Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2004, 10:24   #21
Truder
Minister-President

Truder's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Truder
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Veilig op reis

Iran is een van de veiligste landen ter wereld als je je houdt aan de islamitische regels van het land. Berovingen komen naar mijn weten niet voor. De mensen zijn extreem gastvrij en behulpzaam.

Misschien moeten al die Vlamingen verhuizen naar Iran want dit las ik juist op http://www.andersreizen.nl/
Is dit een pleidooi om de doodstraf terug in te voeren?
Niet moeilijk dat er niemand iets durft uitsteken als je het onderstaande leest.

Marteling en de doodstraf
Gedetineerden in Iran worden mishandeld en gemarteld, bijvoorbeeld om bekentenissen af te dwingen. Herhaalde afranselingen, geseling van de voetzolen met staalkabels en het ondersteboven ophangen aan het plafond zijn enkele toegepaste martelmethodes. Ook vinden psychologische martelingen plaats, zoals het dreigen iemand te zullen doden. Vergrijpen als diefstal en ‘verderfelijk dansen’ kunnen worden bestraft met geselingen en zelfs met amputatie van een hand. In 2001 werden zeker 285 mensen gegeseld, vaak in het openbaar.
Iran kent de doodstraf. De doodstraf wordt stelselmatig opgelegd in verband met aanklachten wegens moord, drugshandel en gewapende roof. Ook overspel kan bestraft worden met de doodstraf. Executie vindt onder meer plaats door steniging, soms voorafgegaan door geseling in de vorm van zweepslagen. Amnesty International noteerde in 1999 165 terechtstellingen, in 2000 ten minste 75 en in 2001 werden ten minste 139 terechtstellingen gemeld. Het werkelijke aantal ligt vermoedelijk aanzienlijk hoger. In de zomer van 2001 heeft de geestelijkheid in Iran opgeroepen de wetten strenger na te leven en lijfstraffen en doodstraffen vaker uit te voeren.
Amnesty International

En gezonde manier om criminelen te stoppen, je kapt gewoon hun handen af.
Als we dat hier zouden doen denk ik dat een bepaalde bevolkingsgroep nogal handarm zouden zijn. Dan is het terugsturen van die criminelen toch nog iets menselijker.

Laatst gewijzigd door Truder : 10 december 2004 om 10:27.
Truder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:24   #22
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Jaja, en rascist Jean-Marie Le Pen en zijn neo-nazibende, zijn daar ook populair heb ik horen zeggen.
Populair bij een deel van de bevolking, ja. Maar de meerderheid van de Franse bevolking is tegen de FN.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:29   #23
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
ikbenvredelievend leest:

Antoon leest: ...

Jan van den Berghe leest: ...

Zijne Heerlijkheid leest:
3 op 4 vlamingen zijn ervan overtuigd dat er veel afkeuring bestaat tegenover de moslims

Iedereen heeft zo zijn manier van interpreteren he
Bravo, Zijne Heerlijkheid : U wint het konijn!

Ik ben er ook van overtuigd dat er veel afkeuring bestaat tegenover
moslims.
Daarom ben ik persoonlijk nog niet tegen moslims.
Waar ik bijvb. wél tegen ben is moslim-fundamentalisten
(net als tegen christen-fundamentalisten, hindoe-fundamentalisten, .....).

Een o zo belangrijke nuance, nietwaar.

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 december 2004 om 10:30.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:30   #24
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder
Is dit een pleidooi om de doodstraf terug in te voeren?
Niet moeilijk dat er niemand iets durft uitsteken als je het onderstaande leest.

Marteling en de doodstraf
Gedetineerden in Iran worden mishandeld en gemarteld, bijvoorbeeld om bekentenissen af te dwingen. Herhaalde afranselingen, geseling van de voetzolen met staalkabels en het ondersteboven ophangen aan het plafond zijn enkele toegepaste martelmethodes. Ook vinden psychologische martelingen plaats, zoals het dreigen iemand te zullen doden. Vergrijpen als diefstal en ‘verderfelijk dansen’ kunnen worden bestraft met geselingen en zelfs met amputatie van een hand. In 2001 werden zeker 285 mensen gegeseld, vaak in het openbaar.
Iran kent de doodstraf. De doodstraf wordt stelselmatig opgelegd in verband met aanklachten wegens moord, drugshandel en gewapende roof. Ook overspel kan bestraft worden met de doodstraf. Executie vindt onder meer plaats door steniging, soms voorafgegaan door geseling in de vorm van zweepslagen. Amnesty International noteerde in 1999 165 terechtstellingen, in 2000 ten minste 75 en in 2001 werden ten minste 139 terechtstellingen gemeld. Het werkelijke aantal ligt vermoedelijk aanzienlijk hoger. In de zomer van 2001 heeft de geestelijkheid in Iran opgeroepen de wetten strenger na te leven en lijfstraffen en doodstraffen vaker uit te voeren.
Amnesty International

En gezonde manier om criminelen te stoppen, je kapt gewoon hun handen af.
Als we dat hier zouden doen denk ik dat een bepaalde bevolkingsgroep nogal handarm zouden zijn. Dan is het terugsturen van die criminelen toch nog iets menselijker.
In het leven moet je kiezen.....
Wat bang zijn of gemarteld worden..... of heel heel braaf zijn.

Zullen we dan maar wat contenter zijn om in België te mogen en te kunnen leven ?
Alles is vergelijken en relativeren.....

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 december 2004 om 10:33.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:32   #25
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ja, en? Ondertussen is de Front National bij de laatste Presidents verkiezingen tot in de tweede ronde geraakt. Dat spreekt boekdelen over wat de Franse bevolking ervan denkt....

BTW : Frankrijk komt in de peiling van de Wall Street Journal niet voor, omdat daar een legaal probleem was om vragen te stellen die gebaseerd zijn op godsdienst. Maar volgens Gilles Kepel die verantwoordelijk is voor de Arabische en Moslim programma's op de Institut d'Etudes Politique de Paris, is het in Frankrijk niet anders dan in Noord-Europa.

"Tot recent geleden dachten de mensen in landen met een multiculturele politiek dat er geen probleem was......." ... ".... de bevolkingen in die landen vielen in schok toen ze ontdekten dat er groepen jonge, kwade en vervreemde Moslims tussen hen woonden die de waarden en normen van hun gastlanden verwierpen." Aldus Gilles Kepel in zijn boek over de Islam en het Westen.
Ja, met als gevolg anti-FN betogingen in heel Frankrijk. Zoiets zou je in België niet zien. De dag dat de Vlamingen, die tegen het VB zijn, een anti-VB betoging organiseren, is niet echt voor morgen, denk ik. Ik weet wel dat het FN een zekere success bij een deel van de Franse bevolking heeft. Maar in Frankrijk zijn ze tenminste bewust van dit probleem. Leden van de FN zijn niet constant op Franse politieke debatten en andere TV-uitzendingen uitgenonigd. Ze zijn ook niet geboycot, maar ze hebben alvast heel minder media-aandacht in Frankrijk dat het VB in Vlaanderen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:44   #26
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Inderdaad. De studie zegt niet dat ze bang zijn voor Moslims, wel dat ze er een afkeer voor hebben. En dat kan ik goed begrijpen!
Nee ze zeggen dat ze denken dat er veel afkeur bestaat, wat iets anders is als zeggen dat je zelf afkeer hebt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:46   #27
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ja, met als gevolg anti-FN betogingen in heel Frankrijk. Zoiets zou je in België niet zien. De dag dat de Vlamingen, die tegen het VB zijn, een anti-VB betoging organiseren, is niet echt voor morgen, denk ik. Ik weet wel dat het FN een zekere success bij een deel van de Franse bevolking heeft. Maar in Frankrijk zijn ze tenminste bewust van dit probleem. Leden van de FN zijn niet constant op Franse politieke debatten en andere TV-uitzendingen uitgenonigd. Ze zijn ook niet geboycot, maar ze hebben alvast heel minder media-aandacht in Frankrijk dat het VB in Vlaanderen.
Volgens mij is er wel een groot verschil tussen het VB en het FN. Terwijl het FN een zuiver rascistische partij is, is het VB op de eerste plaats een Vlaamsnationalistische partij.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 10:55   #28
SethMoN
Provinciaal Statenlid

SethMoN's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Volgens mij is er wel een groot verschil tussen het VB en het FN. Terwijl het FN een zuiver rascistische partij is, is het VB op de eerste plaats een Vlaamsnationalistische partij.
Le Pen en De Winter zijn nochthans goede vriendjes. Ik ben heel zeker dat het VB even racistisch is, maar ik wil niet wachten om dat te ontdekken eens ze ooit aan de macht zouden komen. Een bepaald proces heeft immers al uitgewezen dat het VB zich heeft bezondigd aan racistische uitspraken (en kom niet terug met het argument alsof het proces gemanipuleerd zou zijn geweest).
Oud 10 december 2004, 11:08   #29
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN
Le Pen en De Winter zijn nochthans goede vriendjes. Ik ben heel zeker dat het VB even racistisch is, maar ik wil niet wachten om dat te ontdekken eens ze ooit aan de macht zouden komen. Een bepaald proces heeft immers al uitgewezen dat het VB zich heeft bezondigd aan racistische uitspraken (en kom niet terug met het argument alsof het proces gemanipuleerd zou zijn geweest).
Heb ik dan ooit dat argument gebruikt? Nou moe??!!
Oud 10 december 2004, 11:22   #30
Tegendradigaard

Standaard

als je je houdt aan de islamitische regels van het land...

als de mensen zich hier houden aan de regels van ons land he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 11:23   #31
Tegendradigaard

Standaard

Ik sta afkerig tegen de islam, niet zozeer tegen een moslim op zich... al moet die mens natuurlijk vreselijk dom zijn om zo iets te geloven he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 10 december 2004, 11:28   #32
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik sta afkerig tegen de islam, niet zozeer tegen een moslim op zich... al moet die mens natuurlijk vreselijk dom zijn om zo iets te geloven he...
Pfffff, er zijn nog ergere dommigheden die een gewone Vlaming doet hoor...zoals bij de BUB gaan b.v.
Oud 10 december 2004, 11:34   #33
Tegendradigaard

Standaard

das juist maar tot nader order heeft nog geen enkele bubber zich opgeblazen he ... allez buiten die enkele kikkers hier op dit forum maar dan enkel figuurlijk he...

Oud 10 december 2004, 11:42   #34
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
das juist maar tot nader order heeft nog geen enkele bubber zich opgeblazen he ... allez buiten die enkele kikkers hier op dit forum maar dan enkel figuurlijk he...
[font=Arial]Er zijn er ook veel meer Moslims op deze aardkloot...Stel nu voor dat er 1,902,095,000 (aantal Moslims in 2000) Bubbers waren, ik denk dat er toch ook een paar zich zouden opblazen of nog zottere dingen zouden doen...[/font]
Oud 10 december 2004, 11:45   #35
Tegendradigaard

Standaard

Daar heb je een punt Willem....

daarom ook dat ik niet afkerig sta tegenover bubbersgeloof en wel tegen de islam...
moesten de aantallen omgekeerd zijn tja....

Oud 10 december 2004, 11:47   #36
Tegendradigaard

Standaard

Bubbers geloven trouwens in de enige godheid, een en ondeelbaar,... Belgique genoemd.. Daaraan twijffelen is heiligschennis en goed voor ne fatwa..

Oud 10 december 2004, 11:50   #37
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bubbers geloven trouwens in de enige godheid, een en ondeelbaar,... Belgique genoemd.. Daaraan twijffelen is heiligschennis en goed voor ne fatwa..
En je vergeet hun profeet: Philippe "de Taaie"...

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 10 december 2004 om 11:50.
Oud 10 december 2004, 12:00   #38
Tegendradigaard

Standaard

Lol...

Oud 10 december 2004, 12:08   #39
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je vergeet hun profeet: Philippe "de Taaie"...
Opletten wanneer je zoiets zegt, want als je een stuk vlees tussen de tanden hebt dan klinkt het meteen als Philippe "de Saaie".
Oud 10 december 2004, 12:15   #40
Tegendradigaard

Standaard

When the going gets tough, the tough get going...

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be