler is daar allemaal in geslaagd: tussen 1933 toen Hitler aan de macht kwam en 1939 bij het uitbreken van WO2, heeft Hitler Duitsland opgebouwd tot een economische supermacht.

dat zijn allemaal historische feiten die men zo graag mogelijk wil vergeten, als het gaat om het Derde Rijk mogen enkel de euthanasieprogramma's, jodenvervolgingen en concentratiekampen die onthouden worden. ook van de SS, het eliteleger van het Derde Rijk, was slechts een klein onderdeel op de hoogte van de kampen: de SSTK (de Totenkopfstandarten), die instond voor het beheer van de kampen.

na WO2 zijn tientallen vredesverdragen afgesloten om te zorgen dat herhalingen zich niet meer konden herhalen in de toekomst, een land die zich inlaat met genocide, wordt meteen aangevallen door een internationale troepenmacht (navo en later blauwhelmen om vree te bewaren), milities en hun bevelhebbers worden vervolgd en het land komt in een economische crisis (zie ex-Joegoslavië)

ik sluit het zeker niet uit dat er neo-nazi's zitten tussen de VB-stemmers, maar dat betekent niet dat de partij of zijn mandatarissen zelf fascistisch zijn

Ik heb niet gezegd dat álle Belangers neo-nazi's zijn.

En het kan best zijn dat daar in Duitsland ook goeie dingen gebeurt zijn vóór de oorlog maar als je tegelijkertijd heel Europa binnenvalt len een paar miljoen joden, zigeuners, andersdenkenden,... naar de andere wereld helpt, lijkt het mij logisch dat die andere zaken in de schaduw komen te staan.
Oud 11 december 2004, 16:01   #30
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij kan gedachten lezen ofzo? En je weet meteen welke gedachten goed zijn en welke niet? Jij kent ook de historische context van Vlaanderen in de collaboratie? Evenals weet je hoe mensen feilbaar zijn, doch niet appliceerbaar op je politieke tegenstanders?

Je bent zelf waar je denkt tegen te zijn, beste groene flamingrant.

Ik ken natuurlijk de historische context van Vlaanderen in de collaboratie en besef dat mensen inderdaad feilbaar zijn. En ik geef toe: ik heb geen bewijzen voor het feit dat sommige mensen daar nog altijd neo-nazi-sympathieën hebben, maar wat moet ik bvb denken van een oud SS-er die in een Vlaams tijdschrift beweert dat de SS nog elke maand in de kantoren van het Vlaams Belang vergadert?
Oud 11 december 2004, 16:56   #31
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik ken natuurlijk de historische context van Vlaanderen in de collaboratie en besef dat mensen inderdaad feilbaar zijn. En ik geef toe: ik heb geen bewijzen voor het feit dat sommige mensen daar nog altijd neo-nazi-sympathieën hebben, maar wat moet ik bvb denken van een oud SS-er die in een Vlaams tijdschrift beweert dat de SS nog elke maand in de kantoren van het Vlaams Belang vergadert?
Zie ook: http://www.liberales.be/cgi-bin/show...meerschracisme
Yossarian is offline  
Oud 11 december 2004, 17:23   #32
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm, ik heb de tekst ooit al eens gelezen geloof ik. Als het waar is hebben sommigen daar bij het Belang daar toch wel écht rare ideëen. Wat vinden de belangers op dit forum van de deze tekst?
Oud 11 december 2004, 17:28   #33
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Hmm, ik heb de tekst ooit al eens gelezen geloof ik. Als het waar is hebben sommigen daar bij het Belang daar toch wel écht rare ideëen. Wat vinden de belangers op dit forum van de deze tekst?
Heb de tekst hier al meermaals gepost. Naast het gescheld en geschuimbek: nul komme nul intelligente VB-reacties. Wel veel gescheld op Vermeersch, bij wijze van afleidingsmanoevre.

Laatst gewijzigd door Yossarian : 11 december 2004 om 17:28.
Yossarian is offline  
Oud 11 december 2004, 17:28   #34
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
De vergelijking gaat gewoon niet op, that's all. Proberen om via het VB de joden gelijk te stellen aan de moslimieten is laag, racistisch en de demagogische nieuwe vorm van links fascisme. Ik snap niet dat men zo'n leugen hier mag posten als een waarheid, en dat die als thread mag blijven staan.
De Joden zijn wat mij betreft nog erger als de Pislamieten. Hun eeuwige drang naar macht en geld via allerlei duistere praktijken, (diamanthandel, XTC-productie, oliebelangen...enz Net zoals Moskeën horen synagogen niet thuis in een binnenstad. Belastingsgeld dient niet méér gespendeerd te worden aan anti-westerse en Europees-vijandige religies zoals de Islam en het Jodendom.
R. Heydrich is offline  
Oud 11 december 2004, 17:59   #35
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb de tekst hier al meermaals gepost. Naast het gescheld en geschuimbek: nul komme nul intelligente VB-reacties. Wel veel gescheld op Vermeersch, bij wijze van afleidingsmanoevre.
Vermeersch is een gefrustreerde ex-pater die nix beter te doen heeft om te schijten op het VB, zo kan ie regelmatig op de tv komen, en hoeven de media niet zelf hun anti-blok speeches te schrijven

heb 0,0 zin om dat essay te lezen
Oud 11 december 2004, 18:09   #36
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door big bad wolf
Vermeersch is een gefrustreerde ex-pater die nix beter te doen heeft om te schijten op het VB, zo kan ie regelmatig op de tv komen, en hoeven de media niet zelf hun anti-blok speeches te schrijven

heb 0,0 zin om dat essay te lezen
Iemand die totaal niets met het Vlaams Belang te maken heeft, niemand kent van het Vlaams Belang en nooit in een Vlaams Belang gebouw is binnen geweest, gaat eventjes een essay schrijven waarin het Vlaams Belang tot op het bot wordt onderzocht...

En dan verbaast zijn dat sommigen dit "onderzoek" niet geloofwaardig vinden.
Oud 12 december 2004, 12:49   #37
Yossarian
Parlementslid

Standaard

zie je wat ik bedoel, Groene Flamingant?
Yossarian is offline  
Oud 12 december 2004, 13:33   #38
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
zie je wat ik bedoel, Groene Flamingant?

Goed, Vermeersch is een ex-pater die het Belang niet van binnenuit kent. En wat vinden de Belangers van het veelvuldig gebruik van nazi-symbolen destijds in het blad van de NJSV?
Oud 12 december 2004, 13:53   #39
Yossarian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Iemand die totaal niets met het Vlaams Belang te maken heeft, niemand kent van het Vlaams Belang en nooit in een Vlaams Belang gebouw is binnen geweest, gaat eventjes een essay schrijven waarin het Vlaams Belang tot op het bot wordt onderzocht...

En dan verbaast zijn dat sommigen dit "onderzoek" niet geloofwaardig vinden.
Merkwaardige gedachtenkronkel. Moet je dan zelf een amoebe (ik zeg maar wat) zijn om geloofwaardig 'de amoebe' te kunnen onderzoeken?

Vermeersch' bevindingen zijn gebaseerd op de analyse van teksten waar Dewinter ofwel de auteur ofwel de verantwoordelijke uitgever van is. Zwart op wit.
Yossarian is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be