![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als je dat niet onder controle hebt is het gedoemd. Zelfs de isolatie moet 100% rekbaar zijn en blijven.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 5 januari 2023 om 20:14. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eentje die al een paar 1000 jaar in praktijk beheersbaar lijkt. Neen, de gebouwen zonder onderhoud, renovatie of Biereco inteventie niet blijven bestaan. En dan? Zelfs de pyramides hebben last van erosie.
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor laagbouw kan je met hout heel wat doen. Het werkt snel. Maar hoogbouw vraagt heel wat expertise en tot op heden hebben we daar niet de vakmannen voor. Architecten is wat anders. Die willen hun naam zien op iets exclusief. Gevels in dat vuil roestig Corendon staal bv. Of een hoge glazen gevel die niet kan gekuist worden omdat de parking er onder geen gewicht van de hoogtewerker kan verdragen. Bv het miljard kostende justitie paleis in Gent die nog nooit aan de buitenkant gewassen is. Typisch voor architectuur. Tekenen kunnen ze wel.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 6 januari 2023 om 01:48. |
|
|
|
|
|
|
#24 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En niet zo hoog, bof, niet in hout, was ook niet nodig, tenzij als prestigeproject. Maar dat kan je dan ook zeggen voor steen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar CorenDon is geen staalsoort, maar een reisbureau. U bedoelt Cortenstaal, een staalsoort, mits goed toegepast, die niet doorroest. En de omgeving mee roestkleurig maakt.
|
|
|
|
#25 |
|
Europees Commissaris
|
Doe mij maar steen, dan is m.i. nog steeds meer degelijk, leeft minder, is ook niet brandbaar, geen inwerking van rot of beesten enz.
Men probeert daar wel aan tegemoet te komen door allerhande technieken, doch het blijft hout. https://www.demorgen.be/snelnieuws/n....google.com%2F
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik woon nu 28 jaar in massieve houtbouw als dragende constructie, binnenmuren, allemaal onbehandeld hout. En vele duizenden andere gezinnen wslk ook. Daarnaast is er nog houtskeletbouw, en andere methodes. Voor de buitenafwerking kan men kiezen wat men wil, ik heb voor het overdekte alvast ook hout genomen. Voor de andere buitenmuren baksteen er tegengezet (ertussen spouw en glaswol) Met een klein beetje onderhoud nog altijd zoals nieuw. Veel gezonder wonen (vochtigheidsregulerend), beste akoestiek, en nog andere voordelen. Ik kan het enkel maar aanraden. In 1994 was de prijs idem als een klassieke betonbouw, wslk nu niet meer. Maar als men liever praatjes van den toog gelooft, ieder zijn meug.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 januari 2023 om 12:11. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gewoon een hoop quotes van één of andere website en that's it. Geen eigen mening, geen inbreng, geen insteek voor discussie, niks... Ideaal om een hoop discussie te beginnen, wat dan ook de reacties zijn...
|
|
|
|
#28 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Posten 6 en 26 lijken me ruim genoeg eigen inbreng (ik woon in zo een licht houten huis met baksteen erond, en de fundering is ook een klein beetje beton, wie iets meer wilt weten: https://api.butgb-ubatc.be/api/publi...N_950705_1.pdf ) Maar aangezien menige of alle in stenen/betonnen huizen wonen weten ze alles veel beter van houten huizen dan ik. Tegen zoveel professionele knowhow ben ik maar een amateurke. Hun eigen huis is dan altijd veel beter, ik gun het hun. En nu post ik nog een hopelijk ietwat neutrale link: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 21 januari 2023 om 17:25. |
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is geen plaats genoeg om iedereen een woning op gelijkvloers te bezorgen.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als u het wil doen met West Europese normen en waarden, dan wordt het moeilijk. Maar het topic gaat over hoogbouw..... Oftewel appartementsgebouwen, wolkenkrabbers en zelfs arcologies.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 januari 2023 om 19:24. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik dat het gebruik van hout vermeden moet worden. Er worden te veel boompjes gekapt. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we kunnen niet genoeg hout laten groeien om 8 000 000 000 mensen genoeg woonruimte te geven naar onze normen.
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb het over gans Europa. Daar komt er zeker bos bij. Kijk maar eens naar de cijfers, verloop 1990 - 2020, Europese landen. Ik neem de 16 bosrijkste landen van Europa van hoog naar laag. Enkel Zweden en Portugal heeft wat minder bos/woud dan 30 jaar geleden. ff rekenen: • Europa zonder Rusland heeft dus op 30 jaar 16.780.000 hectares bos bijgekregen of 9% meer. Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2023 om 00:27. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aannemers?
Studiebureau's? Architecten? Wie levert de diensten die een leek nodig heeft? Zijn er referenties?
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb indertijd gewoon een kijkdorp bezocht, en mijn keus was na enkele uren al gemaakt. En indertijd allemaal zonder internet, straf hé.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 22 januari 2023 om 00:47. |
|
|
|
|