Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2021, 20:46   #21
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Je vraagt de terugkeer naar het normale leven. En velen met jou.
Dat gebeurt niet zolang er angsthazen en schapen gehoorzaam in het gareel blijven lopen en zelfs waar het niet verplicht is een mondvod blijven voordoen.
Bespottelijk om die muilkorven te zien in openlucht op parkings van winkels en dan zelfs in hun wagen kruipen met die vod voor hun mond.
Zelfs gevaccineerden vragen zich niet af waarom ze nog steeds die mondvod moeten dragen terwijl ze nu toch beschermd zouden moeten zijn door hun prik....of niet?
Er zijn gevaccineerde bouwvakkers die alvast weigeren om dat vod nog te dragen, als iedereen nog weigert die mondvod te gebruiken, dan is het morgen ermee gedaan, net zo met deze hele nepcrisis.
Als iedereen solidair aan één koord trekt dan is morgen het normale leven terug.
Maar helaas, er zijn altijd egoïstische dwarsliggers die niet willen meedoen en nog altijd verdeel-en-heers blijven meespelen en zij zijn de reden dat we nog steeds onnodig met verplichte mondvod moeten blijven lopen.
Voor de duidelijkheid.
Ik vroeg niet terugkeer naar zoiets als "normale leven".
Net zomin als dat ik als de kelder onder water staat ik me daar niks van wil aantrekken of als de elektriciteit is uitgevallen ik de inhoud van de diepvries negeer.
Wat ik wil is einde van dwingelandij inzake HOE om te gaan met de aanwezigheid van virii.

Ik wil dat zelf kunnen bepalen.
Ik wil zelf beoordelen en beslissen wat te doen of niet te doen.
Dat is vrijheid.
Die rottige nazi's zijn dikzakkige idioten en arrogante klojos.
Dat dergelijke sujetten de pretentie hebben om een epidemie tegen te houden door bevolkingen te dwingen tot bepaald gedrag, en hun levensactiviteiten daartoe zwaar saboteren, is in een samenleving ontolereerbaar.

De bende nazi's aan de kop van het overheidsapparaat, zijn economische niksnutten en eigenlijk nog veel erger: ze lopen in de weg / hinderen de mensen die wèl nuttig zijn.
En zelfs los daarvan, de nazi's hanteren de prioriteitsvolgorde 1) zakken vullen 2) al de rest, wat elke eventuele kunde op eender welk vlak reeds bij voorbaat irrelevant maakt.

Je gedrag laten sturen en je leven laten bepalen door zulke idiote klojos is daarmee een keuze voor een ramp.

Dat, is waar het me om ging, met hun ademen doorheen stof dwingelandij als voorbeeld daartoe.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 20:59   #22
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er zijn zo van die evident logische zaken die totaal omgekeerd werden door de propaganda. De meest treffende was die, helemaal in het begin, toen iedereen thuis opgesloten zat, en men niet kon beseffen dat hoe meer de anderen zich buiten aan het besmetten waren terwijl men zelf veilig thuis zat, hoe meer al die anderen elkaar aan het aflebberen waren ondertussen, hoe beter dat was voor zichzelf. Dat is de evidentie zelf, maar dat was toen al niet meer begrepen door de Bange Brave Burger, die die anderen ging VERKLIKKEN en SCHEEF BEKIJKEN omdat die zichzelf mogelijks aan het besmetten waren, terwijl dat het beste was dat ze voor U konden doen.

Toen DIE evidentie er niet in wilde, begon ik te beseffen wat een grote meerderheid totale dommekloten er rondloopt
4 miljard jaar bestaan er pathogenen. Sinds het ontstaan van het menselijk ras hebben we er mee leren leven. Ook met deze mutatie.
Het is werkelijk onverklaarbaar hoe stekeblind je wel niet moet zijn om de premisse te geloven dat "de overheid" de taak op zich heeft moeten nemen dit virus "tegen te houden" omdat we anders allemaal dood waren of in het ziekenhuis zouden liggen. (geen enkel van beide is empirisch bewezen)

Sinds het ontstaan van de mensheid, is er geen enkel virus erin geslaagd er ons onder te krijgen als ras, maar "den deze..." Ho, maar, nu zijn we eraan....

En de idioten geloven het...
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2021, 22:07   #23
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik hier dan zeggen, al sinds oktober niet buiten mogen na 19 uur. (soms 18 uur, soms 20 uur geweest).
Dat mag u zeker doen. Het gaat mij om het principe van de avondklok. De laatste keer dat dit hiervoor werd ingezet in Nederland was het bezet door het Derde Rijk...
Oud 11 mei 2021, 00:13   #24
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Terrassen, cafés, dat interesseert me niks, zal me worst wezen, ligt lichtjaren buiten mijn interessesferen.
Wat me wèl interesseert is wanneer ik verlost zal zijn van de klooierij en het tijdsverlies door hun gezichtsvodden.

Dat ik weer een doos brood kan gaan kopen zonder doeken voor mond en neus te moeten meepakken en aandoen, zonder een kar te MOETEN nemen, zonder tijd te moeten verklooien door lopende banden die door het nazi 150 cm mantra halfleeg blijven met wachtende kassiersters?
Kortom dat ik met wat en hoe ik koop terug op 5 min buiten ben, zoals tot voor 2020.
Jouw lijden kent geen grenzen. Ongelooflijk hoe hard je moet afzien... Het is echt niet eerlijk voor jou. Wanneer - o - wanneer zal je verlost zijn?... Dat de dag kome dat je verlost bent van al deze waanzin die ze U aandoen. En die kar moeten nemen. Niet mogen he, MOETEN. Je moet telkens die kar nemen... Dat moet echt zwaar zijn. Ik kan het me zelfs niet voorstellen hoe ellendig het allemaal is voor jou.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 11 mei 2021 om 00:19.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 05:13   #25
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Jouw lijden kent geen grenzen. Ongelooflijk hoe hard je moet afzien... Het is echt niet eerlijk voor jou. Wanneer - o - wanneer zal je verlost zijn?... Dat de dag kome dat je verlost bent van al deze waanzin die ze U aandoen. En die kar moeten nemen. Niet mogen he, MOETEN. Je moet telkens die kar nemen... Dat moet echt zwaar zijn. Ik kan het me zelfs niet voorstellen hoe ellendig het allemaal is voor jou.
Vreemd hoe iemand al die jaren in een democratie kan wonen en toch geen enkele waarde kan hechten aan vrijheid.

Wat voor blinde angst een beetje propaganda toch kan veroorzaken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 06:00   #26
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Vreemd hoe iemand al die jaren in een democratie kan wonen en toch geen enkele waarde kan hechten aan vrijheid.

Wat voor blinde angst een beetje propaganda toch kan veroorzaken.
Ik had ook niet gedacht dat het zo erg en effectief kon zijn, 75 jaar geleden ja, maar niet in de juidige tijd.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 06:06   #27
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik had ook niet gedacht dat het zo erg en effectief kon zijn, 75 jaar geleden ja, maar niet in de juidige tijd.
Inderdaad. Er zijn nu zoveel mogelijkheden om zichzelf te informeren, wetenschappelijk onderzoek kan door iedereen geraadpleegd worden, en toch :s

En ook de kwaliteit van het onderwijs lijkt wel omgekeerd evenredig met de wetenschappelijke vooruitgang. Misschien is het dat?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 06:12   #28
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Inderdaad. Er zijn nu zoveel mogelijkheden om zichzelf te informeren, wetenschappelijk onderzoek kan door iedereen geraadpleegd worden, en toch :s

En ook de kwaliteit van het onderwijs lijkt wel omgekeerd evenredig met de wetenschappelijke vooruitgang. Misschien is het dat?
Een te groot geloof in de politiek en wetenschap, zoiets denk ik. Macht corrumpeert, of het nu een schilder of viroloog is.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 06:38   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Men kon dat ook zeggen van die negertjes op die plantages he, waar maakten die zich druk om ? Ze kregen eten, en ze hadden werk
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 07:04   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De mens is een kudde dier, zet een stevige fuhrer voor de kudde en ze springen allemaal samen in de afgrond.

(op een paar zwarte schapen na natuurlijk)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 07:06   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kon dat ook zeggen van die negertjes op die plantages he, waar maakten die zich druk om ? Ze kregen eten, en ze hadden werk
Dat is hetzelfde, dat is een kudde, die slaafs de leider volgt.

Is er al eens een afwijkend geval, dan sturen ze daar de herdershond naartoe en als die eens goed in hun billen heeft gebeten lopen die allemaal terug mooi in de pas.
Oud 11 mei 2021, 07:10   #32
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
En als ze zweepslagen kregen was dat hun eigen keuze. Ze konden namelijk er zelf voor kiezen om harder te werken of gehoorzaam te zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 07:17   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
En als ze zweepslagen kregen was dat hun eigen keuze. Ze konden namelijk er zelf voor kiezen om harder te werken of gehoorzaam te zijn.
Voila. Eenvoudig toch. Ieder zijn zweep-pasje.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 07:34   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Gewoon preventief, dat ze geen verkeerde gedachten krijgen.
Oud 11 mei 2021, 09:01   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Terrassen, cafés, dat interesseert me niks, zal me worst wezen, ligt lichtjaren buiten mijn interessesferen.
Wat me wèl interesseert is wanneer ik verlost zal zijn van de klooierij en het tijdsverlies door hun gezichtsvodden.

Dat ik weer een doos brood kan gaan kopen zonder doeken voor mond en neus te moeten meepakken en aandoen, zonder een kar te MOETEN nemen, zonder tijd te moeten verklooien door lopende banden die door het nazi 150 cm mantra halfleeg blijven met wachtende kassiersters?
Kortom dat ik met wat en hoe ik koop terug op 5 min buiten ben, zoals tot voor 2020.
Jongen toch! Waarover jij hier als een ware “sissy” zit te emmeren... Er zijn ergere dingen in de wereld om gefrustreerd over te zijn.
Oud 11 mei 2021, 09:03   #36
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jongen toch! Waarover jij hier als een ware “sissy” zit te emmeren... Er zijn ergere dingen in de wereld om gefrustreerd over te zijn.
Neen. Het zijn fundamentele vrijheden die ons afgenomen werden. Zogezegd om ons te beschermen tegen een vijand die er geen is.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 09:41   #37
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neen. Het zijn fundamentele vrijheden die ons afgenomen werden. Zogezegd om ons te beschermen tegen een vijand die er geen is.
Dat is UW mening, maar niet die van onze regeringen en de meerderheid van onze bevolking.

Het staat u uiteraard vrij om u te uiten als anti-vaxxer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 10:06   #38
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik vind het dragen van een mondmasker ook niet prettig. Maar wanneer ik boodschappen ga doen voel ik mij toch een stuk veiliger mét dan zonder masker. Ik zet dat dus niet zozeer op om als een brave ouwe jongen aan de overheid te gehoorzamen maar wel omdat het voor mijzelf zowel als voor anderen een stuk veiliger is.
Oud 11 mei 2021, 10:24   #39
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het dragen van een mondmasker ook niet prettig. Maar wanneer ik boodschappen ga doen voel ik mij toch een stuk veiliger mét dan zonder masker. Ik zet dat dus niet zozeer op om als een brave ouwe jongen aan de overheid te gehoorzamen maar wel omdat het voor mijzelf zowel als voor anderen een stuk veiliger is.
Ik ga er dan ook van uit dat je al een mondmasker droeg in de winkels vooraleer dat midden juli vorig jaar verplicht werd?

Laatst gewijzigd door Rapture : 11 mei 2021 om 10:24.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2021, 10:37   #40
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals de noord koreaan het geruststellend vindt dat de grote leider hem beschermt tegen de baby-etende amerikaanse vijand.

Je bent dus het levende bewijs dat je mensen quasi alles kunt laten doen als je ze maar kunt wijsmaken dat ze in gevaar zijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be